WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Painonnostovideoita – tempaus, työntö ja treenipätkät

Meta description: Painonnostovideoita-ketju: tempaus- ja työntöklipit, treenipätkät, kisavideot, tekniikka-analyysit ja PR-yritykset.

Täytyy sanoa että omaan kaaliini ei tämän harjoitusideologian tausta mene. Täähän on kai joku bulgarialainen malli?

Miten noin kovilla prosenteilla(80-90) voi tehdä lukuisia tehokkaita harjoituksia päivässä. Vaikka yhdessä treenissä tehtäisiin yksi ainoa sarja niin pitää siihenkin lämmittelyn olla kunnossa. ja se pelkkä alkulämmön ottaminen syö paitsi paljon energiaa niin ottaa myös aikaa. Sitten taas jos harjoitukset pitää lyhyinä pitää lämpistä tinkiä jolloin loukkaantumisriksi kasvaa.

Nnäääh, noin puolessa tunnissa kun on kymmenen minuutin treeni, niin ei sitä hirveitä tarvitse. 1-2 lämppänostoa ja työnosto, kuten Pendlay sanoi. Normaalisti taitavat treenata pari treeniä päivässä, ei tuo mikään treenimalli ole

Pendlay ja pojat selvittää tota ideaa podcastissa, toi systeemi toimi ekojen kokeilujen perusteella jopa yllättävän hyvin. Toki tossa on vain pari nostajaa kokeilemassa, ja niistäkin joku reagoi paremmin ja joku vähän huonommin. Pystyivät kuitenkin vetämään seuraavana päivänäkin tavalliset treenit vielä. Tuosta kuuntelemaan:

http://www.spreaker.com/user/theweightliftingscoop/train_like_an_animal_pt_2_episode_9
http://www.spreaker.com/user/theweightliftingscoop/train_like_an_animal_episode_3

Painonnostoon tuo systeemi toimii, koska time under tension on painonnostoliikkeissä niin pieni. Mietippä 90% maastanostoja koko päivä, uhhuh. Ei paljon alaselällä tehtäisi seuraavana päivänä.

Painonnostoon tuo systeemi toimii, koska time under tension on painonnostoliikkeissä niin pieni. Mietippä 90% maastanostoja koko päivä, uhhuh. Ei paljon alaselällä tehtäisi seuraavana päivänä.

ei kai täällä oikeasti ole noin amatööri porukkaa. Ymmärtäkää nyt että tuo systeemi ei todellakaan kehitä painonnostajaa todellisuudessa!!! Ja jos epäilette että toimii niin olkaa hyvä ja kokeilkaa :D herätkää nyt ja ajatelkaa järjellä. Ei toimi painonnostossa yhtään sen paremmin kun esim. maastanostossa.

Ymmärtäkää nyt että tuo systeemi ei todellakaan kehitä painonnostajaa todellisuudessa!!! Ja jos epäilette että toimii niin olkaa hyvä ja kokeilkaa :D herätkää nyt ja ajatelkaa järjellä. Ei toimi painonnostossa yhtään sen paremmin kun esim. maastanostossa.

Pakkohan se on uskoa, kun noin hyvät perustelut esitit.

Täytyy varmaan silti laittaa kokeiluun lopullisen varmuuden saamiseksi.

ei kai täällä oikeasti ole noin amatööri porukkaa. Ymmärtäkää nyt että tuo systeemi ei todellakaan kehitä painonnostajaa todellisuudessa!!! Ja jos epäilette että toimii niin olkaa hyvä ja kokeilkaa :D herätkää nyt ja ajatelkaa järjellä. Ei toimi painonnostossa yhtään sen paremmin kun esim. maastanostossa.

kuulostaa haasteelta ;) pitääpä nyt kun oma peruskuntokausi alkoi niin joku päivä oikein piruuttaan kokeilla!

^
Jep.

Mitäs ihmeellistä tossa pitkin päivää tehtävässä treenissä nyt muka on? Toiminut minulla ainakin kaikkeen niin miksi ei toimisi myös painonnostoon? Olen ainakin siinä käsityksessä elänyt tähän asti, että olisi todella toimiva hermostolliseen ja taitoa vaativaan treeniin.

^
Jep.

Mitäs ihmeellistä tossa pitkin päivää tehtävässä treenissä nyt muka on? Toiminut minulla ainakin kaikkeen niin miksi ei toimisi myös painonnostoon? Olen ainakin siinä käsityksessä elänyt tähän asti, että olisi todella toimiva hermostolliseen ja taitoa vaativaan treeniin.

Pitkin päivää treenaamisessa ei minunkaan mielestä ole mitään ihmeellistä tai vikaa. kunhan otetaan aina esim. yksi liike per treeni. vaikka viisi treeniä ja viisi liikettä.
Mut tommonen muutaman ykkösen hakkaaminen vaikka tempauksessa pitkin päivää on ihan turhaa. siinä vain väsyttää hermoston, eikä ykköset minun tietääkseni kehitä oikein voimaakaan. :D eli huhaa hommaa sanon minä.

Mutta onpahan hienon salin laittanut pystyyn tuo MDUSA:n porukka

903828_10151506946215270_538520497_o.jpg

894937_10151506974245270_1898659139_o.jpg

903620_10151506973925270_1994966730_o.jpg

Loput kuvat

On kyllä komea, ei mitään turhia vempeleitä ostettu. ;)

Omaan makuun tuossa paikassa on liikaa neliöitä. Kaikissa parhaissa saleissa on yhteistä että niissä on tiivis tunnelma, ja nostajat voivat yhdessä haastaa ja kannustaa toisiaan. Kuinka paljon pystyy selänojennuksia tehdessä kannustamaan jotain kaveria rakennuksen toisessa päässä yrittämässä jotain työntösuoritusta. Varmaan vaan ollut pirun halpoja neliöitä, mutta en ymmärrä miksi noin iso tila hankittu. Mutta design on hienoa! Ja varmasti parhaita paikkoja USA:ssa treenata painonnostoa...

Temptykki: Saatat olla oikeassa, koska ameriikoissa nyt vasta kokeilevat tuota metodia, ehkä ykköset pitkin päivää ovat "epäoptimaalisia".
Ehkä he päätyvät pienempiin keskiprosentteihin ja suurempaan volyymiin. Mutta kyllä tuo pitkä treenipäivä on varmasti kehittävimpiä mahdollisia treenitapoja. Elimistö reagoinee kyseiseen stressiin ihan eri tasolla kuin johonkin 60 minuutin kerta-stressiin.

Rigert: Laitahan sitten videokooste noista pitkistä päivistä! Kyykkyä sinne mukaan kans että voimanostajat voi ottaa oppia!

Itse treenaan 2*2m tilassa, jossa myös kyykätään ja mavetetaan, joten valitus liian avarasta salista kuulostaa yhtä naurettavalta kuin vihreiden vaalilupaukset.

EDIT: Ja pentele, ei kuule edes kavereiden kannustuksia. :(

Back
Ylös Bottom