Outo jälki ja kipeät rintalihakset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vihattu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Enpä osannut searchia käyttää tai sitten tämmöisestä ole vielä käyty mitään läpi.

Vasemmassa hauiksessani on fritsun tapainen jälki, tommoinen 3-5cm pituinen ja pari senttiä leveä jälki, mistähän tämä voi johtua? Luulen että treeneistä koska huomasin tämän vasta eilen salilla, enkä ole myöskään mitään riehunut joten mikään mustelma tämä ei ole, tuo jälki ei siis ole kipeä.
Näyttää jonkinlaiselta verenpurkaukselta.

Sitten, Vasen rintalihakseni kipeilee kun olen tietyissä asennoissa, esimerkiksi kun nousen tuolista nopeasti tai makaan sängyssä ja nousen, myös muissa asennoissa, kipu on lähinnä niinkuin 1sec pituinen suonenveto joka sattuu aika perkeleesti.Välillä tunnen kivun myös sydämessäni saakka, tulee mieleen jokin sydänkohtaus kipu tms.

Valitan tekstin epäselvyyttä koska olen :david:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Luultavasti rintalihas osittain repeytynyt.Ja siitä vuotanut verta hauikseen.
Kannattaa kumminkin käydä näyttämässä lääkärille.

Vihattu sanoi:
Enpä osannut searchia käyttää tai sitten tämmöisestä ole vielä käyty mitään läpi.

Vasemmassa hauiksessani on fritsun tapainen jälki, tommoinen 3-5cm pituinen ja pari senttiä leveä jälki, mistähän tämä voi johtua? Luulen että treeneistä koska huomasin tämän vasta eilen salilla, enkä ole myöskään mitään riehunut joten mikään mustelma tämä ei ole, tuo jälki ei siis ole kipeä.

Sitten, Vasen rintalihakseni kipeilee kun olen tietyissä asennoissa, esimerkiksi kun nousen tuolista nopeasti tai makaan sängyssä ja nousen, myös muissa asennoissa, kipu on lähinnä niinkuin 1sec pituinen suonenveto joka sattuu aika perkeleesti.Välillä tunnen kivun myös sydämessäni saakka, tulee mieleen jokin sydänkohtaus kipu tms.

Valitan tekstin epäselvyyttä koska olen :david:

Itsellä tuli pari viikkoa sitten jalkaan samanlainen "mustelma". Hassua sinänsä, kun ei edes jalkapäivä ollut. Veikkaisin jotain verenpurkausta.
Mulla on kans ollut tuossa sydämen kohdalla semmoista viiltävää kipua jota luulin sydänkohtauksiks. Yhen kerran kesti sen verran kauan, että pelkäsin että nyt lähtee henki :D Lekurissa kävin ja totesivat, että ei ole ainakaan sydän. Tuosta on aikaa nyt n. pari vuotta ja pitkään aikaan ei ole enää tullut noita kohtauksia. Pystytkö liikkumaan tai hengittämään kunnolla kun rupeaa vihlomaan? Itellä se vihloi jos yritti liikkua tai hengittää syvään.
Eikös sydänkohtaukset tunnu ihan vasemmassa kädessä saakka? Tai jotenkin heijastuvat vasemmalle puolelle..

Ei tunnu kädessä saakka kipu, en osaa oikeastaan kuvailla kipua, muuten kuin että muistuttaa jotain suonenvetoa joka kestäisi todella vähän aikaa.

Kyllä tuo kipu tuntuu selässä saakka myös

Se voi johtua jopa jumittuneista selkälihaksista. Itselläni on säteillyt rintaan saakka joskus. Käy hierojalla kartottamassa lihaksien kunto, jos et heti lekurille uskalla mennä.

Penneck sanoi:
Se voi johtua jopa jumittuneista selkälihaksista. Itselläni on säteillyt rintaan saakka joskus. Käy hierojalla kartottamassa lihaksien kunto, jos et heti lekurille uskalla mennä.

Juu, aivan. Kipu rinnassa voi johtua selästä. Mulla joskus sama juttu, kuten olen jo moneen kertaan todennut. Sydänkohtauksessa kipu on sellaista puristavaa, ei pistävää, heijastuu vasempaan käteen joka voi tuntua puutuneelta, ja kyllä sen kuulemma tuntee jos kyseessä on oikea sydänkohtaus. Tulee sellainen pelokas olo ja tietää kuolevansa jos mitään ei tehdä. Mäkin veikkaan että sun tapauksessa kyseessä on rintalihaksen revähtymä, jos se kipu on ritalihaksen kohdalla eikä niiden välissä.

Vihattu sanoi:

Saan itse näitä 'mustelmia' melkein joka selkäpäivän jälkeen latseihin, omituista :confused:

Herää kysymys. Käytättekö paljon aspiriinia. Se kyllä voi ohentaa verta niin paljon, että veri purkautuu suonista helpommin vähän paikasta kuin paikasta. Ainakin jos veri ei muutenkaan ole erityisen helposti hyytyvää. Esim. itselläni nenä paljon herkempi vuotamaan jo pienestä kaivelusta, jos on ottanut disperinin (alumiinilla puskuroitu aspiriini.). Itse olen korvannut kokonaan aspiriinit buranalla, jos haen maastaveto tai kyykkyennätyksiä. Tehoaa paremmin lihas- ja nivelkipuihin eikä aiheuta vatsaverenvuotoja. Jos taas aspiriinista hakee sen vertaohentavaa vaikutusta verenkiertoelimistön terveyttä ylläpitääkseen, niin 100mg/vrk on riittävä annos.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Powerhousu sanoi:
Sydänkohtauksessa kipu on sellaista puristavaa, ei pistävää, heijastuu vasempaan käteen joka voi tuntua puutuneelta, ja kyllä sen kuulemma tuntee jos kyseessä on oikea sydänkohtaus. Tulee sellainen pelokas olo ja tietää kuolevansa jos mitään ei tehdä.

:nusnus: Sydänkohtaus voi muuten ilmentyä pelkästään vasempaan ranteeseen... Eli kipua ei tunnu missään muualla, eikä esim. tätä yleistä puristavaa tunnetta rintakehässä/muualla vasemassa kädessä :nusnus: :D

Tosin tuollainen on kyllä ilmeisesti varsin harvinaista, ja kun nyt muistaisi mistä tuon repäisin... Pistän kyllä lähdettä heti kun löydän/ennen kuin joku vetää herneitä nassuun.. ;)

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom