Painon tiputtaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Puhutaan tavallisen ihmisen painon pudotuksesta ei kehonrakennusihmisen dieetistä. Kaverini on yli sata kiloinen ja painoa pitäisi pudottaa ainakin tuollainen 15 kiloa, niin hän on ajatellut. Kehonrakentajan dietissähän on varmaan tärkeää nuo proteiinit, no on tavallisen ihmisen dietissäkin tärkeää mutta kehonrakentajalla on varmaan erilaiset ravintoarvosuhteet dieetillä. Kaverini tietysti tekisi jotain aerobista treeniä mutta puntteja hän ei nostele, ehkä hiukan silloin tällöin. Pyytäisin joitakin hyviä "diettiruokaohjelmia" tällaiselle ei kehonrakennusta harrastavalle.

Olen korostanut hänelle liikunnan merkitystä painon pudotuksessa sekä sitä että proteiineja pitäisi olla riittävästi sekä että hän vähentäisi hieman hiilareita ja rasvaa. Jakaisi ateriat n.6 ateriaan. Jotain tämän suuntaista olen muistaakseni sanonut. Onko jotain helppo vinkkejä kaverilleni? Hän ei ole lukenut tällaisista asioista paljonkaan...

Olen korostanut hänelle ravinnon merkitystä painon pudotuksessa sekä sitä että proteiineja pitäisi olla riittävästi (2 g per rasvaton painokilo per päivä) sekä että hän vähentäisi reilusti hiilareita ja söisi kohtuudella hyvää rasvaa. Jakaisi ateriat n.6 ateriaan.

Tein nopeat korjaukset tuohon :)

Aika oikein olet jo neuvonut. Lisäksi tuohon puoli kiloa kasviksia päivässä ja vähennetyt hiilaritkin hyvistä lähteistä. Liikuntaa kannattaa toki lisätä, mutta suurin vaikutus on ravinnolla ja asenteella syömiseen.

"Tämä sivun ylälaidasta löytyvä thread "laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!" on vallan oivallinen."

Pahus en huomannutkaan sitä. Vaikka olen lukenutkin noita "ylälaitojen tekstejä". Kiitos! :)

"Olen korostanut hänelle ravinnon merkitystä painon pudotuksessa sekä sitä että proteiineja pitäisi olla riittävästi (2 g per rasvaton painokilo per päivä) sekä että hän vähentäisi reilusti hiilareita ja söisi kohtuudella hyvää rasvaa. Jakaisi ateriat n.6 ateriaan. "

Kiitos ohjeista! :)
Juu olen korostanut jo ravinnon merkitystä kun nyt kysyinkin vielä ravinnosta. Ajattelin ettei se liikunta ollut niin itsestään selvyys kaikille, kun ruuasta aina puhutaan, tai no joo joku korostaa liikuntaa ja toinen ravintoa. Vaikka molemmat ovat yhtä tärkeitä. :)
Kaveri ei varmaan tiedä mikä on hyvä tai huono rasva sekin täytyy selostaa mutta eiköhän sekin onnistu. "Hiilihydraatteja reilusti vähemmän", ajattelin että hän voisi vähentää perusohjeena kolmasosa pois hiilareista. Hän syö aivan liikaa rasvaa sitä vähennetään ja vaihdetaan parempiin rasvoihin.
Kaverilla ei ole asennetta, se on fakta. Yritän parhaani. Annoin kerran hänelle muistaakseni noin kuusisivuiset ohjeet, olin kerännyt ohjeisiin eri lähteistä tietoa ja laittanut omia sepustuksia joista olen varma. Mutta hän vahingossa hävitti ne. Joskus sain häntä lenkkeilemään ja motivoitua mutta nykyään me näemme niin harvoin (ei voi mitään sille) ja aina se ei onnistu.
Onneksi voin käskeä hänen tyttöystäväänsä pitämään kaverista huolta! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom