Kesällä tehdyssä kehoanalyysimittauksessa (kuntosalilla) rasvaprosenttini oli 20,1 %. Tuolloin söin vielä surkeasti, kuten edelliset n. 3-4 vuotta (alle 1000 kcal, ja vasta alkuvuodesta proteiinit astuivat kuvaan vaikka olenkin aina treenannut aktiivisesti aerobista + 3-4 kertaa viikkoon kuntosalilla intensiivisesti). Nyt ostamani kehoanalyysivaa'an mukaan prosentti olisi tippunut 15-16% kieppeille, mutta toisaalta painoni on noussut n. 1-2kg. Kesällä olin mitoiltani n. 167/49, nyt paino on noussut 51kg paremmalle puolelle. Olen tuosta kesäisestä mittauksesta alkanut syömään huomattavasti runsaammin, kalorit n 2000 hujakoilla ja toisaalta panostanut ruokavaliossani ensimmäistä kertaa hyviin rasvoihin (joita välttelin ennen viimeiseen saakka) ja runsaaseen proteiinin saantiin. Toki tuollainen perus kehoanalyysivaaka voinee olla hiukan väärässä, mutta toisaalta rasvaprosentin lukema on pyörinyt samoissa lukemissa n 2 kk, muutaman prosentin kymmeneosan heitoin, ja toisaalta olen tosiaankin huomannut lihasmassan kehittyneen ruokavaliomuutokseni myötä hyvinkin nopeasti, kun se vielä surkean ruokavalioni aikana junnasi totaalisesti paikallaan. Kuinka todennäköistä siis on, että rasva tosiaan olisi palanut noinkin reilusti, mitä vaaka kertonee, vaikka paino olisikin noussut? Kalorit vaihtelevat n. 1200-2200 välillä, päivittäinen kulutus on pyöreästi 200-500 kcal. Kuntosalitreeniä n. 3-4 kertaa viikossa, tehokasta sellaista, aerobista ohella.