Painonnousu ruokatottumusten muutoksen tapahtuessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Denzel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
joo oon tässä hiljattain alkanu syömään jotakuinkin järkevästi että sais nuo pahaset lihakset kasvamaan :) oon vetäny aika paljon proteiinipitoisia ruokia ja muutenkin suhteellisen monipuolisesti..paino on vaan alkanu hilata ylös jonkun verran..aattelin tässä että onko se niin ku eihän toi protsku silti mitään kevyttä ainetta oo että ku hiilareita ja muita korvaa sillä niin se saattaa nostaa painoa jonkun verran tai jotain..ei kumminkaan mitenkään hirveästi oo noussu mutta kumminki
onko kellään muulla ollu samanlaisia kokemuksia ku on alkanu syömään "oikeaoppisesti"?

On aika selvää, että jos treenaat hyvin, syöt hyvin ja lepäät hyvin, niin painosi todennäköisesti nousee. Eikö se tässä ole tarkoituskin???

Mitä sinä yrität kertoa?

"ku eihän toi protsku silti mitään kevyttä ainetta oo että ku hiilareita ja muita korvaa sillä niin se saattaa nostaa painoa jonkun verran tai jotain.."

Siis meinasitsä et se proteiini ois jotenki raskasta ja siks paino nousis vaikket tunne lihovas? jotain tohon suuntaan ees? ees vähän?

Denzel, painonmuutoksiin ei pitäisi olla minkäänlaisia vaikutuksia sillä, että korvaat vaikkapa 200g hiilareita päivässä 200g:lla proteiinia. Molemmissa on 4kcal/g. Ja onkohan sinulla nyt sitten mahdollisesti ruokahalu vain kasvanut sen verran, että paino nousee? Eihän se ole ollenkaan huono juttu, jos et aivan perkeleellinen tankki ole ja yritä laihduttaa.

Heh joo tosiaan selitin vähä vaikeesti.. pointti oli oikeastaan se kuinka nopeaa sen painon kannattaisi nousta?..ku mulla sen viikossa heti huomasi ku muutin ton ruokailun että paino nousi samantien

Joona sanoi:
Denzel, painonmuutoksiin ei pitäisi olla minkäänlaisia vaikutuksia sillä, että korvaat vaikkapa 200g hiilareita päivässä 200g:lla proteiinia. Molemmissa on 4kcal/g. Ja onkohan sinulla nyt sitten mahdollisesti ruokahalu vain kasvanut sen verran, että paino nousee? Eihän se ole ollenkaan huono juttu, jos et aivan perkeleellinen tankki ole ja yritä laihduttaa.

joo en ole tankki :) ja ei se haittaa ku se nousee..mietin katos vaan että miten nopeeta muilla on ollu alkuaikoina toi nousu?

Mulla nous noin 5kk 20kg kehon paino mikä on kyl mun mielestä vähän liikaa.. varmaan joku 15kg VUOTEEN on sullekki hyvä jos sä haluut säilyttää six-pakkis jos sulla on :D

Jos rupeat syömään yhtäkkiä reilusti enemmän, kroppa kerää vettä monta kiloa lyhyessä ajassa. Tuo selittänee ainakin osittain sähäkän painonnousun.

Töpseli sanoi:
Mulla nous noin 5kk 20kg kehon paino mikä on kyl mun mielestä vähän liikaa.. varmaan joku 15kg VUOTEEN on sullekki hyvä jos sä haluut säilyttää six-pakkis jos sulla on :D

Eikö toi 15 kiloa silti oo aika saatanan paljo vuodessa??
oon ainaki käsittäny ettei sitä lihasta nyt noin paljo voi vuodessa repiä :D
taitaa mennä läskin puolelle jos 15 kiloa tulee vuodessa painoa lissää?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Denzel sanoi:
taitaa mennä läskin puolelle jos 15 kiloa tulee vuodessa painoa lissää?

Jollekin 14-15 vuotiaalle nyt tulee useampi kilo pelkästään kasvun myötä. Siis pituuskasvun. Vielä jos keho yrittää samaan aikaan miehistyä ja treenatakin yritetään.

Toki jos on kauhea tankki, niin kannattaa vähän rajoittaa.

Siirto tänne aloittelijoihin.

Ja muistakaa punnita itsenne aina aamulla ja samoin rutiinein. Eli veskissäkäynnit ensin, eikä juoda sitä vettä, tai jos juodaa niin aina sama määrä. Paino nimittäin heittää päivän mittaan kilojakin, joten ainut luotettava tapa punnita on IMO aamulla juuri herättyään ja veskissä käytyään.

Mutta muuten kyllä kannattaisi nyt lukea ahkeraan palstan ravintoasioita, kun aika hakusessa tuntuu perusasiat olevan.

Joo kyllä se aamupaino taitaa olla luotettavin. Mulla voi kaksi tai kolmekin kiloa heitellä aamu ja iltapaino.

Painon nouseminen kuuluu punttailuun ja läskiä tulee pakostakin. Aloittelijoilla tuntuu olevan usein lihasten lisääntyminen ja hoikistuminen samaan aikaan mielessä. Punttailussa eletään kuukausia kerrallaan. On mielestäni tärkeää tietää heti alussa mikä on tavoite. Otetaan tavoite ja eletään sen mukaan loppuunasti, hienosäätöä toki voi ja pitää tehdä jos tarvetta.

Kyl mä uskon että voi nousta 15kg painoo vuodessa jos on ALOTTELIJA! niin ja siis pahemmin läskin tuloa

Töpseli sanoi:
Kyl mä uskon että voi nousta 15kg painoo vuodessa jos on ALOTTELIJA! niin ja siis pahemmin läskin tuloa

Noniin, nyt on sitten kaffet pitkin näppiksiä. :jahas:

jos olet alkanut syömään enemmän kuin normaalisti painosi voi myös nousta ilman että kehossasi on tapahtunut kummempia muutoksia.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom