Olisi ehkä pitänyt mainita tuosta olosta senverran tarkemmin, että kyllä se olo ja vireystila on jo huomattavasti parempi 3-4 paastopäivän jälkeen, eikä siis vain paaston jälkeen.
Omakohtasia kokemuksia nämä minun sepostukset, enkä sentarkemmin ole tutkiskellut mitään veritautiriskejä ym..
Ihmiset on paastonneet ennen, paastoavat parhaillaan, ja paastoavat tulevaisuudessakin, kukin erinäisistä syistä. Omalla kohdalla nuo syyt on kehon ja mielen puhdistaminen, se fiilis mikä paastosta tulee - sitä on kuin uudestisyntynyt. Jotkut eivät käsitä paastoamista, jotkut eivät kehonrakennusta, jotkut tykkäävät vetää viinaa 24/7, ja jokainen löytää aina ihmeteltävää, "faktoja" ja omia mielipiteitä siitä miksi sitä jotain ei kannata edes harkita sentähden kun "siinä ei ole mitään järkeä" senkummemmin kokeilematta tai perehtymättä asioihin ja ajattelevat sitä muitten "järjetöntä" touhua omalta kannaltaan. Mitä itse olen aikoinaan lueskellut ja perehtynyt paastoamiseen, niin eipä siinä negatiivisia juttuja ole muita kuin se että tulokset tippuu sekä lihaa katoaa vähän, tietenkin. Mutta eipä tuollaisella 2 viikon paastolla vielä kovin syvälle unholaan lihoja/tuloksia heitellä, kun pääsee taas kovan treenin ja syömisen makuun niin aika nopeasti sitä samoille lukemille pääsee.
Nämä on minun mietteitä, mutta en olekaan kehonrakentaja-ammattilainen, tai muutenkaan kehonrakennus/voimanosto/whatever -kisoja silmällä pitäen treenaava tyyppi.
Paletaani: nimenomaan, omiin tavoitteisiisi ei paastoaminen pidemmän aikaa sovi varmaankaan. Vaan enpä mie sinua pakota paastoamaan sekuntiakaan :kippis:
Kaikessa kannattaa kuitenkin muistaa se järki, eli on aika typerää ottaa nuo keskitysleiri-läpät mukaan keskusteluun kun kaikki tietää että hengiltä näännyttämisellä ja paastoamisella on vissi ero. Paaston aikana mie ainakin olen vedellyt vitamiinit ym., sekä juonut teetä, laimeata sitruunamehua, sekä kasvisliemiä nyt ainakin.
Ja niitä kuona-aineita poistuu mm. kielen kautta niin paljon ensimmäisellä viikolla ettei tolkun määrää, näin ainakin omalla kohdalla ensimmäisen paaston kohdalla. Senjälkeen kieli oli todella terveen värinen. Ei keltasta "töhnää" eikä muutakaan ylimääräistä. Ja jos paastoatte pitemmän aikaa niin muistakaa se merisuola -vesi joka pvä niin suoli ja pää tykkää.
EDIT: niin ja sielä suolen sopukoissa saattaa sulamattomana lymyillä se pikku Paletaanin 5vuotiaana syömä puolikypsä sisäfilee -pihvikin. En voi todistaa onko siitä haittaa jos vaikka 50vuotta suolessa muhii pihvinpalanen, mutta tuollaisistakin pääsee paastolla eroon.