painot...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMS-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mites kannattas teiän mielestä reenata. Otetaan nyt vaikka esimerkki hauiksen reenauksesta esim käsipainolla. Teen 3 sarjaa. Oon tehnyt 1 sarjan. Pidän taukoa ja alotan toisen sarjan ja saan tehtyy sen loppuun asti samalla painolla. Mut sit ku kolmas sarja alkaa ni mä en saakkaa tehtyä enää sarjaa loppuu asti. Eli kysymys kuuluukin kannattaako kolmas sarja tehdä tol samal painol ja niin paljon toistoja kun menee vai vaihtaa paino pienempää ja tehä se normaali määrä toistoja niinku edellisis sarjois, mikä mul on 10?! :eek:

Originally posted by JMS-
Eli kysymys kuuluukin kannattaako kolmas sarja tehdä tol samal painol ja niin paljon toistoja kun menee vai vaihtaa paino pienempää ja tehä se normaali määrä toistoja niinku edellisis sarjois, mikä mul on 10?! :eek:

Tee samalla painolla loppuun asti. Kun saat kaikki sarjat läpi samalla painolla, silloin on aika nostaa painoja. :)

Jos tekee 3 x 10 x XXKg, niin silloinhan nuo kaksi ekaa sarjaa on tehty todella löysästi ja ei lähellekkään loppua (siis jos se viimenen sarja on tiukka). Mulla on ollut tapana tehdä sarjat aina loppuun asti, ja sehän tarkoittaa sitä että heti ekan sarjan jälkeen joko toistomäärä vähenee tai painot pienenee.

Näinhän se on ja mulla on tapana tehdä sarjat oikeasti loppuun asti, mikä tarkottaa sitä, että mä en edes tee toista sarjaa, kun en kerta pysty.

En tarkottanut uhota mitään, kerroin vaan miten mulla on tapana treenata. Jos jollain on hyviä kokemuksia siitä että joka sarjaa ei vedetä loppuun asti vaan jätetään jonkun verran vajaaksi, niin mielelläni lukisin, ja ehkä oppia ottaisin.

jeesh. joo mulla ei tos kolmannes sarjas tossa viidennen toiston kohilla vaan enää nouse se puntti millää ylös. Pitää kokeilla tota toistojen vähentämistä tokas ja kolmannes sarjas.:kippis1:

Ite teen 2 x 12, 2 x 10 ja 2 x 8 ja nostan painoo toistojen välissä

Originally posted by Zakk
En tarkottanut uhota mitään, kerroin vaan miten mulla on tapana treenata. Jos jollain on hyviä kokemuksia siitä että joka sarjaa ei vedetä loppuun asti vaan jätetään jonkun verran vajaaksi, niin mielelläni lukisin, ja ehkä oppia ottaisin.

Tarkotin vain sitä, että jos kerta puhutaan loppuun asti tekemisestä, niin silloin ei tarvita edes sitä toista sarjaa... sä vaan teet "lähemmäs loppua", kuin JMS-. ;)

Originally posted by id&t
Ite teen 2 x 12, 2 x 10 ja 2 x 8 ja nostan painoo toistojen välissä

eikös tohon tuhraannu mahottoman paljon aikaa :hmmm:

</huonot>

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by JMS-
Mites kannattas teiän mielestä reenata. Otetaan nyt vaikka esimerkki hauiksen reenauksesta esim käsipainolla. Teen 3 sarjaa. Oon tehnyt 1 sarjan. Pidän taukoa ja alotan toisen sarjan ja saan tehtyy sen loppuun asti samalla painolla. Mut sit ku kolmas sarja alkaa ni mä en saakkaa tehtyä enää sarjaa loppuu asti. Eli kysymys kuuluukin kannattaako kolmas sarja tehdä tol samal painol ja niin paljon toistoja kun menee vai vaihtaa paino pienempää ja tehä se normaali määrä toistoja niinku edellisis sarjois, mikä mul on 10?! :eek:

Mä saan parhaan tuntuman (ja mukavan lihaskivun seuraavana päivänä) tekemällä kaikki sarjat loppuun asti ja pienentämällä painoa sarjojen välissä. Lisäks kannattaa lyhyillä palautuksilla tehdä ainakin hauista treenatessa eli max. 2min. Isompia lihasryhmiä treenatessa vähän pidemmät tauot..

Originally posted by meitsi
Treenaako kukaan Kilpan tarkoittamalla tavalla oikeasti loppuun asti? Mä en pysty, toki yritän :)

Ja taas saivarrellaan, mutta mikä on "oikeasti loppuun asti"? Kuolema?

Sitä paitsi "Yksi sarja loppuun" on mielestäni laiskan miehen/naisen tapa treenata, eikä ole kovaa nähnytkään.

Originally posted by Jimmy
Sitä paitsi "Yksi sarja loppuun" on mielestäni laiskan miehen/naisen tapa treenata, eikä ole kovaa nähnytkään.
Que? Toihan on paljon kovempi treeni kuin esim yksikään omista ns. kovista sarjoistani koostuvista treeneistä. Näin treenaisin jos pystyisin, mutta heikolla mielellä varustetun bodarin täytyy korvata sarjan laatua määrillä. :)

Oikeasti loppuun: Muscle failure in positive phase of the movement. En keksi sopivia sanoja suomeksi.

Tuo väite mun korvissa meinaa sitä, että et tiedä mitä kova treeni on/osaa treenata kovaa.

Originally posted by meitsi
Que? Toihan on paljon kovempi treeni kuin esim yksikään omista ns. kovista sarjoistani koostuvista treeneistä. Näin treenaisin jos pystyisin, mutta heikolla mielellä varustetun bodarin täytyy korvata sarjan laatua määrillä. :)

Millä perusteella "yksi sarja loppuun" on kovin/tehokkain treenitapa?

Terveisiä Mentzerin Mikelle ja Yatesin Dorianille, kuusinkertaiselle laiskan miehen Mr Olympia -valinnalle. :D

Originally posted by Kilppa
Oikeasti loppuun: Muscle failure in positive phase of the movement. En keksi sopivia sanoja suomeksi.

Tuo väite mun korvissa meinaa sitä, että et tiedä mitä kova treeni on/osaa treenata kovaa.

Eli "oikeasti loppuun" on sitä kun lihas ei enää pysty yksinkertaisesti supistumaan, ok, onneksi olkoon jos joku tekee sarjat "oikeasti loppuun". No, minkälainen on mielestäsi kova sarja?

Millä perusteella "yksi sarja loppuun" on kovin/tehokkain treenitapa?

MIKÄÄN ei ole kovin/tehokkain treenitapa. Yksi sarja loppuun eli HIT/HD on vain yksi monista kohtalaisen tehokkaista menetelmistä. Eikä mikään yksittäinen systeemi toimi kovinkaan pitkään, vaihtelu eri menetelmien välillä on hyvä keino pitää kehitys käynnissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom