Painonnostajien maximivoimataso

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Noista termeistä puheenollen, mitä on suomeksi termi "Absolute strength". Absoluuttinen voima, muttamutta..onko se juuri sitä maksimaalista puristusta?

Force sanoi:
Noista termeistä puheenollen, mitä on suomeksi termi "Absolute strength". Absoluuttinen voima, muttamutta..onko se juuri sitä maksimaalista puristusta?

Absolute strength on suurin voima, jonka lihas tai lihasryhmä pystyy kehittämään. Eli sitä ei saada tahdonalaisesti irti, vaan esimerkiksi elektrostimuloinnilla. Suurin tahdonalaisesti tuotettu voima on maximum strength ja se erotus on strength deficit. Näin minä nuo olen ymmärtänyt. Ja niin kuin aina voin myös olla väärässä.

Force sanoi:

Taisitpa olla juuri sinä, jolle sen ainakin kerran yritin täällä selittää. Nyt en tosin löytänyt tuota selitystä searchilla, liekö seurausta tästä foorumin päivityksestä. Tosin hakija on myös melkoinen :david:, joten syy voi olla myös siellä. Siis absoluuttinen voima on vain se rauta, mikä nostetaan(ihan omin voiminkin ilman sähkötuolia saa nostaa) ja suhteellinen rauta saadaan jakamalla absolute elopainolla. Aivan välttämättä ei siis ole kyse siitä äärimmäisestä puristuksesta. HTH kasvovesi.:)

Baarikello sanoi:
Siis absoluuttinen voima on vain se rauta, mikä nostetaan(ihan omin voiminkin ilman sähkötuolia saa nostaa)

Joo, tarkemmin ajatellen tuo on yleisimmin käytetty ilmaisu. Itse olen lukenut (liikaa) Supertrainingia, jossa se määritellään noin, kun alempana höpötin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom