Pahoinpitely tilanne

Status
Viestiketju on suljettu.
Ikä
38
Moro, tulin äsken pimeen ajon ajosta, odottelin metro asemalla bussia, kun 3 mustaa kundia hyökkkäs ( 1 niistä varsinaisesti hyökkäs ) yhden ehkä noin 30 miehen päälle, molemmat oli humalassa paitsi että valkonen oli tosi jurrissa, en tiä oliko niillä mitään sana harkkaa, mutta se alko siitä että musta kundi löi kalja pullolla sitä toista päähän, ja löi muutaman osuneen lyönnin päähän ja puski vielä päällänsä toista, josta toinen sitten putosi maahan selälleen, tämä ei riittäny nuorehkolle kundille vaan hän jatkoi päähän potkimisella, onneks pari meni ohi, mutta osu ainakin kaksi. Onneks tässä vaiheessa tuli portsari viereisestä kuppilasta väliin. Ja kundit juoksivat " miehekkäästi " karkuun.

Asian ydin: olen itse 17 w kundi, budo taustaa on aika lailla, näin tapahtuman ihan alku tilanteesta asti, ensimmäinen asia mikä tuli mieleen, että nyt mä kävelen himaan ja lujaa. ja olin jo lähössä mut sit jokin kääns mut ympäri, halusin mennä väliin mutta en uskaltanut, katsoin viereiseltä pysäkillä olevaa ehkä noin 20-25 wee kundia, joka samantien käänty ympäri ja otti pari askelta kauemmas.. Rupesin vaan miettimään että mitä olisikaan tapahtunut jos portsari EI OLISI TULLUT VÄLIIN.. Ja oisko mun pitäny mennä siihen väliin ja saada itse todennäköisesti päihini? Tuli vaan niin perkeleen avuton olo...
:eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:arvi: Sun ois vaa pitäny nostaa törkee mekkala ja toivoo et kaverit ois lähteny hädissää karkuu. :arvi:

Kyl se vaan niin on että tollasissa tilanteissa varmaan 90% jengistä menee paska housuun. Vähän vaikee mennä väliin jos nigga ihan kamoissa ja jos vaikka jotain moraa taskussa yms. Yksin takuulla miettis varsinki jos sillä nigalla olis kamuja siinä lähellä, mut jos vaikka tollasessa tilanteessa ois kaverin kaa paikalla niin sillon kyl tulis mentyä väliin ja aika vitun nopeesti, luulisin näin.

Luin ensin, että yksi kaveri oli hyökännyt "30 miehen päälle." Tämä johtui ilmeisesti siitä, että tuossa lukee niin. :jahas:

:offtopic:

Tää nyt ei millään tavalla liity edelliseen paitsi tekijän ihonvärin osalta.

Muutama lauantai takaperin n. klo 02 käveltiin kaverin kanssa Helsingin Rautatieaseman ohi.. Juuri siinä Kaivokadun sisäänkäynnin edessä kävelee parikymppinen somalipoika meitä vastaan ilman paitaa, hullun kiilto silmissä...
Kun somalipoika oli kävellyt muutaman metrin päästä ohi huomaan että kaverillahan onkin puukko kädessä.. Ajateltiin että on parempi siirtyä paikalta pois huomiota herättämättä.. Siinä sitten sadan metrin päästä katsottiin että mitähän se on saanut päähänsä... Raivokohtauksen se oli saanut ja juoksenteli ympäriinsä ja _PUUKOTTI AUTOJA_, no ei mennyt kuin minuutti, kaksi niin poliisit olikin jo raudoittamassa mielenhäiriöistä somalipoikaa.

Olihan tuo kyllä kieltämättä hieman huvittava välikohtaus.

Olipa taas pitkästä aikaa mukava lukea postia, jossa ensimmäistäkään yhdyssanaa ei kirjoitettu oikein.

Tässä muutama esimerkki oikeasta kirjoitusasusta, helpottaa viestin lukemista jatkossa:
-metroasema
-kaljapullo
-sanaharkka

:david:

P.S. Mulla on paha päivä.

Nikos116 sanoi:
Ja oisko mun pitäny mennä siihen väliin ja saada itse todennäköisesti päihini? Tuli vaan niin perkeleen avuton olo...
No mahdollisuuksiahan on monia. Voit itse hyvällä tuurilla saada syytteen jos jotain sattuisi tapahtumaan heille (saa kyllä paska säkä ollakin), itsellesi voi käydä jotain todella vakavaa. Ei noista tiedä, anna heidän olla, itse ovat tilanteisiinsa joutuneet.

Jos siellä on 30-vuotiaan miehen paikalla puolustuskyvytön nainen tai lapsi, se on toinen juttu.

Eihän mikään laki velvoita laittamaan omaa terveyttä likoon menemällä väliin, mutta varmasti jää mieltä kaivelemaan, jos on tuollaisessa tilanteessa seissyt tumput suorina ja käy vielä pahastikin. Joskus lehdestä luin virkavallan edustajan neuvoja tuollaisen tilanteen varalle, ja ne rajoittuivat lähinnä äänen käyttöön turvallisen etäisyyden päästä.
Omalle kohdalle on sattunut sellainen tilanne, että kaverin kanssa satuttiin paikalle, kun yksi humalainen yönkulkija oli maissa ottamassa monoa ottaansa. Näitä oli viiden hengen porukka, joista tosin vain yksi oli murjomassa. Sen verran oltiin itsekin maistissa/juttu kesken, ettei mitään erikoisempaa huomattu, ennen kuin vasta ihan viereen satuttiin. Pysähdyttiin siihen toljottaan ja kaveri vaan rykäisi äänekkäästi, että "Tartteeko auttaa?" ja samantien nämä viisi pussihousua hävisivät paikalta. Huonommalla tuurilla tuossa olisi voinut saada itsekin kuonoonsa, mutta ilmeisesti pojilla kuitenkin oli edes jokin tolkku matkassa.

Voi teitä helsinkiläisiä noi tummat miehet pistää teitä ensin kuonoon ja sitten raiskaa vielä teidät, näitä tapauksiahan saa vähänväliä lukea lehdestä. Tarttis tehrä jotain :jahas:

Juu, en vaan saa päähäni että miksi pitää vielä potkia toista kun on saanu jo toisen maihin? aletaan vähän jossittelemaan, mitä jos vieressä ei olisi ollutkaan sitä kuppilaa, ja portsaria joka tuli siihen väliin hätyyttelemään. Nimittäin sen mustan kundin eleissä ei ollu pientäkään epäröimistä, eli sitä ei tiedä mihin se olis lopettanu sen potkimisen.

Noh, nytten olen nähnyt esimerkin minkä takia EI kannata juoda itseään sellaiseen kuntoon että joutuu noihin tilanteisiin... :kippis1:

[EDIT] Juu anteeksi kieliasu virheet, mulla ei todellakaan ole yhdyssanat hallussa, ( johtuneeko lukion keskeyttämisestä :rolleyes: ). Ja tarkoituksena oli kirjoittaa että mies henkilö ( uhri ) oli n. 30 tietämöillä..

Surullista luettavaa....

Rupes veri kiertämään aika hyvin näin aamutuimasta kun tämän luin :curs:
Tarttis tehä jotain....todellaki

Suomi on sellainen huopatossu yhteiskunta,missä noita kikkaratukkia hyyssätään.Samaa mä ihmettelen nykynuorisostakin,kun antavat maahanmuuttajien kusta nilkoille mennen tullen.Ensinnäkin noita kikkaratukka Somaleitakin on lukumääräisestikin paljon vähemmän,kuin kantaväestöä.Silti tekevät mitä haluaa,kun jengi nähtävästi pelkää.Pelko on sairautta ja siihenkin on lääke keksitty.
Toiseksi Suomen oikeusjärjestelmä on niin perseestä,että kun menet pahoinpidellyn avuksi ja katkaiset hiuksenkin pahoinpitelijältä,niin saa tuomion itse.Reilua eikö totta?
Esim mutakuono raiskaa verekseltään naista.Menet ja vedät tennarilla päähän,että lopettaa touhun,niin kakkua tulee itselle.Oikea tapahan olisi lain nimessä koputtaa olkapäälle ja ystävällisesti pyytää maahanmuuttajaa keskeyttämään yhdynnän,kun juridisesti väkiisinmakaamista :urjo:

Itse ainakin vedän teleskoopilla kafferia otsaluuhun pommin varmasti ,jos tuollaiseen tilanteeseen joutuisin

NP sanoi:
No mahdollisuuksiahan on monia. Voit itse hyvällä tuurilla saada syytteen jos jotain sattuisi tapahtumaan heille (saa kyllä paska säkä ollakin), itsellesi voi käydä jotain todella vakavaa. Ei noista tiedä, anna heidän olla, itse ovat tilanteisiinsa joutuneet.

Jos siellä on 30-vuotiaan miehen paikalla puolustuskyvytön nainen tai lapsi, se on toinen juttu.

Sekö on oikein jos somalilauma hyökkää kännissä olevan MIEHEN päälle ilmeisesti ilman sen suurempaa syytä. Tapausta en tietenkään nähnyt, enkä tiedä taustoja, mutta etpä tiedä sinäkään. Eikö jo laki velvoita auttamaan parhaalla mahdollisella tavalla hädässä olevaa, eli vähintäänkin poliisi pitää soittaa paikalle jos ei itse uskalla mennä väliin. Vituttaa tuollainen välinpitämättömyys. Entä jos kyseinen kännikala olisi sattunut olemaan vaikka sinun sukulaisesi.. Olisitko silloinkin neuvonut toimimaan samoin?

