Painonpudotus ruokavaliota parantamalla sekä kuntoilemalla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei! Elikkäs olen tossa nyt viikon verran elänyt tätä uutta elämää:
Käyn lenkillä 3 kertaa viikossa. Lenkin pituus on 7km.
Tämän lisäksi olen vetänyt pientä kuntopiiriä kotonani venyttelyn ohella. Sisältää vatsoja, punnerruksia, selkiä, ja lisää vatsoja. Yhteensä yhdessä kuntopiirissä tulee tehtyä 100 vatsalihasta, 50 punnerrusta, 50 selkälihasta.
Käyn kuntopiirin läpi yleensä 3-4krt viikossa.

Ruokavalioni vaihtelee hieman koska en pysty itse vaikuttamaan mitä työpaikkaruokala tarjoaa. Mutta tuskin noi ihan hirveän epäterveellisiä ruokia ovat kun koittaa ottaa salaattia paljon?

Mutta tämä on siis ruokailu:

Aamupala: Maitorahka tai tonnikalapurkki
Lounas: Työpaikkaruoka (vaihtelee erittäin paljon)
Päivällinen: Noin 17.00 aikoihin yleensä kanaa tai lihaa ja lisukkeena yleensä riisi/spagetti ja salaattia.
Iltapala: Maitorahka tai tonnikalapurkki

Ja tähän lisäksi siis kuntoilut:

Ma: Lenkki 7km, kuntopiiri.
Ti: Kuntopiiri.
Ke: Lenkki 7km, kuntopiiri.
To: Lenkki 7km, kuntopiiri.

Viikonloppuisin vietän vapaata ja silloin myös ruokailuksi voi eksyä pizza/hese/kebab mutta vain maksimissaan jokatoisella viikolla + ja vain yksi "annos". Lisäksi alkoholi liittyy välillä kuvioihin.

Taustoja: Olen 180cm pitkä, mies, 88kg. Olen joskus käynyt salillakin joten olen "rotevan" kokoinen aina ollut, mutta nyt on tarkoitus tiputtaa tuo pieni vararengas vyötäröltä ilman että viimeisetkin lihakset kuivuvat kasaan.

Mitä mieltä ammattilaiset ovat kuntopiiristäni/lenkeistä?
Ynnättynä ruokaohjelmaani?

Tavoitteenani on tiputtaa painoa noin 10kg minkä jälkeen ei mielestäni olisi enään kauheasti ylimmääräistä.

Olen mielestäni tehnyt realistisen ohjelman ja ainakin ensimmäinen viikko sujui hyvin. Onko painon tiputtaminen mahdollista ilman että karsii hauskanpidon viikonlopuista pois? (alkoholin pois)

Vinkkejä ja neuvoja toivoen, kiitos!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei ole tarkotus lytätä, mutta sanon suoraan ajatukseni. Syöt helvetisti liian vähän. Lisäksi osui silmään tuo "ilman että viimeisetkin lihakset kuivuvat kasaan". Jos haluat säilyttää lihakset niin miksi et käy salilla? Eihän tuo kuntopiiri ole yhtään mistään kotoisin. Sitä kebua kannattaa kyllä pyrkiä välttämään. Terveellinen ruoka on tärkeä asia. Alkoholikyssäriin osaat varmaan itsekin vastata. Onhan painonpudottaminen toki täysin mahdollista vaikka viikonloppuisin ryyppääkin, mutta varmaan järkikin jo sanoo että ei se sitä todellakaan edistä vaan ihan päinvastoin.

Ei ole tarkotus lytätä, mutta sanon suoraan ajatukseni. Syöt helvetisti liian vähän. Lisäksi osui silmään tuo "ilman että viimeisetkin lihakset kuivuvat kasaan". Jos haluat säilyttää lihakset niin miksi et käy salilla? Eihän tuo kuntopiiri ole yhtään mistään kotoisin. Sitä kebua kannattaa kyllä pyrkiä välttämään. Terveellinen ruoka on tärkeä asia. Alkoholikyssäriin osaat varmaan itsekin vastata. Onhan painonpudottaminen toki täysin mahdollista vaikka viikonloppuisin ryyppääkin, mutta varmaan järkikin jo sanoo että ei se sitä todellakaan edistä vaan ihan päinvastoin.

Suoria ajatuksia tässä kaivattiinkin, mutta vielä kun olisit antanut pari vinkkiä kuinka korjata asiat. Onko tuo oikeasti kauheasti liian vähän? Pitäisikö aamupalaan lisätä jotai ja esim mitä?
Väittäsin että minulla tulee ruokailuista yli 2000kcal per päivä, onko se liian vähän kun ottaa huomioon että en käy salilla vaan pelkästään lenkillä.
"kuntopiiristä" sen verran että tiedän jo valmiiksi sen minkä kirjoitit, joten olisit voinut antaa vaikka pari ideaa mitä siihen voisi lisätä ilman että pelkästään toistat sen minkä jo tiedän.
Ja tiedän että alkoholi kannattaa pyrkiä jättämään mahdollisimman vähälle, mutta kysyinkin että onko se aivan välttämätöntä että jättää kokonaan pois?
Ja salilla en käy siksi koska ei ole minkäänlaista mielenkiintoa siihen.

Suoria ajatuksia tässä kaivattiinkin, mutta vielä kun olisit antanut pari vinkkiä kuinka korjata asiat. Onko tuo oikeasti kauheasti liian vähän? Pitäisikö aamupalaan lisätä jotai ja esim mitä?
Väittäsin että minulla tulee ruokailuista yli 2000kcal per päivä, onko se liian vähän kun ottaa huomioon että en käy salilla vaan pelkästään lenkillä.
"kuntopiiristä" sen verran että tiedän jo valmiiksi sen minkä kirjoitit, joten olisit voinut antaa vaikka pari ideaa mitä siihen voisi lisätä ilman että pelkästään toistat sen minkä jo tiedän.
Ja tiedän että alkoholi kannattaa pyrkiä jättämään mahdollisimman vähälle, mutta kysyinkin että onko se aivan välttämätöntä että jättää kokonaan pois?

Noilla tiedoilla tuo sinun ruokavalio on selvästi lähempänä 1000 kcal, kuin 2000, ellei lämminruoka-annokset ole mallia ravihevonen. Aamulla kaurapuuro on hyvä, lämpimän ruuan kanssa maistaa raejuusto ja rasvaa olisi hyvä saada esimerkiksi pähkinöistä. Kannattaa laittaa parin päivän syömiset kalorilaskurin.fi-palveluun, niin osaa paremmin arvioida.

Kotitreeniin en osaa ottaa kantaa, kun en ole tutustunut. 100 ja 50 toiston sarjat tuskin kotitreenissäkään on optimaalisia, joku kotitreenailuun perehtynyt osannee auttaa paremmin.

Tietenkään alkoholia ei ole pakko jättää pois. Kunnon känni viikonloppuna vaan tahtoo vaikuttaa elimistön toimintaan monta päivää, joten mitään järkeähän siinä ei laihduttajalle ole. Ainakaan joka viikonloppu.

Oletkos laskenenut päivittäistä kalorikulutusta? Annetuilla tiedoilla heittäisin lonkalta, että tarvitset noin 2500-2700 kcal päivässä säilyttääksesi nykyisen painon. That being said, mitään alle 2000 kcal alle menevää määrää en söisi.

Punnerrukset, dipit, kyykyt, vatsat, leuanvedot jne. tehtynä ilman painoja on mielestäni erittäin pätevä tapa aloittaa treeni - aloitin näin itsekin. Tässäkin tosin kannattaa panostaa siihen, että tekee homman järkevästi. Welcome to the one hundred push ups training program löytyy ainakin omalla kohdalla toimineita ohjelmia mm em. liikkeiden järkevään treenaukseen.

Aerobinen sopii kyllä painonpudottamiseen, mutta tekisin sitä vain jos siitä tykkää. Aerobisessa kun ei ole salin kaltaisia lihasmassan säilytykseen sopivaa efektiä.

Zone-sarja -42%
Treenaat himassa ja dokailet viikoloppuisin? Mä olen Jumala mitä tuohon systeemiin tulee, tarjoudun avustamaan.
Kerkeätkö kertomaan hieman olosuhteista.. Minkäänlaisia painoja, leuanvetotankoja, kiviä, kuminauhoja, naapurin mummoja tai yleensäkään mitään joutilasta käytössä? Sun tämänhetkinen treeni on, sori älä loukkaannu, tissin läpyttelyä mutta äkkiäkös tuo korjataan.. ;)

Vinkkejä kyllä annan mielelläni. Kerta salille ei ole mielenkiintoa niin silloin ne lihakset kyllä surkastuu. Aika fakiiri saa olla jos ilman treeniä saa ylläpidettyä lihasmassansa. Lenkki on helvetin kuluttavaa joten lisää ruokaa laittaisin. 2000kcal on aika vähän ton kokoselle miehelle. Muutenkin kannattaa miettiä ettet laihduta itteäs ihan vinkuheinäksi kerta siellä alla ei ole lihasta.

Ja mitä tulee kuntopiiriin. Kerta ei ole mielenkiintoa käydä salilla niin käsitän että et tavoittele lihasmassaa tai voimaa? En siis oikein tajua millaisia vinkkejä kuntopiiriisi pitäisi antaa kerta et koe mielenkiintoa niitä asioita kohtaan joita kuntopiirillä on tarkoitus saavuttaa. Jotenkin nyt hämärtyy sun tavotteet tässä...

Veikkaanpa, että tässä nyt yliarvioidaan ja pahasti omaa nykykuntoa. Luulenpa, että tuolla juoksemisella ja kuntopiirillä kun tiputtaa 88->78 niin se ei näy vielä missään, vaikka olisi kuinka "roteva" (kokemusta on). Esim. Itse olen about samanpituinen kuin sinä ja treenannut 4 vuotta enempi tai vähempi tavoitteellisesti. Tiputin nyt painon 92->82 ja olen varmaan nyt aikalailla siinä kunnossa, jota tavoittelet tällä painonpudotuksella. Kyllä siellä salilla joutuu useamman vuoden takomaan lihasta, että siellä rasvan alla on ylipäätänsä jotain mitä dieetillä säilyttää. Kuntopiirillä ei saa kuin pahan mielen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom