Painon vaihteluväli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zamp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Tottahan on, ettei ihmisen paino ole kokoaika sama myöskään yhden päivän mittaan. Esimerkiksi tänään noin klo 16.00 painoin 77,0kg. Nyt 5h myöhemmin, painoin 78,5kg ja tuossa välissä olin syönyt salaattia sekä juonut noin 1,5 litraa vettä. Mikä olisi teidän mielestänne ns. sopiva vaihteluväli painolle, ettei tarvitsisi miettiä, tuleeko läskiä lisää, vai onko painon nousu kenties vain jotain muuta. Kysyn tätä, koska en itse jaksa noudattaa täydellistä rasvanpolttajan ruokavaliota, joten aina silloin tällöin sattuu lipsahduksia ja olisi mukava tietää, milloin lipsahdukset haittaavat myös näkyvästi.

mä oon huomannu että toi kahen kilon heittely paranee parhaiten ostamalla ehjän vaa'an..

niin ja voisi auttaa jos punnitset aina esim. aamulla herätessäsi ennen kuin olet ehtinyt syödä mitään..

Originally posted by Zamp
Esimerkiksi tänään noin klo 16.00 painoin 77,0kg. Nyt 5h myöhemmin, painoin 78,5kg ja tuossa välissä olin syönyt salaattia sekä juonut noin 1,5 litraa vettä.

tosta ku pikaisesti lasket, että painosi on 77,0kg, syöt salaattia (~100g), painat teoreettisesti 77,1kg, sitten tulee vielä 1,5l vettä (tiheys ~1kg/l) eli 1,5kg, ja kun vielä hikoilet ja muuta vastaavaa, vaikka tulee touhutippa housuun, niin painosi onkin yhtä-äkkiä 78,5kg.
Eli en tajua mitä väliä jollakin vaihteluvälillä?
Punnitset vaikka pärin päivän välein aamupainosi kusella ja paskalla käymisen jälkeen, niin pystyt hyvin tarkkailemaan painoasi, eikä tarvitse miettiä vaihteluvälejä.

Mun paino heittelee välillä 69,5-72,5 riippuen syömisistä, juomisista ja ulostulevasta liikenteestä. Aamukuivapaino yleensä 70, illalla 72.

Hyvä tapa saada tutkittua painon heittelyä on punnita aina tietyssä olotilassa säännöllisin aikavälein, esim. kerran viikossa aamulla pissalla käymisen jälkeen.

Itsellä tuntuu nyt varsinkin dieetillä paino heittelevän paljon. Aamu- ja iltapainon välillä saattaa olla yli 3 kg eroa. Voi tietysti olla, että se heittelee noin paljon kyllä muutenkin ja nyt sen vasta huomaa, kun käy vaa'alla useammin.

Minä oon "aina" (ainakin samalaisen päivärytmin kanssa) samanpainonen. Neljällä edellisellä treenikerralla ollu 100 gramman tarkkuudella samanpainonen, sitä edellisellä kerralla tais olla 200 grammaa vähempi. Et puolenkilon tarkkuudella paino ollu samassa jo "ties kuinka kauan". :rolleyes:

Aina on vaan ollu niin et paino ei heittele, ja jos on yli 200 grammaa painossa plussaa edelliseen, niin tietää varmuudella et treeni kulkee viime kertaa paremmin :D

Niin ja: Älä ota sitä vakavasti...

Originally posted by traktori
mä oon huomannu että toi kahen kilon heittely paranee parhaiten ostamalla ehjän vaa'an..

No onhan toi vaaka tossa ollut jo hurjan viikon verran, eli aivan ihkauus vaaka on.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Zamp
No onhan toi vaaka tossa ollut jo hurjan viikon verran, eli aivan ihkauus vaaka on.
No eihän toi nyt mitään takaa, kaupassa olevatkin vaa'at näyttää aika isolta skaalalta sitä painoa. Muistaakseni viimeksi kokeillessani jotain 7kg eroja oli eri vaaoissa. Outoa kyllä, sellanen kallein tyyppiä terveyskeskus näytti eniten pieleen. Toisaalta sama vaaka näyttänee aina saman verran pieleen? :confused:

Mein salilla onkii sellanen oikea terveyskeskusvaaka (mitä esim. lääkärissä ja terkkarilla) joka näyttää täsmälleen oikein :). Saman verran näyttää se kun töissä sairaalassa ne uudet elektroniset perkeleen kalliit vaakat jotka korvaa noita vanhan mallisia tällä hetkellä, ja onkin korvannut itse asiassa jo jonkin aikaa.

Kotivaaka on loistava; 50 kiloselle se näyttää 1.5 kiloa liian vähän ja 100 kiloselle n.4 kiloa liian vähän, pitää käyttäjän säätää oikea kompensaatio :).

Onhan tuo paino tän vuoden puolellakin heittänyt parhaimmillaan aamulla 102.0, illalla 106.0....

Siis onks tää joku vitsi? Kai se paino nousee 1,5kg jos juo 1,5l vettä :rolleyes: Kyl mullakin paino vaihtelee jonkin verran. Yleensä aamulla 77 kiloo ja illalla 79. Joten mittaa aamulla niin saat vertailukelpoisia tuloksia.

Turha sitä painoa on päivän sisällä yrittää hallita. Ensimmäisenä kun herää menee vaa'alle ja kirjaa lukeman ylös. Laskee aina vähintään viikon keskiarvon ja vertailee sitten näitä keskiarvoja keskenään niin näkee vähän suuntaa, missä mennään. Ei se nyt mitään ydinfysiikkaa ole. :rolleyes:

Itellä paino voi heittää vuorokaudessa 5kg ja kolmessa viikossa 10kg (jolloin kyllä tuli lisää läskiäkin). Mutta vuorokaudessa väittäisin että saa heittää ihan miten paljon vaan eikä tartte et jääkö se ny kaikki vyötärölle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom