Ouraman Kultsa kisa-analyysi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilma
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Joko olette lukeneet Ouraman analyysia? (meili liitolta) Paljon asiaakin mutta mua ainakin hymyilytti kohdat, jossa arvosteliin kilpailijoiden 'aivan kammottavia meikkejä' 'ei mitään teatteri tai kuvausmeikkiä'. Liitto oikein järjestää meikkikursseja ja paasataan kuinka meikin pitää olla vahva, kun kovat valot vievät siitä suurimman osan, naturaalisti/kevyesti meikattua paremminkin sakotetaan ja nyt taas toivottiinkin sitä naturaalia lookia. Ei mitenkään epäselviä nämä linjat koskaan :rolleyes: Mulla vaan sitten jäi jotain huomaamatta, koska oikeasti ei jäänyt mieleen mitään hirvittävän kammottavia maalitauluja.

En ole kyseistä meiliä nähnyt, mutta mitä noihin meikkeihin tulee, niin paikoin oli kyllä hieman epäonnistuneita ratkaisuja. Joskus ehkä kannattaisi pitää turpansa kiinni munkin, mutta minkäs niille totuuksille mahtaa. Minun mielestäni esim. yhdellä oli ihan liian voimakkaat luomivärit, yhdellä ihan liikaa poskipunaa ja vieläpä väärässä paikassa, ja yhden feikkiripset olivat todella epäonnistuneesti ratkaistu.. Ei ne linjat mitenkään epäselvät ole. Meikkiä tarpeeksi että näkyy, muttei siellä mitään sotamaalauksia tarvi olla.Tottakait valot syö vitusti sitä maalin näkyvyyttä, mutta rajansa silti kaikella...

Mikäs tuo maili oikein on, ei mulle vaan mitään ole liitolta tullut? Voisitko Wilma laittaa forwardina sen mulle vaikka tuohon alla olevaan mailiosoitteeseen?

Annie on mun mielestäni kyllä tässä asiassa oikeassa. Se nyt on vaan fakta, että jos esim. pinkkiä ja mustaa/savunharmaata luomiväriä lavameikissä verrataan keskenään, niin huomattavasti elegantimpi ja kauniimpi ratkaisu on tämä jälkimmäinen... kun ei niillä väreillä ole lavalla mitään merkitystä. On ihan sama minkä väriset ne asut on, musta on aina varma ratkaisu silmämeikissä.

Toisaalta kaikkea ei voi arvata etukäteen... esim. mulla oli mielestäni liian kirkkaan punainen huulipuna. Olisi riittänyt hillitympikin. Oma mokani tosin, itsepähän pyysin enemmän väriä. :D Noooo.. virheistä oppii!

Virheistä todellakin oppii...eka kisoissa laitatin meikit ihan "ammattimeikkaajalla" helsingissä...maksoikin ihan pirusti..ihmettelin jo pohjan levityksen yhteydessä että mitä helv....ja kysäisin et onkohan rouva ihan oikeilla jäljillä, sillä naamari näytti ihan harmaan läikikkäältä...tähän kyseinen "meikkaaja " totesi huonolla suomella...tee itse jos osaat paremmin??!!? joten annoin hoitaa homman loppuun..ja kyllähän mä näytin ihan peikolta :( ..kunnon katuhuo.....meikki ihan kamala :D ja kaiken lisäksi meikki lähti naamarista liikkeelle joten jouduin pesemään koko pohjan pois ja meikkaan kiireessä pohjat uudelleen..onneksi joku lainasi tummaa aurinkopuuteria etten näyttänyt valkoiselta lavalla...tästä oppineena laitoinkin seuraaviin kisoihin ihan itse meikin (ystäväni neuvoja noudattaen)ja mielestäni mulla oli hyvä ja raikas meikki lavalla :)...ja niin tulen itse tekemään meikin ensi kerrallakin ettei tarvi hävetä :)

Minulle oli tullu tuo maili.

Faidra sanoi:
Se nyt on vaan fakta, että jos esim. pinkkiä ja mustaa/savunharmaata luomiväriä lavameikissä verrataan keskenään, niin huomattavasti elegantimpi ja kauniimpi ratkaisu on tämä jälkimmäinen... kun ei niillä väreillä ole lavalla mitään merkitystä. On ihan sama minkä väriset ne asut on, musta on aina varma ratkaisu silmämeikissä.

Faidra kirjoittaa asiaa. Ei missään nimessä pinkkejä luomivärejä, vaikka biksut olisivatkin sen väriset. Lava-/näytös-/whatever meikki tehdään aina tummilla sävyillä! Mustaa, valkoista, harmaata. Ei mene metsään ainakaan värien puolesta!

Kasvot tulisi myös saada lähes yhtä tummiksi kuin on kroppakin. Se kyllä onnistuu, kun laitetaan sitä lattaritanssioitten puuteria tarpeeksi paljon. Meikki on silti ihan luonnollinen.

Kyllä minun mielestäni K.P kirjoitti ihan asiaa myös korkokengillä kävelystä. Siihen ei tarvita paljon harjoitusta, mutta vähän vaivaa kylläkin ;)

Postaatkaa se maili suoraan tänne foorumille. Ei minua se meikkitilanne niinkään kiinnosta, mutta jos siinä on jotain muuta? :rolleyes:

Jos käyttää ammattimeikkaajaa, kannattaa aina vaatia koemeikki. "Ammattilainen" sana ei vielä takaa sitä, että meikki onnistuu ja kummatkin osapuolet ovat tyytyväisiä. Lava tai muihin suuriin esiintymisiin koe-meikillä varmistutaan siitä, että kemiat & visiot synkkaa eikä tarvitse sitten jännittää itse päivänä mitä tapahtuu.
Itse tein nyt eka kertaa lava-meikkejä tuonne kultsalle ja tosiaan yllätyin pro-tanin vihreä sävytteisestä ruskestuksesta (ei siis niin että näyttäisi vihreältä vaan taittosävy) ja hetkisen tuli siinä säädettyä jottei pohjasta tulisi harmaa, eikä liian tumma joka syö kasvoilta muodot ja meikiltä hehkun.
Aika luonnolliseen lopputulokseen päädytään jos ei lähdetä tekemään mitään yyber yli lyöntejä. Valot syö meikkiä, mutta on vahvuudellakin rajansa. Liika näkyvyys ei ole sekään aina hyvä. Tärkeintä on kuitenkin varmaan saada kunkin kilpailijan omat piirteet tuotua kauniisti ja luonnollisesti esiin tukemaan kokonaiskuvaa, eikä saada ainoastaan meikkiä näkymään takalehtereille saakka.

Oma veikkaukseni on että KP vaan haluaa liiton "omalle" meikkaajalle lisää töitä.. Saadaanpahan siitäkin rahat pois. On kyllä sisäänpäin lämpiävää porukkaa..:jahas: Alkaa ihmetyttää nuo kaikki rahastuskeinot mitä ne keksii.. ;)

Ite sain ja luin myös kyseisen meilin, ja ihan täyttä asiaahan tuo oli kokonaisuudessan.

Meikeissä oli kevään kisoissa ihmeen paljon hirmu vaaleita kasvoja, jotka ei oikein istu muun kisavärin kanssa. Toki kasvot saa olla vaaleammat kuin kroppa, mutta silti. Ja kisapaikalla ihmettelin parin muun katsojan kanssa, että onko joku sama tyyppi tehnyt niitä tiettyjä meikkejä siellä takana, kun huulet oli ihan yli räikeän punaiset ja silmämeikit oli vedetty ihan överiksi.

Jos noita ammattilaisten kisakuvia jaksaa tuijotella, niin esimerkiksi niistä voipi ottaa oppia itsekukin. Vimosen päälle laitettuja, mutta silti raikkaan ja terveen näköisiä kasvoja ja hiuksia.

Pakko tähän sanoa, että kyllähän tää hlö joka toimii K.P:n "tiimissä", tekee hyvin saman tyylisiä meikkejä moneen naamaan.... (en lähde arvostelemaan meikkaustaitoa sen enempää..) mutta eiköhän tässä oo taustalla myös se että hän sais tiimeineen mahd.paljon meikattavia.... :rolleyes: Kyl melkeen kannattaa tilata se koemeikki samaan pakettiin jos hommaa meikkaajan muualta...ja toisaalta se voi olla jossain tapauksessa parempikin..ehtii se meikkaaja keskittyä paremmin meikattavaan, kun että kovalla kiireellä kaikille samat maalit naamaan -tyyli. Parempi että molemmat osapuolet on tyytyväisiä ja myös että kilpailijalla on mahdollisuus etsiä uus meikkaaja jos tulos ei miellytä..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mun mielestä huomautus meikeistä(samoiten kuin asennoista ja kävelyistä) oli todellakin aiheellinen, sen verran eksoottisia ratkaisuja parilla tytöllä oli. Hyvä vaan, että annetaan palautetta, että tytöt yltäisivät entistä parempiin suorituksiin.:thumbs: ..ei jokaisen parannusehdotuksen taustalla tarvi aina nähdä valtaisia salaliittoteorioita..

Eli todellakin niinkuin Jemelyn sanoi, ottakaa ihmeessä se koemeikki.. Harmillista, että muutoin hyvä kunto ja suoritus kärsii noin pienistä seikoista..

Nuista meikki asioista en ymmärrä mitään. Kiinnitti vaan huomio tuohon keskustelun tyyliin. Kysynkin nyt kuinka moni teistä on ollut lavalla kisaamassa tai kuinka monella teistä on tuomari kortti? Kuinka moni on vetänyt kisadietin?

Hmm, vaatiiko mielipiteen esittäminen tuomarikortin? .. ainakin minä esitin jutut muodossa "Minun mielestäni" ..miten se, onko vetänyt kisadieetin tai istunut tuomaririvissä liittyy siihen, että lausuu mielipiteensä meikistä ja koukkupolvin kävelystä.. (tai no toki tuomarikortti voi kertoa korkeammasta asiantuntevuudesta, muttei mielestäni estä keskusteluun osallistumista, vaikkei rinnassa roikukkaan ifbb n pinssi) Mun makuun on hyvä, että mielipiteet sanotaan ja erilaiset näkökannat tulee esille, oli sen kirjoittaja sitten liikkeellä millaisella taustalla tahansa.. vai ?

Mitenkähän nuo tosiaan liittyy siihen meikkaamiseen ja kävelemiseen? Ei se varmaan kävelyä muuta jos on vetäny kisadieetin.. ;) Olis kiva tietää että mitä vanhakeho tarkoitti?

No KP on aina suora sanoissaan ja ei paljoo kiertele. Se on toisaalta hyvä ja toisaalta huono.. Joku voi ottaa kritiikistä nokkiinsa, vaikka leikkiin on lähtenyt tietoisena mahdollisesta palautteesta ja sen muodosta(voi olla negatiivista).
:piis:

KP:kin on vetänyt kisadieetin -30 vuotta sitten. ;)
Mutta vakavasti: Vituttaa kun keho- tai fitnesskisoihin liittyvissä ketjuissa aina joku pilkunviilaaja kyseenalaistaa keskusteluun osallistuvien kokemuksen / asiantuntemuksen aiheeseen liittyen. Eiköhän täälläkin useimmat heittele kommenttejaan melko puhtaasti oman mielipiteen pohjalta - toki käsiteltävään asiaan huolellisesti perehtyen. Jos kisakokemusta tai tuomaripohjaa haetaan, niin olisi tämäkin kovin pienen piirin foorumi.
Pakkotoisto on juuri siinä mielessä asiallinen sivusto, että tavallinen hiihtäjäk pääsee ilman karvojen ajelua vertailemaan omia näkemyksiään niiden oikeiden ammattilaisten vastaaviin. :arvi:

Oletan myös, että Vanhakeho ei itse kommentoi F1-kisoja tai Jääkiekkoa tms., koska ei niissä itse ole kisaamassa? Miten kortti liittyy kommentointiin? Arvostelulaji --> saa arvostella?

No kylhän se taitaa olla niin ettei niillä meikeillä ja lavakävelyllä ole mitään merkitystä sijoitukseen. Suomen taso vaan on niin hyvä, ettei edes tällä kunnolla mikä Pikku-Koolla on kuvassa, oo mitään jakoo viiden joukkoon:rolleyes:

Ja ei kai niillä puvuillakaan oon mitään väliä kun mummo-sloggeilla mennään EM-kisoihin.

Liitteet

• kirsi%201.webp
    kirsi%201.webp
    17,5 KB · Katsottu: 270
  • EPV0004-01.webp
    EPV0004-01.webp
    26,1 KB · Katsottu: 262
ja nämä kommentit edelleen, niinkuin minä nämä asiat näen(siis ilman pätevyyttä).....kuten tonnikertaa on todettu, se bf kisa on paljon muutakin kuin lihaisuus ja kireys.. Olen totaalisen varma siitä, että Suomessakin menestyy lihaisat ja kireät tyypit, kun on ne muutkin osa-alueet kohdallaan.. Jos kisassa on ollut lihaisia ja kireitä tyyppejä, joiden lavakäytös/esiintyminen/malli/rakenne/puvut/kehonbalanssi jne jne jne (huomio: bf kisa ei myöskään ole tissienesittely kilpailu) tai muu on päin vittua, niin heti kirjotetaan miten suomessa ei pärjää lihalla ja kireydellä..huoh..:curs:

Hmm tuli vielä noista puvuista mieleen, että monella oli todellakin aika jänniä ratkaisuja etenkin two piece puvun alaosan kanssa. Teki joillakin keskivartalon todella kummallisen näköiseksi. Eli tytöt, niihinkin vaan enemmän huomiota :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom