"Oudot" dropit/luontaistuotteet jne.

En ny heti muista, onko tällaista threadia ollut, joten pistetääs pystyyn..
Tarkoitus ei ole todistella tai heitellä tutkimustuloksia, vaan lähinnä omakohtaisia kokemuksia jne. ko. alan tuotteista..

ARNIKA -tätä joskus söin purkin (maksokohan jonkun €14-15 ja siinä oli 20g tavaraa, eli helvetin paljon pieniä valkoisia palloja, tosi "riittoisa"). Kyseessähän on homeopaattinen valmiste, jota esim. saksassa on käytetty leikkausten jälkeisiin olotiloihin, shokin ja loukkaantumisten yhteydessä jne. Quottaan tässä I.Dannheisserin & P.Edwardsin "Homeopatia" kirjan tekstiä: "Vahvistaa elimistöä ennen leikkausta ja edistää paranemista leikkauksen jälkeen", tämä on mielenkiintoinen, eli auttaa vaivoihin: "Kaatumiset, iskut, mustelmat, sijoiltaanmenot, nyrjähdykset lihaksissa, jänteissä ja nivelissä, YLIRASITUS LIIKUNNAN HARRASTAMISESTA".
Itse otin n. 15 min. ennen treeniä kielen alle 5-6 palloa (ennen sitä ei saanut syödä & juoda 15 minuuttiin ja sama koskee nauttimisen jälkeen) ja heti treenin jälkeen sama satsi (taaskaan ei ennen, eikä jälkeen 15 min. mitään muuta suuhun) -Asiantunteva myyjä näin kehotti. Tällä "kuurilla" vetelin ekan HST-syklin (3 kk) läpi ilman mitään kolotuksia & flunssia, joka oli mulle aika harvinaista tuolloin. Kokeilemani tuote oli Arnica montana d-12.

OREGANOÖLJY - Eteerinen öljy.Tästä en tietoa ole löytänyt/en kyllä etsinytkään..Vaikuttava aine karvakroli. Flunssa ja vatsa-oireisiin. No..ostin pipettipullon (en muista hintaa), kun treenikaveri kehui auttaneen hänellä. Oli varmasti monen asian summa, mutta kyllä tuo kummasti "säväytti". 2 tippaa vesilasiin, sekoita hyvin ja juo. VAROITUS: laitoin 5 tippaa, en sekoittanut hyvin ja join ja..kuolin! Ainakin melkein..vittu ku paloi suu ja nielu..pirtukin on maitoa verrattuna tähän. Voimakkaaseen makuun tottuu kyllä ajan kanssa..
Tällä hetkellä taas kokeilussa, katsotaan onko mitää vaikutusta flunssaan..niin kyllä se jotain vaikutti vatsankin toimintaan, mutta en nyt kuolemakseni muista miten.

..laittakaa muutkin kokemuksia jne. tällaisista "sallituista" dropeista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Karmolis tipat. Avaa nenän, auttaa ruoan sulatukseen ja verenkiertoon yms :)

Mielenkiintoinen threadi.

Kiinnostaisi kuulla myös, onko ihmisillä tullut luontaistuotteista ja "oudoista dropeista" allergisia reaktioita? Astmaatikko-allergikkona joutuu aina kokeilemaan noita hyvin varovasti jos ylipäätään uskaltaa kokeilla ollenkaan.

Kun aikoinaan asuin yhdessä hometalossa, sain siittä palkkioksi jonkun ihme home-herkkyyden: flunssa iskee aina vähän väliä, ontelot tukossa/kuivat, päätä särkee (varsinkin jos joku esim. kuivaa sisätiloissa pyykkiä jne.).
Eli tätä kautta on tullu mielenkiintoa ko. tuotteisiin.

Muuten: ihan perus valkosipuli (raakana) kuuriluontoisesti tuntuu auttavan. Samoin suolavedellä ontelojen huuhtelu. C-vitamiini suurilla annoksilla.
Mitään astmaa ei mulla ole diagnosoitu, voihan sitä jonkinasteista ollakin.

Kun aikoinaan asuin yhdessä hometalossa, sain siittä palkkioksi jonkun ihme home-herkkyyden: flunssa iskee aina vähän väliä, ontelot tukossa/kuivat, päätä särkee (varsinkin jos joku esim. kuivaa sisätiloissa pyykkiä jne.).
Eli tätä kautta on tullu mielenkiintoa ko. tuotteisiin.

Muuten: ihan perus valkosipuli (raakana) kuuriluontoisesti tuntuu auttavan. Samoin suolavedellä ontelojen huuhtelu. C-vitamiini suurilla annoksilla.
Mitään astmaa ei mulla ole diagnosoitu, voihan sitä jonkinasteista ollakin.

valkosipuli toimii oikeasti, mutta HIEMAN muistutellaan pahanhajuisesta hengityksestä...:(

Tuota oreganoöljyä en voisi kuvitella laittavani suuhun edes 1 tippaa raakana..ennen vaikka mukillinen bensiiniä!

Tuota oreganoöljyä en voisi kuvitella laittavani suuhun edes 1 tippaa raakana..ennen vaikka mukillinen bensiiniä!

Aromaterapeuttisia öljyjä ei missään nimessä käytetä sisäisesti! Ulkoisesti voi käyttää lalittamalla tuoksulyhtyyn tai muutama tippa kylpyveteen tai vartalovoiteeseen.

Noista homeopaattisista tuotteista että ne on kyllä oikeesti toimivia. Esim. Rhus toxicum on hyvä lihaskipuihin ja tuo em. Arnica ihan ehdoton leikkaus- ja loukkaantumistapauksissa. Nux vomica on taas hyvä ehkäisemään krapulaa. ;)

Aromaterapeuttisia öljyjä ei missään nimessä käytetä sisäisesti! Ulkoisesti voi käyttää lalittamalla tuoksulyhtyyn tai muutama tippa kylpyveteen tai vartalovoiteeseen.

Noista homeopaattisista tuotteista että ne on kyllä oikeesti toimivia. Esim. Rhus toxicum on hyvä lihaskipuihin ja tuo em. Arnica ihan ehdoton leikkaus- ja loukkaantumistapauksissa. Nux vomica on taas hyvä ehkäisemään krapulaa. ;)

Entäs Testomin ?

Gingko biloba on yksi mikä toimii jokseenkin. Kannattaa kokeilla ihan vaan sen antioksidanttivaikutuksen takia. Onkohan suomessa nimellä neidonhiuspuu tms.

Kannattaa muistaa, että homeopaattisissa tuotteissa ei ole mitään muuta kuin vettä.

Just, just.....:david:
Siellä on sitä vaikuttavaa ainetta potenssoituna... rakeiden makea maku johtuu siitä että ne on tehty sokerista.

Tämä on tällainen uskon asia. Onko siinä vitun monta kertaa laimennetussa vedessä joku jälki siitä alkuperäisestä aineesta vai ei. Ja onko näillä homeopaattisilla tipoilla muuta kuin placebo vaikutusta. Uskokoon ken haluaa.

amylaattiinitraatti, sita kaytetaan aromaterapiassa. Se on sellanen pieni pullo siita kun ottaa pitkan nuuhkasun, niin menee paa taysin sekaisin noiin 10 sekuntia.
Eli ei kaikki terapia jutut ole ihan huuhaata :)

Tämä on tällainen uskon asia. Onko siinä vitun monta kertaa laimennetussa vedessä joku jälki siitä alkuperäisestä aineesta vai ei. Ja onko näillä homeopaattisilla tipoilla muuta kuin placebo vaikutusta. Uskokoon ken haluaa.

Jep, koko homeapatian ajatus, että lääke on sitä vahvempaa mitä useampaan kertaan se on laimennettu kuulostaa todella uskottavalta...

Edit: odottaa, että joku asiaan hurahtanut tulee valistamaan minua ja toteamaan kuinka väärässä olen ja perustelee vielä asian tieteellisesti...

Sä et Larzan vaan usko potentiaatioon. En muuten minäkään. Kun oikein laimennetaan, ei alkuperäisestä vaikuttavasta aineesta ole molekyyliäkään jäljellä. Ellei vaikuttavaa ainetta ole, minkähän shamaanin aurasta johtuvan aineettoman prosessin tässä pitäisi parantaa? Myös Maailman terveysjärjestö WHO on varoittanut vaihtoehtolääkkeiden sääntelemättömän käytön epäsuotuisista tai jopa vaarallisista vaikutuksista. Ei siis usko nuokaan. Reseptorit jyllää.

Reseptorit toki jyllää. Itse en ajattele nyt uskonasioita, otetaan tähän ketjuun nyt näitä kokemuksia jne. Kaikkia droppeja sitä ihmisille myydään, niin lisäravinteina, kuin flunssan livittäjinä, ihan sama mulle.

Tarkoituksena on, jos saisi enemmän jotain käyttäjien fiilareita tänne. Placeboa tai ei, prosessi ei ole nyt tärkein.

Tarkoituksena on, jos saisi enemmän jotain käyttäjien fiilareita tänne. Placeboa tai ei, prosessi ei ole nyt tärkein.

Olet oikeassa. Pahoitteluni, meni vähän yli. Itse olen tältä saralta käyttänyt ainakin inkivääriä nivelhuoltoon, vehreää teetä dieetillä ja oluthiivaa johonkin. Vaikutuksista en osaa sanoa, mutta sama se on monen synteettisenkin kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom