Painon nosto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomokka
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla ois tarkotuksena nostaa painoo 10 kiloo n.65 kilosta 75. Oon saanu sellasen käsityksen, että 1 kilon nosto per kuukaus olis aika hyvä määrä, mutta koska en oo koskaan elämässäni yrittänyt nostaa painoa, vaan aina laskea sitä, niin mulla olisi muutama kysymys ruokavaliosta.

Ensinnäkin oon ajatellut että teen itelleni tälläsen ruokapäiväkirjan tai miksi ikinä niitä kutsutaan. Ongelmana on kuitenkin se, että en tiedä mikä on se kalorimäärä mihin mun pitää tähädätä, jotta saavuttaisin ton 1 kilon painon nousun per kuukaus. Kalorilaskurin mukaan mun kulutus normaali päivänä on 1960-2127 ja salipäivänä taas mun kulutus on 2307-2476. Lisäksi kysyisin että kannattaako esim lenkkeily yhdistää painon nostoon, tarkoituksin minimoida läskin muodostus? Myös se, että miten voi arvioida paljon jossain ruuissa on kaloreita, kun niiden määriä ei näy missään? Esimerkiksi ite kävin tänään vetämässä annoksen peking kanaa läheisessä kiinalaisessa raflassa, niin onko siinä joku sääntö, vai syökä porukka vaan ruokaa mistä aina tietää niiden kalorimäärän?

Kiitos avusta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.fineli.fi/

Käyt tuolta kattomassa paljon suunnilleen missäkin ruuassa on kaloreita ja arvioi, että paljon kys. ruokaa olet syönyt.

Kalorilaskurin arvoihin voi muutenkin laittaa vähän lisää ja varsinkin kun painoa haluat nostaa. Varmaan sellainen 3000kcal/pvä. ois alkuun ihan jees. Kun painoa tulee lisää, niin kaloreitakin on tultava lisää.

Ja kyllä lenkilläkin voi hyvin käydä, mutta sillon on vain syötävä vähän enemmän.

ps. Ja searchillakin olisi löytynyt..

kalorilaskuri.fi on ainakin mulla ollut hyvä apu painon lisäämisessä ja laihdutuksessakin, tosi kätevä! mutta niihin laskurin antamiin lukemiin(kulutus ja paljonko sais syödä) en oo kyllä luottanu. Oon 170 pitkä ja painoin viime kesänä n. 70kg kun alotin käymään salilla. Kalorit oli koko ajan suunnilleen 3000kcal/päivä, sillon en oikeestaan harrastanu pahemmin aerobista. Paino nousi just 1kg/kk suurinpiirtein,vähän läskiä siinä keräänty samalla,mutta ei liikaa. Nyt yritän samaa kun oon vähän saanu kiristettyä pois painosta,mutta tällä kertaa syklitellen eli vaihdellen plus- ja miinuskaloreita.

http://www.fineli.fi/

Käyt tuolta kattomassa paljon suunnilleen missäkin ruuassa on kaloreita ja arvioi, että paljon kys. ruokaa olet syönyt.

Kalorilaskurin arvoihin voi muutenkin laittaa vähän lisää ja varsinkin kun painoa haluat nostaa. Varmaan sellainen 3000kcal/pvä. ois alkuun ihan jees. Kun painoa tulee lisää, niin kaloreitakin on tultava lisää.

Ja kyllä lenkilläkin voi hyvin käydä, mutta sillon on vain syötävä vähän enemmän.

ps. Ja searchillakin olisi löytynyt..

Eli sellanen 500-1000 calorii päivässä ylimäärästä johtais suunnilleen kilon painon nousuun per kuukaus? Ite luulin että 200 ylimäärästä päivästä tekis läskiperseen viikossa, mutta hyvä tietää että on noin paljon varaa mässätä.

Kiitos avusta, ja tästä eteenpäin opettelen käyttää searchia.

kalorilaskuri.fi on ainakin mulla ollut hyvä apu painon lisäämisessä ja laihdutuksessakin, tosi kätevä! mutta niihin laskurin antamiin lukemiin(kulutus ja paljonko sais syödä) en oo kyllä luottanu. Oon 170 pitkä ja painoin viime kesänä n. 70kg kun alotin käymään salilla. Kalorit oli koko ajan suunnilleen 3000kcal/päivä, sillon en oikeestaan harrastanu pahemmin aerobista. Paino nousi just 1kg/kk suurinpiirtein,vähän läskiä siinä keräänty samalla,mutta ei liikaa. Nyt yritän samaa kun oon vähän saanu kiristettyä pois painosta,mutta tällä kertaa syklitellen eli vaihdellen plus- ja miinuskaloreita.

Ok mäkin alan varmaan sit tähtää siihen 3000 päivässä.

Kiitti neuvoista.

Eli sellanen 500-1000 calorii päivässä ylimäärästä johtais suunnilleen kilon painon nousuun per kuukaus? Ite luulin että 200 ylimäärästä päivästä tekis läskiperseen viikossa, mutta hyvä tietää että on noin paljon varaa mässätä.

Kiitos avusta, ja tästä eteenpäin opettelen käyttää searchia.

Siis n. 200kcal päivässä ylimääräistä tarkoittaa noin 1kg/kk painonnousua. Mutta arvelen, että kulutuksesi on suurempi kuin mitä kalorilaskuri antaa. Eli syö vaan se 3000kcal/pvä.

Siis n. 200kcal päivässä ylimääräistä tarkoittaa noin 1kg/kk painonnousua. Mutta arvelen, että kulutuksesi on suurempi kuin mitä kalorilaskuri antaa. Eli syö vaan se 3000kcal/pvä.

Ok. Ainoona ongelmana tuntuu olevan tohon 3000 pääseminen, tai edes lähelle sitä. Laskeskelin tossa että mun normaali kalorimäärä on ollu jossain 1500 paikkeilla. Eli pääse aika lailla muheltaa koko päivän jos haluu tohon 3000 päästä.

Tomokka sanoi:
Ok. Ainoona ongelmana tuntuu olevan tohon 3000 pääseminen, tai edes lähelle sitä. Laskeskelin tossa että mun normaali kalorimäärä on ollu jossain 1500 paikkeilla. Eli pääse aika lailla muheltaa koko päivän jos haluu tohon 3000 päästä.
Nälkä kasvaa syödessä. Kyllähän 3000 kaloria helposti saa, otat vaikka rypsi - tai oliiviöljyä niin kaloreita tulee helposti eikä täytä mahaa hirveästi ja saa hyviä rasvoja. Totutat itses pikku hiljaa suurempiin määriin ruokaa. Mentula aikoinaan sanoi hyvin bodylehdessä, että esim. aamupalalla voi joka viikko nostaa vaikka kaurahiutaleiden määrää 10g ja näin voi tehdä jokaisen ruuan kohdalla, pikku hiljaa nostaa ylöspäin. Tsemppiä bro ! :thumbs:

Jep. Aivan kuten NGV sanoi, että pikkuhiljaa lisää. Jos samantien tuplaat kalorinsaannin, niin läskiä tulee aivan varmasti. Ota vaikka tavotteeks, et jonkun tietyn ajan päästä (esim. 2 viikkoa tai kuukausi) saat syötyä sen 3000kcal/pvä.

paino ylös

Mitäs hyviä "kaloripommeja" suosittelisitte, kun pitäisi päästä tuohon kolmeentonniin päivässä, eikä jaksaisi vetää ylettömiä määriä kaurapuuroa tai toisaalta suklaatakaan. Eli terveellisiä vaihtoehtoja kehiin... jogurtti!? ym.

Mitäs hyviä "kaloripommeja" suosittelisitte, kun pitäisi päästä tuohon kolmeentonniin päivässä, eikä jaksaisi vetää ylettömiä määriä kaurapuuroa tai toisaalta suklaatakaan. Eli terveellisiä vaihtoehtoja kehiin... jogurtti!? ym.
Pähkinöitä ja tummaa suklaata. Paljon energiaa, paljon hyödyllisiä ravintoaineita ja paljon hyvää. :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom