Outo kipu yläselässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mieto
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli eilen salilla pystypunnerrusta tehdessä alkoi "vihlomaan" tuolta oikean lapaluun kohdasta/ vierestä.. No vedin vielä vikat toistot ja sen jälkeen lepäsin ja vihlonta laantui ja aattelin että voin vetää reenin loppuun :david: . Treenin lopussa oli pientä vihlontaa mutta ei niin kovaa että se treeniä olisi haitannu. Mutta pukuhuoneeseen päästyä vihlonta palasi ja aina kun käänsi päätä etenkin oikealle tuntui oikean lapaluun kohdalla kipua. Kotiin päästyä vaiva pysyi ja oli todella vaikeaa olla kun aina kun käänsi päätä tai oli huonossa asennossa niin sattui. Ennen kun menin nukkumaan otin buranan ja hieroin kohtaan lihaskipuun auttavaa voidetta, mutta kipu jatkui ja piti nukkua tietyissä asennoissa jotta ei sattuisi :( . Oletin että tämä menisi pois aamulla, koska joskus ollut sama juttu mutta ei niin paha ja se lähti pois yön aikana, mutta nyt ei. Aamulla soitin terveys aseman ns. neuvontaan ja sieltä sanottiin että kannattaa laittaa siihen kylmää ja ottaa buranaa ja syyksi sanottiin liian kovilla painoilla reenaus... Eli tietääkö teistä kukaan että mikä tähän auttais, paitsi kylmä, burana ja pienemmillä painoilla reenaus? Ja se kipu on vähän samanlainen jos on ollut kauan vedossa ja paikat menee jumiin paitsi voimakkaampi.. Olipas huonosti selitetty, toivottavasti joku ymmärsi.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mieto sanoi:
Eli eilen salilla pystypunnerrusta tehdessä alkoi "vihlomaan" tuolta oikean lapaluun kohdasta/ vierestä..
Tuttu juttu. Tai ainakin pari kertaa on ollut samanlaiset oireet. Tuli kaks kertaa ojentajia tehdessä ranskalaisella punnerruksella (en ollu lämmitelly selkää, joten siinä jotenkin napsahti). Mulla se oli ihan selkeesti lihasrevähdys. Jos joku suostuu hieromaan niin aika helposti voi tämän todentaa. Ohjaat vain hierojaa kohti kipua niin eiköhän sieltä joku jumittava ja kipeä pikkulihas löydy. Minulla ei auttanut ainakaan juuri mikään muu kuin aika ja ehkä vähän myös lihaksia rentouttavat lääkkeet (reseptilääke). Vajaa viikko siinä taisi ainakin mennä. Tosin kipu helpottui siedettäväksi jo parissa päivässä. Ei haitannut treeniä siis kovin kauaa. Aamut oli kivoja kun ei meinannu sängystä päästä ylös :(

Luulen että voi treenata, jos kykenee.

Edit: ennaltaehkäisyksi voisi ehkä suositella parempaa lämmittelyä. Tarkoitan siis kokonaisvaltaisempaa lämmittelyä enkä työstettävän lihaksen lämmittelyä.

P.s. En ole lääkäri, joten en vastaa seurauksista, jos onkin jotain muuta :)

Ilmeisesti ihan sama homma mistä minä kärsin menneen viikon. Kävin ihan lääkärissäkin varmistamassa ettei ole tulehdus ja sitä se ei ollut kun ei painamisesti tai täräyttämisestä sattunut. Sattui vain tietyissä liikkeissä kuten vartalon kierrossa ja lääkäri totesin sen olevan joku noidannuolentyyppinen lihasjumi, antoi särkylääkettä, mutta ei kieltänyt rasittamasta kunhan ei rasittamalla vedä sitä pahemmin jumiin.

Mulla meni oikeastaan 4 päivää että alkoi helpottamaan, viime perjantaina siis tämä vaiva ilmaantui. Tänään on tuntunut jo käytännössä normaalilta. Eli ei kannata ihmetellä jos ei päivässä tai parissa ihmeitä tapahdu.

Kiitos molemmille! :worship: Olo helpottui huomattavasti kun sai tietää että ei ollut mitään niin vakavaa :) Ja eli nyt vaan odotellaan rauhassa että tuo kipu lähtis.. Mutta mites sitten reenit, kun kipu on lähteny pois? oletteko vähän aikaa treenannu rauhallisemmin ja pienemmillä painoilla?

Mieto sanoi:
Kiitos molemmille! :worship: Olo helpottui huomattavasti kun sai tietää että ei ollut mitään niin vakavaa :) Ja eli nyt vaan odotellaan rauhassa että tuo kipu lähtis.. Mutta mites sitten reenit, kun kipu on lähteny pois? oletteko vähän aikaa treenannu rauhallisemmin ja pienemmillä painoilla?
Kyllä minä ainakin olen selkää lähtenyt treenaamaan heti täysillä, kun kivut on loppunut. Ei se vaiva ole siinä ainakaan uusiutunut. Kannattaa kuitenkin kuunnella kroppaa ja aloittaa varovasti.

Edit: Oli muuten revähdyksen jälkeisinä päivinä varmaan mielenkiintoista katsella kävelyäni ulkona, kun välillä saatoin nykäistä ja irvistää, kun vihlas selästä :)

Kroppaa kuunnelleen kannattaa mennä eteenpäin ja jos ei kokemus vielä riitä kropan kuunteluun, niin sitten aloita todella varovaisesti. Eikä se varovaisesti aloittaminen ole kenellekään mitenkään pahasta, on enemmänkin erittäin suositeltavaa.

Nostetaas nyt tätä topiccia, vaikka vanha onkin, mutta ongelma on samantyyppinen. Eli tänä aamuna, kun kävin suihkussa alkoi yhtäkkiä vihlomaan kovasti yläselkää tuosta oikean lavan seudulta. Toissapäivänä en reenaamassa huomannut mitään erikoista. Mietin että olisiko kyykky tai mave voinut pistää selän jumiin tms? Kipu tuntuu koviten, kun hengitän syvään tai kierrän vartaloa oikealle. Myös yskiminen aiheuttaa vihlontaa. Kipu siis ilmesty ihan yhtäkkiä. Eilen en ollut salilla, enkä tehnyt mitään pyöräilyä raskaampaa. Jos joku tietää mistä on kyse niin neuvot ovat tervetulleita!

hermopinne!! Just oli sama. Kävin urheiluhierojalla ja thats it!

En usko kyllä tähän. Itellä ollu samankaltaista kun esim. käyttänyt liikaa selkää hauiskäännöissä tai tehnyt pystäriä ilman että jännittää coren kunnolla. Eli mulla siis meni yksinkertaisesti selän syvät lihakset jumiin ja venyttely ja lihastenkäyttäminen avaa jumit ennn pitkää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom