WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Painonnostovideoita – tempaus, työntö ja treenipätkät

Meta description: Painonnostovideoita-ketju: tempaus- ja työntöklipit, treenipätkät, kisavideot, tekniikka-analyysit ja PR-yritykset.

Ihan mielenkiinnosta, ketkä ovat ne Koklyaevia todennäköisemmät tekijät tuollaisille raudoille, tai lähellekään? Minusta näyttäisi, että Koklyaev on tällä hetkellä ainoa nostaja, jolla näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa voimat ja perusfysiikka voisivat tuollaiseen edes teoriassa riittää (nostamatta taitavat silti jäädä, kuten todettu).

Salimi?

Voisin kuvitella että kehityskaari tulee olemaan samanlainen kuin rezalla kun ikää katsoo. Tempaus jo hyvällä mallilla ja jos massaa tulee vielä tohon runkoon lisää niin 260kg+ on tangossa Lontoossa..

Voisin kuvitella että kehityskaari tulee olemaan samanlainen kuin rezalla kun ikää katsoo.

Tai sitten samanlainen kuin Ali-Hosseinilla.

Aleksanyan on toinen lupaus jolla vaikuttaisi olevan eväitä vaikka mihin, mutta kyllä molemmilla on vielä pitkä ja kivinen taival lähellekään sille tasolle, mistä nyt oli puhe. Mahdollisuuksia on, ja hienoa jos ne realisoituvat, mutta kirkossa kuulutettuna sitä on vielä aivan turha pitää.

Niin, no itse nyt pidän päivänselvänä ettei tuollaisia rautoja olympialaisissa nähdä, jos koskaan. Tempauksen 220 voisi olla Chigisheville periaatteessa mahdollista, kun on kuulemma treeneissä remmeillä sen ottanutkin. Mutta tuota työntöä tuskin työntää nykymiehistä hetkeen kukaan, jokin siinä Koklayevillakin vaan kusee. Jos pitäisi valita, niin juuri se Aleksanyan ja iranilainen ovat mun silmissä paljon todennäköisemmät 260:n työntäjät, nuoria kehittyviä jätkiä. Sitä paitsi kun nostoja on vaan kolme ja isoista mitaleista puhutaan, jäävät tempausraudatkin koko ajan sinne 210:n alle kun aina vain nokitetaan. Nuo kautta aikain kovimmat tulokset ovat tulleet tason ollessa poikkeuksellisen laaja tai poikkeuksellisen heikko. Nyt se ei ole kumpaakaan.

Sitten taas täytyy mainita tuosta ansaitsemisnäkökohdasta. Mun mielestä nyt vaan ei olisi kovin hauskaa, että koko elämänsä kärkikahinoissa olleet äijät jätetään himmeämmille mitaleille, kun pystymetsästä tulee joku ehkä vahvempi mutta epätasaisempi ja vielä järkyttävillä jälkihöyryillä nostava the man ja tekee jonkun Ben Johnson -tyylisen ennätyksen. Ja kärähtää perään.

Nuo kautta aikain kovimmat tulokset ovat tulleet tason ollessa poikkeuksellisen laaja tai poikkeuksellisen heikko. Nyt se ei ole kumpaakaan.

Enpä minäkään vakavissani usko, että 80-luvun kovimpiin tuloksiin Lontoossa koskettaisiin, mutta joskus tulevaisuudessa kyllä. Ja mitä tasoon tulee, niin parhaassa mahdollisessa tapauksessa Lontoossa voisi olla huippukunnossa sellainen kopla kuin Chigishev, Koklyaev, Steiner, Aleksanyan ja Salimi. Siinä vaiheessa taso olisi kyllä sellainen, että löysäilyyn ei olisi kenelläkään varaa vaan aika helvetin hurjia rautoja pitää tankoon tilata kärkeen kiilatakseen. +210 ja +260 olisi jopa todennäköistä, joskaan ei välttämättä samalta nostajalta.

ite pidän superin seuraavana kuninkaana Dmitry Lapikovia!
kuitenkin(venäjällä) temmannu 201 satavitoseen ja jos saa massat 130kg niin.. pitäs tempauskenkin liikkua.. ja 230kg työntäjä ollut aiemmin niin ei 250 pitäis olla suurikaan ongelma.
ja kun yleensä(chigi poikkeus) superiin nousevat jätkät eivät ole satavitosessa olleen kovinkaan kummoisia(siis MM_tasolla!!) niin kyllä tommonen satavitosen supernostaja kun Lapikov on superiin oikein mielenkiintonen,

Mielenkiintoista seurattavaa ensi vuoden EM-kisoissa on se, miten Lapikovilla rauta liikkuu. Noihin Kazanissa järjestettäviin omiin kisoihinhan Lapikov tähtää eikä sen vuoksi halunnut lähteä Antalyaan ollenkaan. Venäjän mestaruuskilpailuissa heinäkuussa oma paino taisi olla 120 kilon kieppeillä. Jos massaa tulee viisi-kymmenen kiloa vielä lisää, sen pitäisi vaikuttaa tulokseen. Tämä vuosihan Lapikovilla on ollut tavallaan vielä sisäänajoa superraskaaseen.

Lontooseen on aikaa vajaat kaksi vuotta ja tässä ajassa voi tapahtua vielä ihan mitä tahansa. Salimilla ja Steinerilla tulos nousee nykyiseen verrattuna miltei satavarmasti. Tshigilläkin ehkä, vaikka pikkuloukkaantumiset ovatkin alkaneet haittaamaan lavatyöskentelyä arvokisoissa. Sekä Minskissä että nyt Antalyassa.

Saa nähdä, milloin Kokljajev kisailee ensimmäistä kertaa. 240 kilon rinnallevetoklipin perusteella vääntöä koneessa on vaikka muille jakaa, mutta miten sitten luonnistuu ylöstyöntö rinnalta. Jäykkäähän tuo temuaminen vähän on. Viimeinen isompi painonnostokisahan Mishalla oli vuoden 2007 joulukuussa järjestetty Venäjä cup/Venäjän lajikohtaiset mestaruuskilpailut.

no eiköhän mave liiku siinä 300 nurkilla.. 290kg vedin kesällä sormilukolla ilman vyötä ja polvitukia.. mutta uskon olevani nyt kovemmassa iskussa kun sillon.mutta kun ei sitä tuu reenattua niin vaikea sanoa. 200 ja 201 vedin parkanon kisassa rinnalle ja 170kg oon nyt ottanu kakkosena raakana.. tavotteena olis nyt nuorten em-kisoissa 201kg työntö ja SE.. jos sillä vähän pääsis työntöpronssista kinaamaan :)

Vaikken itse painonnostoa harrastakaan, on niitä hieno katsoa, vertailut kun niin paljon helpompia. Ei turhia varusteita, säännöt on samat ym. Olen vuosien saatossa treenannut saleilla, joissa on ollut SM-tason painonnostajia ja voimanostajia. Jotenkin arvostan teitä olympianostajia enemmän, kyllä joku tempaus on vaan niin pirun hieno liike katsoa, kun on romua tangossa ja miehillä koordinaatiot kohdallaan.

Vaikken itse painonnostoa harrastakaan, on niitä hieno katsoa, vertailut kun niin paljon helpompia. Ei turhia varusteita, säännöt on samat ym. Olen vuosien saatossa treenannut saleilla, joissa on ollut SM-tason painonnostajia ja voimanostajia. Jotenkin arvostan teitä olympianostajia enemmän, kyllä joku tempaus on vaan niin pirun hieno liike katsoa, kun on romua tangossa ja miehillä koordinaatiot kohdallaan.

Minun mielestäni ja painonnosto on vaativampaa kuin voimanosto.

Joku yli 200 kilon tempaus ja 250 kilon työntö on kyllä SAATANAN KOVAA KAMAA ! :rock:

http://www.youtube.com/watch?v=3kaQc0Z-7JI

tossa tältä päivältä nuorten em-kisojen valmistautumisleiriltä.. 200kg rive ja 255kg takakyykky.. oma paino 93,5kg... ei hyvä mutta ok..

ite en halua eri lajeja alkaa vertaamaan .. on se laji kun laji niin huiput on huippuja.. ja niitä on hieno kattoa..
mutta näistä aiheista on hauska spekuloida juuri siksi ettei oikeaa vastausta ole :)

Back
Ylös Bottom