Outo kolikko vaihtorahana

Jos näkee että on ihan ok kusetusmielessä maksaa vaikka röökit tollasella niin eikö kannattais ottaa samantien juoksuröökit? Samalla laittaa hyllyjenvälissä vähän lisääkin kamaa taskuun ja sitten pinkaista helvetinmoista kyytiä karkuun. Näpistyksestä ja tollasesta kusetuksesta tulee kuitenkin sama sakko kiinnijäädessä niin kannattaa ottaa täysi hyöty riskiin nähden.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainahan sitä voi sanoa ettei huomannu että se on thaimaan rahaa. Taskut täynnä röökiä se voi olla hankalampaa :rolleyes:
Ei se tee siitä hyväsyttävempää vaikka ei mahdollisesti jää kiinni/saa rangaistusta. Kusetusta se on joka tapauksessa samalla moraalilla voi yhtä hyvin varastaa, sekin on todella helppoa.

Baareissahan noita on paras käyttää. Bisse maksaa just jonkun neljä euroa niin kuka siellä hämärässä erottaa/ehtii tarkastamaan noita kolikoita. Asiakkaatkin ovat niin kännissä, että eivät vaihtorahojaan paljoa tarkastele. 100 eurolla saa 900 euron arvosta noita kolikoita. Tiedän mitä ensi kerralla Suomeen tullessani tuon tuliaisena :evil:

En mä usko tekeväni mitään laitonta, jos yrittäisin ostaa ulkomaalaisella kolikolla jotain, vaikkapa tupakkaa. Kai se on myyjän tehtävä tunnistaa kolikko, jos jäisin kiinni voisin vain esittää tyhmää ja sanoa vaikkapa että "joo tossa viime viikolla olin thaimaassa ja mulla oli näköjään näitä vielä jäljellä..näyttää niin samalta vielä..." Eri asia on sitten jos kyseessä on väärennetty kolikko, siinä otetaan sitten jo poliisitkin paikalle. Sama juttu jos vaikkapa yrittää alaikäisenä baariin kaverin henkkareilla, niin kauan kun mitään ei ole väärennetty, se ei ole rikos.

Ei se tee siitä hyväsyttävempää vaikka ei mahdollisesti jää kiinni/saa rangaistusta. Kusetusta se on joka tapauksessa samalla moraalilla voi yhtä hyvin varastaa, sekin on todella helppoa.

Näinpä, moraalinen kysymyshän toi bahtin kolikolla maksaminen on. Harvoin jää kiinni ja jos jää kiinni niin sanoo vaan että oho, kappas, en erottanu tätä kolikkoa kahen euron kolikosta. En kyllä itse toisi noita thaikuista ja alkaisi maksamaan noilla mitään ostoksia.

Itsellekkin joskus tullut tuollaisia epämääräisiä kolikoita vaihdossa jostain ja kyllä aiakin itse tulee pistettyä takaisin kiertämään :D Eri asia on sitten että onko ok hommata noita jostain ja ruveta oikeen järjestelmällisesti kylvämään.

En mä usko tekeväni mitään laitonta, jos yrittäisin ostaa ulkomaalaisella kolikolla jotain, vaikkapa tupakkaa. Kai se on myyjän tehtävä tunnistaa kolikko, jos jäisin kiinni voisin vain esittää tyhmää ja sanoa vaikkapa että "joo tossa viime viikolla olin thaimaassa ja mulla oli näköjään näitä vielä jäljellä..näyttää niin samalta vielä..." Eri asia on sitten jos kyseessä on väärennetty kolikko, siinä otetaan sitten jo poliisitkin paikalle. Sama juttu jos vaikkapa yrittää alaikäisenä baariin kaverin henkkareilla, niin kauan kun mitään ei ole väärennetty, se ei ole rikos.
1 § (24.8.1990/769)
«Petos»

Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Petoksesta tuomitaan myös se, joka 1 momentissa mainitussa tarkoituksessa dataa syöttämällä, muuttamalla, tuhoamalla tai poistamalla taikka tietojärjestelmän toimintaan muuten puuttumalla saa aikaan tietojenkäsittelyn lopputuloksen vääristymisen ja siten aiheuttaa toiselle taloudellista vahinkoa. (13.6.2003/514)

Yritys on rangaistava.
Eiköhän toi oo laitonta. Ja voithan sä esittää tyhmää ylinopeutta ajaessakin. Ei se siitä laillista tee.

Mul oli jääny thaikku reissun jälkeen pari tollasta lompakkoon ja maksoin niil ihan vahingos baareis. Ei noitten eroo huomaa.

Voi jeesus. Pidättekö tosiaan sitä pahana rikkeenä, jos ostan noin 4 euron arvoisen tupakka-askin huoltoasemalta maksaen ulkomaisella valuutalla? Mä en ihan usko että kyttiäkään kiinnostaa. Vai että kaks vuotta vankeutta...justjoo. Yhtä hyvin vois valittaa että kauppa tekee rikoksen kun antaa sulle bhateja vaihtorahana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom