WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Painonnostovideoita – tempaus, työntö ja treenipätkät

Meta description: Painonnostovideoita-ketju: tempaus- ja työntöklipit, treenipätkät, kisavideot, tekniikka-analyysit ja PR-yritykset.

Kolmisen viikkoa ylöstyöntötreeniä takana, nyt niitä risuja tulemaan niin tiiän mihin pitää kiinnittää jatkossa huomiota, kiitos!
http://www.youtube.com/watch?v=jb2Au8x2ow4

Risuja siitä, että et vielä oo suostunut opetteleen tempaamaan. Jos oppii kolmessa viikossa omin avuin työntään tolleen, niin en usko, että tempauksen opettelu ois kovinkaan paha rasti. En mie painosta tai mittään... ;)

Noihin roinisen videoihin viitaten niin onko sille jokin erityinen syy miksi painonnostajat tekevät maven miltei poikkeuksetta "body-tyyliin" pienellä pompulla, eivätkä ota joka toistoa kuolleista?

En tied ku mä teen maven Sumolla :D Työntövetoi tulee tehtyy aina kuolettamall. Ja kaikkea shaissee ootte tänneki lyönyt :D Sovitaan et alatte sit pastee meitsin videoita ku opin jotain! Esimerkiksi vuonna 2014-2015.

Kysymys heikosta mavesta : selvittäisin tuota näin - jos oon väärässä saa sanoa mutta en myönnä.

Tuohon heikko vetokeskusteluun:
Nostajatyypit voidaa jakaa selällä nostajiin (vahva irrotus) ja reisinostajiin (vahvat jalat ja ponnistus suhteessa selkään). Selkänostajilla ero esimerkiksi etukyykyn ja riven välillä on pieni sillä irrotus on helppo , ja jalkojen ollessa suhteessa heikommat tankoa roikotetaan selällä kauemmin ja työstetään sillä. Tempauksessa sama homma - jalkanostaja irrottaa lantio lähempänä tankoa ja tanko kulkee koko ajan lähellä kroppaa. Kovalla jalkatyöllä tankoon saadaan ylöspäin liikettä. Selkänostaja irrottaa siten, että selän kulma on enemmän vaterissa. Polven ohituksen jälkeen roikotetaan tavallista kauemmin ennen kuin polvet työntyy tangon alle, näin nopealla selän liikkeellä yhdistettynä allemenoon saadaan ideallisin nostovoiman.

marc Huster nostaa selällä
http://www.youtube.com/watch?v=9c1nUdafbSA

Tuosta vaikka noi tempaukset

ja sitten esim klokovin tempaus

http://www.youtube.com/watch?v=ZRbCfuwwbn4
---

ELI jalkanostajile riitätä se, että saavat tangon vedettyä nivusiin, josta sille pystyy jaloilla potkimaan lisäää vauhtia. Mikä kenellekin sopii riippuu mittasuhteista, liikkuvuudesta, voimasuhteista jnejenjne. Tähän vedoten ei Teemun tarvii vetää maasta yhtään enempää kuin työntää. Toisin kuin esimerkiksi allekirjoittaneen tulee saada vedolla tankoon nii paljon vauhtia, että ponnistamalla sen saa vaan "kohdilleen" :D Itsellä se onnistuu ööö lähes ei ikinä :D

Noihin roinisen videoihin viitaten niin onko sille jokin erityinen syy miksi painonnostajat tekevät maven miltei poikkeuksetta "body-tyyliin" pienellä pompulla, eivätkä ota joka toistoa kuolleista?

tämä oli ihan uutta tietoa mulle :D
no, sinällään mä olen tähän väärä kommentoimaan kun en tee mavea koskaan....joku viisaampi kertokoon jos asia on näin..mutta ainakin työntövedoissa itse en pompulla kyllä ole tehnyt koskaan,,(en kyllä motorisesti superlahjattomana edes osaisi :D )

AI NII ! Mainostetaa nyt sit :D Noista kaikista pähkäilyistä ja muista löytyy omia kokemuksia ja ehkä jossian kohtaa toi Riggertikin saa aikaseksi alkaa kirjoitella niin TUOLTA löytyy laidasta laitaan PN / VN jutustelua :)

Jokin aikaa sit kyselin täällä miten sitä painonnostoo kannattas alottaa. 3.6 kirjoitin päiväkirjaan tavoitteita eri osa-alueilta ja täs nyt mennään jalan kans.., http://www.youtube.com/watch?v=ziQIXnA0oFs.
En varmaan kehity samalla lailla kun noi nuoremmat kun harmaata jo ohimoissa, syystäkin kun ikää rapiat 60v.heh. ps. Intoa antaa tietty kovassa nousussa oleva painonnosto ja nää meidän huiput mitä saa seurata esim. tän saitin kautta.

Älä Funkkeli nyt yhtään rupea vaatimattomaksi, tuo teissä on just vikana ettei koskaan saisi hehkuttaa kun ei muka olla vielä tarpeeksi hyviä. Eikä tähän ketjuun pitäis olla mitään tulosrajoja! :D Laittakaa vaan reippasti videoita ja mainostakaa omaa juttuanne, kyllä täällä varmasti riittää kiinnostuneita, allekirjoittanut mukaanlukien. Itse saan noista aina lisää motivaatiota siihen omaankin tekemiseen.

Kolmisen viikkoa ylöstyöntötreeniä takana, nyt niitä risuja tulemaan niin tiiän mihin pitää kiinnittää jatkossa huomiota, kiitos!
http://www.youtube.com/watch?v=jb2Au8x2ow4

Jos pysäytät tuon filmin siihen kohtaan kun olet saksiasennossa (ennen kuin alat nousemaan ylös sieltä), niin huomaat varmasti, että lantiosi on hieman takana, se ei ole painopisteen alla (levytangon), vaan kurotat hieman eteenpäin. Ei hyvä kun raudat kasvavat, tulee tanko alas hyvinkin äkäiseen. Takajalka menee hieman turhan pitkälle, sinulla se on melkeinsuora, kun optimaalisin olisi että takajalan reisi olisi lähes kohtisuorassa lattiaan nähden (helpoin varmaan ajatella että pohje ja reisi tekevät 130 asteen kulman öbaut). Potku onkyllä helkkarin napakka ja hyvä, tolla rytmillä saa tankoon sen verran säpinää, että riittää kun paiskoo kädet perässä suoriksi ja tulloo vaan ylös.

Jos pysäytät tuon filmin siihen kohtaan kun olet saksiasennossa (ennen kuin alat nousemaan ylös sieltä), niin huomaat varmasti, että lantiosi on hieman takana, se ei ole painopisteen alla (levytangon), vaan kurotat hieman eteenpäin. Ei hyvä kun raudat kasvavat, tulee tanko alas hyvinkin äkäiseen. Takajalka menee hieman turhan pitkälle, sinulla se on melkeinsuora, kun optimaalisin olisi että takajalan reisi olisi lähes kohtisuorassa lattiaan nähden (helpoin varmaan ajatella että pohje ja reisi tekevät 130 asteen kulman öbaut). Potku onkyllä helkkarin napakka ja hyvä, tolla rytmillä saa tankoon sen verran säpinää, että riittää kun paiskoo kädet perässä suoriksi ja tulloo vaan ylös.
Kiitos asiallisesta palautteesta! Pisti kyllä omaankin silmään tuo lantion taakse jääminen.. Koitin tuossa kuivaharjotteluna vähän tuota takajalan asentoa muuttaa, on vissiin lonkankoukistajilla venyttelyn paikka :rolleyes:

Diman viimeistelyjä ennen Lontoota, jota ei sitten koskaan tullut...

[video=youtube_share;b7-PO8JBmbQ]http://youtu.be/b7-PO8JBmbQ[/video]

Lontoosta huolimatta, edelleen mun suurimpia idoleja! kyllä näitä videoita on kaivannut, tossa sen nostamisessa/siihen lataamisessa on vaan niin perkeleesti asennetta! :)

Ihanko tosissaan Ivanov työnsi Lahden treenihallissa 175kg kilpaillessaan 56-kiloisissa? Tuohan ylitti 59-kiloisten maailmanennätystyönnön 5 kilolla. Itse kisassa Ivanov jäi 160 kiloon.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ihanko tosissaan Ivanov työnsi Lahden treenihallissa 175kg kilpaillessaan 56-kiloisissa? Tuohan ylitti 59-kiloisten maailmanennätystyönnön 5 kilolla. Itse kisassa Ivanov jäi 160 kiloon.

kyllä tää video on bulgariasta sofiasta ennen niitä kisoja.. ja taitaa kaverin massat olla 60kg hujakoilla..jopa enemmän..

Nostaako Milko tampereella 17.11? Rupee oleen romut kohillaan :D

Back
Ylös Bottom