Päivän ruuista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HuBSi
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
30
Elikkäs olen 13vuotias salilla kävijä niin onko haittaa jos joskus menee kalorit esim 1000 plussille kun kummiskin kasvuunhan sitä energiaa menee paljon? :D
Ja riittääkö 80-200g proteinia päivältä että riittäs kasvuun ja sit viel lihasten kasvuun. Olen 46kg painava ja 151cm pitkä. Yleensä syönnit menee suunnilleen näin.

Aamupala: 9:00-11:00 Ehrmann maitorahka + 3dl maitoa + banaani

Lämmin ruoka: 12:00-13:00 Pastaa / lihaa / jotain tavan ruokaa

Välipala: 15:00 Hedelmä / jogurtti jäätelöä kesäisin

Lämmin ruoka: 16:00 samaa kuin päivällä.

Välipala: 18:00 100g juustoa + jogurtti / hedelmä jäätelöä kesäisin

Iltapala: 19:00-22:00 Maitoa, leipää / hedelmä

Salipäivinä hera80 + malto

Eli noista tulee yleensä se 2000-4000 kaloria ja 80-150g proteinia eli onko hyvä ruokavalio että riittäs siihe kasvuu ja viel lihasten kasvuu ettei kasvu loppus :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä ton proteiinin pitäis ainakin riittää ja kalorien myös jos paino lähtee nousuun. Ei se normaali kasvu ihan noin vain pysähdy. ;)

Tosiaan, varsin hyvin suunniteltu ikään nähden. Luulen, ettei syömisiä paljon tarvitse rajoitella, kunhan ruoka on vain kunnollista - ja sen oletkin itse ymmärtänyt. Hyvä homma. :)

Aamupala voisi olla reilumpikin, lisää siihen esimerkiksi desin verran mysliä ja loraus oliiviöljyä, menee hyvin alas kun sotket rahkan ja banaanin kera, ja lisäät vielä tilkan mehukeittoa. Muuten näyttää ihan asialliselta, tuossa iässä kun ei vielä tarvitse liikoja hifistellä ravinnon kanssa! Kunhan muistaa syödä tarpeeksi (eli PALJON), koska ravintoa menee myös pituuskasvuun ja kulutus on muutenkin kova! Tsemppiä treeneihin!

Kiitos! Niin sitä mäkin et välil tosiaan menee paljo tuntuu et koko aja pitäs olla suuhun jotai laittamas. En mä oo tiukka ruokavaliosta katon vaa et suurinpiirtein tulis tarpeeks kaloreita ja proteinia päivälle :D

Paa kuitua ruokavalioon, nyt sitä on vähän niukasti.

Riippuen maidon määrästä, mutta proteiinia vois olla illalla enemmänkin. Eli juot sitä maitoo ainaki puol litraa tai sit jotain muuta vielä lisäksi.

Suosittelisin laittaan rahkan myöhemmälle esim välipala ja laittaisin tilalle puuron koska puuro on tärkeä esim mahan toiminnan kannalta.Ja puuron kyytipojaks rypsiöljyä.Tottahan toki rahkakin on tärkeä mutta siirtäisin sen kuitenkin myöhemmälle.

Suosittelisin laittaan rahkan myöhemmälle esim välipala ja laittaisin tilalle puuron koska puuro on tärkeä esim mahan toiminnan kannalta.Ja puuron kyytipojaks rypsiöljyä.Tottahan toki rahkakin on tärkeä mutta siirtäisin sen kuitenkin myöhemmälle.
Et sitten vaivautunut lukemaan tredin aiempia viestejä? Miksi rahka pitäisi siirtää? aamulla tarvitaan myös proteiinia. Ja sanoin jo muutamaa viestiä aiemmin, että öljyä ja mysliä (ajaa täysin saman asian kuin kaurahiutaleet) mukaan aamupalalle...

Tuskinpa tarvitset mitään lähellekään 4000 kaloria...sä tuut muutenkin kasvamaan vielä paljon...ja KAUAN! Mutta tsemppiä teikäläiselle! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom