päiväunet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r0hmu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

r0hmu

Banned
Ikä
35
nukkuuko kuinka moni teistä päiväunet?
itse nukun monena yönä 4-6tuntia :itku: sen takia otan päiväunet melkein joka päivä...
taas tämmöinen turha thread mut kumminkii

onko kuinka hyvää kehitykselle nuo päiväunet??

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tulee aika usein otettua päikkärit. Tekevät kehitykselle hyvää, varsinkin jos sattuu ihan kunnolla nukahtamaan.

En kerkeä nukkumaan päikkäreitä...
Lepo on erittäin tärkeää palautumisen ja kehittymisen kannalta, joten päiväunet ovat kuin laittaisi rahaa possuun. Toki olisi parempi, jos saisit nukuttua ainakin 7-8 tuntia yössä ja siihen vielä päikkärit päälle.

siis melkein joka päivä otat päiväunet? entäs niinä päivinä kun et ota päikkäreitä ja olet nukkunut 4 tuntia viime yönä? vois sanoa että itse nukahtaisin ruokapöydässä ja heräisin aamulla pää lautasella ja spagettia otsassa kiinni.
en tiedä kuinka noilla päiväunilla voi korvata yöunta..itse tekisin niin että tuohon 6 tuntiin ainakin nukkuisin yöllä ja sitte ainakin tunnin päikkärit päivällä.tähän mä en itse pystyis koska yöllä ei sitte sais unta kirveelläkää.
ja muista että kaikki on suhteellista. jos et treenaa kovaa niin ei oo pakko nukkua sitä 9 tuntia ja päikkäreitä :D

Tuleehan noita otettua. Yleensä tosin vahingossa nukahtaa, kun katsoo vaikka tellua. Itse en ainakaan saa kovin hyvin unta seuraavana yönä, joten pyrin vähentämään noita ja menemään vaikka aikaisemmin seuraavana iltana nukkumaan jos tulee nukuttua huonosti.

Öisin tulee nukuttua 8-9 tuntia.Joskus päivisin satun nukkuun päikkärit jos väsyttää paljon tai ei tee mieli lähtee pihalle..

Itsekin joskus tulee nukuttua päikkärit. Oon muuten kuullu , että ei kannattas nukkua kuin 30-45 min jotta unirytmi ei mene sekaisin. Liika on pois yön "kehityksestä". Tämmöstä oon kuullu asiantuntijalta.

Aika usein tulee arkisin otettua pienet nokoset. Harmittavan usein unet kuitenkin venyy suunnitellusta 30 minuutista kahteen tuntiin ja sitten vituttaa, kun ei kerkeä tekemään enää mitään ja illalla on turha kuvitellakkaan menevänsä nukkumaan ajoissa. Pitäis opetella tottelemaan sitä peevelin herätyskelloa. :zzzz:

Mulle tulee usein semmonen ihan pöhnänen olo jos nukun päivällä. Sitä on tosi hankala selittää, mahdotonta oikeastaan. Esim yhesti äiti soitti mulle kotiin, että mun pitäs käydä kaupassa. Kello oli vasta jotain 18.00 ni aattelin, että kerkii vähän levätä ensin. Katoin telkkaria ja nukahin. Heräsin joskus kaheksalta ku äiti tuli kotiin. Oli taas ihan sekava olo. En muistanu oikeen yhtään mitä oli tarkotus tehä. Äiti teki kauppalistan ja anto sen mulle. Valehtelematta tuijotin sitä lappua varmaan puol minuuttii ku istuin sängyllä ja mietin, että mitä hittoa mun pitäs nyt tehä. No sitte aloin pikku hiljaa tajuta, että kauppaanhan tässä piti mennä. Kun laittelin kengät jalkaan ja kävelin rappukäytävässä ja vielä kauppaa kohti pyörällä ajaessa oli ihan epätodellinen olo, niinku koko juttu ois unta. Tää nyt on ehdottomasti voimakkain sekavuus päiväunilta herätessä, mutta lähes aina kun herään illalla, olo on omituinen. Nyt kun asiaa ajattelin, niin oikeastaan illalla nukutut päiväunet aiheuttaa tommosta, ei niinkään päivällä nukutut. No eipä tuo haittaa, ku ei mulla muutenkaan tulis nukuttuu muulloin kun yöllä.

Turisas sanoi:
Mulle tulee usein semmonen ihan pöhnänen olo jos nukun päivällä. Sitä on tosi hankala selittää, mahdotonta oikeastaan. Esim yhesti äiti soitti mulle kotiin, että mun pitäs käydä kaupassa. Kello oli vasta jotain 18.00 ni aattelin, että kerkii vähän levätä ensin. Katoin telkkaria ja nukahin. Heräsin joskus kaheksalta ku äiti tuli kotiin. Oli taas ihan sekava olo. En muistanu oikeen yhtään mitä oli tarkotus tehä. Äiti teki kauppalistan ja anto sen mulle. Valehtelematta tuijotin sitä lappua varmaan puol minuuttii ku istuin sängyllä ja mietin, että mitä hittoa mun pitäs nyt tehä. No sitte aloin pikku hiljaa tajuta, että kauppaanhan tässä piti mennä. Kun laittelin kengät jalkaan ja kävelin rappukäytävässä ja vielä kauppaa kohti pyörällä ajaessa oli ihan epätodellinen olo, niinku koko juttu ois unta. Tää nyt on ehdottomasti voimakkain sekavuus päiväunilta herätessä, mutta lähes aina kun herään illalla, olo on omituinen. Nyt kun asiaa ajattelin, niin oikeastaan illalla nukutut päiväunet aiheuttaa tommosta, ei niinkään päivällä nukutut. No eipä tuo haittaa, ku ei mulla muutenkaan tulis nukuttuu muulloin kun yöllä.

Aivan sama juttu meikäläisellä. Tuo on todellakin aika "häijy" olotila.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
noi olot on aika kivoja:)
Menin eilen iltapäivällä nukkumaan sängylle. Herätessäni olin istumassa sängyn laidalla, kun ukko tuli sanomaan, että oli herättänyt minut ennen kuin oli lähtenyt viemään koiraa. Olin siis noussut sängystä ylös ja nukahtanut uudelleen istuma- asentoon vartiksi:)

Mulla käy samoin myös, suunnittelen nukkuvani alle tunnin ja herään 2.5 tunnin päästä. Silloin vituttaa ku on jo nii myöhä.
Mulla on ainaki vaikeempaa herätä päikkäreiltä kuin yöunilta. Joskus harvoin käy kyllä siten että meen 18.00 päikkäreille ja herään aamulla seittemän maissa.

Ennen nukuin, mutta olen huomannut, että olen enemmän väsynyt jos nukun päiväunet. Talvella varsinkin oli aika tappava halu nukkua kokoaika, mutta kesällä ei päiväunia ole tullut nukuttua.

nuissa päikkäreissä on se vittumainen puoli jos aikoo eka koisata sen 15min..ja sit ku on nukkunut sen 15min ja pitäis ylös nousta..niin tahtoo olla monesti hankalaa ja sit huomaakin yhtäkkiä muutaman tunnin päästä et hups..ja koitappa siinä sit saada yöllä unta.. :(

Nukun melkein joka päivä noin tunnin päikkärit. Esim. Iltavuoro päivinä käyn aamulla lenkkillä tai salilla ja syön tuossa klo12 ja sitten 12.30-13.30 otan päikkärit ennen duunia. Sitten aamuvuoron jälkeen olen niin poikki että yleensä otan päikkärit noin 15-16 sitten syön ja illalla sitten salille. Normaalisti nukun yössä sen 8-10h. Ainoastaan iltavuorosta aamuvuoroon siirtyessä jää aikaa nukkua 6h. Joten päikkäreillä tulee paikattua tuota univajetta.

Joo kyllä tulee nukuttua päikkärit. Itseasiassa heräsin tossa 2 tuntia sitte ku taas vähän venähti noi puolentunnintorkut.
Illalla ei ole mitään vaikeuksia saaha unta(ainoa asia jossa olen hyvä on nukkuminen:D ) Olo on yleensä aika töhö ku herää päikkäreiltä pimeässä huoneessa ja telkkari on auki, pitää vähän aikaa miettiä että mitä vittua.
Ja jos joku soittaa kesken päiväunien on varmaa ettei siitä puhelusta tule mitää, joskus oon jopa nukahtanu kesken puhelun:D.

Tulee nukuttua se 8-9 tuntia yössä joten ei tarvetta päivä unille.
(Ronnie Coleman muuten nukkuu unensa kahdessa pötkössä, koska hän herää välillä syömään.)

Nukun päikkärit lähes poikkeuksetta joka koulupäivä. Se on vaan sellanen rytmi, jota ei saa korjattua millään, eipä sillä että iltapäivisin mitään tärkeämpää tekemistä olis :D Tossa on tosiaan se, että yöllä nukkumaan meneminen venee ja venyy, ja yöuni jää lyhyeksi, varsinkin jos kouluun pitää herätä aamulla seitsemältä.

Koulusta tullessa väsyttää yleensä vitusti ja sitte on pakko nukkua päikkärit. Turha kuvitellakaan, että pystyisi nousta puolen tunnin unen jälkeen, joten päikkärit on yleensä sellaset 2 tuntia. Sitten illaksi taas piristyy ja nukkumaan meneminen venyy. Oranvanpyörä on valmis.

Koulussa on tällähetkellä sellanen jakso, että mulla on jopa yli 3 tunnin hypäreitä. Ku ajaa täysillä kotiin niin kerkee syödä ja nukkua pari tuntia :D Joskus oon tehny vielä niin, että hypärin jälkeen tunniksi kouluun ja iltapäivällä toiset päikkärit.

r0hmu sanoi:
nukkuuko kuinka moni teistä päiväunet?
Aika harvoin tulee nukuttua.
Kovan treenin jälkeen voin joskus ottaa tunnin nokoset, mutta nyt kun koulut alkoivat ja treenit siirtyivät iltapäivälle tulee päiväunet siirrettyä ihan normaaleihin yöuniin.

r0hmu sanoi:
itse nukun monena yönä 4-6tuntia :itku:
Mitä sä oikein koodaat yöllä kun nukut noin vähän? :)

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom