Paino-onkelmia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jeps, elikkäs edelleen poden tätä samaa vanhaa masennusta koskien lihasmassan hankkimista. Salilla olen noin puolisen vuotta käynyt ja itse en minkäänlaisia tuloksia ole huomannut. Tietämys puuttuu täysin, eli millä toistoilla, sarjoilla, millon vaihtaa ohjelma, millä periaatteella vaihtaa ohjelma jne. Vinkkejä ja vaikkapa esimerkkiohjelmia olis ihan mukava saada : )

JOs on aina syönyt huonosti ja liian vähän niin vaikka kuinka treenaa niin tulokset jää sille tasolle et sarjapainot saattaa nousta mut ulkoisesti ei muutosta tapahdu kovinkaan paljon, ainakaan kasvua. Tämän huomasin siis itsekkin, ei muuta kuin ruokaa ja palkkaria naamaan ja muistaa juoda vettä niin kyl alkaa paino nouseen.
Pahinta tuossa on se et jos on tottunu menee päivän läpi kahvinja tupakan voimin ja illal eka ateria naamaan, niin yhtä äkkiä alatkin syömään 6kertaa päivässä ja tarvis syödä sen n. 3000kcal:in edestä, hyvin. Tulee melko täys ja turvonnu olo alkuun, mut kyl siihen tottuu. Laita paperille ylös mitä syöt ja laske paljon saat ravintoa päivässä ja mitä se ravinto sisältää.
Sen jälkeen vaan listaat mitä pitäis syödä jotta saat päivää kohti n. 500kcal ylimääräistä. treenipäivinä myös plussalla.
Tämä auttoi itsellä ja viiden kuukauden aikana paino noussut n. 7kiloa. Ja tällä hetkellä treenaan 5/3/1 ja tulokset nousee aika hyvin.

Mä pelleilin ekat 2 kuukautta salilla ilman tulosta. Mun käsitys tehokkaasta treenistä oli kiertää mahdollisimman monessa laitteessa. Luulin, että joka lihas pitää harjoitella erikseen ja mahdollisimman monesta eri kulmasta. Paino ei noussut yhtään eikä peilissä näkynyt mitään muutosta. Sitten mä aloin miettiä oisko mitään järkevämpää tapaa treenata ja löysin netistä simppelin ohjelman joka koostui isoista perusliikkeistä: kyykkyä, penkkiä, maastavetoa, kulmasoutua... Ruokavalioon en kiinnittänyt mitään huomiota. Söin vaistonvaraisesti nälän mukaan. Seuraavan kerran kun kävin puntarilla, hämmästyin kuinka painoa oli tullut monta kiloa lisää. Sain 10 kiloa painoa, ennen kuin mun tarvi edes yrittää syödä paljon. Jos sarjapainot nousee kyykyssä ja muissa pääliikkeissä ja olet aloittelija, on mahdotonta, että paino ei nousisi. Mitään alle 3500 kcal ruokavaliota ei kannata edes harkita lihastenkasvatukseen.

Mitään alle 3500 kcal ruokavaliota ei kannata edes harkita lihastenkasvatukseen.

Vähempikin riittää, jos kyseinen henkilö on kevyt ja/tai ei tee salitreenin ohella muuta kovin rasittavaa- tosin toisessa ääripäässä 3500 kcal päivässä on dieetti.

Jeps, elikkäs edelleen poden tätä samaa vanhaa masennusta koskien lihasmassan hankkimista. Salilla olen noin puolisen vuotta käynyt ja itse en minkäänlaisia tuloksia ole huomannut. Tietämys puuttuu täysin, eli millä toistoilla, sarjoilla, millon vaihtaa ohjelma, millä periaatteella vaihtaa ohjelma jne. Vinkkejä ja vaikkapa esimerkkiohjelmia olis ihan mukava saada : )

Puolessa vuodessa kyllä pitäisi jotain tulosta jo tulla.
-Miten olet treenannut?
-Miten olet syönyt?
-Ovatko sarjapainot kasvaneet?

Sanoisin että fiksuin yhtälö olisi :
1. Isot perusliikkeet (kyykky, penkki, mave, leuat, kulmasoutu, pystypunnerrus jne), heikoimmille lihasryhmille mahdollisesti eristäviä liikkeitä. 2-5 sarjaa per lihasryhmä, 5-12 toistoa.
2. Plussakalorit ja riittävä proteiinin saanti, mars mars www.kalorilaskuri.fi
3. Suunniteltu progressio, pitää uskaltautua niiden isompien painojen alle.

Starting Strenght tai G6 ohjeiden mukaan toteutettuna hyvällä ruokavaliolla tuottaa varmasti tuloksia ja opettaa sulle vähän omasta kropastasi että tiedät jatkossa paremmin mikä toimii, mikä ei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom