P-aukisen ruokavalio

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ljp sanoi:
Tässä on menu mallia halpa:

1. 250g rahkaa + 120g kaurahiutaleita
2. 250g rahkaa + 120g kaurahiutaleita
3. 250g rahkaa + 120g kaurahiutaleita
4. 250g rahkaa + 120g kaurahiutaleita
5. 40g heraa + 10g öljyä
6. 40g heraa + 10g öljyä
7. 40g heraa + 10g öljyä

Proteiinia 192g, Hiilareita 322g, rasvaa 75g ja kaloreita 3010kcal

maksaa noin 4.5e (laskin herat evolutionin ultra wheyksi)

Järjestystä voi muuttaa tilanteen mukaan :)

Kiitos ljp, pähkäilinkin äsken tuolla chatin puolella että paljonko heraa kannattaisi ottaa kerralla. Eli nyt tapahtui sellainen maailmanluokan ihme että tähän asti pelkästään kotiruokaa syönyt protsku tilasi pakkotoiston verkkokaupasta 3 pussia evolutionin ultra whey heraa! Ljp:n laskelma osoittaa sen että lisäravinteista voi koostaa laadukkaita aterioita edullisesti. Odottelen vesi kielellä postipakettia niin pääsen sitten testailemaan evolutionia.

:david:

P.S. Vannoin vielä pari vuotta sitten etten tarvitse koskaan lisäravinteita tai sykemittaria. No, sykemittari hankittiin yli vuosi sitten ja nyt hurahdin lisäravinteisiin! Mutta ihan aikuisten oikeasti, kyllä näyttää vahvasti siltä että mitä tiukempi budjetti niin sitä arvokkaampaa on laatuhera osana ruokavaliota. Eli kiitos pakkiksen ravintoguruille!

:worship:

protsku sanoi:
Kiitos ljp, pähkäilinkin äsken tuolla chatin puolella että paljonko heraa kannattaisi ottaa kerralla.

Nou problemos. Proteiinin määräksi esim tuo 40 grammaa heraa on ihan hyvä määrä, saat siitä vähän päälle 30 grammaa proteiinia. Toki jos proteiinitarve on isompi niin sitten ota enemmän, mutta itse en yli 50 grammaa kerralla ottaisi (oletan, että puhutaan ns normaalikokoisesta kaverista). Kannattaa myös ottaa vitamiinit + omega kolmoset mukaan tuohon ruokavalioon.

Hyviä vinkkejä :)
Olen syönyt aivan päin persausta muutaman vuoden ja se kyllä näkyy.

Lidlin maitorahka on juuri koekäytössä ja hyi helvetti että on pahaa. Mutta mättäähän sitä naama vääränä siinä missä tonnikalaakin...

Endomorfi sanoi:
Hyviä vinkkejä :)
Olen syönyt aivan päin persausta muutaman vuoden ja se kyllä näkyy.

Lidlin maitorahka on juuri koekäytössä ja hyi helvetti että on pahaa. Mutta mättäähän sitä naama vääränä siinä missä tonnikalaakin...

tuna maistuu paratiisille siihen maitorahkaan verrattuna :lol2:

Kun siihen maitorahkan sekaan heittää vaikka kevytmehutiivistettä, makeutusainetta + kanelia, maketusaineitta + oikeeta kaakaojauhetta, ananasmurskaa jne jne, niin se rahka muuttuu ainakin minusta erittäin maittavaksi.

Oma rahkaspeciaali on 250g rahkaa, johon makeutusainetta ja kahvia sekä kaurahiutaleita. Kyllä maistuu :)

jah5 sanoi:
löytyiskö keltään hyviä vinkkejä työpaikka ruokailuun jos käytettävissä on mikro ja 2-5 euroo rahaa

Onko jääkaappia? Jos on niin sitten käy kaikki edelläkin mainitut setit. Ei sen safkan tartte olla lämmitettyä. Tosin kylmälaukussakin säilyy eväät kylminä varmasti työpäivän yli. Itse kyllä söisin jonkun rahka-kaurahiutale setin jos itse pitäis eväät duunissa väsätä.

jah5 sanoi:
löytyiskö keltään hyviä vinkkejä työpaikka ruokailuun jos käytettävissä on mikro ja 2-5 euroo rahaa

Lounas:
1 purkki tonnikalaa
1 vihannessekoituspussi
+ öljyt

Välipala:
1 purkki rahkaa
1 purkki ananasta
+ öljyt

about 2€ tulee maksamaan + öljypurkki.
Ja kaiken päälle saat mukavia juttutuokioita kahvipöydässä kun kaapilta
rypsäriä käyt suuhun kaatamassa

Mites sakki vääntää tuon rahka-kaurahiutalehässäkkänsä?

Sukulaku sanoi:
Mites sakki vääntää tuon rahka-kaurahiutalehässäkkänsä?

-purkki rahkaa
-sokeritonta mehukeittoa / Fun Lightiä
-sekoitus yllä mainituista
(- ehkä hieman vettä tai maitoa notkistamaan seosta)

-tarpeen mukaan kaurahiutaleita

-pellavansiemeniä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ylös vaan!
Onko kellään lisää vinkkejä halvoista/helpoista vaihtoehdoista... kikkailuja jne. Opiskelijana olen tässä yrittänyt pähkäillä näitä ruokapuolen juttuja. Lähinnä tarvis vinkkiä aamupalalle ja päivälliselle. Lounas on sitten tiedekunnassa 2,20e. Ajankäyttö on sitten melko rajattua, että mihinkään hirveän työlääseen ei vain riitä aika. Reseptit ovat tervetulleita!

Edit: Leivästä ei vielä ole puhuttu... Miten on sen laita? On kumminkin melko edullista? Kelpaako esim. välipalaksi päivällisen ja iltapalan väliin? Mitä leipää?

Pentele sanoi:
Ylös vaan!
Onko kellään lisää vinkkejä halvoista/helpoista vaihtoehdoista... kikkailuja jne. Opiskelijana olen tässä yrittänyt pähkäillä näitä ruokapuolen juttuja. Lähinnä tarvis vinkkiä aamupalalle ja päivälliselle. Lounas on sitten tiedekunnassa 2,20e. Ajankäyttö on sitten melko rajattua, että mihinkään hirveän työlääseen ei vain riitä aika. Reseptit ovat tervetulleita!

Edit: Leivästä ei vielä ole puhuttu... Miten on sen laita? On kumminkin melko edullista? Kelpaako esim. välipalaksi päivällisen ja iltapalan väliin? Mitä leipää?

Leipä on jees,varsinkin nimenomaan välipalana ja ennen treeniä...tietenkin
tummaa ja kuitupitoista eli täysjyväleipää tässä hyvä satsi....välipalaksi.

90g pirkka täysjyväleipää 2kpl
(40g) palvikinkkua (4siivua...)
25g juustoa polar 5
prot 20.1g, hiilarit 39 g, rasva 3,69 ,kalorit 267,5

ja näitä riittää enemmänkin valmiiksi laskettuja aterioita ym....jos joku tarvitsee.

En huomannut onko täällä vielä sanottu, mutta Alepasta löysin Ingmanin raejuustoa, hinta 79c/prk. Aika mukava ero Valion 1,29e purkkiin. Ja maistuu täysin yhtä hyvältä. Nyt alkoi raejuuston mättö tonnikalan kera.

icecool sanoi:
Leipä on jees,varsinkin nimenomaan välipalana ja ennen treeniä...tietenkin
tummaa ja kuitupitoista eli täysjyväleipää tässä hyvä satsi....välipalaksi.

90g pirkka täysjyväleipää 2kpl
(40g) palvikinkkua (4siivua...)
25g juustoa polar 5
prot 20.1g, hiilarit 39 g, rasva 3,69 ,kalorit 267,5

Itse olen ottanut suunnilleen saman setin(ei juustoa) välipalana illalla. Maitoa päälle vielä joku 3dl, niin saahan noita prodejakin jo aika hyvin(pienelle kaverille). Helppoa ja nopeaa...

Dracone sanoi:
En huomannut onko täällä vielä sanottu, mutta Alepasta löysin Ingmanin raejuustoa, hinta 79c/prk.

Prismasta saa samaa Ingmannin kamaa myös 400g purkeissa ja hinta on tietysti tupla mutta muovijätettä tulee vähemmän :) Tosin Mike taisi joskus verrata Ingmannin raejuuston makua jauhettuun kärpänraatoon, eli kaikki ei tosta tykkää :)

Omaan persaukiseen ruokavalioon sisältyy myös pavut. Esim kidneypavut 400g purkeissa maksaa 0,7€ purkki ja arvot ovat seuraavat

110kcal
7,8g prot
18g hh
0,5g r

Esimerkki köyhän opiskelijan eväistä:

1. rahkaa, eloveenaa, mehukeitto -> rahkamössö
2. kouluruoka
3. protskudrinkki
4. tonnikalapasta
5. Palautusjuoma/välipäivinä rahkamössö
6. Maksalaatikko.

Tuohon vielä maidot, leivät, öljyt ja oikein hurjina päivinä leikkeleet.

Ei tuu kovin kalliiksi tuolla lailla. Mutta eihän se ilmaista ole. Kouluruokailu maksaa meillä sen 2.05e ja kasvisruoka hyvällä tuurilla 1.30e. Maksalaatikkoa ostin muutaman 400gramman lootan, kun oli hintaa vain 0.89senttiä. Hyvä iltapala - jaksaa aamuun asti.

Back
Ylös Bottom