Osoittaa muuten erityistä tyhmyyttä ajatella että jokainen kolmekymppinen mies pystyy puolustamaan itseään väkivaltaisilta hyökkäyksiltä. Voin kertoa että ei pysty.

neutraali sanoi:
Voi teitä helsinkiläisiä noi tummat miehet pistää teitä ensin kuonoon ja sitten raiskaa vielä teidät, näitä tapauksiahan saa vähänväliä lukea lehdestä. Tarttis tehrä jotain :jahas:

Elä nyt, tuohan on rasistista. Jos toisten kulttuuriin kuuluu ohikulkijoiden potkiminen ja puukottaminen, niin se on heille suotava. Annetaan kaikkien kukkien kukkia!

NP sanoi:
Voit itse hyvällä tuurilla saada syytteen jos jotain sattuisi tapahtumaan heille (saa kyllä paska säkä ollakin)

Ei siinä kovin hyvää tuuria tarvita. Jos vaan käyt heidän päälle ja teet jotain vammoja heille, niin kyllä ongelmia tulee. Lähipiiristä on tuttua. Meni auttamaan ja laittoi luuta otsaan, kun ei muuta vaihtoehtoa ollut ja ei kun oikeuteen pahointelystä syytettynä.

On se vaan kumma homma, ku nää tummat alkaa äriseen täällä, ympäri Suomee. Pistää vihaksi ja kunnolla. :curs: :wall:

:offtopic: Miksi Suomessa ei oo lakia, jossa näitä "tummia" rankaistaisiin siten, että olipa kyseessä rikos kuin rikos niin ne palautettaisiin alkuperäiseen kotimaahansa ilman valitusoikeutta. Mutta ei...Näin saattas tulla taas järjestys tähän pohjolan uuteen kansaakin. Lievästi rasistinen kommentti, mutta so what...

Back to the topic....Tota väliinmenemistä kannattaa harkita ihan tosissaan. Jos meet väliin ja tinttaan tappelun ensin aloittanutta nekkuun, saatat itse joutua syytteeseen. :( Ei ollenkaan hyvä juttu! Ja sit jos käy pahemmin, niin saatat joutua siitäkin pahimmassa tapauksessa syytteeseen, heitteille jätöstä. Valitettavaa, mutta totta.

itsekkin olen kerran nähnyt pahoinpitelytilanteen. vaikka sitä itseään pitää tavantalliaista vähän kookkaampana niin siinä tilanteessa menin kyllä ihan kylmäksi. jälkeenpäin mietin että tietysti olisi pitänyt mennä väliin, mutta jotenkin sitä vaan ensimmäisenä ajatteli silloin että ei halua sekaantua. monta kertaa jälkeenpäin on vituttanut se tilanne koska oikeasti siinä olisi pitänyt toimia. Silloin lupasin itelleni että jos vielä joskus vastaavaa tapahtuu, eikä tilanne ole toivoton (tyyliin 5 vs 1) niin menen auttamaan.

nämä on vaan vaikeita tilanteita, kannattaa kattoa tarkkaan mihin sekaantuu.. mutta pahoinpitely on pahoinpitely ja varsinkin maassa makaavaa puolustuskyvytöntä jos lyödään, niin silloin pitäisi mennä väliin. kenenkään kahdenkeskisiin pystypaineihin en mene väliin, mutta jos toinen jää selkeästi alakynteen ja jää selkäsaunan kohteeksi niin silloin.. ja tietysti jos naista lyödään niin roidragen pitäisi irrota ihan refleksinä.

Raven sanoi:
Meni auttamaan ja laittoi luuta otsaan, kun ei muuta vaihtoehtoa ollut ja ei kun oikeuteen pahointelystä syytettynä.

Samanlaisia tarinoita on ihan liikaa. Rangaistaan kun yrittää suojella toista, toisen omaisuutta, itseään tai omaisuuttaan. Sitten vielä ihmetellään kun ohikulkijat ei puutu asioihin. Ei v...u tätä oikeusvaltiota. :(

123jippo sanoi:
Samanlaisia tarinoita on ihan liikaa. Rangaistaan kun yrittää suojella toista, toisen omaisuutta, itseään tai omaisuuttaan. Sitten vielä ihmetellään kun ohikulkijat ei puutu asioihin. Ei v...u tätä oikeusvaltiota. :(

Onneksi hyvä kaveri on asianajaja ja pelastaa oikeusmurhalta,kun on mennyt väliin ja pelastanut toisen.Hyvä asianajaja saa sinisestäkin valkoisen :thumbs:
Eli voi huolella vetää hyökkääjää tauluun.

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom