Päivittäiset kalorit?!

Moro

Kertokaapas, kuinka paljon mun pitäis päivittäin syödä, että jäis kuitenkin kalorivajetta?! Oon 160 cm pitkä nainen ja painoa tällä hetkellä 59 kg. Pääsiäisenä painoin vielä 64 kg eli 5 kiloa oon onnistunu pudottamaan. En ole ikinä laskenut kaloreita, koska tuntuu et siinä hajoaa vaan pää, eli ihan mutu-tuntumalla oon syönyt. Haluaisin pudottaa vielä painoa, tai siis "kiinteytyä", mulla on vielä ällöttävän paljon läskiä reisissä ja perseessä ja niistä haluaisin todellakin eroon lopullisesti.
Jotenkin musta tuntuu että olen syönyt liian vähän koska saan välillä ahmimiskohtauksia, etenkin karkkia oon älyttömän huono vastustamaan.
Teen suht fyysistä työtä eli siivousta ja olen muutenkin fyysisesti aktiivinen, käyn juoksulenkillä, bodypumpissa ja/tai bodystepissä 3-5 kertaa viikossa.

Joissain naistenlehdissä mainostetaan näitä 1200 cal dieettejä, mutta mielestäni toi on ihan naurettavan pieni määrä?!? etenkin jos urheilee paljon... vai oonko oikeessa?!?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertokaapas, kuinka paljon mun pitäis päivittäin syödä, että jäis kuitenkin kalorivajetta?!

En ole ikinä laskenut kaloreita, koska tuntuu et siinä hajoaa vaan pää, eli ihan mutu-tuntumalla oon syönyt. Haluaisin pudottaa vielä painoa, tai siis "kiinteytyä",

Jotenkin musta tuntuu että olen syönyt liian vähän koska saan välillä ahmimiskohtauksia, etenkin karkkia oon älyttömän huono vastustamaan.

Verkossa on useita kalorilaskureita. Koita katsoa niistä kokosi ja urheilumääräsi mukainen päivittäinen kaloritarve ja syö 500kcal vähemmän.

Toimi näin muutamia viikkoja ja katso laskeeko paino. Paino ei laske jatkuvasti vaan sahailee ylös alas, mutta seuraa pääsuuntaa. Jos paino putoaa edes noin 0,5kg viikossa, se on jo hyvä määrä kokoisellesi. Jos paino ei putoa, pudota kalorimäärää vaikka muutamalla sadalla päivässä ja katso miten vaikuttaa.

On tärkeää oppia laskemaan kalorit. Sen kun opettelee kerran, ei asiaan tarvitse enää kiinnittää huomiota. Kaikki tulee ulkomuistista.

Jätä karkit ja muut herkut. Hetki on tuskaa, mutta pian opit himoitsemaan terveellisempiä ruokia.

Kokoosi nähden painoa on tullut alas jo kohtuullisesti. Se iho ei aina pysy vauhdissa, joten anna sille aikaa mukautua.

Tsemppiä.

Kannattaa tutustua punttimimmien puolella oleviin ketjuihin, kuten "mitä söit tänään/eilen" sekä "myytti-kiinteytyminen". Niistä saat hyviä vinkkejä painonpudotukseen. Kyllä jonkin sortin kaloreiden laskeminen kannattaa opetella, kuten luumukin ehdotti. Sitten kun se on hallinnassa osaa mennä jo mutu tuntumalla.

Hyvää tulosta olet jo saavuttanut. Kannattaa vain olla kärsivällinen. 0,5kg viikossa on ihanne, mutta ei aina realistista. Välillä saattaa olla nollaviikko ja jumitusta. Jos joka päivä syö samalla tavalla ja yhtä paljon viikosta toiseen, niin jumitus on melkein väistämätöntä. Pitkillä dieteillä tarvitaan vaihtelua ruoka-aineissa ja kalorimäärissä. Välillä on hyvä pitää esim hiilaripäiviä/herkkupäiviä. Sama vaihtelu pätee myös liikuntaan.

Hieman :offtopic: suosittelen vaihtamaan kaikki tai osan jumpista punttitreeniin. Se on tehokkaampi "vartalonmuokkaaja", kuin jumpat. Sori se on fakta ;)

Itsekin olen joskus kaloreita laskenut, mutta ei se varmasti ole pakollista. Kunhan tietää suurin piirtein, paljonko kaloreita on missäkin ruuassa. Jättää ne pahimmat kaloripommit pois. Ja tosiaan 1200 kaloria on kyllä liian vähän, jos tekee muutakin kuin makaa koko päivän sängyssä. Liikunta ja aktiivinen työ lisäävät kulutusta melkoisesti. Lisäksi tulisi ottaa huomioon, että lihaksikas tyyppi kuluttaa paljon enemmän kuin samanpainoinen läski, jolla ei lihaksia ole.

Onhan tuo sinun paino tippunut ihan mukavasti. Vai tippuiko vain alussa ja on nyt hidastunut? Ellei hidastumista ole tapahtunut, jatka vaan samaan malliin. Tuollaiset ahmimiset johtuvat (ainakin minulla) siitä, ettei ole syönyt tarpeeksi säännöllisesti. Pieniä määriä ruokaa pitkin päivää, niin ei tule mitään kauheaa ahmimiskohtausta. Treeniin ja ruokavalioon löytyy Pakkotoistolta niin paljon vinkkejä, että kyllä niillä pääsee varmasti pitkälle.

Jätä karkit ja muut herkut. Hetki on tuskaa, mutta pian opit himoitsemaan terveellisempiä ruokia.

tuo on totta. eka kuukaus tais olla kauhean vaikeeta ja teki mieli aina sortua. mutta kun muuten syö kunnolla ja niin ettei ole nälkä kuin harvoin, eipä tule edes ajateltua karkin ostamista kotiin. jos on hyvät kelit niin jäätelöön oon kyllä pari kertaa sortunut :D

mutta väitän että karkit ja herkut on tällä hetkellä sun suurin vihollinen.

e: reippaasti rasvaa ja proteiiniä vaan niin pysyy nälkä poissa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom