Painoliivien eroista

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ois tarkoituksena ostaa painoliivi erityisesti punnerruksia ja leukoja varten. Olen miettinyt, onko eri painoliivimalleissa paljonkin eroa esimerkiksi sen suhteen, tuleeko liivi punnertaessa tielle (ts. lyhentää liikerataa). Käytössä tosin punnerruskahvat, mikä vähentänee tämän todennäköisyyttä kun aivan lattiaan asti ei tuu muutenkaan punnerrettua.

Toinen kysymys jota olen pohtinut on, että kun painoliivejä on eri kokoisia, niin millaisia huonoja puolia on siinä, että ostaa suoraan vaikka 30kg version 10kg version sijaan? Noissa vaikuttais järjestään olevan vähintään 1kg välein säätövaraa, joissain 250 grammasta lähtienkin, joten 10kg versioista tuntuu vaikealta keksiä muita hyviä puolia kuin hinta. 30kg versio ois siitä paljon kätevämpi, että säätövaraa riittää pidemmälle.

Ja vielä kolmantena: Mikä on mielestäsi paras liivimalli, ja ennen kaikkea, miksi?

Punnertaessa tärkein varmaan pitävä ja tiukka kiinnitys, että vatsapuoli pysyy tiukasti kehossa kiinni.

Leuoissa liivien olat saattaa haitata. Kannattaa ostaa dippivyö (n. 30,- halvimmillaan) ja kiinnittää siihen levypaino(ja).

Kysytään nyt vielä samaan syssyyn, että mistä sais halvalla 30 kg painoliivin? Kiinnostais välipäivinä käydä painoliivin kanssa kävelyillä.

Jos jollain on tämän huomioivia suosituksia tai välttämiskehoituksia, otan kernaasti vastaan.

Monissa ei ole mitään säätöjä olkaimille, ainoastaan kiinnitys lantiolla, en ostaisi sellaista. Jos ei sovi yläkropallesi, niin saattaa roikkua tai liukua tms.

Out of the box: Hyvässä kamerarepussa on säädettävät olkaimet, lantiovyö ja lisäksi olkaimet lukittava hihna rinnan yli, pysyy erittäin tukevasti paikoillaan. Vatsapuolella vain olkaimet/kiinnitykset. Selkäpuoli on topattu käsipainot, levyt, vesipullot jne ei paina muhkuroita selkään.
Itse punnertelin joskus kamerarepun kanssa, systeemi oli erittäin jämäkkä ja toimiva. Suht hintavia ovat kyllä, taitaa n. 150,- luokkaa olla tarkoitukseen hyvin sopivat.
Leukoihin suosittelen dippivyötä + levypainoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom