Painonnoususta (Normaalia?)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aloittanut taas (muutama hassu kuukausi sitten) treenaamaan salilla. Taukoa on ollut muutama hassu vuosi. Treenaan n. 3-4 krt. viikossa, jokainen lihasryhmä kerran viikossa. Airobista päälle 2-3krt. viikko. Natuna treenaan, luonnollisesti.
Ruokapuoli on perinteinen kana,kalkkuna,raejuusto,rahka,ananas,banaani,kaurahiutale yms. sekamelska. Kalorimäärät on ihan kunnossa, ei ylitiö paljon, mutta tarpeeksi.
Se ihmetyttää että painoni on pompannut n. 84-85 kilosta viimekertaiseen 90,7kiloon. (Pituus 178cm). Miten voi olla, kun omasta (ja ulkopuolisesta) mielestä rasvani ovat pienenemään päin?? :confused: Tuntuu että kehitys on AIVAN liian nopeaa, että se olisi pelkkää lihaa mikä olisi tarttunut.

Tätä menoa olisin kesällä sellainen 110-120kiloinen kääpiö :p No joo, tuskin :lol1:

Siis, onko tässä mitään ihmeellistä? Aikoinaan kun treenasin, sai kilonkin painonnousuun tehdä niin perkeleesti töitä.

Luulis, että jos on noin paljon aerobista puntin lisäks niin ei paino niin hirveen hyvin nousis. Oletko mitannut samalla vaa'alla ja tietenkin aamupainon? Aamupainossakin saattaa olla myös aika paljon eroa jos vaikka vetää illallla 1kg rahkaa+1kg mehukeitto ja 3l vettä päälle. Kun taas toisena mittausaamuna voi olla vaikka krapula-aamu.

ilmiötä kutsutaan nimellä lihasmuisti

on paljon helpompi saada paino ylös jos se on joskus aikaisemmin ollut korkeammalla

Originally posted by smeagol
Luulis, että jos on noin paljon aerobista puntin lisäks niin ei paino niin hirveen hyvin nousis. Oletko mitannut samalla vaa'alla ja tietenkin aamupainon? Aamupainossakin saattaa olla aika paljon eroa jos vaikka vetää illallla 1kg rahkaa+1kg mehukeitto ja 3l vettä päälle. Kun taas toisena mittausaamuna voi olla vaikka krapula-aamu.

Mittaukset olen tehnyt kerran viikossa salilla, samalla vaa'alla. Maanatai tai tiistai aamupäivällä. Aamiaiseni on suht sama aamusta riippumatta. Niin, mainittakoon vielä että nousu on ollut tasaista, ei viikossa näihin lukemiin hypännyt ;)

Mulla nousi paino 4-5 kiloa ensimmäisen kahden kuukauden aikana, ilman aikaisempaa treenikokemusta. Rasvaa ei tullut. Natikkana kamppailulajeja samaan aikaan treenaten. Mieleen jäi vaan kasvanut ruokahalu ja voiman tunne. Maastavetojen jälkeen tuntui kuin selässä ois ollu voimaa nostaa vaikka taloja ilmaan. Silloin tiesin, koukussa ollaan.

painoo...

Kyllä se normaalia on tuo painon nousu...itse muutaman hullun kuun aikana nostanu painoo kymmenisen kiloo...siitä läsää varmaan 11 :lol2:

Serkkupoika aloitti tossa kesä-heinäkuussa treenaamisen eka kertaa. Painoa on siitä tullut lisää 23kg ja aivan naturaalein metodein.

Itse sain tuohon tehdä yli pari vuotta työtä. Tosin kukaan ei ollut minua silloin neuvomassa, joten tein kaikki mahdolliset aloittelijan virheet ( ylitreenaus, väärä ravinto, liian vähän unta, paljon airobista yms..)

Itse olen taas kertonut vuosien varrella karttuneet vähäiset tietoni ja kokemukseni serkkupojalle, joka on näin pystynyt treenaamaan optimaallisesti alusta asti.

Tosta 23kg ei voi montaakaan kiloa olla läskiä, kun ei sillä näy rasvaa juuri missään, vähän jenkkakahvoja on tullut...

Hän on tosin 189cm pitkä, joten ei näytä vielä kovin kaapilta kun painoa on nyt 93kg....

Originally posted by Omna
Serkkupoika aloitti tossa kesä-heinäkuussa treenaamisen eka kertaa. Painoa on siitä tullut lisää 23kg ja aivan naturaalein metodein.

Perkele joku meni nokittamaan mun 20 kg samassa ajassa ja samoin metodein :mad2:

Back
Ylös Bottom