Pähkinät vai soijarouhe?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen ostamassa jompaakumpaa, ja mietin nyt, kumpi olisi parempi vaihtoehto ravintoon.

Pähkinät: Proteiineja, hyviä rasvoja, ja proteiinigramman hinta alle sentti. Sitäpaitsi kaloreiden hankinta on hankalaa, ja nämä olisivat hyvä lisä.

Soijarouhe: Proteiineja ja helppo sekottaa ruokiin ja juomiin. Hinta 2 senttiä proteiinigramma.

Kumpaa suosittelette?

Molempia. En suotittele syömään noita pähkinöitäkään ihan mielettömiä määriä. Kannattaa ottaa soijarouheesta isompi osa sitä proteiinia ja sitten noista pähkinöistä kannattaa ottaa senverran että tulee sopiva määrä rasvaa päivässä täyteen. Rasvan ohessa niistä tosiaan saa sitä protskua hyvin.

ZweCCo sanoi:
Molempia. En suotittele syömään noita pähkinöitäkään ihan mielettömiä määriä.

why not?

No sitä rasvaa kertyy suht iso määrä jos vaikka 300g syöt pähkinöitä joka päivä. Luultavasti joku 100g pähkinöitä päivässä olis vielä ihan ok.

Soijarouhetta ja rasva öljystä. Unohda pähkinät jos et välttämättä tarvitse. Paremmin saat öljystä tarkan rasvamäärän jne. (ei sillä, että pähkinöissä mitään vikaa, mutta...) Pähkinät toimii kyl hyvänä välipalana mukana menossa.

Jos noista on pakko valita, niin ehdottomasti pähkiöitä. Niistä saa noiden mainitsemiesi etujen lisäksi hyvin hivenaineita.

Fake edit. pähkinöitäkin on erillaisia, eikä ne mun suuhun sopivat ole tuon hintaisia.

Fuck edit. kookospähkinä on ainoa missä on kovaa rasvaa, jätä ne apinoille.

Soijarouhe turpoaa jonkin verran, eli se imee paljon nestettä itseensä. Sitä ei saisi isoja märiä syödä kuivaltaan. Eli kun sitä ruokiinkin tunkee, niin kannattaa antaa sen vähän aikaa lillua nesteessä.

Itse olen tehnyt hyvän aamupalan rasvattomasta maustamattomasta jogurtista,pähkinäisestä myslistä, soijarouheesta + 20g vaniljan makuista heraa. Kuitua, hitaita hiilareita, rasvaa ja prostkua hyvässä suhteessa. :thumbs:

Soijarouheesta saa hyvän kastikkeenkin esim täysjyväpastaan. Ensiksi keitetään soijarouhetta ja maustetaan se. Sitten lisätään tomaattimurskaa ja valkosipulia yms. Ei pahoja rasvoja. Täysviljapastasta tulee kuitua hyvin, tärkeitä hiilareita ja proteiiniakin. Kastikkeessa sitten on sitä makua ja proteiinia.

Fredrica sanoi:
Unohda pähkinät jos et välttämättä tarvitse. Paremmin saat öljystä tarkan rasvamäärän jne.

Miksi? :confused: Itse syön pähkinöitä useamman kerran viikossa, erinomaista ravintoa ovat IMO. Kun mittaa ja punnitsee tarkasti, niin saa sen pähkinöidenkin rasvamäärän aika tarkkaan laskettua! :thumbs:

Fredrica sanoi:
Soijarouhetta ja rasva öljystä. Unohda pähkinät jos et välttämättä tarvitse. Paremmin saat öljystä tarkan rasvamäärän jne. (ei sillä, että pähkinöissä mitään vikaa, mutta...) Pähkinät toimii kyl hyvänä välipalana mukana menossa.

I disagree.

Itse lisäilen kourallisen-pari pähkinöitä aina rahkan joukkoon. Kaloreita, proteiinia, suojaravinteita... NAM! (rahkan maustamisvinkki sokerintonta mehukeittoa ja kourallinen erilaisia pähkinöitä)

Paljonkos nuo pähkinät ja soijarouhe maksaa ja kuin isoissa paketeissa ovat? Vois ottaa ainakin pähkinät mukaan ravintoon jos niistä kerran saa hyvin rasvaa ja proteiinia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zentic sanoi:
Paljonkos nuo pähkinät ja soijarouhe maksaa ja kuin isoissa paketeissa ovat? Vois ottaa ainakin pähkinät mukaan ravintoon jos niistä kerran saa hyvin rasvaa ja proteiinia.

Luulis selviävän kun jaksasit kävellä läheisimpään kauppaan ja katsoa (pakettejakin on varmasti monen kokoisia). Ei niissä mitään kiinteetä hintaa ole millä niitä joka paikassa myytäis niin turha sitä on täällä kysyä. :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom