Päässä pimenee, mutta miks?

Aloin käymään taas salilla tovin tauon jälkee ja ku rupesin reenaan kyykkyä niin sellasen neljä sarjaa ja kymmenen toistoo jälkee alkaa päässä jotenki ihmeellisesti sumeneen, tai jotenki niinku silmissä jotenki vähä sumenee, korvat menee vähän lukkoo ja pää on ihan jumissa. Tulee niin ilkee olo ettei pysty enää jatkaa reenaamista. Mun mielestä hengitän kyllä ihan oikein ku teen sarjaa ettei se vissiin hengityksen unohtamisesta johdu... Tätä ei oo ollu aikasemmin mutta nyt kun oon alkanu käymään puntilla taas niin aina sama juttu, mikä avuksi? Ja tätä ei tapahdu ku jalkareenin yhteydessä.

Missä kohtaa se tanko sulla on? Onko ihan niskan päällä vai vähän alempana? Juotko tarpeeksi? Kyykyssä kun meinaa henki lähteä muutenkin ja jos ei muista juoda niin kyllä siinä rupee otavaa näkymään aika helposti.

Ei oo niskan päällä, se varmaan sattuiskin siinä aika paljon... Onko noi nyt epäkkäät minkä päällä se tanko lepää. Kyllä mää siinä koko aika vettä huikkaankin :S aika mystistä miks tätä ei joskus aikasemmin oo tapahtunu, mutta nyt aina. Onko tää joku pahempi versio siitä ilmiöstä ku nousee äkkiä ylös jostain ja sit alkaa huimaan vähä aikaa :/

En varsinaisesti tiedä mistä tuo johtuu, mutta eikös tuo ole ihan normaalia että mavessa ja kyykyssä ja vastaavissa liikkeissä sumenee ja "näkee tähtiä" tms. kun kunnolla tekee?

Mutta ku paha olo ei lähde ihan äkkiä pois, mun pitää keskeyttää reenaaminen niin sitten se lähtee, mutta jos jatkan muhin liikkeisiin niin se seuraa perässä kokoaika. Vähän ärsyttää!

Samasta ilmiöstä tuli kärsittyä aikanaan usein niin kyykyssä kuin prässeissä ja syynä omalla kohdalla oli vaan liian kovaa treenaaminen, siis omaan (yleis?)kuntoon nähden. Helposti niin käy etenkin jos (kuten yleensä tehdään) tekee kyykyt viimeisenä ja on sitä ennen jo tehnyt tunnin treeniä..

Mulla ei edes tullut kehitystä noihin aikoihin ja monesti jo treenin alkupuolella tuntui siltä että huuh puuh.. prkl.. ei tuu mitään.. tahtoo nukkumaan eli fiilistä ei ollut yleisen rasittuneisuuden takia.

Taidan tietää tunteen mitä tarkoitat. Ja se tulee vain ja ainoastaan kyykyistä ja mavesta vaikka et olisi sitä ennen muuta tehnytkään. Välillä meinaa lähteä taju, korvat menee lukkoon ym. Onneksi en ole kuitenkaan joutunut kokemaan tätä oloa aikoihin...mutta niinä aikoina kun joutui olin aika rapakunnossa (pieni tauko takana salihommista myöskin), joten uskon sillä olevan ainakin jonkin verran merkitystä. Samalla minulla oli niska ja hartia seutu aivan jumissa, mikä myöskin kuulemma voi vaikuttaa. Pieni kunnon kohotus ja muutama kerta niska hartia hierontaa niin johan olo parantui kummasti. Toki syyynä voi olla ihan joku muukin, mutta tuskin mitään vakavampaa.

Tää seuraava on täysin mutuilua ja käsien heiluttelua, koska näihin juttuihin voi olla monenlaisia syitä.

Eräs veikkaus on seuraava. Voi olla että et ole riittävän hyvässä kunnossa tällä hetkellä, aerobisesti ja/tai lihaskunnon puolesta. Sulla on harjoittelutaustaa ajalta ennen taukoa ja muistat (ja kroppasi muistaa) miten treenataan kovaa, mutta et pysty siihen vielä. Eli aloita rauhallisemmin ja tee myös aerobista.

Joskus kun ite olin pitkällä treenitauolla ja tein välillä kuntopiirejä, niin niistäkin tuli toisinaan ihan jumalattoman huono-olo.

Itse otin joskus aikoinaan puoli tuntia ennen treeniä maltoa. Tietenki sitte kesken treenin verensokeri putosi ja prässiä tehdessä hyyty ihan täysin. Naama valkonen ja tähtiä näky. Siinä sitte oliki sen päivän treeni tehty. Hyvä ku kotiin pääsi. Onneks tajus aika nopeesti mistä oli kysymys.

alkaa päässä jotenki ihmeellisesti sumeneen, tai jotenki niinku silmissä jotenki vähä sumenee, korvat menee vähän lukkoo ja pää on ihan jumissa.

Mun normaali päivä on tommonen. Siis jumissa koko ukko ja pää ei toimi.
Kyllä mullaki menee korvat lukkoon ja pyöryttää.
Välillä oksettaa myös mutta ne kuuluu treeniin.
Menee ainakin perille.:thumbs:
Ei vaan.. Olisko hapenotto heikentynyt?
Poltatko paljon tupakkia?

Aloin käymään taas salilla tovin tauon jälkee ja ku rupesin reenaan kyykkyä niin sellasen neljä sarjaa ja kymmenen toistoo jälkee alkaa päässä jotenki ihmeellisesti sumeneen, tai jotenki niinku silmissä jotenki vähä sumenee, korvat menee vähän lukkoo ja pää on ihan jumissa. Tulee niin ilkee olo ettei pysty enää jatkaa reenaamista. Mun mielestä hengitän kyllä ihan oikein ku teen sarjaa ettei se vissiin hengityksen unohtamisesta johdu... Tätä ei oo ollu aikasemmin mutta nyt kun oon alkanu käymään puntilla taas niin aina sama juttu, mikä avuksi? Ja tätä ei tapahdu ku jalkareenin yhteydessä.

erittäin villi veikkaus mut voisko asia johtua alhasesta verenpaineesta..? ittella meinaa on aika alhane ja rupee helposti silmissä sumeneen ja huippaan jos esim. nousee liian äkkiä makuulta.

Mulla oli kanssa joskus melkeen joka jalkatreenissä samanlaista,syynä oli vaan huono yleiskunto.

Rauhallisesti piti aina aloittaa kovat jalkaliikkeet,sitten kun pääsi vauhtiin niin pystyikin jo tekeen koviakin sarjoja.

Nykyisinkin vielä sumenee silmissä joskus jos on vaikka pitempää treenitaukoa tai jotaan sairastelua ollut.

Joo elikkä jos mää ny vähän summaan näitä vinkkejä niin, pitäis kohottaa yleiskuntoa, alottaa tauon jälkeen vähän rauhallisemmin ku ennen on tottunu tekeen, saada niska-hartia seutua rennommaks venyttelyllä ja vaikka hieronnalla, ja sitten lopettaa toi tupakin vetäminen :D Mulla meinaan saattaa olla jäykkyyttä tossa niska-hartia seudussa, mulla oli kesällä yli viikon joka päivä pää kipee sen takia, söin sitten vähän lihasrelaxanttia niin pääkivut lähti. Kiitti vinkeistä!

Itellä tuli kyllä heti mieleen kans insuliini.. Millaset syömingit pidät ennen reeniä? Kuinka kauan ennen? Tai sit toi alhainen verenpaine toinen vaihtoehto.

Tänään alotin 1-jakosen (oon takonu 3 jakosella melko kauan). Niin yhtäkkiä tuntu liikkeet hirmu raskaalta ku ei oo tottunu reenaamaan koko kroppaa kerralla. Kyykyssä tuli just tuommonen huimaus ja hauiskäännötkään ei enää tuntunu onnistuvan kyykyn jälkeen. Silmissä meinas sumentua ja ei meinannu henki kulkee. Meinas oksennuskin tulla, kun vielä väärää hanaa käänsin(vittuperkele) ja lämmintä vettä tuli palkkariin ja tuo hera ei kovin hyvää oo lämpimässä vedessä. Hyvä mikki! :hyvä:

Tänään kävi itelle vähän samanlainen kun tein arskan kultasta kuusikkoa ensimmäistä kertaa normi painoilla kevyen viikon jälkeen.
Olin tehny 3 sarjaa penkkiä ja 2 sarjaa kyykkyä, kun alko silmissä sumeneen, oksettamaan ja kylmää hikeä pukkaamaan niin pirusti. En voinut kuin istua ja istuinkin sitten noin 15minuuttia. Sen jälkeen olo oli taas suht normaali lukuunottamatta sitä että olin kalpea kuin lakana.
Treenin jatkamisesta ei ollut puhettakaan enään...

Mitäköhän tässä sit tapahtu? Kaikki syömiset ja muut rutiinit tein samalla tavalla kuin olen aina tehnyt.

Tänään kävi itelle vähän samanlainen kun tein arskan kultasta kuusikkoa ensimmäistä kertaa normi painoilla kevyen viikon jälkeen.
Olin tehny 3 sarjaa penkkiä ja 2 sarjaa kyykkyä, kun alko silmissä sumeneen, oksettamaan ja kylmää hikeä pukkaamaan niin pirusti. En voinut kuin istua ja istuinkin sitten noin 15minuuttia. Sen jälkeen olo oli taas suht normaali lukuunottamatta sitä että olin kalpea kuin lakana.
Treenin jatkamisesta ei ollut puhettakaan enään...

Mitäköhän tässä sit tapahtu? Kaikki syömiset ja muut rutiinit tein samalla tavalla kuin olen aina tehnyt.

Joku tosi kova setti sitten? (Mulla itellä tulee kyllä huono olo, tuskan hiki ja päässäkin sumenee juuri niistä silloin tällöin.)

Back
Ylös Bottom