Oudot näperrysharrastukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja proileri
  • Aloitettu Aloitettu
Perinteisesti ihmiset tykkäävät tehdä kaikenlaista kivaa näpertelyä harrastuksekseen. Joku veistää käkikelloja, toinen tuunaa tietokoneita ja kolmas remppaa vintagemopoja. Millaista värkkäilijää pakkikselta löytyy? Mitä oudompi niin sitä parempi, tietysti ;)

Oma outo harrastus on figuurien maalaus, siis pikkuisten fantasia/scifiukkeleiden. Ei tajua miten voi saada karvan alle kolmikymppisenä, thainyrkkeilyn ja moottoripyöräilyn ja muiden "miehekkäiden" harrastusten ohella, kiksejä siitä että maalaa jotain tulitikkuaskin kokoisia muovisia scifisotilaita pyssyt kourassa, mutta niin se vaan o kiva istahtaa pöydän ääreen ja kokeilla saako maaleja oikeisiin paikkoihin. Paras palaute o tietenki joltakin asiaan vihkiytymättömältä se "miten ihmeessä oot saanut näin tarkkaan tehtyä" :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pienoismalleja kokoilen silloin tällöin. Edelliset - Ferrari F2007:n ja Dodge Viperin - kokosin viime kesänä.

morrit on meikän näperrysharrastuksia, mukavahan niitä on tehä ja saa sen värisiä mitä haluaa. helppoahan se on ja omaan silmään tulee siistimpiä mitä kaupan hyllyillä.

Mulla on joku perversio häröihin ja hyödyttömiin virkkaus- ja neuleohjeisiin. Mitä oudompi ja tarpeettomampi juttu, niin sitä todennäköisemmin innostun siitä. Olen mm. virkannut peniksenmuotoisen suojuksen huulirasvalle.

Älkää kysykö miksi, en minä tiedä..

kasailen palapelejä
1000 palan palapelejä on tullu nyt tehtyä ja osa on päätynyt seinällekkin kehyksiin
justiinsa tilasin 3000 palan palapelin ja siihen kaveriksi sellaisen maton alle että sen voi kääriä pois jos vaikka tulee enemmän porukkaa käymään

3000 palan palapelin koko on 116 x 84 cm ja siitä ajattelin tehdä taulun
himottaa jo nyt ostaa mailman suurin palapeli joka on 24000 palaa ja sen koko on 428 x 157 cm mutta missä tuon kokoaisi ja mille seinälle sen ripustaisi :)

Itse näpertelen lähinnä puukkoja, kuksia ja perhoja. Perhojen teossa olen kyllä aika amatööri ja tuleekin väännettyä melkein pelkästään hyväksi havaittuja perusperhoja. Myös koruja olen joskus tehnyt muutamia.

Haaveissa olisi joskus väsätä tällainen:

066_cuttysark.jpg

Lataan paukkuja. Ja näpertelen mie kaikkea muutakin, eukon mielestä varsin joutavan päiväisiä juttuja. Ei vaan tule mieleen, mitä...

Neulon, virkkaan, kehrään (värttinällä), ompelen, piirustelen ja tarpeen vaatiessa voin jotain nikkaroidakin. Vaihtelun vuoksi välillä jotain origameja tai muuta paskartelua, ei kuitenkaan mitään kortteja tai muuta vastaavaa vaan hyödyttömiä taideprojekteja. Pienoismallien rakentaminenkin kiinnostaa, mutta olen vasta yhden tehnyt. Neulominen ja kehräys vie varmaankin 80 % näpertelyajasta, käyttövaatteita enimmäkseen.

Eivätkä nämä mitään outoja ole kenelläkään, näpertely on tosi suosittua nykyisin.

Mulla on joku perversio häröihin ja hyödyttömiin virkkaus- ja neuleohjeisiin. Mitä oudompi ja tarpeettomampi juttu, niin sitä todennäköisemmin innostun siitä. Olen mm. virkannut peniksenmuotoisen suojuksen huulirasvalle.

Älkää kysykö miksi, en minä tiedä..

Puutteessa? :D Tai muuten vain paatumaton perverssi. Ei sillä että siinä mitään vikaa olisi. :)

Mulla on aina ollu tarve tehä jotain käsillä, mutta tähän mennessä suurin osa tuotoksista on mennyt ihan käsille. Haaveena olisi joskus näpertää jotain vaativampaa.

Lataan paukkuja. ...

Itselle tuli ensimmäisenä sama homma mieleen mutta ajattelin että ei voi luokitella näpertelyksi kun parhaana vuonna olen tehny 15 000 paukkua. Harjoituspaukut tulee nopeasti mutta kisa panoksissa menee noin 2h/300kpl. No samaan näpertelyyn voisi sitten vaikka luokitella laukaisukoneiston hionnat ja esim. itse tehdyn valokuitu jyvän hionnat jne.

No ne on kaikki sitä samaa näpertelyä...

Itsellä ei ole enää mitään _näpertelyä_, kun 2pyöräset moottorilla liikkuvat myin pois.

Mutta kuitenki tämmönen outo harrastus, kuten Chilit! Eipähän niistä mitään tule, mutta kuitenki niitä on kymmenkunta purkkia. Niille aamuisin valon päälle pistän ja illalla iltasadun jälkeen valon sammutan, niitä lannotan ja hoivaan. Tällä hetkellä ne jostain kumman syystä pudottelee lehtiä, mutta onneksi on 6siementä itämässä, että saadaan lisää rehuja taloon.

Perinteisesti ihmiset tykkäävät tehdä kaikenlaista kivaa näpertelyä harrastuksekseen. Joku veistää käkikelloja, toinen tuunaa tietokoneita ja kolmas remppaa vintagemopoja. Millaista värkkäilijää pakkikselta löytyy? Mitä oudompi niin sitä parempi, tietysti ;)

Oma outo harrastus on figuurien maalaus, siis pikkuisten fantasia/scifiukkeleiden. Ei tajua miten voi saada karvan alle kolmikymppisenä, thainyrkkeilyn ja moottoripyöräilyn ja muiden "miehekkäiden" harrastusten ohella, kiksejä siitä että maalaa jotain tulitikkuaskin kokoisia muovisia scifisotilaita pyssyt kourassa, mutta niin se vaan o kiva istahtaa pöydän ääreen ja kokeilla saako maaleja oikeisiin paikkoihin. Paras palaute o tietenki joltakin asiaan vihkiytymättömältä se "miten ihmeessä oot saanut näin tarkkaan tehtyä" :D

Täällä on kanssa yksi figuurien maalaaja ja pienoisnmallien rakentaja. Olen pelannut joskus myös Warhammer FB ja 40k:ta, mutta viimeaikoina pelkästään maalannut. Ja nämähän eivät ole pelkästään lasten harrastuksia, itse olen kolmekymppinen.

Technic-sarjan legot. :nolo: :lol2: Jos vaan on sopiva tekosyy (lue: lapsi), äkkiähän niiden parissa vierähtää tunti jos toinenkin. :D

Mä oon nyt innostunu näpertelemään kakunkoristeita eli fanitan kaikkia kakkublogeja ja tilailen netistä tavaraa ja näpertelen marsipaanista kukkia ja kaikkia hömpötyksiä. Ihmeellistä miten siinä hermo lepää, vaikka oon mitä kärsimättömin ihminen ja esim suurin osa muista askarteluista päättyy siihen että hermostun. :)

Teroittelen puukkoa...
Toi on muuten hassua... vaikka terotettavana ois vaan joku vanha viikate, vesuri tai vastaava, aikaa menee aivan törkeesti kun yrittää viimeisen päälle hyvää terää. :D

Eipä nämä mitään outoja harrastuksia ole (ehkä viimeinen :D), muttah tässä jotain:

- Puusta tulee vuoltua tietynlaisia kaulakoruja itelleni, eli metsästä keräilen sopivan kokoisia risuja, joita vuoleskelen illat pitkät kämpillä (kun kiinnostaa, yleensä kesäisin...).

- Tuo edellä mainittu veitsien/puukkojen teroitus, pakko teroitella vähän väliä, vaikka ei tarvetta olisi :D (lanskyn setillä saa törkeen teräväks kaikki veitset :))

- Valuttelen kynttilän steariinia käsille/sormille/kull.., tai siis mille tahansa kehon ulokkeelle, eli teen steariini "hanskoja" :D, se on aika jännää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom