Painon lisääminen sarjojen välissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Holm
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kysymykseni liittyy enemmän massatreeniin, eli kannattaako painoja nostaa sarjojen välissä vai tehdä samalla painolla se n. 3-4x8-12? Olen miettinyt tuota tovin, itse olen meinaan lisännyt hieman aina siihen painoon asti, kunnes menee juuri ja juuri tuo 8.

Tiedä sitten onko tällaista jo kysytty, mutta saa siirtää, jos näin on.

Aloittelijoiden osioon olisi kysymys kuulunut...

Aina tehdään sarjan viimonen toisto naamapunaisena! Eli lado painoja jo ensimmäiselle sarjalle sen verran että tekee tiukkaa jo se kahdeksas, tai pyri aina vähintään siihen kahdeksaan toistoon ja siitä teet sitten enemmin jos menee...

Ei tossa ny mitää järkee oo heti ekassa sarjassa vetää tiukkaa kasia. Neuvoja voi itsekin mennä lukeen tuota aloittelijoiden osiota uudemman kerran. Vikassa sarjassa tuo tiukka kasi voi tulla, mutta hyvä ois jäädä yks toisto varastoonki.

Ei tossa ny mitää järkee oo heti ekassa sarjassa vetää tiukkaa kasia. Neuvoja voi itsekin mennä lukeen tuota aloittelijoiden osiota uudemman kerran. Vikassa sarjassa tuo tiukka kasi voi tulla, mutta hyvä ois jäädä yks toisto varastoonki.

jaa'a jaa'a... kyllä sitä tuleekin luettua :D mutta itse teen aina naamapunaisena ekan sarjan viimosen toiston ja niin tekee myös moni muukin kuka haluaa lihaksen kasvavan! Lasken aina toistomäärät kahdeksaan jonka jälkeen lopetan laskun ja pinnistän niinmonta kun menee max 12. Koko treenisarja samallapainolla, mutta pyrin nostamaan painoja aina kun mahdollista -> joskus myös saatan vetää kolmannen sarjan kevyemmällä panolla jotta saan kaiken irti. Hyvin on kyllä tulosta tullut, eikä näitä ihan omasta päästä ole keksitty.

Ei se oo naama punasena väkisin punnerrettu toisto, jos 8 tekee tiukkaa ja seuraavassa sarjassa väännätkin samalla painolla jo 12. Varmaan tiedät mitä tarkoitan. Jos tarkoituksena on vetää samalla painolla toistoalueella 8-12 niin oikea tapa on vetää se niin, että ekalla tulee enemmänkuin 8 ja viimosessa saa se kahdeksas olla tiukka eikä haittaa vaikka yhdeksäs tai kymmeneskin tulee. Eikä se nyt paras tapa ole imo, että joka treenissä vetää failureen asti.

Tajusit mitä tarkoitin, vastasin mitä kysyjä kysyi... ei tarvis enää päteä! ja jos ymmärsit kirjotukseni niin luit että pyrin aina siihen kahdeksaan toistoon joka sarjalla, jonkajälkeen teen niinmonta kuin menee, yleensä 9-12.. itselläni tuo toimii parhaiten ja toimunut myös monella muulla jos haluaa lihasta, eikä voimaa... Varsinkin aloittelvalla bodarilla! tietysti kevyt viikko sopii tuohon treenityyliin hyvin kuukaudessa tai kahdessa.

No eiköhän se ole parempi korjata, jos aloittelijaa lähdetään ohjaamaan perse edellä puuhun. Ketjun aloittajalle suosittelen varaamaan aikaa tuon aloittelijoiden osion lukemiseen, luet ainakin stickyt niin ja hakuakin voi käyttää. Olen 99% varma, että näin saat vastaukset mieltä askarruttaviin kysymyksiisi.

Eikä se nyt paras tapa ole imo, että joka treenissä vetää failureen asti.

No, monijakoisessahan se on melkein tarkoitus. Jopa erikoistekniikoita päälle. Tiukkalla sarjalla ja failurellakin on iso ero. Harvoin kukaan nyt missään kyykyssä failureen vetää, vertaa taas johonkin haiuskääntöön.

Ei se failureen vetäminen ole mikään kasvun tae. Mieluummin hakee sitä kehitystä kontrolloidusti eikä keskushermostoa raiskaamalla...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ymmärränköhän oikein tämän ketjun... Eikös näitä nyt tehdä monella tapaa - tasasarjoina, nousevana pyramidina, laskevana pyramidina jne. Itse tein jonkin aikaa 5-10-5 nousevana eli esim. 5*50 kg, 10*55 kg ja 5*60 kg, ja ihan hyvin sekin toimi.

Jos jaksan jotain liikettä vaikka 9 toistoa, niin ei toisessa sarjassa mene kuin ehkä 5. Jos teen ensin 8, saatan jaksaa toisella kertaa uudestaan 8 tai ainakin 7. Kai viimeksimainittu parempi on, nostoja tulee yhteensä enemmän.

Ovatkohan kokeneemmat paitsi vahvempia, myös parempia arvioimaan paljonko jaksavat? Itselleni se ei tunnu olevan ihan helppoa, ja joskus tuntee heti aamusta että nyt nousee vaan ei sitten nousekaan, välillä toisinpäin.

ja joskus tuntee heti aamusta että nyt nousee vaan ei sitten nousekaan, välillä toisinpäin.

Itellä on ainankin just noin. Salilla vasta huomaa että missä mennään. Mun mielestä paras tapa treenata on niin, että kaikki sarjat on lämmittelyjä siihen asti että päästään sarja painoon... sillä sit 3-5 sarjaa sillä samalla painolla. Sitten kun tietyllä kilomäärällä menee jo liian monta toistoa ni seuraavassa treenisse 5kiloa lisää painoa. Kaikki pyramiidit sun muut mun mielestä turhaa hifistelyä jotka ei edes toimi niin hyvin läheskään ku tollanen samalla painolla vääntö. Mulla toimii saatanan hyvin... ei mitään faktaa todellakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom