"Painojen loppuminen"

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko teiltä koskaan käynyt niin, että esim. jalkaprässiä jaksaa nostaa niin paljon että painot loppuu kertakaikkiaan kesk3n:(?
Kertokaa kokemuksia.
tee enemmän toistoja. esim 10x100 toistoa. luulis painojen riittävän .

tai sitte pidät reeni taukoa että tuut heikommaksi.

tossa nyt pari vinkkiä noin alkajaisiksi.

No eikös kotoa voi ottaa muutaman 25 kilon limpun reppuun?

niin ku joku jo sanoikin - jätä se naurattava prässäily pois ja ala kyykkää: etukyykkyy,takakyykkyy,askelkyykkyy.. jne..

Nojaa, prässi on jalkaliike siinä missä kyykkykin, vai onko monet bodarit naurettavia, kun kelkassa liikkuu +600 kiloa rautaa?

Tredin aloittajalle: Jos teet kunnon liikeradalla ja painot loppuu kesken, niin suosittelen salinvaihtoa:) Kunnon saleilla joissa on prässi, on myös yleensä 50 kilon lättyjä, joilla painonlisäys on vaivatonta.

J. Jake:
Useimpiin prässeihin toki mahtuisi vielä paljon enemmänkin rautaa kuin se 200 ja risat, millä itte oon pohkeita tehnyt. Mutta on myös sellaisia tapauksia, joista loppuu kapasiteetti siinä vaiheessa kun molemmilla puolilla on 2x50 kilon limppu (ne ovat yllättävän leveitä) ja siinä lisäksi normaali 20 kilon levypaino molemmin puolin.

bustedi:
En tiedä sitten, oonko jokin outolintu täs asias, mutta kyllä pohjeliikkeisiin prässis saan lastattua huomattavasti enemmän rautaa kuin normiprässäilyyn. Teen kyykkyäkin huomattavasti pienemmillä raudoilla kuin esim. pohkeita seisten tanko niskassa.

J. Jake:
Useimpiin prässeihin toki mahtuisi vielä paljon enemmänkin rautaa kuin se 200 ja risat, millä itte oon pohkeita tehnyt. Mutta on myös sellaisia tapauksia, joista loppuu kapasiteetti siinä vaiheessa kun molemmilla puolilla on 2x50 kilon limppu (ne ovat yllättävän leveitä) ja siinä lisäksi normaali 20 kilon levypaino molemmin puolin.

bustedi:
En tiedä sitten, oonko jokin outolintu täs asias, mutta kyllä pohjeliikkeisiin prässis saan lastattua huomattavasti enemmän rautaa kuin normiprässäilyyn. Teen kyykkyäkin huomattavasti pienemmillä raudoilla kuin esim. pohkeita seisten tanko niskassa.

Siinä tapauksessa taidat tehdä vaan pohjeliikkeet päin persettä. Jos sulla on isot pohkeet niin sitten sillä ei ole väliä, mutta muuten kannattaa kattoa tekniikka kuntoon.

No sanotaanko vaikka näin, että pohkeet on mun parhaita lihasryhmiä kun taas reidet ei. Pyrin aina tekemään liikkeet oikealla tekniikalla ja puhtaasti ja oon melkoisen hyvin perillä siitä, miten esim. pohkeita normaalisti treenataan.

Mutta nyt menee jo melkoisen:offtopic: tämän threadin suhteen.

On jalkaliike, mutta naurettava semmonen takakyykkyyn verrattuna :provo:

:rolleyes:

Ok, mielipiteensä kullakin, mutta näitä heittoja en ymmärrä. Ehkä Ronnie Colemankin on "pelle" kun tekee prässillä jalkatreenissä. Prässi on liike, siinä missä joku muukin, täällä vain puritanistit ja kyykkyperseet aina möykkää, jos joku ei kyykkää ryssäohjelmalla satakertaa viikossa :rolleyes: :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ok, mielipiteensä kullakin, mutta näitä heittoja en ymmärrä. Ehkä Ronnie Colemankin on "pelle" kun tekee prässillä jalkatreenissä. Prässi on liike, siinä missä joku muukin, täällä vain puritanistit aina möykkää, jos joku ei kyykkää ryssäohjelmalla satakertaa viikossa :rolleyes:

En sanonu, että jos tekee prässiä on pelle. Jos ei ole mitään erityistä syytä olla tekemättä kyykkyä, se ei ole minusta fiksua.

Itse en myöskään ymmärrä mitä sellaista prässi tarjoaa jota ei kyykyllä tai etukyykyllä saavuteta.

Tosin olen puritaani muutenkin: En tajua myöskään jotain jalka kerrallaan tehtävää reiden koukistuslaitetta, sillä jullella saa tehtyä molemmat jalat yhtäaikaa ja kaupan päälle alaselkäkin vahvistuu.

Ylläri, että meikän treeniin ei tällä hetkellä mahdu yhtäkään kone- tai taljaliikettä...

kerran on levypainot loppunut, mutta vain siksi, kun oli moni samaan aikaan penkkaamassa ja vetelemässä. silloin laitoin kyytiin 50kg kässärin.

Itse en myöskään ymmärrä mitä sellaista prässi tarjoaa jota ei kyykyllä tai etukyykyllä saavuteta.

Ei rasita alaselkää/keskivartaloa.

Välillä käyn muilla kun kotisalilla, tulee vahva olo kun taljoissa pakka loppuu 100kg yms. :lol2:

Itseasiassa prässi saattaa tutkimusten mukaan, en muista lähdettä, tuottaa enemmän etureisien hypertrofiaa kuin takakyykky. Mutta koska takakyykyssä on raskas selkärankakuormitus niin on se nyt IMO paljon parempi kuin prässi. Dorian Yateshan huomas et sen reiskat kasvo paremmin prässillä ku kyykyllä.

Nojaa, prässi on jalkaliike siinä missä kyykkykin, vai onko monet bodarit naurettavia, kun kelkassa liikkuu +600 kiloa rautaa?

:offtopic:Mitä väliä sillä on paljonko siinä kelkassa liikkuu rautaa? Tekeekö se ihmisen naurettavaksi jos siinä kelkassa ei olisi paljoa rautaa?

Kyllä ne eri kyykyt on niin kuningasliikkeitä, että oksat pois. Jos ite tarvitsisi tehdä prässiä tekisin sen just kyykyn jälkeen. Onneksi ei tarvitse. :thumbs:

taas ohi aiheesta - onhan reiden ojentajat/koukistajatkin jalkaliikkeitä, mutten niitä silti koneessa treenaa .. mielestäni nekin siis turhia, mutta olet oikeassa, jalkaliikkeitä nekin.

Salin voin vaihtaa, mutta se on hankalaa toteuttaa. Lukiopäivän jälkeen väsyttää kovasti. Joudun odottelemaan bussia kauan jos jään naapurikuntaan koulun jälkeen salille. Täällä ei ole semmosia kavereita jotka istuis prässin päälle. Olen minä kyykkyäkin tehnyt, mutta vaikka treenaan kovasti alavatsaa niin tasapainottelu on hankalaa. En haluaisi tehdä aina taljaliikkeitäkään, että jäisi enemmän aikaa myös opiskelullle ja muille aktiviteeteille. En yritä kehuskella, mutta kyykkäsin 120kg viime sunnuntaina.:D

Totta kai prässillä on helpompi kasvattaa nimenomaan etureisiä. Ei tarvitse mennä heikoimman kohdan ehdoilla eli vahvistaa keskivartaloa, takareisiä tai pakaroita, tehdä stoppeja tai nopeutta, kasvattaa liikkuvuutta tai ylipäätään edes jaksottaa treenejä sen kummemmin. Kunhan prässää menemään.

Eri asia on, haluaako sitten isot jalat joilla ei ole mitään käyttöä.

Suositut

Back
Ylös Bottom