painot...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMS-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Say wha? En mä puhunut mitään treenin tehokkuudesta(saatika toimivuudesta), vaan siitä että Kilpan mainitsema oikeasti loppuun viety sarja on kovempi kuin mun omat ns kovat treenit, mutta en pysty siihen. Ja onhan se nyt tehokas treeni käytettyyn aikaan nähden kun mun treenissä menee joku puoli tuntia per lihasryhmä ja silti tulokset on kyseenalaisia.

Loppuun viedyn sarjan määritelmä voisi olla vaikka: sellainen sarja, että et pysty normaalina sarjojen välisenä palautumisaikana aloittamaan uutta sarjaa millään painolla. :)

Originally posted by meitsi
Say wha? En mä puhunut mitään treenin tehokkuudesta(saatika toimivuudesta), vaan siitä että Kilpan mainitsema oikeasti loppuun viety sarja on kovempi kuin mun omat ns kovat treenit, mutta en pysty siihen.

No minkä tautta et muka sarjaa pysty loppuun viemään? Sen kun otat painon ja nylkytät jotain liikettä niin kauan kun paino ei enää liiku, eli lihaksesi ovat toimintakyvyttömät. Helppoa kuin mikä.

Originally posted by Jimmy
No minkä tautta et muka sarjaa pysty loppuun viemään? Sen kun otat painon ja nylkytät jotain liikettä niin kauan kun paino ei enää liiku, eli lihaksesi ovat toimintakyvyttömät. Helppoa kuin mikä.

Näinhän se on! Jos palataan perusasioihin, niin painoharjoittelu ei ole, kuin painon nostamista ja laskemista, siinä ei ole mitään vaikeaa. Ihmiset vaan tekee siitä niin vaikeaa.

On se kyllä helppoo olla minä, kun treenikin on helppoa kuin mikä ja silti kehittyy...tyhmä paljon työtä tekee, sano.
Mä käyn salilla 2 kertaa viikossa ja teen 45min treenejä; yhteensä 90min/1,5 tuntia per viikko. Voisin tietysti treenata jokaisen lihaksen erikseenkin, tehdä enemmän hommia lihasta kohden ja viettää viikossa vähintään 3 tuntia salilla, mutta miksi, kun näinkin sujuu? *paukuttelee henkseleitä ja siemaisee kuumaa mehua*

Ainahan loppuun asti pitää vetää! Mä en vedä ekaa sarjaa IHAN loppuun asti vaan jätän hieman "pelivaraa" mut toka ja kolmas ja mahdollisesti neljäs sarja ihan tiukkaa vääntöö loppuu asti.

Originally posted by Jimmy
No minkä tautta et muka sarjaa pysty loppuun viemään? Sen kun otat painon ja nylkytät jotain liikettä niin kauan kun paino ei enää liiku
Hmmm, mutta kun mulla käy näin:
-puhtaiden jälkeen menee muutama likainen toisto
-vedän 10 s henkeä, oho, paino liikkuu taas
-otan pienemmän painon, oho, taas jaksaa vääntää
-mitäs mitäs, enää ei liiku koko liikerataa mutta 3/4 osaa, sitten 2/4 ja vielä 1/4 jaksaa nylkyttää
-kierto alusta
...jne jne... mulla loppuu usko jo ekalla kierroksella :)

Mites kannattas teiän mielestä reenata. Otetaan nyt vaikka esimerkki hauiksen reenauksesta esim käsipainolla.

Hyvä (elämän)tapa on ottaa ensin 1 lämmittelysarja 10-12 toistoa noin 60-75%:lla maksimista(olettaen että on muuten jo lämmitelty eikä nivelet huuda leipää), sen jälkeen maksimisarja 8-10 toistoa(tarkoittaa ettei sitten kanssa tulisi enempää). Tämän jälkeen vielä sarja noin 10-20% pienemmällä painolla kuin maksimisarja, toistot 10-12.
Koskee siis pieniä lihasryhmiä, kuten hauista.
Pari, kolme liikettä per lihasryhmä ja joka kolmas viikko kevyemmin.

Mitä Timo Seppälä sanoi kun kärähti rattijuopumuksesta?
-anaa en oo ottanut, pelkkää boolia vaan-

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom