Painojen muuttaminen sarjojen välillä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys kaikille!

Olen treenaillut muutaman kuukauden "koko kroppa kerralla by Arc" -ohjelmalla ja olen nyt siirtymässä/siirtynyt 8-12 toiston sarjoihin lihasmassan lisäämiseksi.
Aloittelija kun olen niin kysymykseni kuuluu: Pitäisikö painoja vähentää toiseen sarjaan, jos painot ensimmäisessä sarjassa sellaiset, että menee juuri esim. tuo 8 toistoa?

Vai vedänkö vaan ensimmäisellä tuon 8 toistoa ja toisella niin monta kuin nuppi punaisena menee?
Vai vähennänkö painoja alusta saakka siten, että viimeisen sarjan viimeinen toisto menee juuri ja juuri (tai sitten ei)? Eli tässä vaihtoehdossa ensimmäinen sarja menee helposti.

Kiitoksia avusta!

Teeppä sillattiin että jos teet esim 3 sarjaa ja toistot tähdätään sinne 8-10 osiolle. Niin jos saat tehtyä 10,10,10 toistoa ni ens kerralla lisää. Jos menee 10,9,9 ni ens kerralla yrität saada sen 10,10,10 toistoa. jne. Jos menee vaikka 8,6,5 niin sitte pois sitä painoa sieltä.

Jaloissa kannattaa tähdätä sinne 10-12 toistoalueelle.

Jos yksjakosella reenaat niin kannattaa vähän jättää varaa sarjoihin. Ja tuo tekniikka on iha hyvä että vähennät painoa sarjoihin, esim. toistot voisi mennä vaikka näin: 8, 10, 12 eli ns. laskeva pyramidi.

Jos kaikki sarjat tekee samoilla painoilla, on selvää että täytyy jättää varaa sarjoihin, ainakin ennen viimeistä. Bodarit tuntuvat paljon tekevän nousevalla pyramidilla, samalla hoituu lämmittelytkin. Esim. Colemanin kulmasoutu:

25x60kg (läppäri)
20x100kg
15x140kg
12x180kg
8x220kg

Mutta 1-jakoisessa ehdottomasti varaa sarjoihin, 2-jakoisessa olen dieetilläkin puskenut aika tiukkoja viimeisessä sarjassa, ei ole ongelmaa ollut. Failureen nyt ei pääliikkeissä "pystykkään" menemään, ilman varmistajaa ainakaan.

Itse tykkään tehdä tollaista kontrastia, että eka vaikka 2x6, ja sitten 1x20 päälle. Saa tehdä isoilla, mutta tulee silti pumppi. Ei tietenkään kaikissa liikkeissä, mutta vaikka hauiksille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom