Painonpudotus ja treeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moikka
Olen 30v neljän pienen lapsen äiti, nyt lasten jälkeen on tullut aika laittaa kroppa kuntoon. Aloitin 3 viikkoa sitten crosfit tyylisen harjoittelun, kolme kertaa viikossa tunnin ajan. Lisäksi käyn 2x viikossa noin 65min kestävällä kävelyllä, matkan pituus on noin 7km. Hölkkäämistä koitan harjoitella, nyt lenkistä menee noin 1km hölkäten.
Kävin kehonkoostumusmittauksessa ja bm on 31,5, lepoaineenvaihdunta 1200kcal, lihasmassa 22%, rasvaprosentti huikeat 43%.
Olen laittanut syömisiä ylös kiloklubiin, syön noin 1200-1400kcal päivässä. Proteiinia noin 90-100g, hiilareita 100-120g.
Paino ei ole muuttunut kolmen viikon aikana, eikä mitkään kehon mitat.
Olen kaikkitännehetinyt ihminen ja haluaisin tuloksia, mieluusti varsinkin vyötärönmitasta. Odottelenko kiltisti, että nykyinen ruokavalio ja treeni alkaa tuottaa tulosta vai pitäisikö minun muuttaa jotain
Tavoite olisi saada 16kg pois, kiinteytyä ja saada lusää itseluottamusta. :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Odottelenko kiltisti, että nykyinen ruokavalio ja treeni alkaa tuottaa tulosta vai pitäisikö minun muuttaa jotain
Syö enemmän ja huomio, että dieetillä tarvitaan myös rasvaa, etenkin hyviä rasvoja. Paljon sun paino on nyt? Siitä pystyy laskemaan suoraan suositukset eli 2g proteiinia, 1g rasvaa per painokilo ja loput hiilareita et tulee energiantarve täyteen. Tuo on semmonen hyvä nyrkkisääntö. Kenenkään ei pitäisi syödä vähempää kuin 1500 kcal, joten kun sitä painoa varmasti sulla on kun BMI on yli 30 niin lähtisin kyllä hieman korkeammista kaloreista liikkeelle.

Kannattaa lukea huolellisesti tuolta aloittelijoiden-osiosta ylhäällä oleva Laiduttaminen for beginners - ensimmäistä kertaa dieetillä -ketjun aloituspostaus.

Jos paino ei tipu, niin vaihtoehtoja on yleensä kaks:
- Arvioidaan kulutus yläkanttiin
- Arvioidaan syöty kalorimäärä alakanttiin

Osta elintarvikevaaka, punnitse ihan kaikki mitä suusta menee alas ja laita vaikka sinne kiloklubiin/kalorilaskuriin. Tähtää vaikka 2000kcal/vrk kiemuroille ja jos ei paino laske niin rupee vähentämään kaloreita.

Syöt vitusti liian vähän, herraisä. Millainen tavoite on laihtumisen lisäksi? Siis lihasmassaa, voimaa, juoksukuntoa, vai tollaset crossfit-tavoitteet?

Eli punnitsen kaiken mitä syön enkä syö mitään ylimääräistä. Kaiken syötän kiloklubiin. Sen mukaan saan tarpeeksi rasvaa, proteiinia, vihanneksia ja kuituja.
Painan 68.5kg, haluaisin painaa 50kg, mutta painoa tärkeämpi olisi itseä miellyttävä peilikuva.
kehonkoostumusmittauksen mukaan minun pitäisi syödä 1250kcal päivässä jotta laihdun, siksi siis tuo syömäni kalorimäärä.
Haluaisin kiinteän kropan, saisi olla lihastakin. Ja hyvän kunnon, haluaisin pystyä juoksemaan.
Ehkäpä sitten nostan kalorimäärää :)

Edelleen olen kyllä sitä mieltä, että jos paino ei laske noilla rasvaprosenteilla kolmessa viikossa, niin syöt liikaa ja koska 1200-1400kcal/vrk ei sitä ole, niin uskon kalorit on jossain kohtaa laskettu alakanttiin. Tietty on myös mahdollista, että lihaksiin kertyy nestettä jos ei aiempaa treenitaustaa juuri ole tai lihasmassa on jopa lisääntynyt hieman ja paino ei sen takia laske, mutta se näkyisi varmaan mittanauhalla jos niin olisi.

Tosta liian vähän syömisestä ja ns. "säästöliekistä" kirjotin joku aika sit mielipiteeni toiseen threadiin, johon linkki tässä. Tiivistettynä imo siis tota paljon puhuttua säästöliekkiä ja siihen liittyviä ongelmia on aiheellista pelätä vasta kun rasvaprosentti alkaa olla pitkälle <10%, mutta aloittelijan kannattaa ennen mitään vähäkalorisia erikoisdieettejä opetella koostamaan ruokavalio oikein.

Painan 68.5kg, haluaisin painaa 50kg, mutta painoa tärkeämpi olisi itseä miellyttävä peilikuva.
kehonkoostumusmittauksen mukaan minun pitäisi syödä 1250kcal päivässä jotta laihdun, siksi siis tuo syömäni kalorimäärä.

InBodyn antama arvo tarkoittaa kulutusta tilanteessa missä makaisit sängyn pohjalla jatkuvasti ja sinut ruokittaisiin niin ettet joudu näkemään siinäkään vaivaa. Todellinen kulutuksesi ilman liikuntaakin on selkeästi korkeampi. Kalorilaskuri.fi antoi 147 senttiselle ja 68,5 kiloiselle 30 -vuotiaalle naiselle kulutukseksi 1700 kcal/päivä, jos aktiivisuus on todella kevyttä. Eli syöt todella vähän, varsinkin jos harrastat liikuntaa.

Eli punnitsen kaiken mitä syön enkä syö mitään ylimääräistä. Kaiken syötän kiloklubiin. Sen mukaan saan tarpeeksi rasvaa, proteiinia, vihanneksia ja kuituja.
Haluaisin kiinteän kropan, saisi olla lihastakin. Ja hyvän kunnon, haluaisin pystyä juoksemaan.
Ehkäpä sitten nostan kalorimäärää :)
Sekin vielä, että jos tavoitteena on myös saada urheilullista kroppaa niin unohtaisin hetkeksi liian matalat kalorit, jotta on jotain energiaa mistä rakentaa lihasta. Aloittelija pystyy myös polttamaan samalla rasvaa. Uskon, että pelkkä lihaksen kasvu aiheuttaa kropassasi jo positiivisia muutoksia.

Inbody mittaus paperissa on se lepokulutus tai mikä onkaan niin sen 1200kcal. Paperin alareunassa on erikseen suositeltu päivän kalori määrä ja se on 1250kcal. Ehkä olen ymmärtänyt väärin, mitta siinä sanotaan että suositeltu kalorimäärä päivässä.
En ole ennen liikkunut kuin lasten kanssa pyörällä ja kävellen ja on ollut kyllä aika rankkaa tuo crossfitin alkeisryhmä, vaikkakin siitä on tullut todella hyvä olo. Huomaan, että jotain edistystä on tapahtunut, ainakin jaksan enemmän kuin alussa esim kyykkyjä, burbeita ja punnerruksia.
Olen syönyt 500-700kcal alle sen mitä kiloklubi sanoo. Liikuntaa en ole laskenut mukaan lainkaan, se on tuohon päälle extrakulutusta. Viimeksi ctr tunnin jälkeen sykemittari näytti kulutukseksi 1300kcal, tunnin lenkki 680kcal, en usko että nuo pitää paikkansa. Vaikka ctr tunneilla otan itsestäni irti kaiken sen mitä voin.
Olen kunnianhimoinen ja haluan tuloksia, haluan kuitenkin tehdä asiat oikein ja syödä oikein alusta asti.
Noudatin viime kesänä fittfarmin superdieettiä ja paino putosi hyvin, silloin en harrastanut liikuntaa juuri lainkaan. Lisään ensiviikoksi kaloreita, kuinka pian voin odottaa edes jotain tulosta joko painossa tai mittanauhassa? Siis kuinka monessa viikossa.

Inbody mittaus paperissa on se lepokulutus tai mikä onkaan niin sen 1200kcal. Paperin alareunassa on erikseen suositeltu päivän kalori määrä ja se on 1250kcal. Ehkä olen ymmärtänyt väärin, mitta siinä sanotaan että suositeltu kalorimäärä päivässä.
En ole ennen liikkunut kuin lasten kanssa pyörällä ja kävellen ja on ollut kyllä aika rankkaa tuo crossfitin alkeisryhmä, vaikkakin siitä on tullut todella hyvä olo. Huomaan, että jotain edistystä on tapahtunut, ainakin jaksan enemmän kuin alussa esim kyykkyjä, burbeita ja punnerruksia.
Olen syönyt 500-700kcal alle sen mitä kiloklubi sanoo. Liikuntaa en ole laskenut mukaan lainkaan, se on tuohon päälle extrakulutusta. Viimeksi ctr tunnin jälkeen sykemittari näytti kulutukseksi 1300kcal, tunnin lenkki 680kcal, en usko että nuo pitää paikkansa. Vaikka ctr tunneilla otan itsestäni irti kaiken sen mitä voin.
Olen kunnianhimoinen ja haluan tuloksia, haluan kuitenkin tehdä asiat oikein ja syödä oikein alusta asti.
Noudatin viime kesänä fittfarmin superdieettiä ja paino putosi hyvin, silloin en harrastanut liikuntaa juuri lainkaan. Lisään ensiviikoksi kaloreita, kuinka pian voin odottaa edes jotain tulosta joko painossa tai mittanauhassa? Siis kuinka monessa viikossa.

Mahdoton sanoa ja turha edes miettiä mitään päivämääriä. Paino tippuu kun on tippuakseen. Ihan ekaksi kannattaa lähteä siitä, että syöt nyt vaikka viikon ajan 2000kcal ja katsot mitä vaaka rupeaa näyttämään. Sitten siitä lähdet pikku hiljaa tiputtamaan jos ei paino laske.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia näistä, nostan nyt kalorit sinne liki 2000:n. Onkin aikamoinen määrä ruokaa siihen mitä olen viime viikot tottunut syömään :D Miten saisin niitä hyviä rasvoja enemmän? Ne tuppaa jäämään alle sen 1g per painokilo. Proteiinit saan kyllä siihen 2g per painokilo.
Miten liikuntapuoli, pitäisikö sitä lisätä/ muuttaa?

Kiitoksia näistä, nostan nyt kalorit sinne liki 2000:n. Onkin aikamoinen määrä ruokaa siihen mitä olen viime viikot tottunut syömään :D Miten saisin niitä hyviä rasvoja enemmän? Ne tuppaa jäämään alle sen 1g per painokilo. Proteiinit saan kyllä siihen 2g per painokilo.
Miten liikuntapuoli, pitäisikö sitä lisätä/ muuttaa?
Hyvältä kuulostaa, eikä tartte tehdä treeneihin muutoksia jos tuota crossfittiä haluat harrastaa. Rasvoista helppoja on erilaiset öljyt, pähkinät, siemenet, kananmunat ja mm. avocado.

Crossfit tuntuu ainakin nyt hyvältä ja minun lajilta.
Miten olenkaan saattanut unohtaa avocadon, sitä ja pähkinää salaatteihin niin saa niitä rasvojakin. Kiitos :)
Sillä ei taida olla väliä, etten syö perunaa enkä pastaa? En ole niistä koskaan pitänyt ja syön niiden tilalla ruisleipää palan tai kaksi.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom