Painon pudotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hooo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli kerran olen jo alottanut salilla käymisen ja se homma kaatu siihen että ekat pari viikkoa meni 4 kertaa viikossa sitten aloin lipsumaan vähäsen ja taas vähäsen sitten loppujen lopuksi lopetin.

Nyt haluan päästä näistä turhakiloista pois, olen 17v, ~95kg, ~185cm

Eli miten mun kannattais tää homma sitten aloittaa uudelleen, matkaa salille on aika pitkä että kävellen sinne menee 15min että se vie osittain mun motivaatiota.

Neuvokaa te kokeneet konkarit mua tässä :)

Kuin usein sitä pitäisi käydä sitten salille?

Sen verran viellä että ruokavalia ja elämäntapa on aika epäterveellistä tällä hetkellä... koneella istumista reilusti yli 5h ja ruokavalia on vähä mitä sattuu, limua tulee juotua aika paljon ja epäterveellistä ruokaa sillontällöin. Tosin aloitan nytten terveellisen ruokavalion, korkeintaan pidän yhden "karkkipäivän" jolloin light limu ja joku irtokarkkipussi...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No en ole kokenut mutta koitan neuvoa silti.......:D

Eli salilla se 4 kertaa viikossa on aika hyvä mutta en tiedä miten oot treenisi jakanut .....nimittäin useimmat (aloittelijat) tekevät kaikki lihasryhmät samalla eli treenaavat samoja lihasryhmiä 4 kertaa viikossa ja järkevempi tehokkaampi ja varmempi tapa kehittyä on jakaa kehonsa eri osiin....esim.näin

Ma: Rinta,hauis
Ti: Jalat,vatsat
Ke: Lepo
To: Olkapäät,ojentajat,vatsat
Pe:Lepo
La:Selkä,epäkkäät,kyynervarret,vinotvatsalihakset
Su:lepo

Esimerkiksi noin......

Sitten ravintopuoli...hmm....tämä on minullekkin vielä täysin uutta mutta sanotaan nyt jotain.....

Eli pitäisi syödä 5-6 kertaa päivässä......

Ajat ainakin itselläni seuraavat

7.00 aamupala
11.00 kouluruoka
15.00 Kotiruoka
18.00 Lisäprotsku
20.00 Tonnikalaa
23.00 Yöprotsku

no niin täs on mun aatteitani mutta varmasti nämä kokeneemmat voivat antaa jotain parempaa tietoa minäkin kun alottelija vasta olen....
:D :D :) :D

Originally posted by Hooo
[Bmatkaa salille on aika pitkä että kävellen sinne menee 15min että se vie osittain mun motivaatiota.

[/B]

Huoh...nykyajan nuoriso... :(

:confused: No jos vartti kävellen tuntuu liian pitkältä, niin siinäpä ongelman ydin onkin. Juokse, niin menee vähemmän aikaa. Vartti on aivan tajuttoman lyhyt aika..! Mulla kesti aiemmin 40min bussilla, joten revi siitä. Sähän asut ihan salin naapurissa! Sitäpaitsi, aerobisen pitäis kestää 20-30 minuuttia, joten sunhan pitäis kävellä edes takaisin pari kertaa treenin päätteeks.
Asenne uusiks. Kyllä se siitä.:thumbs:

vai muka pitkä matka...mulla menee salille PYÖRÄLLÄ toi 15 minuuttia ja siinähä saa vaa hyvän alkulämmän joten ota ittees vaa niskasta kiinni ja painu salille!:whip:

Pistele HIITillä menemään salille, se on aika sopivan pituinen ja sitten loppumatkan kävelet.

Tuo Möykyn ohjelma ei ihan jokaiselle sovi, koska tuossa on jokatoinen päivä lepopäivä, esim. minäkin pidän ennemmin 2 lepopäivästä peräkkäin. Että jossei ole omaa kokemusta(tai kellään tutulla) tehdä treeniohjelmaa suuntaappa tänne

Ruokailusta, että syö 2-3 lämmintä ateriaa päivässä ja päälle 2-3 välipalaa. Möykyllä nyt taitaa olla mennä yöprotsku liian myöhäiselle(nukkumisen kustannuksella), mutta siitä pitää itse löytää oma kultainen keskitie.

Zone-sarja -42%
Mullakin menee se 10-15 min pyörällä, oisin vaan tyytyväinen jos kävellen menis VAIN 15 min. salille, ois paljon mukavampi kevälle kun pyöräillä ja ei tossa kävelyssä oo muuten minunkaan matkoillani mitään pahaa, mutta se kestää liikaa ja tahtoo nää päivät olla pitkiä muutenkin kun on duunissa ensin sen 8,5 tuntia...eli kuten aikaisemmat sanoi ASENNE KUNTOON...se vartti on hiton hyvä lämmittely, eipähän tartte enää salilla kävellä juoksumatolla tai sotkee fillaria ennen reeniä!!

Originally posted by KäveleväRuumis
Pistele HIITillä menemään salille, se on aika sopivan pituinen ja sitten loppumatkan kävelet.

Tuo Möykyn ohjelma ei ihan jokaiselle sovi, koska tuossa on jokatoinen päivä lepopäivä, esim. minäkin pidän ennemmin 2 lepopäivästä peräkkäin. Että jossei ole omaa kokemusta(tai kellään tutulla) tehdä treeniohjelmaa suuntaappa tänne

Ruokailusta, että syö 2-3 lämmintä ateriaa päivässä ja päälle 2-3 välipalaa. Möykyllä nyt taitaa olla mennä yöprotsku liian myöhäiselle(nukkumisen kustannuksella), mutta siitä pitää itse löytää oma kultainen keskitie.

Niin toi on kyl totta on miettiny protskun siirtämistä 22.00 ja toi treeniohjelma niin kannattaa kokeilla vähän mikä itselleen sopii,tietysti

Itellä menee salille kävellen 35 minuuttia/suunta ja tuo on toiminut tosi hyvin alkulämmittelynä kun kävelee reippaasti.

Ei muuta kuin nokka kohti salia vaan ja otat ton vartin kävelyn alkulämmittelynä.

Jos sulla ei ole pitkää salitaustaa niin aloittaisin itse hiukan varovaisemmin, esim. 3 krt vko ja ihan perus vetävät/työntävät/jalat jaolla ja sitten kun on hieman tutuksi homman kanssa niin kokeilee enemmän jaettuja ohjelmia. Tämä ihan sen takia, että ei homma lopu heti alkuunsa kun on liikaa treeniä alussa.

Ruokapuolen siistimiseen löytyy faqista hyviä vinkkejä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itellä tulee kans joskus hieman motivaatio-ongelmia tuon salille lähdön kanssa. Mut yleensä yritän olla ajattelematta sitä, otan itteä niskasta kiinni ja lähen vaan polkemaan. Sitten treenin jälkeen on hyvä olo ja haluaa vaan nopeasti kämpille suihkuun ja lepäämään niin jaksaa takaisinkin polkea! :D

Originally posted by Hooo
matkaa salille on aika pitkä että kävellen sinne menee 15min että se vie osittain mun motivaatiota.

Oletan että tämä oli vitsi?:curs:

:arvi: vieköön.

Originally posted by jarkko
Itellä menee salille kävellen 35 minuuttia/suunta ja tuo on toiminut tosi hyvin alkulämmittelynä kun kävelee reippaasti...

Nyt talvella ei ainakaan itellä riittäny 20 min reipas kävely, olin ihan kankea kun sain vaihdettua vaatteet. Kävelen vielä aika reippaasti, ainakin on perse hiessä aina :lol2:

Mulla menee 5 minuuttia autolla salille. :evil:

Tosin aerobistahan sitten tuleekin aamulenkeillä, kuntopyörällä, nyrkkeillessä......

Joten nyt vaan tossut jalkaan ja jalan salille, jos ei muuten tule liikuttua aerobisen merkeissä.
:whip:

Niin noista matkoista, itellä menee bussilla 20-30 min josta yleensä odottamista kaikki paitsi 10 min. Kävellen menis 45-60 min, autolla 10 min. Tuo ei ole vielä mikään motivaation karkoittaja, pikemminkin siinä ne agret tulee treeniin hankittua kun kuuntelee mummojen ja pissaliisojen urputusta :D

Back
Ylös Bottom