Pääkaupungin bussikuskit ja etuovet ja palvelu ylipäänsä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

Bisley

SNIKT!
VIP
Ikä
38
Olipa paska otsikko, noh.

Pakko avautua.

Kuinka moni on kokenut sen, että bussikuski ei päästä ulos etuovesta?

Olen nähnyt ja itsekin kokenut monia kertoja sellaisen tilanteen, että kuski ei päästä ihmistä ulos etuovesta vaikka siihen ei käsittääkseni ole mitään selkeää syytä miksei voisi päästää. Etuovessa ei siis lue: ei uloskäyntiä eikä missään ohjeisteta matkustajia kulkemaan vain keski- tai takaovesta ulos.

Itselleni kävi tilanne jossa kahden ison kauppakassin kanssa istuin etupenkillä ja pyysin pysäkille tullessani kuljettajaa nätistä avaamaan ovet. Johon kuski tokaisi keskellä on jo ovet auki, mene sieltä. Jouduin taistelemaan itseni ulos etuovista. Kuljettaja ei missään tilanteessa olisi halunnut avata ovia, ihan siis vittuillakseen kieltäytyi. Avasin lopulta ovet itse painamalla kuljettajan kojelaudassa olevaa nappia.

Erään kerran iäkästä rouvaa kuljettaja käskytti keskiovista ulos vaikka näki selvästi, että mummolla kävely ei luonnistunut kunnolla. Varmaan sokeatkin joutuvat hapuilemaan keskeltä ulos kun kuljettajat mielivaltaisesti tekevät omia sääntöjään.

MISSÄ ON ASIAKASPALVELU BUSSEISSA?

Veljelleni kävi samoin tänään. Ruuhkabussissa, kauppakassien kanssa, kädet täynnä tavaraa ja bussi täynnä, kuljettaja ei päästänyt etuovista ulos. BUSSIKUSKI JOPA LÄHTI AJAMAAN PYSÄKILTÄ EIKÄ PÄÄSTÄNYT ULOS VASTA KUIN SEURAAVALLA PYSÄKILLÄ, KUN UUDET MATKUSTAJAT PYRKIVÄT SISÄÄN. Reklamaatio on lähetetty tästä tilanteesta eteenpäin. Itse en todennäköisesti olisi pystynyt olemaan niin asiallinen kuin veljeni siinä tilanteessa oli. KÄSITTÄMÄTÖNTÄ TOUHUA!

Ylipäätään kuskit ovat 90 prosenttisesti perseestä, mitä nyt itse olen yli 20 vuotta niissä matkustanut ja kokenut. Töykeää kielenkäyttöä, vaarallisia tilanteita ja kaahailua, puolet nykyään puhuu kaikkea muuta kuin suomea ja harva osaa edes neuvoa tietämättömiä asiakkaita!

Kertokaa vastaavanlaisia kokemuksia jos löytyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jooh, en pääkaupunkiseudulla edes asu mutta ruuhkabussissa kun istuu edessä ja sisään tulee yksi ihminen samalla kun ulos puskee 30, niin mielestäni voisi antaa siitä livahtaa parin etummaisen.

Jos on 20 vuoden aikana hankkinut kokemuksen että bussikuskit on kyrpiä eikä päästä etuovista niin onko sinne etuoville pakko mennä kinaamaan?

Mutta sen verran on sanottava etten niiden juoksutusta ymmärrä joille liikkuminen on hankalaa.

Eiköhän tuo ole ihan aikataulukysymys. Jos etuovesta päästettäisiin jengiä ulos, niin sisään ei pääsisi ja pitäisi venttaa, että ulostulevat ovat ulostuneet, ennenkuin voi mennä sisään. Parempi siis skarppaa sinne perälle ja mennä sieltä ulos.
Mike, mun tapauksessa bussi oli TYHJÄ. Ja istuin etuoven vieressä. Mikä syy sun mielestä oli tässä tapauksessa kuskin olla päästämättä mua etuovista ulos?

Ja se että päästettäisiin ihmisiä etuovista myös ulos itseasiassa nopeuttaisi vaihtuvuutta. Kyllähän perkele metrossakin ihmiset menee samoista ovista sisään ja ulos. Ja sitäpaitsi etuovista ei kuitenkaan kaikki matkustajat ole ulos änkemässä vaan ne ainoat etummaisissa penkeissä olevat. Ei siinä tärvelly sisään tulevien aikaa yhtään parin ulos menevän ihmisen takia.

Paljos oot mike bussissa matkustellu? Mä voisin veikata että olen kulkenut pari kertaa enemmän?:hyper:

Jos on 20 vuoden aikana hankkinut kokemuksen että bussikuskit on kyrpiä eikä päästä etuovista niin onko sinne etuoville pakko mennä kinaamaan?

Mutta sen verran on sanottava etten niiden juoksutusta ymmärrä joille liikkuminen on hankalaa.
Juu ei ole enkä yleensä mene. PIDÄTKÖ SÄ MUA IHAN VITUN TYHMÄNÄ? En saatana suin surminkaan mene etuovista ulos, mutta lähe nyt helvetti ruuhkabussissa änkemään ihmismassan läpi kohti keskiovea. Ota järki käteen, ei aina ole edes mahdollisuutta mennä keskiovista ulos!

Eikä pelkästään kyse ole edes etuovista. Ylipäätäänkin palvelu on suurimmalta osin pyllystä. Lakkasin tervehtimästä kuskeja kauan sitten, eihän ne edes koskaan tervehdi takas.

JA NYT SIIS KOKEMUKSIA KEHIIN EIKÄ TOTA IÄN IKUISTA MITÄS LÄKSIT LÄSSYTYSTÄ. EN MÄ SEN TAKIA TÄTÄ TREDIÄ PYSTYY PISTÄNY VAAN HALUSIN KUULLA MUITTEN VASTAAVIA KOKEMUKSIA!

No jotkut kuskit voivat olla kullinaamoja ja pitää kiinni ohjesäännöstä, joka aivan varmana on keksitty aikataulujen nopeuttamiseksi. Metrossa on miljoona vaunua ja miljoona ovea, se on eri asia. Ja kyllä siinä aikaa menee hukkaan kun etupenkin mummot alkaa hinaamaan itseään etuovesta ja sisään on tulossa toinen mokoma lössi mummoja. Tämä joka pysäkillä, niin voipi olla, että HKL on tämän takia määrännyt kuskit pitämään etuoven kiinni ulostautuessa.

Osa voi pelätä duunipaikkansa puolesta ja osa voi olla vain mulkeroita, mutta se on varmaa, että se hidastaa matkaa, jos etuovesta tullaa ja mennään. Siinä ei mikään neropatti tartte olla tai matkustaa 30 vuotta dösässä tajutakseen.

HKL on bisnestä. Kun lasketaan mikä aika tärvääntyy vuodessa kun etuovi jumittaa ja tämä kerrotaan sitten bussien määrällä, niin siinä jää vuosittain muutamat eurot saamatta. Ja HKl aivan varmaan pyrkii tehostamaan kuljetuksia viimeiseen saakka, tämä on sitten yksi oire.

Ei busseihin mennä viihtymään, enpä usko, että HKL hirveästi välittää miten mukava matka kelläkin bussissa on, vaan koittavat kuljettaa mahdollisimman paljon lössiä mahdollisimman tiheään.

Jos tilaa oikeasti on, niin vois toki kuski katsoa ulostautumista vähän sisään tulevien mukaan. Jos ketään ei tule sisään ja puoli lastia jää ulos, niin pitäis siinä avata joka ovi.

Mike, mun tapauksessa bussi oli TYHJÄ. Ja istuin etuoven vieressä. Mikä syy sun mielestä oli tässä tapauksessa kuskin olla päästämättä mua etuovista ulos?

Juu ei ole enkä yleensä mene. PIDÄTKÖ SÄ MUA IHAN VITUN TYHMÄNÄ? En saatana suin surminkaan mene etuovista ulos, mutta lähe nyt helvetti ruuhkabussissa änkemään ihmismassan läpi kohti keskiovea. Ota järki käteen, ei aina ole edes mahdollisuutta mennä keskiovista ulos!

Kuitti näille.

Ihan vittuilleessaan kuskit säätää, ihmekös tuo, aika paskaa hommaa on ajaa jotain vitun paikallisdösää. Aika kyrpä otassa ne kuljettajat on ainakin Elielinaukio - Kannelmäki linjalla lauantaiyönä:hyper:

Nyt voi avautua miten perseestä suurin osa pääkaupungiseudun bussikuskeista on. Todella monta kertaa jos on pitänyt kysyä jotain paikkaa reitin varrelta, niin kuski ei ole suomeksi pystynyt sanomaan juuta tai jaata = reitit tunnetaan tosi hyvin :thumbs:. Luulisi edes vähän ammatti ja kielitaitoa vaadittavan bussikuskeilta, mutta ei. Ja monesti on ollut todella törkeitä kuskeja, käytös on ollut todella huonoa.:curs:

Kuitti näille.
Jep, eli kun otin yhteen kuskin kanssa (se tyhjä bussi ja istuin etuovien vieressä), en ole sen jälkeen mennyt etuovista ulos. (en tiennyt että herra kuljettajalle on niin tärkeää että jokainen menee keskiovesta ulos vaikka olisi kuinka painavat matkatavarat mukana!)

Taidat olla bussikuski?:david:

No jotkut kuskit voivat olla kullinaamoja ja pitää kiinni ohjesäännöstä, joka aivan varmana on keksitty aikataulujen nopeuttamiseksi. Metrossa on miljoona vaunua ja miljoona ovea, se on eri asia. Ja kyllä siinä aikaa menee hukkaan kun etupenkin mummot alkaa hinaamaan itseään etuovesta ja sisään on tulossa toinen mokoma lössi mummoja. Tämä joka pysäkillä, niin voipi olla, että HKL on tämän takia määrännyt kuskit pitämään etuoven kiinni ulostautuessa.

Osa voi pelätä duunipaikkansa puolesta ja osa voi olla vain mulkeroita, mutta se on varmaa, että se hidastaa matkaa, jos etuovesta tullaa ja mennään. Siinä ei mikään neropatti tartte olla tai matkustaa 30 vuotta dösässä tajutakseen.

HKL on bisnestä. Kun lasketaan mikä aika tärvääntyy vuodessa kun etuovi jumittaa ja tämä kerrotaan sitten bussien määrällä, niin siinä jää vuosittain muutamat eurot saamatta. Ja HKl aivan varmaan pyrkii tehostamaan kuljetuksia viimeiseen saakka, tämä on sitten yksi oire.

Ei busseihin mennä viihtymään, enpä usko, että HKL hirveästi välittää miten mukava matka kelläkin bussissa on, vaan koittavat kuljettaa mahdollisimman paljon lössiä mahdollisimman tiheään.

Jos tilaa oikeasti on, niin vois toki kuski katsoa ulostautumista vähän sisään tulevien mukaan. Jos ketään ei tule sisään ja puoli lastia jää ulos, niin pitäis siinä avata joka ovi.

Kysyin eräältä ytv:n linja-autonkuljettajalta kerran, onko olemassa säännöstä ettei matkustajaa saisi päästää etuovista ulos, hän sanoi ettei mitään sellaista ohjeistusta eikä sääntöä ole. Matkustajan tulisi päästä ulos mistä tahansa ovesta, ainoa sääntö on että etuovesta tullaan sisään. Ulostie on asiakkaan valittavissa.:kippis1:

Jep, eli kun otin yhteen kuskin kanssa (se tyhjä bussi ja istuin etuovien vieressä), en ole sen jälkeen mennyt etuovista ulos. (en tiennyt että herra kuljettajalle on niin tärkeää että jokainen menee keskiovesta ulos vaikka olisi kuinka painavat matkatavarat mukana!)

Taidat olla bussikuski?:david:

Okke, jotenkin vaan käsitin kun ketju käsitteli bussikuskien asiakaspalvelua että puhuttaisiin suht tuoreista tapauksista. Tuskin sun lapsuuden bussikuskeista on enää edes Hartikainen töissä (http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=86&t=&a=5667 kannattaa katsoa dokkari, ihan hulvaton).

Ja en aja bussia, ei mun pää kestäisi sitä työtä.

Muistan kerran olleeni Tuusulassa työkeikalla. Bussi takaisin oli jollakin numerolla, mutta en sillä hetkellä muistanut tarkasti oliko se tyyliin 132 tai 123.
Bussipysäkilläkään ei ollut laisinkaan ilmoituksia, karttoja tai aikatauluja ja kello oli jo tyyliin 10 illalla.
Noh, sitten kun kyseinen bussi tuli pysäkille, kysyin varmuuden vuoksi ja ystävällisesti että viekö kyseinen bussi Stadin keskustaan.
Läski bussikuski huusi kurkku suorana että "OTA SELVÄÄ!" ja paiskas oven kiinni suoraan naaman eteen. :curs:

Mulla paloi hihat totaalisesti ja potkasin bussia täysillä kylkeen. Kuski meinas pysähtyä ja tulla ulos, mutta huomasi minun olevan "pikkasen hermona, murhainto silmissä", joten painoi kaasua ja poistui paikalta..
..ja ehkä hyvä niin. :evil:

Okke, jotenkin vaan käsitin kun ketju käsitteli bussikuskien asiakaspalvelua että puhuttaisiin suht tuoreista tapauksista. Tuskin sun lapsuuden bussikuskeista on enää edes Hartikainen töissä (http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=86&t=&a=5667 kannattaa katsoa dokkari, ihan hulvaton).

Ja en aja bussia, ei mun pää kestäisi sitä työtä.
Puhuin tuoreista tapauksista SEKÄ vanhemmista tapauksista. Halusin ylipäätään tuoda esiin tämän epäkohdan eli etuovista ulospääsemisen hankaluuden. Mut juu, sähän väännät mun kirjoituksia naisenlogiikalla konsanaan. :rolleyes:Miksi pitää vääntää rautalangasta? Pliis sii the big picture hier!

Muistan kerran olleeni Tuusulassa työkeikalla. Bussi takaisin oli jollakin numerolla, mutta en sillä hetkellä muistanut tarkasti oliko se tyyliin 132 tai 123.
Bussipysäkilläkään ei ollut laisinkaan ilmoituksia, karttoja tai aikatauluja ja kello oli jo tyyliin 10 illalla.
Noh, sitten kun kyseinen bussi tuli pysäkille, kysyin varmuuden vuoksi ja ystävällisesti että viekö kyseinen bussi Stadin keskustaan.
Läski bussikuski huusi kurkku suorana että "OTA SELVÄÄ!" ja paiskas oven kiinni suoraan naaman eteen. :curs:

Mulla paloi hihat totaalisesti ja potkasin bussia täysillä kylkeen. Kuski meinas pysähtyä ja tulla ulos, mutta huomasi minun olevan "pikkasen hermona, murhainto silmissä", joten painoi kaasua ja poistui paikalta..
..ja ehkä hyvä niin. :evil:
Ihme ettei noita kuskeja ole teilattu pahemmin Suomen historiassa? Nostaa verenpaineet aika kattoon...:curs:

http://jlf.fi/f27/3110-etuovesta-poistuminen/

Sieltä vain lukemaan myös kuskien mielipiteitä. Kyllä se hidastaa matkaa ja osa on kullinaamoja, osa ei.

Kotilinjallani ajoi joskus muuan kuljettaja, joka ostoskeskuksen jälkeen, kun merkittäviä kyytiinnousijamääriä ei ollut enää odotettavissa, otti mikrofonin käteen ja kuulutti, että loppumatkan pysäkeillä saa poistua myös etuovesta.

Ja noi kuskit ovat kyllä varmasti tavanneet paljon niitäkin, jotka voivat jäädä etuovelle tyhjässä bussissa eikä anna periksi, vaan menee ronkkimaan nappeja. Kyllä tuossa on Kuski ja Bisli ollut kummatkin oikein kunnon runkkareita, miten vitun vaikeaksi voi mennä yhden ihmisen poistuminen linja-autosta?

Ihme ettei noita kuskeja ole teilattu pahemmin Suomen historiassa? Nostaa verenpaineet aika kattoon...:curs:

Noh, kuten todettiin jo aiemmin ketjussa, ei ole työnä varmasti sitä hienointa...kai se nyt saatana ihmisissä eli kuskeissa silloin näkyy:)

Eikö kannattaisi opetella käyttämään sitä takaovea? Eihän vasemmalla puolella katuakaan lue että siellä ei saa ajaa autolla, ihmiset ajavat kuitenkin automaattisesti oikealla puolella katua... (Thaimaassa muuten lukee tien varsilla että "muista ajaa vasemmalla" ;) ) Liukuportaissa ei lue että pysy oikealla, että ihmiset pääsevät vasemmalta ohitse, silti tämä on ns. kirjoittamaton sääntö. Ehkä olisi helpompaa opetella vain elämään noiden kanssa? ;) Kieltoja on Kieltolassa varmasti ihan tarpeeksi, tuskin niitä tarvitaan etuoviin tai liukuportaisiin enää lisää?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom