Pahoinvointi jalkatreenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Angus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on kerrasta toiseen sama ongelma eli joka jalkareenin jälkeen tulee aivan julman huono olo. Teen 3-4 eri liikettä 3-4 sarjoilla, 8-12 toistolla ilman että veri valuu sieraimista ja silti reenin lopussa oksettaa aivan vietävästi. Viimeksikin palautusprotskut lensi kaaressa vessanpönttöön. Muina treenipäivinä samaa ongelmaa ei esiinny lainkaan. Onkohan jollain kokemusta vastaavasta ja löytyisikö neuvoa ongelmaan?

Mikäpä hänessä, itekin jouduin viime jalkatreenin aikana käymään syleskelemässä pönttöön. Prässissä alkoi jo pyöriä mahassa ja koukistuksissa, kun maha hieroutuu vasten penkkiä, olin varma että pukkaan kurkkupaskat lattialle. Mutta ei sitä sitten tullutkaan.
Minä ainakin vedän maltoa, miten se tähän vaikuttaa?

Itelläni tulee aina välillä "raskaan" treenin jälkeen huono-olo. Niistä pääsee eroon, (ite päässy), ku syö tasaisemmin päivän aikana, niin ei verensokerissa tuu mitään suuria heittoja. Ja jos (kun) palkkarissa on viel nopeita hiilareita, niin hyppää verensokeri nopeesti kattoon.
-> pahaolo
Mut tollasen pahanolon pitäis mennä aika nopeasti ohi... iha joku 20-30min

Kuika paljon oli viime aterian ja treenin välissä aikaa?

Samoilla linjoilla Miken kanssa, sen kanssa on vähän ikäänkuin opittava elämään. Itseäni häiritsee vielä pahoinvointiakin enemmän kiputila mikä tulee jalkoihin yleensä muutaman tunnin sisällä treenin loppumisesta. Yritä siinä sitten käydä vaikka paskalla kun jalat ei anna sun nousta pöntöltä ylös ilman hirveetä väkertämistä kun sattuu jalkoihin nii hemmetisti.

Paska pohjakunto on yks selitys, ei kestä roppa jalkareenin rasitusta, vaan oireilee. Siitä oon varma ettei se jalkareeni sen enempää vatsaa rasita kun muukaan reeni,kyllä siinä vaan mennään sen verran lähelle kropan sietokykyä, että voi laatta lentää ja naama valahtaa valkoseks.

Olisiko maitohapoilla asian kanssa tekemistä? Lyö meinaan tosi huonon olon kun tarpeeksi hapottaa. Huomaa hyvin jos esimerkiksi vetää kovaintensiteettistä voimapohjaista kuntopiiriä tarpeeksi kauan niin kyllä laatta lähtee joka kerta.

Aerobista kannattaa kokeilla lisätä, jonkin verran vähän kovempitehoisia lenkkejä niin voisi auttaa.

juu kyllä kyseessä on aikalailla kropan reagointi noihin happotasoihin. itse kun esim. pitkästä aikaa teki jotain kevyempiä (?) kuntopiirejäkin vaan ja ekalla kerralla homma hieman karkasi käsistä, toivoi nopeampaa kuolemaa vielä tunti treenin jälkeen. punttitreeneissäkin jotkut 20 toiston kyykkysarjat tuppas tekemään vattalle tympiän olon :D tottakai se masukin on erilainen kaikilla ja joku kestää enemmän kuin joku toinen. eli sekin merkkaa kyllä. veikkaisin, kuten muutkin, noiden kahden yhdistelmää.

ennen treeniä pari tuntia ruokailusta ja sekin sapuska kantsii olla helposti sulavaa tavaraa eikä raakaa pihviä. treenitavoitteet tietenkin sanelee, kuinka paljon happoja tulee ja kuntotaso sen, miten kroppa reagoi. joillekin taas treenistressi aiheuttaa noita mahaherkkyyksiä ja sisällä ei kestä edes kuuden tuuman rautanaulat. yksilöllisiä opettelujuttuja. palkkarikin voi mennä mukavammin pienemmissä osissa jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saattaa tosiaan huono pohjakunto olla ainakin osasyynä pahoinvointiini. Tänäänkin parin kyykkysarjan jälkeen puhaltelin siihen malliin että oksat pois. Surullista...pakko kai kaivaa lenkkitossut naftaliinista. Kiitos vaan vinkeistä.

Vedätkö hiilareita juuri ennen treeniä? Itellä tulee takuuvarmasti huono olo kovasta treenistä jos hiilareita on syöty juuri ennen treeniä. Mulle hiilarit 3 h ennen treeniä ja 30-60 min ennen prodejuoma ja mitään ongelmia ei ole vaikka kuinka kovaa vetää.

Angus sanoi:
Saattaa tosiaan huono pohjakunto olla ainakin osasyynä pahoinvointiini.

Nimenomaan. Itelläki oli joskus aikoinaan aina jalkatreenin jälkeen paska olo.
Ainakin jos oli just tehny vaikka jotain kovaa prässiä niin sen jälkeen alko pyörryttää, silmissä sumeni ja teki vaan mieli kaatua siihen lattialle.
Enää mulla ei ole tätä ongelmaa ja luulen että se johtuu siitä että olen treenannut jo vähän pidempään ja tottunut tekemään kovia jalkatreenejä. :whip:

mulla lähinnä tuo jalkatreeni nostattaa happoja kurkkuun kovan temmon takia...eilenki oli kyl häijy maku kurkussa kesken treenin. ja sen kyllä huomaa...oon huomannu että mulla on jalkapäivänä salilla kävijöistä hikisin paita. mut sehän vaan kertoo että kovaa treenataan! :whip:

Vanha lanka, mutta nostan silti. Toisinaan myös raskaan jalkatreenin jälkeen päässä sumenee. Viimeksi eilen kun tein pitkien sarjojen treenit eli kyykyt, pohkeet istuen ja jalanojennukset, joutui nostamaan jalat ylös ja pään alaspäin, kun alkoi päässä selkeästi sumenemaan. Meni ohi noin 10 minuutissa. Syön säännöllisesti eikä päivässä ole yli 3 tunnin ruokataukoja. Pakeneeko veri aivoista jalkoihin jalkatreenin jälkeen? Jalkalihakset joutuvat koville, niin voi olla looginen selityskin. Puolisen tuntia odottelin, että tohti ajella autolla kotia 10 minuutin matkan.

Vanha lanka, mutta nostan silti. Toisinaan myös raskaan jalkatreenin jälkeen päässä sumenee. Viimeksi eilen kun tein pitkien sarjojen treenit eli kyykyt, pohkeet istuen ja jalanojennukset, joutui nostamaan jalat ylös ja pään alaspäin, kun alkoi päässä selkeästi sumenemaan. Meni ohi noin 10 minuutissa. Syön säännöllisesti eikä päivässä ole yli 3 tunnin ruokataukoja. Pakeneeko veri aivoista jalkoihin jalkatreenin jälkeen? Jalkalihakset joutuvat koville, niin voi olla looginen selityskin. Puolisen tuntia odottelin, että tohti ajella autolla kotia 10 minuutin matkan.
Muistatko hengittää sarjoissa etkä pidä painetta suussa

Aina tätä ongelmaa ollu jalkatreeneissä itsellä, vaikka se jossain määrin on myös tottumiskysymys. Saman efektin saan kyllä aikaan jos teen vaikka supersarjoja, tyyliin vastaliikkeitä yläkropalle, riittävän kovaa ja riittävän lyhyellä sarjapalautuksella. Kyllä se oksu yrittää kurkkuun pukata riittävällä rasituksella.

Suositut

Back
Ylös Bottom