WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Painonnostovideoita – tempaus, työntö ja treenipätkät

Meta description: Painonnostovideoita-ketju: tempaus- ja työntöklipit, treenipätkät, kisavideot, tekniikka-analyysit ja PR-yritykset.

Aina on roinattu ja tullaan roinaamaan painonnostossa.

Tässä lienee vinha perä, aina on mätiä omenoita mukana.

Huippu-urheilijan mieli vaan nyt on sellainen...KOSKA EI SINNE PAINONNOSTON HUIPULLE VAAN PÄÄSE ILMAN KIELLETTYJÄ LÄÄKEAINEITA. Epäreilua esim suomalaisia kohtaan, mutta niin se vain on.

Paskapuhetta. On paljon hyvin pärjänneitä puhtaita nostajia, jotka ovat saavuttaneet tuloksensa kovalla työllä ja lahjakkuudella. On paljon junioreita, jotka tekevät kovaa työtä omassa lajissaan pärjätäkseen puhtaana. Väitteesi paitsi vetää maton alta molemmilta ryhmiltä, niin mustamaalaa kaikki puhtaana pärjänneet.

Se on fakta, että voimailulajeissa aineet ovat ongelma, mutta puhtaaseen urheiluun pitää silti uskoa. Se on pakko. Muuten antaa perkeleelle pikkusormen ja alamäki alkaa siitä.

Muffinssi;3648212 Paskapuhetta. On paljon hyvin pärjänneitä puhtaita nostajia sanoi:
Se on pakko[/B]. Muuten antaa perkeleelle pikkusormen ja alamäki alkaa siitä.

Vain niin. No sanotko muutaman puhtaan olympianostajan, ketkä ovat saavuttaneet maailman huipun? Uskotko tosiaan että venäjän, kiinan, iranin, kazakstanin ym maiden nostajat ovat puhtaita? Sehän ei takaa että on puhdas, vaikkakaan ei olisi kärähtänyt. Selaileppa vähän vuosia taaksepäin niin huomaat kuinka moni entinen ja nykyinen huippukin on kärähtänyt. Siltikin nämä nykyiset huiput ketkä ovat kärähtäneet, niin huipulla he edelleen kilpailevat.

Faktahan on vaan se että lääkeaineilla tempaus ja työntö paranee kummatkin sen 15-30 kiloa. Kova harjoittelu ja lahjakkuus kun ei vaan valitettavasti riitä. Se ei valitettavasti myöskään ole mikään väite. Kukin voi uskoa aivan mihin haluaa. Varsin naivia se vaan on.

Hyvin pärjänneen ei tarvitse olla välttämättä esim. olympiavoittaja vaan taso voi olla vähän alempikin. Vaikka nyt se 15kg per laji turpiin, mutta silti joissain maissa sitä silti saisi ammatikseen tehdä joka on jo aika hyvä tavoite kelle tahansa jotka noissa karkeloissa nostavat. Väitän että osa joita eurosportin lähetyksissä nähdään nostavan ovat puhtaita, oli kisat sitten minkä tasoiset vaan.

Aina on roinattu ja tullaan roinaamaan painonnostossa. Huippu-urheilijan mieli vaan nyt on sellainen...KOSKA EI SINNE PAINONNOSTON HUIPULLE VAAN PÄÄSE ILMAN KIELLETTYJÄ LÄÄKEAINEITA. Epäreilua esim suomalaisia kohtaan, mutta niin se vain on.
Mun mielestä kaikista paras mittari tähän kuitenkin on se että KAIKKI ON PUHTAITA KUNNES TOISIN TODISTETAAN!!!! Kyseisillä kavereilla on kuitenkin doping sopimukset allekirjoitettu ja ne nostaa muuallakin kuin omassa autotallissa ja heitä myös testataan kisoissa joten on turhaa alkaa vinkumaan siitä miten kaikki douppaa. Douppaa tai ei mutta he kuitenkin onnistuvat nämä testit läpäisemään toisin kuin esim Mendes ei tälläkertaa pystynyt.

No sanotko muutaman puhtaan olympianostajan, ketkä ovat saavuttaneet maailman huipun?... Sehän ei takaa että on puhdas, vaikkakaan ei olisi kärähtänyt.

Näyttäisi, että on aika turha lähteä nimeämään mitään, kun lähtökohtaisesti pidät kaikkia douppaajina.

Minä kuitenkin lähden siitä, että mennään puhtaana ja oletan, että muutkin ovat puhtaita, kunnes toisin todistetaan. Sinä voit lähteä aivan hyvin siitä oletuksesta, että kaikki kusettavat minkä ehtivät ja kyse on kiinni jäämisestä. Omasta mielestäni se on oman mielen myrkyttämistä ja ajatuksenakin puhdasta urheilua vastaan. Jos mielestäsi on naiivia voimailla ilman lääkkeitä, niin sitten minä olen vissiinkin naiivi.

Näyttäisi, että on aika turha lähteä nimeämään mitään, kun lähtökohtaisesti pidät kaikkia douppaajina.

Minä kuitenkin lähden siitä, että mennään puhtaana ja oletan, että muutkin ovat puhtaita, kunnes toisin todistetaan. Sinä voit lähteä aivan hyvin siitä oletuksesta, että kaikki kusettavat minkä ehtivät ja kyse on kiinni jäämisestä. Omasta mielestäni se on oman mielen myrkyttämistä ja ajatuksenakin puhdasta urheilua vastaan. Jos mielestäsi on naiivia voimailla ilman lääkkeitä, niin sitten minä olen vissiinkin naiivi.

En nyt tuota ole tarkoittanut missään nimessä. en ole sanonut että on naiivia voimailla ilman lääkkeitä. En ole sanonut että kaikki douppaavat. Enkä lähde siitä olettamuksesta että kaikki douppaavat. Pikkaisen paremmin kun olisit lukenut nuo mun viestini.

Tässä on muunmuassa tapahtunut kolme isoa joukkokäryä pari kolme vuotta sitten. mm Bulgaria, Kreikka ja iran, niissä kaikissa kärähti vajaat kymmenen huippunostajaa. Myös kansainvälisen painonnostoliiton sivuilta löytyy lista ketkä ovat minäkin vuonna kärähtäneet. Siellä on paljon lajin ehdottomia huippuja, jotka kärynsä jälkeen ovat palanneet takaisin huipulle.

Painonnoston ehdottomalle huipulle ei ole mitään asiaa ilman kiellettyjä lääkeaineita. EN VÄITÄ ETTÄ KAIKKI DOUPPAAVAT, ESIM KETKÄ OLIVAT MUKANA JUURI PÄÄTTYNEISSÄ PAINONNOSTON EM KILPAILUISSA. VARMASTI OLI PUHTAITA HYVINKIN PALJON MUKANA.

Mutta en jaksa enempää vääntää rautalangasta ;)

Epäilen vahvasti Irlannin Micheal O Connairen puhtautta superissa. 94 kg/ 125 kg haiskahtaa doupatulta. Miten pitkään aiotte asiasta vääntää?

Joo, eiköhän tää ollu tässä. Taitaa sen verran olla pohjalla näkemyseroa, että tästä ei tule kuin joutava nettiriita :) Ja vielä off-topic..jatketaan aiheesta.

Rigert, kuinka usein per viikko sä ja Milko teette taka/etukyykkyä? Oliks sä tossa kameran takana vai yksinkö tää testaili penkkimaximeita. :D

siis mä ja milko reenataan IHAN eri systeemeillä.. mä kyykkään joka päivä.. tosin en ku kerran 10 päivään kovaa.kaikki kovat edestä. milko ottaa useammin kovaa.. ja mä en ota takaa isolla ollenkaan ku selkä ei kestä.,.,en muista millanen ohjelma milellä nyt on menos...mut oisko 4-5 kyykkyä viikossa??!! tai jotn..

ja joo, yksin se testaili.. en ollu kattomassa tota reeniä, tein ite kalajoella samaan aikaa bodyreeniä ;) (hauismaksimilla on älyttömästi merkitystä tempaustulokseen ; )

Joo no kyllä mä sen tajuan että ton tason urheilijoilla on tietenki jo omat systeemit mutta just tommosta yleispätevää kuvaa hainkin :)

käsittäkseni Milkon ohjelmat on pohjaltaa samoja millä Reippaan nostajat on iät ja ajat reeannu.. ollu täälläkin keskustelussa jossain vaiheesa esillä jotain versioita muistaakseni?? .. eli ihan perus venäläistyylistä reeniä..
itellä on ohjelmat hyvinkin poikkeavia muista kansallisista huipuista..paljon kevyellä raudalla nostoja. oheisharjottelua paljon esim. mä teen aerobista päivittäin tunnin verran ainakin jos reenaan kalajoella, leireillä en, sillon tehään nostoja lujempaa.

Laitetaampa tältä päivältä muutama video maksimitesteistä. Ei nyt ehkä tänne varsinaisesti kuulu, mutta tekniikkavinkkiä olisi kiva kuulla. 2,5 vuotta itsenäistä harjoittelua takana. Tempauksessa nuo kokeilut ainoastaan, työnnössä 115 117.5x 117,5. Uusia ennätyksiä kaikki. Tempauksessa ainakin menen ehkä turhan paljon eteenpäin. Työnnössä käytän raakatyyliä.

Tempaus 95kg: http://tinypic.com/player.php?v=16itwdx&s=5
Tempaus 97,5 yli: http://tinypic.com/player.php?v=2953e9v&s=5
Työntö 117,5: http://tinypic.com/player.php?v=34p0ysi&s=5

Back
Ylös Bottom