Paino junnaa ja pahasti

Heips!
En tiennyt mihin paikkaan foorumilla olisin aiheeni lykännyt, joten päätin laittaa sen tänne. Yritin haulla etsiä samanlaisia aiheita, mutta en löytänyt, tiedä sitten osaanko edes käyttää tätä foorumia, koska olen ihan aloittelija.

Asiani koskee laihduttamistani. Aloitin laihduttamaan noin 78,7kg alkupainosta helmikuussa 2008. Pituuteni on suurin piirtein 160-165cm. Painoni junnaa, vaikka tekisin mitä liikuntaharjoituksia.

Ruokavaliotani muutin siten, että jätin kaikki suklaat, makeiset, leivonnaiset, sipsit ja popcornit yms. ja pidän vain karkkipäivän kerran pari viikossa, mutta en silloinkaan syö viikon edestä. Ennenkuin tuli syötyä kaikkea hyvää viikollakin suuria määriä. Miksi mitään muutosta ei tapahdu?

Yritän harrastaa kuntosalilla käyntiä noin 3 kertaa viikossa (1h/kerta) ja samalla käyn uimassa tunnin verran jolloin uin kilometrin. Lisäksi harrastan kotona jumppapalloilua 2krt viikossa, niin että minulle jää kaksi lepopäivää viikossa.

Aamiaisen syön herättyäni, johon kuuluu kaksi ruisleipää, 7kcal/siivu ohuen ohutta kalkkunaleikettä, kevytlevi 30% ja kurkkua tai tomaattia ja juon teetä kupillisen. Koulussa syön normaaliaterian ja kotona harvemmin tulee syötyä toista lämmintä ateriaa. Välipaloina syön banaania tai jonkun hedelmän. Iltapalalla noin klo.19.00 syön kaksi ruisleipää samoin kuten aamiaisella ja juon kupillisen teetä. Vettä juon todella vähän, koska en saa alas kauheita määriä. Lieneekö painon junnaaminen veden vähyydestä?

Syönkö liikaa vai liian vähän, kun paino junnaa? Aluksi tippui noin kolmisen kiloa suorilta, luullakseni vain nestettä. Sitten paino nousi takaisin 77 kiloon ja välillä se on käynyt jo 76kg:ssa, mutta junnaa paikoillaan silti koko ajan. Mikä neuvoksi?

Olisin halunnut kesään mennessä tiputtaa reilun 10kg, mutta ei tunnu onnistuvan, koska paino junnaa ja on junnannut helmikuusta lähtien tähän päivään!

Iski tuo silmään että syöt koulussa ja seuraavan kerran vasta seitsemän aikaan illalla. Oma kouluruokani on yhdentoista aikaan, joten sellainen 8 tuntia pelkän banaanin voimalla on aika paljon. Yksi lämmin ateria siihen väliin ei tekisi ollenkaan huonoa, päinvastoin. Oletko lenkkien juoksemista koittanut? N. tunnin lenkki pari-kolme kertaa viikossa tekee ihmeitä.

Ota mittanauha ja mittaa vyötärönympärys, ja seuraa sitä.

Punttitreenissä paino nousee, kun nesteet keräytyy lihaksiin, ja olet varmaankin saanut myös hieman lisää pattia jo tuossa ajassa mitä olet salilla käynyt.

Eli seuraa myös peilikuvaa ja mittaa sitä vyötärönympärystä, ei kannata tuijottaa pelkkää painoa.
Laihduttamisesta löytyy paljon tietoa täältä pakkikselta kunhan etsii.

En niinkään juoksemista, mutta kävelylenkkiä olen ajatellut. Olen jo mitannut tuon yhden lenkkikierroksen mikä tekis sellaisen viitisen kilometriä. Olen vain kovin arka liikuskeleen yksin teitä pitkin kun tämä alue on vähä mitä on =DD ..lenkkeilykaveria ei asu lähellä joten yksin olisi mentävä.

Olen ehkä liian vaativa, mutta tuntuu että ei kovin pattiakaan näy missään. Ainoa on kädet mistä voisi pientä huomata, koska siellä ei tuota läskiä niin hirveesti ole alunperin ollut. Muualla tuntuu, että höllyy ja löllyy vaikka mitä tekisi. Olen kerran viikossa mitannut ympärysmittoja joka paikasta ja alun mittauksista on lähtenyt varmaan 4-5cm, mutta kun omaan silmään se ei näy vaikka kuinka kävisi peilillä. Aina näyttää liian läsältä. Alkaa tuleen jo kauhia stressi ja seki varmaan lisää painoa =DD ..Toivoisin kuitenkin, että myös mitan kanssa lähtisi joka viikko jotain, edes muutama milli muttakun tuntuu että junnaa joka suhteessa =)

Olen ehkä liian vaativa, mutta tuntuu että ei kovin pattiakaan näy missään. Ainoa on kädet mistä voisi pientä huomata, koska siellä ei tuota läskiä niin hirveesti ole alunperin ollut. Muualla tuntuu, että höllyy ja löllyy vaikka mitä tekisi. Olen kerran viikossa mitannut ympärysmittoja joka paikasta ja alun mittauksista on lähtenyt varmaan 4-5cm, mutta kun omaan silmään se ei näy vaikka kuinka kävisi peilillä. Aina näyttää liian läsältä. Alkaa tuleen jo kauhia stressi ja seki varmaan lisää painoa =DD ..Toivoisin kuitenkin, että myös mitan kanssa lähtisi joka viikko jotain, edes muutama milli muttakun tuntuu että junnaa joka suhteessa =)

No kyllähän tuo 4-5cm on ihan hyvää parannusta parissa kuukaudessa. Ja Eipä tuota eroa huomaa omalla silmällä niin selvästi, ku näät sen päivittäin.
Sama se vähän itelläki on, viime kesästä -22kg ja ei sitä omalla silmällä niin selvää eroa nää, ku vertaa siihen mitä muut on sanonu ja katsot vaatekokoa.

syöt liian vähän varsin proteiinejä lisää!ja matalan sykkeen lenkkejä aluks 1-2 ja sit lisäät pikku hiljaa vaikka 4 asti

Elikkä jos syön kotona vielä koulun jälkeen toisen lämpimän aterian niin näillä syömismäärillä ei ole pelkoa lihomiselle jos harrastan nuita juttujani vielä? Pelkoni on, että paino junnaa jos syön enemmän.

Kun syö noin vähän niin aivan varmasti sen aineenvaihdunnan saa jumiin. Eikä noilla proteiinimäärillä lihakset kasva ja kun tuohon yhdistetään melkeempä kokoajan kehossa vallitseva katabolinen tila niin...

Mut onko siis mun yleensä ruokajutut sopivia? Määrissä? Jos lisään sen yhden lämpimän ruuan päivään lisää niin riittääkö se? Että laihtuis ja tulis vähä kutia =)

Noo normaalisti yleensä ruokavalioonsa panostavat syövät 2-3h välein, proteiineja aterilla noin 30g. Mutta luulisi riittävän se 20g,sen alle en menisi. Kyllä minä tuohon aterian lisäisin, saisi lihakset sitä rakennusainetta. Jos hifistellä haluaa, niin hiilarit minimiin illalla (en tarkoita mitään ei kello kuuden jälkeen hiilareita, mutta ateria ennen nukkumaan menoa proteiinia ja rasvaa). Ja hiilarit pääsääntöisesti aamulla ja treenien jälkeen.

Edittinä: Monet jakavat ateriat proteiinihiilari ja rasvaproteiini aterioiksi. Lähinnä sen takia että rasva pääsee soluihin helpomalla jos samaan aikaan haima erittää insuliinia, joka taasen aiheutuu hiilareista. (Korjatkaas tota solujuttua, ei voi muistaa menikö se noin). Ja tsemppiä nyt kiristelyihin ;)

Edit: katoin nickin väärin ja oletin sut naiseksi :D Mutta et taida olla heh.

Ihan naispuolinen olen =DD ...siksi tää asia mua risookin..Mä en vaan osaa käyttää mitää profiilijuttuja jos jostai pystyy muutteleen...lukeeko josain male? hahah...ihan female siis

Hessu: joo noi mä olen lukenut ennenkin...Ei varmaan päde muhun kun tupannut noilla ohjeilla meneen eikä mitään tapahdu..kaimmä olen poikkeusyksilö.

Tosin kokeilen nyt ens viikosta lähtien lisätä tuon yhden lämpösen aterian päivässä ja käyn lenkillä niin kattoo tuleeko mittää edistystä.

Elikkäs kuinkahan nopiaan pitäis ruveta näkyyn jonkinlainen tulos jos nyt saan ton ravintohomman kondikseen ja lisään sen lenkkeilyn vielä salin ja uinnin ohelle.. tietty siihenki menee aikaa ku ei ole hyväksyttävää yli kiloa viikossa saada pois.

Mulla ei ainakaan ole tapahtunu 4kk mitään kehuttavaa muutosta painossa. Sahaa välillä nöllisesti ja 103-108 kg, vaikka syön säännöllisesti suhkot kevyesti. Salilla 3-4 kertaa viikossa ja aerobista 2-3 kertaa viikossa 30-40min sykkeellä 130-140 (sain sykemittarin halvalla niin tulee sillä nyt sitten leikittyä :) painoja nostellessa syke käy 160 kieppeillä)

Tulokset ainakin vaan paranee.

Sahkaa menee:
aamulla klo 5-6: kuppi teetä, jogurtti, 2kpl leipiä
töissä klo 8: Kahvi + puuro marjoolla tai voi silmällä
töissä klo 11: ympyrän mukainen lautasellinen herkkuja eli lautasesta puolet salaattia, loput perusruokaa + kahvi
salin jälkeen klo 17-18: joku palautusjuoma tai itse tehty rahka-banaani-ananas-marja coctail
kotona klo 19: yleensä salaattia tai jotain naudanjauhelihaa tai pihviä, riisiä tai perunoita

Varmaan joutuu vielä tinkimään syömisestä ja treenaamaan enemmän aorobista ;)

Toi just kuulostaa hurjalta, että söis noinki "ison" aterian vasta seittemän maissa illalla..En tiedä sitten mitenkä mun kandeis ajoittaa nää syömiset kun päivien työpituus vaihtelee aikalailla päivästä toiseen. Että kuinka säännölliseksi tuon liikunnan ja ruoan saa sattumaan yhteen.

Toi just kuulostaa hurjalta, että söis noinki "ison" aterian vasta seittemän maissa illalla..

Niin, en sitten osaa sanoa muista, mutta mulle ei ainakaan maistu ruoka heti salilta tulon jälkeen. Pitää rauhotella ja löhötä pari tuntia ja sitten alkaa vääntää sapuskaa.

Eihän se periaatteessa "iso" ateria ole jos syö määrällisesti vähän :david: Kai se ideaali tilanne olis, jos söis jo siinä klo 16 ja menis illalla sitten klo 19-20 salille ja sen jälkeen palautusjuomaa tai rahkamössöä yötä vasten. :jahas:

Back
Ylös Bottom