Päärynä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fea
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%

Fea

I found my inner bitch and ran with her.
VIP
Omenoille on oma vertaistukiketjunsa ja takapuoliläski-angstaukseni kokee tarvetta perustaa meille päärynöille oman. :rolleyes:

jh3sqg.png

Sain eilen aiemmin syksyllä tilaamani ale-bikinit postissa ja vietin jokusen tovin kroppaa peilaillen.
Joo-o, yläosa oli kiva. Alaosan voisi vaihtaa. Siis minun, ei bikinien.

Salitreeni on kyllä tasapainottanut kroppaani sopusuhtaisempaan (suorakulmion?) muotoon (ylä-alakropan suhde), mutta suurin osa rasvasta on tulee ja takertuu takapuoli-reisiosastolle. Paino sanalla takertuu.
Olen viime keväänä dieetannut pari kuukautta samalla kovaa salitreeniä tehden ja paino kyllä tippui, ei siinä mitään. Rasvaa lähti kuitenkin lähinnä yläkropasta.
Dieetti katkesi sairasteluputkeen ja olen nyt tainnut oppia, etteivät kovin isot miinukset (-500 kcal) sovi minulle; tuntuu että sairastun aina niin isoilla miinuksilla ollessani, vaikka tietysti huolehdin riittävästä vitamiinien ja rasvan saannista. Pienemmillä miinuksilla taas tulosten saaminen on hitaampaa ja sehän ei vaihtoehtona houkuttele, kun peppuläskiangstaus on huipussaan. (:face:)

Eli, millaisella dieetillä ja treenillä te paremmassa kunnossa olevat päärynät olette päässeet peppu- ja reisiläskeistä eroon?
Vertaistukea?
(Millaiset bikinien alaosat on teidän takapuolille sopineet? :D)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Mä olen päärynä ja olen jo luovuttanut. Eivät nämä ratsastushousuläskit ja reisilaardit lähde ikinä. Tai lähtevät ne sitten, kun yläkroppa on keskityleirilookissa. Kasvattamalla massaa ylös saa kroppaa tasapainotettua ja sitten on varaa laskea rasvaprosenttia ilman että luut paistavat, mutta ongelmaksi tulee sitten tissit. Kun niitäkään ei paljoa ole, niin nehän sitten katoavat kokonaan ja omaan silmääni ainakaan ei näytä hyvältä sellainen kunnon miehekkään paksu rintafilee naisella ilman tissejä. Vielä kun lihaserottuvuus rinnasta on aivan liian hyvä sitten laihana, niin ei oikein houkuta. Voisihan sitä tietty ottaa implantit, mutta laihasta rinnasta nekin sojottavat rumasti. Vähän vaikeaa on kyllä.

Oon koittanut asennoitua enemmin niin, että olen sitten hyvä tällaisena pehmeän persevänä alakropasta, onpahan mistä ottaa kiinni eikä takaa pökkiessä luut paina, hehe. Henki ja terveyshän multa menee, jos koitan epätoivoisesti tavoitella sellaista fitness-kireyttä alakroppaan, en tule koskaan olemaan tyytyväinen lopputulokseen koska ikinä ei ylä- ja alaosa tule sopimaan yhteen ja siinä stressatessa vain hukkaan elämäni. Oon koko aikuisikäni surrut selluliittia jaloissani ja leveää takapuoltani enkä voi sanoa oikeastaan hyötyneeni siitä yhtään mitään.

Multa mitattiin keväällä rasvaprosentiksi reilu 18 (alakropassa eriteltynä 25) ja siitä olen nostanut massaa tässä puolen vuoden aikana 10% kehonpainosta. Osa on tullut lihaksena toki, mutta kyllä sitä laardiakin on tullut. Välillä hirvittää, mutta tavallaan on ollut kiva olla myös vähän pehmeämpi ja oikeastaan olen nyt enemmän sinut itseni kanssa. Johtunee siitä, että massan mukana on tullut myös voimaa ja se on auttanut suhtautumaan omaan kehoon positiivisesti. Oon alkanut siirtää tavoitteitani enemmän voimapuolelle sieltä ulkonäköpuolelta juuri tästä syystä, se oikeasti toimii ja viihdyn paremmin kropassani. Ulkonäkö muuttuu siinä sivussa sitten "itsekseen".

Alushousuissa ja bikineissä suosin itse muuten filosofiaa "mitä vähemmän, sen parempi". :D Ainakin sellaset hipsterimalliset pöksyt vain korostavat lantion leveyttä ja vetävät huomion alakroppaan. Kohtuu korkeat jalantiet ja takaa vähän vähemmän peittävä näyttää imo parhaalta päärynällä. Ja yläosassa niskan takaa tuleva hihna saa hartiat näyttämään leveämmiltä mielestäni.

Saanko tsenpata? Mä ottaisin paljon mieluummin läskit persosastolle kuin enkelinsiiviksi, jenkkakahvoiksi ja vatsaröllykäksi. Olen neliö. Mulla on yksi päärynäkaveri, jolla näkyy aina kaikki vatsapalat, riippumatta kuinka paljon pehmeää on kulloinkin persuksissa ja reisissä. Se on jo mielestäni huutava geneettinen vääryys.

Eli, millaisella dieetillä ja treenillä te paremmassa kunnossa olevat päärynät olette päässeet peppu- ja reisiläskeistä eroon?

Mä en ole vartalotyypiltäni mikään noista, vaan tiimalasin ja suoran välistä, mutta saa silti vastata? :)

Kuten Delgado jo kirjoittikin, niin yläkroppaan massan hakeminen tietty tasoittaa. Höpötän taas siitä InBodysta, mutta itselle siinä käyminen jeesasi siinäkin mielessä, että auttoi näkemään oman kroppansa objektiivisemmin. Yläkroppa on ollut mulle aina kiva ja helppo treenata, jalat ei. Eikä vähiten basana olevien polvien vuoksi.

InBodyn mukaan jalat eivät kuitenkaan se rasvaisin paikka olleet valmiiksikaan, vaikka oma silmä väitti niin. Se antoi lisämotivaatiota ja saanutkin eroa lihaserottuvuuden osalta tasattua niin, että yksinkertaisesti vain lisäsin treenivolyymiä ja kunnolla vastusta alakroppaan, ja olen malttanut jättää kädet hieman vähemmälle huomiolle. Keskikroppaan kertynyt ylimääräinen lähti vuorostaan dieetillä, ja sittenkin jopa niin helposti, että nyt ottaa päähän, miksi sitä kuitenkin pari vuotta jaksoin katsella.

Vaikka kieltämättä houkuttaisi se naisten pimeä puoli, eli jatkaa dieettiä vielä vähän lisää, kun tämäkin oli näin palkitsevaa, ja omaan silmään juurikin reisissä yhä ylimääräistä, niin samalla tajuan ettei vaan voi. Koska nyt jo rajalla, ettei kylkiluut paista esiin liikaa, ja kiinnostaa kuitenkin vähän tissejä ja takapuoltakin säilyttää.

Olen taas menossa InBodyyn, ja on mielenkiintoista nähdä numeroina, mitä tapahtunut, mutta samalla vähän hirvittää, josko lähtenyt lihasmassaa dieetin aikana paljonkin. Ihan daijua, aina tarvii stressata näköjään jostain ja varsinkin kun olisi jopa toivottua, että erot nyt tasaantuneet myös mittauksen mukaan.

Byäää. Pakko kai vain luovuttaa ja hyväksyä peppuosasto läskeineen kaikkineen. En hirveästi ole käyttänyt aikaa ja energiaa asiasta angstaamiseen - ehkä vaan pari päivää mitä nuo bikinit ovat olleet tuolla pöydällä. :D

En haluaisi lisätä massaa yläkroppaan, koska nyt olen ihan sopusuhtainen ja hartiatkin ovat takapuolta leveämmät. Vartalotyyppi on nykyisin kai tuo suorakulmio, mutta rasvan kertyminen kroppaan ilmeisesti aina päärynälle ominaista.
Massan kasvatus ei sinänsä kiinnosta, mulle riittää että salilla saattaa joskus nähdä vilauksen jostain lihaksesta ja että muuten näytän vaan sopusuhtaiselta. - Mun ei tarvitse näyttää punttimimmiltä. ;)

Isompi dieettaminen peppuläskien karkoittamiseksi lienee turhaa, koska omatkin kokemukset vahvistavat tuota mitä Delgado sanoi; ne reisi- ja peppuläskit lähtevät vasta sitten, kun yläkroppa on keskitysleirilookissa. (Tosin epäilen josko lähtevät sittenkään, kun ovat niin tiukkaan takertuneet.)

Olen joskus käynyt InBody-mittauksessa ja ehkä sitä voisi kokeilla, jos päädyn johonkin dieettijaksoon esim. keväällä. Dieetin alussa, kesken ja jälkeen. Tosin, ei tässä juuri ole mistä dieetata, kun tissit lähtee kuitenkin ensimmäisenä ja pepusta ei mitään. :face:

Nyt tiedän, miksi niin monet naiset käyttävät mustia bikineitä. Ne tilaamani olivat jotain kivaa punaisen sävyä. Yläosa oli tosi nätti (juuri niskan takaa solmittava, suosin kesäisin sellaisia toppejakin) mutta alaosa ihan kamala. En näe muuta vaihtoehtoa kuin luopua tosi kivasta yläosasta ja tilata tilalle musta, siihen voi sitten etsiä oikeanlaisen alaosan vaikka mistä putiikista. - En kuitenkaan löydä mistään oikeansävyistä punaista tuon yläosan kaveriksi. So black it is.
Tuo vähemmän kangasta -vinkki pitänee paikkansa; alushousuissakin parhaita ovat sellaiset pitsiset, jotka peittävät vain puolet pakaroista.

Onko joku löytänyt mitään muita sopivia farkkuja kuin Leviksen Curvy-malliston?

Byäää. Pakko kai vain luovuttaa ja hyväksyä peppuosasto läskeineen kaikkineen. En hirveästi ole käyttänyt aikaa ja energiaa asiasta angstaamiseen - ehkä vaan pari päivää mitä nuo bikinit ovat olleet tuolla pöydällä. :D

En haluaisi lisätä massaa yläkroppaan, koska nyt olen ihan sopusuhtainen ja hartiatkin ovat takapuolta leveämmät. Vartalotyyppi on nykyisin kai tuo suorakulmio, mutta rasvan kertyminen kroppaan ilmeisesti aina päärynälle ominaista.
Massan kasvatus ei sinänsä kiinnosta, mulle riittää että salilla saattaa joskus nähdä vilauksen jostain lihaksesta ja että muuten näytän vaan sopusuhtaiselta. - Mun ei tarvitse näyttää punttimimmiltä. ;)

Äläs nyt! Mun mielestä salillakäynnissä on juuri parhautta verrattuna moneen muuhun lajiin se, että voi kohdistetusti hioa eri paikkoja kropassa. Ja joidenkin lähteiden mukaan naisille on itseasissa miehiä helpompaa saada lihasta juurikin alakroppaan. Jos ei se berberi kauheasti tykkää pienentyä, eikä halua laihduttaa, niin voihan siitä aina tehdä piukemman ja pystymmän. Ja sehän on nykyisellään jopa muotia, ja se tavoitelluin muoto :)

Sitä en lähde väittämään, etteikö lihakset samalla kasvaisi, ja etteikö niiden kasvu voisi olla joskus jopa 'liikaa' omaan silmään. Mutta kokeile nyt ainakin lisätä intensiteettiä jalkatreeniin ja ota mittanauhalla mitat ennen ja jälkeen ja päätä sitten, onko suunta hyvä. Ja mitä tulee siihen punttimimmiltä näyttämiseen, niin naisella lihasmassan keskiarvo on kai 30-35%. Mä huitelen siellä 50% paikkeilla, mutta kaukana punttimimmeydestä yhä olen. Kyllä se vaatisi suoraan sanottuna bulkkaamista, ja ihan hitosti lisää kovaa duunia.

Jos ei se berberi kauheasti tykkää pienentyä, eikä halua laihduttaa, niin voihan siitä aina tehdä piukemman ja pystymmän.
Totta. Siltä osin olenkin hyväksynyt tilanteen, että jos jotain on tehtävissä niin pepputreeniä. :D Sitä olen jonkin aikaa tehnytkin ja jatkan samaa rataa.

Ja mitä tulee siihen punttimimmiltä näyttämiseen, niin naisella lihasmassan keskiarvo on kai 30-35%. Mä huitelen siellä 50% paikkeilla, mutta kaukana punttimimmeydestä yhä olen.
Oikeastaan kiinnostaisi käydä InBodyssa vaan siksi, että saisi tietää tuon lihasmassan osuuden. Pitää pistää harkintaan.

Nyt tiedän, miksi niin monet naiset käyttävät mustia bikineitä. Ne tilaamani olivat jotain kivaa punaisen sävyä. Yläosa oli tosi nätti (juuri niskan takaa solmittava, suosin kesäisin sellaisia toppejakin) mutta alaosa ihan kamala. En näe muuta vaihtoehtoa kuin luopua tosi kivasta yläosasta ja tilata tilalle musta, siihen voi sitten etsiä oikeanlaisen alaosan vaikka mistä putiikista. - En kuitenkaan löydä mistään oikeansävyistä punaista tuon yläosan kaveriksi. So black it is.
Tuo vähemmän kangasta -vinkki pitänee paikkansa; alushousuissakin parhaita ovat sellaiset pitsiset, jotka peittävät vain puolet pakaroista.
Eikös eripari-yläosan ja alaosan omaaville nimenomaan suositella näitä mix and match -biksuja, erivärinen ylä- ja alaosa. Pidät sen sopivan punasen yläosan ja metsästät sille kivan alaosan, ei sen tarvi olla samanvärinen. Joku hyvin basic musta alaosa toimii loistavana harhautuksena. :)

Mä löydän sopivia farkkuja välillä ihan Hennesistä ja Onlylta. Kun tarpeeksi monet sovittaa niin jotkut yleensä sopivat. Tällä hetkellä mulla on vastoin kaikkia odotuksia H&M:n super skinny super low waist -pillifarkut, joihin mahtuu mun lähes metrinen lantioni ja toisaalta eivät ole löysät ylempääkään (vaikka vyötärö mulla kapenee 30 cm kapeammaksi) eivätkä jätä tyhjää tilaa siihen, mistä alaselän kaari alkaa, eli niihin menee perseen koko projektio.

Hyvä ketju. :D Täällä yksi päärynä myös, ja tavoite olisi jossain kohti (mieluummin ens kesäksi) saada kroppa sellaseen kuntoon että esim. kehtaisi taas kulkea shortseissa ja pikkutopeissa. ;) Tuonne kesäkunto-ketjuun jo jotain kirjoitinkin aiheesta.

Vähän mulle on vielä jäänyt hämäräksi tämä lihasten kasvatuksen ja rasvanpolton suhde, eli onko oikeasti käytännössä mitään mahkuja saada samaan aikaan yläkroppaan kuten hartioihin lisää massaa JA reisi-perse-vyötärö-osastoa kiinteemmäksi.
Olisiko jollain ihan käytännön (rautatanko- tai ratakisko-)ohjeita mitä kannattaa tehdä päärynäkropan tasapainottamiseksi?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Hyvä ketju. :D Täällä yksi päärynä myös, ja tavoite olisi jossain kohti (mieluummin ens kesäksi) saada kroppa sellaseen kuntoon että esim. kehtaisi taas kulkea shortseissa ja pikkutopeissa. ;) Tuonne kesäkunto-ketjuun jo jotain kirjoitinkin aiheesta.

Vähän mulle on vielä jäänyt hämäräksi tämä lihasten kasvatuksen ja rasvanpolton suhde, eli onko oikeasti käytännössä mitään mahkuja saada samaan aikaan yläkroppaan kuten hartioihin lisää massaa JA reisi-perse-vyötärö-osastoa kiinteemmäksi.
Olisiko jollain ihan käytännön (rautatanko- tai ratakisko-)ohjeita mitä kannattaa tehdä päärynäkropan tasapainottamiseksi?
Ensin tehdään yläkroppaan lihasta tiukasti ja treenataan toki takapuolta ja jalkojakin (esim. pidemmät sarjat, pakaralihaksen kasvatus aika usein järkevää) ja sen jälkeen dieetataan maltillisesti turhat rasvat pois. Malttia siksi, että ne hankitut lihakset sinne ylävartaloon säilyy mahdollisimman hyvin. Jos taas vain dieettaat ja poltat rasvaa, niin epätasapainoisuus vaan korostuu kun ylävartalosta lähtee entisestään pois enempi kuin mitä alavartalosta lähtee. Näin se päärynällä vaan on että yläkropasta lähtee rasvat helpommin. Treeni on hyvä pitää intensiivisenä ja tehdä esim. vuoropari tai supersarja-treeniä jossa syke pysyy korkealla. Näin treeni polttaa itsessään jo rasvaa vaikka lihasta kasvatellaankin.

Kiitos Tiuskis! Eli ilmeisesti oikeilla jäljillä olen, kun nyt ajattelin keskittyä lihaskasvuun ja sitten myöhemmin tarpeen mukaan rasvanpolttoon, jos siltä näyttää. :) Kannattaako tehdä nyt siis lihastreeniä tasapuolisesti koko kropalle vai jotenkin enemmän kohdentaen? Eikös toisaalta kuitenkin yleensä toiminnallisuuden kannalta ole hyvä pitää kaikki lihakset ainakin jossain määrin kunnossa??

Kiitos Tiuskis! Eli ilmeisesti oikeilla jäljillä olen, kun nyt ajattelin keskittyä lihaskasvuun ja sitten myöhemmin tarpeen mukaan rasvanpolttoon, jos siltä näyttää. :) Kannattaako tehdä nyt siis lihastreeniä tasapuolisesti koko kropalle vai jotenkin enemmän kohdentaen? Eikös toisaalta kuitenkin yleensä toiminnallisuuden kannalta ole hyvä pitää kaikki lihakset ainakin jossain määrin kunnossa??
Joo koko kehoa, mut ylävartalossa keskittyisin erityisesti leventämään selkää ja tekemään kunnon olkapäät (sivu ja taka olkapäät erityisesti).

Täällä yksi päärynä kanssa ilmoittautuu.
Mie ajattelin ennen että kun aloitan salilla käymisen treenaan vain persettä ja jalkoja...
No onneksi olen herännyt todellisuuteen ja ajattelin tasaisesti ainaki näin aluksi treenata koko kroppaa.
Salilla oon pari kertaa käynyt joskus 10v sitte että ihan aloittelijoita ollaan. Minulle tehdään kyllä saliohjelma ja pt:n kanssa treenaava kaveri perehdyttää laitteisiin,
suurin mure on muitenki ruokavalio. Pitänee selata foorumia jos sieltä saisi apua ruokavalion tekoon.
Kävelen 2-10km päivässä hyvällä vauhdilla ja salitreenit päälle, niin eiköhän siinä ala kroppa muotoutumaan toivotunlaiseksi...
LAntio on metrinen ja reidetkin 60cm ympärykseltään, taas esim vyötärö on 65cm ja pienet B:n tissit tietty.
Nyt kun saisin tuon ruokavalion kuntoon, niin alkaisi näkemään minkälaisia tuloksia saan..
Epätoivoisena kysyn vielä kerran, onko oikeasti niin ettei näistä perse ja reisiläskeistä muka pääse mitenkää eroon?
Pituutta on 158cm ja paino suunnilleen 59kg. Silti hiruiset rasvavarastot lantiolla, reisissä ja persesssä. Olen toki laihtunut melkein 20kg että seki on varmaan jättänyt jälkensä.

Kyllä mulla on ainakin farkkukoko pienentynyt reenaamisen myötä. ^^ Ja just tässä kattelin pukkarissa että ei enää näytä reidet ollenkaan niin löllöiltä, vaikkei ne nyt suoranaisesti oo kovin paljoa kaventuneetkaan. Tsemppiä! :)

Epätoivoisena kysyn vielä kerran, onko oikeasti niin ettei näistä perse ja reisiläskeistä muka pääse mitenkää eroon?
Pituutta on 158cm ja paino suunnilleen 59kg. Silti hiruiset rasvavarastot lantiolla, reisissä ja persesssä. Olen toki laihtunut melkein 20kg että seki on varmaan jättänyt jälkensä.

Kyllä se rasva sieltä vähenee, kun pääset treenaamaan. "Kokonaan eroon pääseminen" voi olla kuitenkin vähän yli mitoitettu tavoite. Yleisesti ottaen ei kyllä mun mielestä kannata katsoa noita senttejä vaan koostumusta. Päärynästä on aika monta variaatiota! T

Olennaista on, että treenaamalla voi vaikuttaa hanurin muotoon ja rasvakin "asettuu paremmin", jos siellä alla on lihasta. Mulla lähtötilanne oli se, että painoa ei ollut hirveästi (158cm/49kg), mutta lihasta ei juuri ollut missään ja myös takapuolen suunta kulki vaan alemmas ja alemmas. Nyt tilanne on se, että vanhat housut ei todellakaan mahdu jalkaan, mutta suunta on käännetty ylöspäin :)

Täällä myös päärynä. Kroppa ei varsinesti ole koskaan ollut mitenkään selkeä päärynä, mutta rasvaa siis täälläkin varastoidaan päärynälle ominaisesti... Vieläkin tulee säännöllisen epäsäännöllisesti pientä ahdistusta persihrasta ja satulalaukuista, vaikka pikkuhiljaa tässä on alkanut hyväksymään sen tosiasian, että ei ne ihrat sieltä koskaan lähde, ainakaan ennenkuin heittää hyvästit niille vähillekin tisseille :D Välillä tosiaan houkuttaisi dieetille ryhtyminen, mutta se täälläkin mainituttu keskitysleirilook yläkropassa ei muakaan houkuttele. Ja kun lähtötilanne on 157cm/47kg, niin se keskitysleirilook olisi myös aika nopeesti saavutettu. Ja mielummin muuten terve olemus ja vähän löysempi pylly, kuin toisinpäin :)

Ei tässä siis tosiaan muu auta, kuin työstää sinne silavan alle isommat lihakset, ainakin vaikutelma on tiukempi kun rasvakin joutuu pingottumaan suuremman lihaksen päälle :thumbs: Jonkinasteista läpimurtoa olen myös tässä saavuttanut, sillä ainakin tietyssä valossa, tietyssä asennossa kun kankkulihasta jännittää, niin jopa jonkinlaista pakaralihaksen muotoa on etäisesti havaittavissa :hyvä: :lol2:

Omenoille on oma vertaistukiketjunsa ja takapuoliläski-angstaukseni kokee tarvetta perustaa meille päärynöille oman. :rolleyes:

Vertaistukea?
(Millaiset bikinien alaosat on teidän takapuolille sopineet? :D)

Mä vastaan omasta puolestani, vaikka en nyt ihan tiedäkään, että mikä kunto tarkalleen on se parempi kunto: ei millään :D Mä olen itse saanut jopa vatsalihakset lähes esiin kahden raskauden ja monen vuoden liikkumattomuuden ja lievän ylipainon jälkeen, mutta takapuoli ja erityisesti ylätakareidet ovat edelleen kunnolla läskin peitossa. Olen painottanut jalkoja treenissä ja tiputtanut rasvat siihen pariinkymmeneen, joka mun mielestä on mulle riittävä ottaen huomioon kokonaisuuden ( pienet rinnat ja hentoisen rakenteen eli hintelän päärynän, joka on karsein vartalotyyppi imo ), mutta ongelma on edelleen sama: läski perse ja läskit reidet ja erityisesti läskit ylätakareidet. Eniten ärsyttää juuri tuo takapuolen alla oleva läskimakkarapoimu, joka sinnikkäästi on ja pysyy sekä selluliitti. Kummallekaan en kuitenkaan näköjään voi mitään, joten yritän keskittyä siihen, että salilla tulokset nousevat ja että kunto pysyy hyvänä tai paranee. Jos se ei näy ulkonäössä, niin ainakin se tuntuu hyvältä ! Mä olen myös tehnyt reippaasti yläkroppaa isoilla painoilla ja se kyllä kannattaa, ei näytä yhtään niin luikerolta tuo yläosasto verrattuna alaosastoon, vaikka rintoja ei juuri olekaan. Tästä avautumisesta nyt ei varmaan ollut ketjun aloittajalle tai muillekaan mitään hyötyä, mutta ajattelin nyt vain lohduttaa, että on meitä muitakin perseviä. Ja mä en ole koskaan löytänyt hyviä biksuja, kaikki näyttää päällä ihan karseilta. Kaftaanit on enemmän mun juttu :D

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Tästä avautumisesta nyt ei varmaan ollut ketjun aloittajalle tai muillekaan mitään hyötyä, mutta ajattelin nyt vain lohduttaa, että on meitä muitakin perseviä.
Vertaistuki myös hyväksymisen suhteen kelpaa mainiosti! :)

Itsekin olen treenannut sitten vastapainoksi yläkroppaa (en saanut nykymuodin mukaista muistiota siitä, että naisten on treenattava vain persettään ja vielä lisäksi kuvattava sitä nettiin). Se, että hartiat ovat päärynäpeppua leveämmät tasapainottaa kroppaa ihan mukavasti enemmän tiimalasin muotoon. Ei se kuitenkaan pakaraläskiä poista mutta kaikkea ei voi saada.

Mä olen tehnyt töitä tilanteen hyväksymisen eteen, kun en oikein muutakaan voi. Mä treenaan sen, mitä mä muulta elämältä ennätän ( vastuullinen työ, perhe, koti jne. ) ja syön sopivan terveellisesti, mutta niuhottamatta. Yritän tosiaan keskittyä siihen muuhun hyvään, jota säännöllinen liikunta ja hyvät syömiset tuovat ja niistähän toki lähes kaikki ovat takapuolen muotoa ja reisien rasvakertymiä tärkeämpiä. MUTTA kyllä mä aamuisin aina vilkaisen peilistä, että olisiko joku ihme tapahtunut yön aikana ja tuo hyllyvä tuolta alaosaston päältä kadonnut :D Ei ollut tänäänkään tapahtunut mitään, mutta ehkä sitten huomenna ? ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom