Päässä pimenee, mutta miks?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Arskan golden six tekee saman mullekkin, joten joutuu muokkaamaan sitä. Tuo 4*10 kyykky on vaan niin brutaali, että pakko lyhentää sarjapituuksia. Mä rupeen aina kyykyn jälkeen hyperventiloimaan, ja hengitys on sellanen hemmetin pinnallinen ja tulee outo olo. Mulla on nyt joka kerta tullu samanlainen olo, kun mää oon golden sixiä tehny. Ja joka treenin jälkeen, huono olo, kalpee, tuntuu kun olis äo-taso laskenu (vaikka varaa ei hirveesti enään olekkaan) ihan pohjaan saakka yms.

Tää on jo kolmas kerta kun teen arskan kultasta kuusikkoa ja ei ole koskaan tällästä ilmennyt.
Onhan tietty satunnaisesti vähän sumentunut silmissä kyykyn viimisissä toistoissa, mutta ei ikinä enään sarjan jälkeen.
Ja tosiaan noihin oireisiin lisäisin vielä totaalisen voimattoman olon(ei jaksanu ees vesilmukia pitää kädessä) ja käsien puutuminen.

se vast onki saatana ku vedät mavee iha täydet sit tulee se normi juttu ku nousee ni alkaa huimaa... sit siihe pääl viel et oot tekees 3x12 viimisii toistoja ja pukkaa rytmihäiriö päälle... ei siin mitää , viime mave treeneis melkee kirjaimellisesti kaaduin sänkyy ku oli pakko men makaa et saa rytmihäiriö nopeemmi pois... ei kiva ollenkaan... oon nyt jättäny maven vähäks aikaa pois ku se tykkää pukata mulle rytmihäikkää...mut ei mitää alaselkää reenaillaa silti ja kovaa:D

Aloin käymään taas salilla tovin tauon jälkee ja ku rupesin reenaan kyykkyä niin sellasen neljä sarjaa ja kymmenen toistoo jälkee alkaa päässä jotenki ihmeellisesti sumeneen, tai jotenki niinku silmissä jotenki vähä sumenee, korvat menee vähän lukkoo ja pää on ihan jumissa. Tulee niin ilkee olo ettei pysty enää jatkaa reenaamista. Mun mielestä hengitän kyllä ihan oikein ku teen sarjaa ettei se vissiin hengityksen unohtamisesta johdu... Tätä ei oo ollu aikasemmin mutta nyt kun oon alkanu käymään puntilla taas niin aina sama juttu, mikä avuksi? Ja tätä ei tapahdu ku jalkareenin yhteydessä.

Kuulostaa että sulla vois olla lihakset aika jumissa ja kun viel tanko päälle niin verenkiero huononee

Mulla pimenee samalla tavalla päässä kun teen jalkaprässiä, tai ennen pimeni. Nyt en ole hetkeen tehnyt pitää koittaa uudelleen

Olenpa huomannut samaa kun tekee kyykkyä tai mavea pitkää sarjaa. Mulla on tullut esim. yhden jalan SJMVtä takoessa niin, että pitkänkin sarjan kyllä jaksaa tehdä ihan sujuvasti loppuun mutta sitten kun nousee ylös niin huippaa ja hikoiluttaa. Veikkaisin että kun nuo raskaimmasta päästä liikkeinä ovat, niin hapenkulutus koivissa on sen verran suuri että happea kiertää vähemmän verenkierrossa ja muutenkin veri tuppaa pakkautumaan suurten reisilihasten alueelle.

Eli, ensihoidoksi sanoisin että 1) lyhyempää sarjaa isommilla romuilla niin suoritusaika ja sitä kautta hapenpuutos lyhenee ja 2) jos huippaa niin makuulle ja koipia ylös, jotta saa verta kiertämään yläkropassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom