Päivän käynnistys, luonnollinen "treenibuustaus" ja muut huuhaat (?)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko pakkislaisilla tiettyjä rutiineja, joita suoritatte esim. aamulla/ennen treeniä tai ennen suoritusta?

Itsensä henkinen ja fyysinen psyykkaaminen on varmasti osa ainakin kilpaurheilua, mutta käytättekö samoja metodeja punttiksella/arjessa.

Minkälaisia harjoitteita olette tehneet?

Tämä ukko: https://www.youtube.com/watch?annot...&feature=iv&src_vid=P41ER1Wmkj0&v=zD-3j2g9w9U

kertoo videolla että opastaa uusia valmennettavia tekemään harjotteita ennen treeniä, tämä lienee sitä mind-muskle konneksionia. Toisessa videossa myös kertoo että kyseisillä harjoituksilla on saanut ääntä madallettua ja muuta mukavaa. Konseptin nimi on ilmeisesti joku Bio-energisöinti?

Itse olen ennen sarjoja sulkenut silmät, hengitellyt mahdollisimman syvään ja tehnyt liikettä mielessä ennen kuin aloitan oikean tekemisen, ainakin keskittyminen lihakseen paranee ja sarjat menee puhtaammin loppuun. Myös pelkällä aivotyöllä pystyn saamaan elimistön ns.pakenemistilaan, joka ilmeisesti nostaisi adrenaliinin määrää veressä, ja voimatasot nousisivat.

Toinen mitä olen miettinyt, on aikuisviihde. Tutkimukset osoittavat että esim. tissien katsominen nostaa testosteronitasoa, ja kaikki aikuisviihdettä katsoneet tietävät että se saa aivot käymään kierroksilla, kannattaako siis puntilla katsoa puhelimesta jynkkyä ennen sarjaa? :D tämä oli siis vitsi.

Kerro siis minkälaisia rutiineja sinulla on, mitä teet ennen sarjaa, uskotko että videossa on jotain perää, onko kaikki tämä huuhaata, vai aiotko peräti jatkossa tehdä harjotteita?

Joskus tyttöystävä on kiusannut ennen treeniä jonka seurauksena sellainen adhd olotila, että tekisi mieli hyppiä seinille, mutta tosiaan treenatessa tekisi mieli lopettaa treenit kesken ja lähteä tekemään jotakin ihan muuta... :pano:

Tän tyyppistä.

No ei mutta siis, kyllä sitä ennen kovaa sarjaa aina tulee psyykattua itteä kaikella mahollisella, mietin tyyliin millasia tuloksia haluun, ja että jos aijon ne tulokset saavuttaa, niin on pakko vaan treenata kovaa. Tulee mm. penkkiä aloittaessa puhkuttuu niinku joku susihukka.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllähän tuommonen suu ammollaan hengittely ja taaksepäin nojailu näyttäisi aika huvittavalta tuolla salin puolella :D "Psyykkaan itseäni tässä, sori." Mutta joo, voisi rueta kokeilemaan josko päivä lähtisi paremmin käyntiin, ihan vaan huvin vuoksi.

Eipä oo tullut kokeiltua noita Hulsen kikkoja, mutta voisin kuvitella että noissa on jotain perääkin.

Noin yleensä oon yrittänyt pitää ajatukset treenissä ja siinä mitä olen tekemässä, joka on yllättäen melko haastavaa. Helposti ajatukset eksyy johonkin kauppalistoihin, ärsyttävään pomoon ja kaikkeen muuhun turhaan, mikä tuskin auttaa jos haluaa saada itsestään irti mahdollisimman paljon. Eli eräänlaista meditointia periaatteessa, kun yrittää pitää ajatuksia ja huomiota treeneissä sen n. tunnin ajan.

Turhaa epämukavuudessa piehtarointia heti sarjan jälkeen (lattialla makailu, uikuttaminen, lattian tuijottelu, sympatioiden kerjääminen, tekemättömien sarjamäärien jatkuva laskeminen ym. haittaava negailu) olen myös yrittänyt vältellä. Mieluummin sitä ajattelee kuinka hyvää duunia tekee ja että ne tuntemukset kehossa on itseasiassa hyvä juttu, mitä ne tosiasiassa onkin. Omien tuntemusten mukaan ihan kehittävää toimintaa, niinkuin omien asenteiden tsekkailu elämässä noin muutenkin.

Pukkarissa posetan peilin edessä tuplia edestä ja takaa. Välillä siinä lomassa läpsin itseäni poskille ja huudan "jeeaa badiii lait veit materfaker"

Reenikaveri lätkii remmeillä takaraivoon, siittä se lähtee. Sarjan loppuun sitte Colemanin "wuuyyyuuu"-huuto niin tuntuu hyvältä ja pahalta yhtä aikaa. :whip:

Kyllähän tuommonen suu ammollaan hengittely ja taaksepäin nojailu näyttäisi aika huvittavalta tuolla salin puolella :D "Psyykkaan itseäni tässä, sori." Mutta joo, voisi rueta kokeilemaan josko päivä lähtisi paremmin käyntiin, ihan vaan huvin vuoksi.
Itse teen venytteleyiden yhteydessä näitä syvähengitys harjoitteita.
Tulee myös tehtyä kaikkea muuta "tavallisesta" poikkeavaa ja ei tunnu porukkaa erityisemmin kiinnostavan. :)

Vahva keskittyminen ja psyykkaaminen kuuluvat ilman muuta koviin sarjoihin.

Yleisemmin henkinen harjoittelu on saumaton osa kaikkea urheilua. Urheilija tekee sitä alitajuisesti joka tapauksessa, niin miksi hommaa ei voisi hoitaa sitten kunnolla. Henkisessä harjoittelussa opetellaan tyypillisesti ensin rentoutumaan. Rentoutuminen auttaa kehoa ja mieltä palautumaan paremmin fyysisestä ja henkisestä stressistä. Seuraava pykälä on keskittymisen opetteleminen, eli reenissä ollaan täysillä mukana. Kolmas pykälä on sitten suoritusten, harjoitteiden ja reenien läpikäyminen mielessä, joko tekniikkaan tai asenteeseen keskittyen.

Väitän että tällä henkisellä puolella satsaamisella on taatusti suurempi merkitys jopa bodauksessa kuin esimerkiksi ruokavalion viilaamisella. Eikä maksa mitään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tunteiden ankkurointi.

Olen ankkuroinut sellaisen agressiivisuuden tilan oikean käden peukalon ja etusormen yhteen hieromiseen. Lisäksi teen jokaisen työsarjan ensiksi päässäni sarjatauolla ja sitten vasta fyysisesti. Jossain maksimeissa tai hapottavissa sarjoissa tulee meditoitua puolisen minuuttia ennen tekemistä. Sarjan aikana keskittyy siihen tunteeseen ja visualisoi sitä tuntemaansa kipua. Osaa sitten tarvittaessa viedä oikeasti sen kehon äärirajoille.

Myös täysillä karjaisu on hyvä tapa psyykata kehoa. Hulsekin on muistaakseni maininnut tästäkin.

Tuun kirjoittamaan tuosta tunteiden ankkuroimisesta tuohon mun höpöhöpö -aiheeseen

E; Ja jos haluaa päivää boostata, niin kuuntele heti aamusta jotain positiivista musiikkia ja tanssi. Vielä parempi on, jos osaat laulaa kappaleen. Mitään diskomuuveja ei tartte osata, vaan heiluu kehonsa tahdissa ja kuuntelee sitä. Kehon ravistelukin toimii, muttei ole läheskään yhtä suurta vaikutusta. Useimmat meistä on vain niin vitun neuroottisia, ettei me pystytä edes yksin tanssimaan.

Kaikenlainen itsensäilmaus kehon avulla myös auttaa todella paljon. Musiikin avulla on helppo päästää kaikki keräytynyt viha ja raivo ulos. Tai sitten heiluttelee raivoissaan kehoa. Tai hakkaa tennismailalla tyynyä. Tapoja on monia. Noitten jälkeen tulee sellainen katarsis -tila. Edellyttäen siis, että uskaltaa oikeasti tehdä eikä analysoi joka liikettänsä. Aivan kuin olisi uudestaan syntynyt.

Pakko vielä spämmiä, kun muokkausaika meni umpeen. Oikea nimityshän on bioenergetiikka/bioenergeettinen terapia.

Tunteiden ankkurointi.

Tuun kirjoittamaan tuosta tunteiden ankkuroimisesta tuohon mun höpöhöpö -aiheeseen

E; Ja jos haluaa päivää boostata, niin kuuntele heti aamusta jotain positiivista musiikkia ja tanssi. Vielä parempi on, jos osaat laulaa kappaleen. Mitään diskomuuveja ei tartte osata, vaan heiluu kehonsa tahdissa ja kuuntelee sitä. Kehon ravistelukin toimii, muttei ole läheskään yhtä suurta vaikutusta. Useimmat meistä on vain niin vitun neuroottisia, ettei me pystytä edes yksin tanssimaan.

.

Mielenkiintoista... Noin arkena kun minäkin nousen ennen muuta perhettä, niin luulen että jos alan laulaa ja tanssia vaikka vain pienillä mooveilla ja lätkimään mattopiiskalla sohvantyynyjä käy siinä niin että vaimo soittaa valkotakit apuun...ei auta siinä selitykset et duunin jälkeen pitäis kyykätä kovaa. Mutta oikeasti, mielenkiintoista..

Oon aina saanut parhaimmat tulokset sarjoista/ykkösmaksimeista aikaseksi, kun oon pyytänyt varmistamaan jonkun sellaisen henkilön, jota tietyllä tavalla arvostan (esimerkiks jonkun vanhemman ja isomman/vahvemman tyypin). Tulee aina semmonen kunnon näyttämisen halu, syke nousee korkeemmalle ja muutenkin silloin saa itestään paljon enemmän irti. Vaikutuksen huomaa ihan käytännössäkin niin, että esimerkiks oon tehnyt todella tiukan penkkisarjan, jossa toistoja ei jää varastoon. Seuraavaan sarjaan sitten lisään kiloja ja pyydän varmistajan ja sitten saan samat toistot tehtyä vaikka tangossa on enemmän rautaa. Monesti varmistaja on saattanut vielä tokaista sarjan perään, että "ei ollut edes tiukka" tjsp.

Mä ajattelen sitä ihmistä ketä vihaan kaikista eniten. Eikä mitään fiktio-hahmoja kuten teletappeja, vaikka helvetin ärsyttäviä nekin on. Esim. otan telineestä käsipainot, asetun penkille istumaan. Katson itseäni peilistä ja ajattelen ihmistä jota vihaan. Aloitan hauiskäännön ja kuvittelen kuinka monta toistoa hän tekisi, joten teen muutaman enemmän ;) Tietenkin vielä oikea motivaatio musiikki kuulokkeista tekee oman tehtävänsä. :puntti:

Mulla nousee adrenaliinit kun laitan pukkarissa mun valkosen vaimarin päälle. Sen jälkeen treeni kulkee ja isotkin ukot väistää penkkipaikalta kun näkee että oon tulossa.

Mä ajattelen sitä ihmistä ketä vihaan kaikista eniten. Eikä mitään fiktio-hahmoja kuten teletappeja, vaikka helvetin ärsyttäviä nekin on. Esim. otan telineestä käsipainot, asetun penkille istumaan. Katson itseäni peilistä ja ajattelen ihmistä jota vihaan. Aloitan hauiskäännön ja kuvittelen kuinka monta toistoa hän tekisi, joten teen muutaman enemmän ;) Tietenkin vielä oikea motivaatio musiikki kuulokkeista tekee oman tehtävänsä. :puntti:

Juuri näin. Hirveällä vihalla vaan. Näytän varmaan aika ikävältä, kun istun vaan jossain laatikon päällä nurkassa ja tuijotan vihasesti tyhjyyteen. Onneksi löytyy helvetisti kaikkea vihattavaa mistä ammentaa. Ja toisaalta hyviä juttuja ettei tarvia yksnaruseen kiivetä.
Mutta saatanallinenviha.com aside, emäntä on houkutellu joogaan mukaan, siellä vois käydä ja miksei kokeillu tuota Hulsen juttuakin aamuisin. Tyyliin "kokeillaan kaikkea, tehään sitä mikä auttaa olemaan vahvempi". Koirat vaan varmaan nostaa metakan, jos alkaa sisällä huutamaan. Mutta siinähän se menee sitten kivasti kuorossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom