Pää taas kipeä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prof
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
37
Taas tuli se Prkl:n ns. pinnistyspäänsärky. Alkaa pelottamaan että se nyt alkaa tulemaan takaisin kerran kuukaudessa.. Mitäs pitäisi tehdä ?

Juuri äsken palasin kuntosalilta jumalaton jomotus takaraivossa ja oli kaiken lisäksi viellä kevyt viikko... ja nyt lähiaikoina olen viellä oikein koittanut vetää pienemmillä painoilla ja saada hyvän tuntuman treenattavaan lihakseen, mutta ei juuri kun olin pääsemässä vauhtiin niin tää kaveri iski.

Auttaisikohan käynti Naprapaattilla tai jollain vastaavalla ?

:wall: :itku:

Mulla oli samanlaisii oireita, päätä särki jne. Kiropraktikko korjas asian, tosin käyn kyl siellä vieläkin aika-ajoin naksauttelemassa nikamia takasin paikoilleen. Naprapaattihan tekee jotakuinkin samaa asiaa, kannattaa ainaki käydä koittamassa. :thumbs:

Auts

Ootko saanut niskat jumiin jollain liikkeellä? Jännityspäänsärky voi tuntua pitkäänkin ja pahenee rasituksessa, eikä oikein buranatkaan auta.

Venyttele niskoja/hartialihaksia/lavanseutua reenien päätteeksi. Ei ne kiropraktikon toimet auta kun hetken jos ei itse jatka huoltotöitä.

Vielä muistui

.. Juo myös tarpeeksi vettä treenin aikana ja jälkeen.
Nesteen vähyys voi aiheuttaa päänsärkyä myös.

Itse suosittelen selän huolellista venyttämistä sekä kunnon yöunia.. Mulla ainakin tuli joskus nuorempana punnerruksia tehdessä pää kipeäksi, sain korjattua asian nukkumalla säännöllisemmät yöunet joka yö. Muistathan myös hengittää kunnolla kun teet raskaita suorituksia (jotkut tuntuvat pidättävän hengitystä aina 30 sekuntia kerrallaan, ei varmasti tee hyvää).

Parin viikon jouluisen treenitauon jälkeen menin innoissani salille, ja eiköhän pamahtanut niskassa/päässä heti ensimmäisen liikkeen (vinopenkkiä käsipainoilla) viimeisissä, tiukahkoissa toistoissa. Nyt on pari viikkoa jo ollut sellaista, että jo vatsalihasten tekeminen laukaisee tuon jyskytyksen ja pää on aika tohjona. Vuosi sitten oli samanlaista onkelmaa, parani fysioterapialla (lääkärin määräämät rauhoittavat pisti vaan pään sekaisin, tiedä oliko niistä mitään apua) ja pysyi poissa hyvin, kun muistin venytelläkin joskus. Syksyn aikana venyttelyt tms. hiukkasen pääs unohtumaan, liekö tämä siitä seurausta. :(

todellakin tuo uni on tärkeää tuossa. itse pidin parin viikon levon ja nukuin ja söin kunnolla. aina antibioottikuurin jälkeen ollut tuo vaiva.

Suositut

Back
Ylös Bottom