Pärjääkö ilman lisäravintoaineita?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mul on vähä sama tilanne ko Zeizeillä. Minä kyllä pidän ''terveellisestä'' bodaus ruuasta, mutta en oikein tykkää vetää sitä niin paljoa. Hampaat kärsii :itku: Saan protsku drinkeistäni :

n. 130 g erinlaista proteiinia

Aamu - 30g
Palkkari - 30-40g
Välipala sheikki - 30
Yö rotsku - 30-40

Käyn aamuisin salilla ennen koulua, tunti ennen salia otan aamupalaksi heraa, salilla menee noin tunti sitten palkkari.

kiinteestä ruuasta saan semmonen 100-200g protskua

en syö kolmea purkkia rahkaa päivässä, syön yhden :D

hernekeppi sanoi:
ZeiZei sanoi:
(ei mikään tabletti, esim. vitamax tai training packs) QUOTE]

lisäks vaikka c-vitamiinia tabletista kans, että tulee päivässä vähintään se 1g c-vitskua.

:offtopic:

c-vitamiinia voi vetää (melkein) niin paljon kuin napa vetää... se on ainoa vitamiini misä ei voi vetää yli-annostusta (ellei vedä ihan jumalattoman isoja annoksia)

c-vitamiinin ''keksijä'' tai löytäjä eli melko vanhaksi, hän käytti sitä enemmän c-vitamiinia mitä vanhemmaksi tuli, koska jos haluaa c-vitamiinistä kaiken irti annostusta kannattaa nostaa parin vuoden välein hiukan isommaksi. keho tottuu samaan ja samasta satsista kun veti pienenä ei välttämättä ole yhtä paljon hyötyä, mutta :offtopic: kuitenki :D

Totta, mutta jos kerta-annos alkaa olla tasoa +1 g niin imeytyminen ei vain ole kovin hyvää... Mutta totta, että mitään rajaa ei perjaattessa ole. Itellä tulee varmaan päivässä jotain 1,5-2,5 g tms..

Avilla sanoi:
ylimääräistä protskua ehdottomasti, se 2g per painokilo tarkoittaa normaalisapuskoilla pihvejä yms. "oikeaa" ruokaa hirveää lisälastia, että suolistosi tukehtuu siihen kuonaan, ja pyttysi kakkaan: syömällä laadukasta lisäproteiinia säästät rahaa ja elimistöäsi.

Olen palstaa jo kohtuupitkään seurannut, enkä tätä melko usein vastaan tulevaa seikkaa ole koskaan ymmärtänyt. Minulla kun nimittäin tekee tiukkaa saada tavallisesta ruoasta edes samaa määrää hiilihydraattia kuin proteiinia, enkä syö käytännössä pihvejäkään ikinä. Siis minun täytyy ennemminkin miettiä hiilihydraattilähteitä. Purkki rahkaa, tonnikalaa ja raejuustoa + esim. paketti nuggetteja, kinkkuvoileivät ja reilusti maitoa tekee itselle jo reilusti yli 2g proteiinia kiloa kohti päivässä, mutta yhteiskaloreita näistä ei kuitenkaan tule paljon mitään. Maidonkulutukseni on tosin luokkaa 2l/päivä, se on helppo proteiinilähde sinänsä kun kerran hyvällekin maistuu.

Ostin palautuksen ohessa pussin Ultra Wheytä, mutta tajusin etten tarvitse ainetta kuin esim. tilanteessa että myöhästyn töistä enkä ehdi tehdä kunnon eväitä.

Samoin hiilarin saanti on itsellenikin se enemmän tarkkailua vaativa....proteiinia saan vaivatta jopa 400g/päivässa, mutta 600-700g hiilaria pistää jo hiukka mietityttämään.....

Maso sanoi:
Pärjää jos haluaa pysyä elossa. Ei pärjää jos haluaa lihasta kasvattaa.

Jaa, no on se kumma kun lihasta ovat kasvattaneet ennen lisäravinteitakin...
Niin on maailma mustavalkoinen :)

metalman sanoi:
Jaa, no on se kumma kun lihasta ovat kasvattaneet ennen lisäravinteitakin...
Niin on maailma mustavalkoinen :)

No kuka osaa kertoa, että onko se kasvu ollut yhtä nopeata silloin "vanhaan hyvään aikaan"? Ja ei niitä lisäravinteita kukaan pakota ottamaan...

Nopeata tai ei, maso kärjisti asian tuossa postissaan niin että ilman lisäravinteita ei lihaksia voi kasvattaa, mikä on ihan täyttä anssia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ZeiZei sanoi:
Kai sitä hölmökin tajuaa, että ilmankin lisäravinteita "pärjää", mutta miksi pitäisi, jos kehittyminen on nopeampaa ja safkaaminen helpompaa niiden kanssa, + pysyy terveenpänä.

Lisäravinteet ovat nimensä mukaisesti lisäravinteita eikä niillä pitäisi korvata tavallista ruokaa. Oletko ZeiZei todellakin vasta 16-vuotias?

Itse olen nyt taas bulkilla ja safkaa pitäisi tulla _hyvistä_ lähteistä jotain 4000-5000 kaloria. Kyl on helpompaa kun ottaa 2-3 protskudrinkkiä välipalana (reilu dl protein xl sekotettuna 0,5 litraan maitoa + kulaus rypsäriä). Protskua pitäisi tulla päivässä about 250-300 g.

Jos olet todellakin 16-vuotias, niin tuo kalorimäärä on aivan järkyttävä. Mihin tuollaista määrää tarvitsee? Varmasti paino nousee tuollaisella määrällä energiaa. Mikä on peruskulutuksesi? Minkä kokoinen olet?

Eli käytössä:

Perusprotsku
Palatusjuoman aineikset
Vitamax
C-vitamin
L-glutamiini
Kreatiini
Tauriini
Kofeiini

Aikamoinen määrä kaikenlaista. Ainoa, mikä tuossa on todella tarpeellinen, on palautusjuoma.

Tarpeellista ja tarpeellista, ihminenhän elää vaikka maidolla ja pullalla mutta miksi pitäisi? Totta vidussa kannattaa syödä vitamiineja jne. itse en allekirjoita "hifilisäravinteiden" käyttöä, mutta muut saa niitä käyttää jos niistä saavat jotain apua.

zeizein kuvia on vippien kuvaosiolla btw. kyseessä ei ole mikään ylipainoinen pullapoika kuten selvästikkin oletat.

metalman sanoi:
Tarpeellista ja tarpeellista, ihminenhän elää vaikka maidolla ja pullalla mutta miksi pitäisi? Totta vidussa kannattaa syödä vitamiineja jne. itse en allekirjoita "hifilisäravinteiden" käyttöä, mutta muut saa niitä käyttää jos niistä saavat jotain apua.

zeizein kuvia on vippien kuvaosiolla btw. kyseessä ei ole mikään ylipainoinen pullapoika kuten selvästikkin oletat.

Selvästi se on EHANAA, että kuvia on VeriImpotentPerson-osiolla. Jos killi on 16-vuotias, niin ei siitä mitään ihmeellistä voi olettaa.

metalman sanoi:
Nopeata tai ei, maso kärjisti asian tuossa postissaan niin että ilman lisäravinteita ei lihaksia voi kasvattaa, mikä on ihan täyttä anssia.

Joo kärjistin ihan tahallani, eli oikeassa olet. Ilman lisäraviteitakin voi lihasta kasvattaa, jos saa normaalista ruoasta kasvuun tarvittavat aineet. Mutta itse en pysty syömään niin paljon/hyvin kiinteää ruokaa, että pysyisin kasvu-uralla, esimerkiksi 2-3g prot./painokilo. Siksi minä joudun turvautumaan lisäravinteisiin.

Itse käytän palkkarina Fastin Reco2 -jauhetta. Mikähän olis hyvä & halpa yöprotsku, eli iltadrinkkijauhe? Fastin Whey on ainakin aika kallis.

Ei jaksais vetää tuota raejuustoa kovinkaan monena iltana...

TheGreatOne sanoi:
Selvästi se on EHANAA, että kuvia on VeriImpotentPerson-osiolla. Jos killi on 16-vuotias, niin ei siitä mitään ihmeellistä voi olettaa.

saattaisit vaikka yllättyä.

Dobermann sanoi:
En tiedä haittaako ZeiZeitä, mutta jos joskus itse heitän kuvia palstalle niin en halua että ne leviää VIP alueen ulkopuolelle. Eikös ne VIP osiolla juuri sen takia ole? Tästä olisi hyvä olla joku sääntö..

Tästä taitaa olla jo olemassa sääntö. Opettelepa käyttämään sitä atk:tas sen verran että klikkaat tota kuvaa vaikka hiiren oikeella napilla, valitset siitä properties ja katot osoteriviltä mistä toi kuva on linkitetty.

edit: normaalilla älyllä varustetulle ihmiselle on selvää että seuraava numerosarja liittyy irc-galleriaan 212.226.143.146/00/26/71/36/

metalman sanoi:

Totta, enkä minäkään tarkota ettei voi kasvaa ilman. Mutta turha tästä on jauhaa, varmasti molemmat tiedetään mikä on hyvä... ;)

Back
Ylös Bottom