Paino ei tipu normaalipainon sisällä, Apuanne kaivataan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ling
  • Aloitettu Aloitettu
Joo sillähän se säästöliekki lähtee että lisää vielä vähän jo ennestään hullua määrää liikuntaa. Yeah.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo sillähän se säästöliekki lähtee että lisää vielä vähän jo ennestään hullua määrää liikuntaa. Yeah.

---Mullon varmaan 15000 tuntia treenejä takana joten tohtinen sanoa että 1000kc nyt kukaan ei mitään ihmeellisiä treenejä kykene vetämään. Puhuu varmasti paskaa taikka treenit on vaan ajanviettoa jossain leikkikentällä.
En oo nähny yhtäkään 70kg ämmää joka treenais tosissaan muuta ku kuulantyöntöä.

Hei nyt:D Tuntuu jo valmiiksi ihan tarpeeksi painavalta, ilman mitään kuulamörssäsi vertausta...

Mitä tähän nyt lisäisin? : D Kurjaa, kun joka tuutista kuuluu vain epäilyjä, että vedätäisin suklaata salaa. Mutta miksi jaksaisin anonyymina pyytää apua ongelmaani, jos vähän vääristelisin totuutta?
Myönnettäköön, että itse suhtaudun kyllä vähän samaan tapaan sellaisiin inisijöihin, jotka valittavat ettei paino millään laske: "Jättäisit ne konvehdit rauhaan ja koiranulkoilutus ei ole mikään lenkki" :D

Ja aikaisempaan viestiisi, PureViking, vastaisin, että Olin kyllä projektini alussa jo tietoinen, että pelkkä dieettaaminen tuo parhaimmillaan laihan, mutta löysän lopputuloksen. Taisin vain vetää sekä ruokailun, että liikunnan ääripäähän. Se ei ollut vaikeaa, mulal oli hyvä lihaskunto jo valmiiksi, kestävyys kehittyi parissa kuukaudesssa ihan huimasti ja ahattelin maximoivani tahdin vetämällä kalorit alas.

Jos sulla ling on kiire sen laihtumisen kans ja aikaa ei ole riittävästi saada elimistöä balanssiin niin koeta löytää käsiis joku fitness tyttö tai bodari ja hommaa niitä clenuja.
Luulisi sitten edes pysyvän siinä 55kg:ssa kun sinne kerran päästään. Laitat vain asiat tapahtumaan keinolla millä hyvänsä ja sillä siisti.

Vittu sä olet Pure Viking tyhmä. IMO

Pitää muistaa että se ns. "säästöliekki" koskee vain elimistön perustoimintoja/lepoaineenvaihduntaa. Esim. jos tekee yhtä pitkän juoksulenkin ( kulutus vaikka 2000 kaloria) eri päivinä mutta samassa ajassa niin kulutus on yhtä iso ruokavaliosta riippumatta...eri asia sitten jaksaako juosta sen jos syö vaan 1000 kaloria päivään.

iPush, kyl täs vielä jokunen vuosi menee. Joku kakskyt ehkä

Pure viking, kehoitat laittomuuksiin, hyi hyi!

Suklaa on laihduttajan paheista pahin: insuliinia nostattavaa sokeria, ja tyydyttyneitä rasvoja, jotka työntyvät suoraan rasvakudokseen insuliinin myötä. Näin olen lukenut.

Kannattaa leikata tyydyttyneet rasvat ja sokerit pois ravinnosta, ja pitää kalorit 500 kcal miinuksella lasketusta kokonaiskulutuksesta. Jätä ihan vaikka hedelmätkin ja kaikki makea pois, ja kasviksia tilalle. Kun tekee mieli makeaa, kysy itseltäsi että kuinka paljon haluat niitä tuloksia.

Kannattaa leikata tyydyttyneet rasvat ja sokerit pois ravinnosta, ja pitää kalorit 500 kcal miinuksella lasketusta kokonaiskulutuksesta. Jätä ihan vaikka hedelmätkin ja kaikki makea pois, ja kasviksia tilalle. Kun tekee mieli makeaa, kysy itseltäsi että kuinka paljon haluat niitä tuloksia.

Mutta kun ei tässä nyt ole kyse siitä että Ling söisi niitä herkkuja niin paljon, että se vaikuttaisi jotenkin dieettiin. Hänhän on monta kertaa kertonut syövänsä herkkuja vain sallitun kalorimäärän sisällä, eikä sillä kyllä noin kovan treenauksen ohessa ole paskan vertaa väliä. Kyseessä ei myöskään ole liian pieni kalorivaje, sillä kuten Ling on sanonut ja jos se paikkaansa pitää, niin 1000-1400kcal ei TOD noilla liikunnoilla ole liikaa. Päinvastoin. Aivan liian vähän. Joten jos vaan suosiolla päivän liikunnoista riippuen söisit ainakin 1800 tai mielummin 2000kcal pidemmän aikaan. Treenaamattomina päivina jos tuntuu siltä (ja jos niitä edes on?) Syöt vaikka sitten vaan sen 1600kcal. Johan se inbodymittauskin ilmoittu perusaineenvaihduntasi vievän 1500kcal. Et varmasti liho liikunnattomana päivänä 1600kcal jos aineenvaihduntas toimii. Mitä se tosin ei taida tehdä....

Hikoiletko muuten minkä verran? Sekin kertoo aineenvaihdunnan toiminnasta. Ite treenasin kaks vuotta sitten hulluna thainyrkkeilyä enkä hikoillut ikinä, pisaran pisaraa. Ja nyt, kun oon muutaman vuoden ollu tauolla ja saanut painoa ja liikkunut kohtuullisemmin, niin johan puskee hikeä kun meen treenaamaan. Siis aivan uskomaton soija päällä kokoajan. Valmentaja sanoi että se on varma merkki siitä, että kroppa toimii ja aineenvaihdunta pelaa. Ei yllätä, että kaks vuotta sitten tehdyn polkupyöräkuntotestin mukaan jota verrattiin itseasiassa eilen tehtyyn samanmoiseen, oon nyt paljon paremmassa fyysisessä kunnossa kuin sillon, kun kilpailin thaikussa. Takas kehään vaan!

---Mullon varmaan 15000 tuntia treenejä takana joten tohtinen sanoa että 1000kc nyt kukaan ei mitään ihmeellisiä treenejä kykene vetämään. Puhuu varmasti paskaa taikka treenit on vaan ajanviettoa jossain leikkikentällä.
En oo nähny yhtäkään 70kg ämmää joka treenais tosissaan muuta ku kuulantyöntöä.

Tähän on pakko kommentoida, että mitenkäs esim. Jutta G, jolla paino ennen kisadieettiä on n. 75kg, eikä kyllä varmasti treenaa puoliteholla... Miesten käsitykset naisten painoista ja siitä mikä näyttää hyvältä painoon suhteutettuna, ovat monesti vähän metsässä... Lupaan, että olen nähnyt ämmiä jotka treenaa tosissaan muuta kuin kuulantyöntöä ja painavat yli 70kg ja näyttävät hyvältä.

Ja Ipanan kysymys on relevantti; itsekin keväällä ylikunnon aikaan lopetin hikoilun lähes kokonaan, en hikoillut edes saunassa, mikä herätti kummastusta myös muissa. Nyt kun kilojakin on kertynyt, hikoilukin on eri luokkaa ja aineenvaihdunta elpymään päin. Enää en näytä saunan tai treenin jälkeen siltä, että olisin heilutellut jalkojani 5min loitontajalaitteessa... Nykyään kannan hikeni ylpeydellä, koska se kertoo ainakin itselleni paljon!

Uskokaa nyt ihmiset, etten mä vedä mitään yltiömäisiä herkkuja. Eilen esimerkiksi söin yhden 25g taateli-raakasuklaapatukan, sitä edellinen päivä meni ihan vain ruualla ja robert's coffeen kahvisuklaapalalla... En viitsi napostella, koska siitä tulee sitten mulla huomaamatta iso satsi. Jotkut osaa ehkä rajoittaa, jos mä aloitan jonkun paketin, niin se menee kanssa kokonaan.

Hikoilusta: hikoilen mielestäni ihan normaalisti, salilla kastuu paita ja lenkillä ulkona puskee jälkihiki. Mutta arjen askareissa/kävelessä en hikoile.

Ja Ipana, kun olet varma, ettei 1600kcal voi lihottaa, niin sitten aterioiden jakaminen päivälle tasaisesti on varmaan oikeasti parempi tapa, koska lihoessani (johon meni kyllä 2-3vuotta) söin varmasti saman verran, mutta vasta illalla. Päivän pärjäsin tuoremehulasilla ja karkkipatukalla. Söin kyllä muutenkin vähän epäterveellisemmin, mm. Valkoista leipää ja perunaa/vaaleaa pastaa.

No siis järkeväähän se on aina jaotella ateriat pitkin päivää neljään tai viiteen osaan. Itse syön paljon hiilaripainotteisemmin aamulla, päivällä ja treenin jälkeen ja illalla sitten proteiini/rasva painotteisesti.

Selailin tänään kaupassa erästä ei-niin-tasokasta viikkolehteä ja aloin ihmettelemään miksi iltatytöy painavat kaikki jotain 45-57kg vaikka jotkut ovat pidempiä ja eivät kovin timmejäkään aina. Ja tämä ei ole eka kerta kun kiinnitän asiaan huomiota. Tuntuu, että kaikki painavat koosta huolimatta vähemmän kuin minä:D

Malttia ja parsakaalta

1. Unohda vaaka, mittaa ihon rasvakudoksen paksuutta ja seuraa sitä vaikka päivittäin. Rasvakudoksen määrä saadaan vaikka pihdeillä. Kannattaa myös mitata useasta kohtaa, koska rasva lähtee yksilöllisesti eri paikoista. Siinä missä kehon paino riippuu lihasten nestetasapainosta ja mahassa olevasta ruoasta, rasvakudos käyttäytyy vakaammin.

2. Selvitä millä aikataululla rasvan pitäisi lähteä. (Kilo rasvaa sisältää 9000 kaloria, kilo lihasta noin 4000). Jos saat kilon lihasta ja menetät samalla kilon rasvaa, paino pysyy vakiona, vaikka kaloreita on hävinnyt 5000. Joka tapauksessa jos olet miinuskaloreilla -500 kaloria vuorokaudessa ja siitä 75% olisi rasvaa, niin rasvakilon häviämiseen menee 24 päivää, älä siis odota tuloksia nopeampaa. Nopeammat painomuutokset ovat varmasti muuta kuin rasvan häviämistä kehosta.

Saliharjoittelu saa aikaan sen, että dietatessa lihasta häviää vähemmän suhteessa rasvaan. Saliharjoittelu siis hidastaa painon putoamista. Parhaassa tapauksessa lihasta tulee lisää ja rasva palaa, mutta tätä on vaikea saavuttaa.

3. Syö paljon paljon paljon kasviksia ja jätä kaikki pelkistetyt hiilarit ja maitotuotteet pois (viljat, sokerit). Älä käytä mitään transrasvoja ja varo kaikkea jossa rasva on piilotettu. Hyvä kirja aiheesta on Joel Fuhrmanin "Eat to Live".

4. Lisää liikuntaan sellaista matalasykkeistä (60% maksimisykkeestä) erittäin pitkäkestoista liikuntaa, joka polttaa tuntien ajan kaloreita aiheuttamatta elimistölle liikaa kuormitusta. Jos treenaat liian kovilla tehoilla ja olet miinuskaloreilla, elimistö ei ennätä palautua! Mutta metsässä hidas kävely sauvojen kanssa 3 tunnin ajan vaikka päivittäin ei vie ketään ylikuntoon!

Jos et näillä eväillä saa kolmessa kuukaudessa kolmea kiloa rasvaa pois, niin sitten olet luonnonoikku.

Hmmm.. Mä painan yli 70kg enkä reenaa kuulantyöntöä.. :)

--No ei näitä kaikkia aina niin kirjaimellisesti tarvitse lukea kuitenkaan,luulen että valtaosa kuiteskin käsittää pointin.. Itse miehenä koen jo 70kg naisen enemmänkin hevosena kuin naisena.
Tykkään pienistä ja siroista naisista joilla on treenatut pakarat ja kiinteä kroppa.
Okei, kuvasta päätellen sinä et vaikuta läskiltä kuitenkaan. On totta että kehonrakentajat painaa massakaudella paljonkin hankkiakseen lihaksia kera hormooneiden ja sitten taas kerran vuoteen dieetataan kera lääkeaineiden ja stimulanttien ja näytetään hetken hyvältä, sitten kuivan kesän oravalta ja sitten taas hetken päästä hevoselta. Minusta se on perseestä,mutta kun sen halvan pytyn ja papukaija merkin saavuttamiseksi se vaaditaan niin sallittakoon se heille.

Itse miehenä koen jo 70kg naisen enemmänkin hevosena kuin naisena.

AARGH! Vittu kun tekiskin mieli vetästä sua vähän turpaan.

Itse koen kaltaisesi miehet sovinistisina munattomina paskapäinä, jotka ei noiden älyttömien juttujen perusteella itsekään taida olla ihan kondiksessa. Joko sulla on A) ihan vitun pieni muna ja kärsit siitä kun et pysty tyydyttään ees pygminaista, B) Oot ihan vitun ruma ja vihaat naisia koska kukaan vaan ei halua sua, tai C) Sulla vaan on uskomattoman vitun liian isot luulot itestäs johtuen siitä että kiellät kaks edellistä väittämää.

AARGH! Vittu kun tekiskin mieli vetästä sua vähän turpaan.

Itse koen kaltaisesi miehet sovinistisina munattomina paskapäinä, jotka ei noiden älyttömien juttujen perusteella itsekään taida olla ihan kondiksessa. Joko sulla on A) ihan vitun pieni muna ja kärsit siitä kun et pysty tyydyttään ees pygminaista, B) Oot ihan vitun ruma ja vihaat naisia koska kukaan vaan ei halua sua, tai C) Sulla vaan on uskomattoman vitun liian isot luulot itestäs johtuen siitä että kiellät kaks edellistä väittämää.

HEI NYT NYT!!! Itelläni ei oo kovin iso kikkeli, mutta mitä vikaa siinä on? Miks aina pitää ottaa meidät pienipippeliset miehet tulilinjalle kun joku törkee sovinistimies sanoo jotain loukkaavaa? Mä tykkään yli 70 kilosista tytöistä siinä missä kaikki muutkin. Ei mulla oo mitään erityistä taipumusta pygminaisia kohtaan! ENKÄ VIHAA NAISIA!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom