Otteluun psyykkaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Indra
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten tänne kirjoittelevat kilpailijat psyykkaavat itseään otteluun? Pyrittekö vain keskittymään, haetteko jotain tiettyä tunnetilaa tms? Saatteko adrenaliinin kiertoon jo ennen kuin nousette naruneliöön/kävelette matolle? Olisi todella mielenkiintoista kuulla, miten eri ottelijat valmistautuvat henkisellä puolella juuri ennen kuin ensimmäiset iskut vaihdetaan.

En itse ole koskaan kiinnittänyt erityistä huomiota asiaan, mutta kohta olisi syytä ;)

Nå, naruneliöön en oo noussu. Mutta tatamille. Ja kyllä se veri pumppaa oikeen kunnolla. Kädet tärisee jne... Siis toi on ennen matolle menoa. Sitte samantien ku pääse matolle ni kaikki muu vaan unohtuu. Ja ennen matsia nyt käyn vaan läpi päässä tekniikoita ku oon hionu treeneissä. Ja sitte ehkä voi päätää mitä alasvientiä yrittää ekaks (tyyliin shoottaan heti jalkoihin tjms).

Naruneliöön on tullu noustua muutama kerta, lajina thainyrkkeily. Ite yritän vaan saada pään tyhjäks ennen kehään nousua ja keskittyä vaan matsiin. Toki joku kunnon rähinä hevi-kipale nostaa fiilistä :rock:

katsot sen pätkän kummelia missä on ne pari harakkaa(terrrrve kaveriii!!) ja sitten samaistut siihen monesti mukana olevaan mieheen(eero kakko) ja ajattelet mielessäsi "mä meen vetään sitä TURPAAN!!!" tämä pari kertaa pukuhuoneessa ja sitten kehän laidalla sanot sen ääneen: "mä meen vetään sitä TURPAAN!!! :thumbs:

huumor sanoi:
katsot sen pätkän kummelia missä on ne pari harakkaa(terrrrve kaveriii!!) ja sitten samaistut siihen monesti mukana olevaan mieheen(eero kakko) ja ajattelet mielessäsi "mä meen vetään sitä TURPAAN!!!" tämä pari kertaa pukuhuoneessa ja sitten kehän laidalla sanot sen ääneen: "mä meen vetään sitä TURPAAN!!! :thumbs:

No näin juuri :lol2:

Yritän mielessä kertailla mahdollisia komboja jotka voisivat toimia, mutta yleensä ne unohtuvat täysin. Sitten vain mietin että antaa palaa ja muista suojaus. :D

Indra sanoi:
Miten tänne kirjoittelevat kilpailijat psyykkaavat itseään otteluun? Pyrittekö vain keskittymään, haetteko jotain tiettyä tunnetilaa tms? Saatteko adrenaliinin kiertoon jo ennen kuin nousette naruneliöön/kävelette matolle? Olisi todella mielenkiintoista kuulla, miten eri ottelijat valmistautuvat henkisellä puolella juuri ennen kuin ensimmäiset iskut vaihdetaan.

En itse ole koskaan kiinnittänyt erityistä huomiota asiaan, mutta kohta olisi syytä ;)

Itselläni ainakin kysymys on enemminkin mahdollisimman rennosti ottamisesta, adrenaliinin ja stressireaktioiden hillitsemisestä kuin aggression lietsomisesta. Adrenaliinipurkaus on varsin kuluttava ja vetää ohi mennessään aika veteläksi. Siksi se tulisi ajoittaa otteluun eikä sitä ennen.

Tyypillisesti adrenaliinipurkausta seuraa post-traumaattinen reaktio; vetelyys ja täydellinen herpaantuminen, sattuneesta syystä juuri nyt päällä :)

Mulle kehaantulobiisi on todella tarkea. Kuuntelen sen lapi kymmenia kertoja matsia edeltavina paivina ja yritan kuvitella itseni nousemassa sinne kehaan tai hakkiin ja vetelemaan vastustajaa turpaan kaikin eri tavoin. Positiivisen ja luottavaisen olon saaminen on erittain tarkeaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä koitan olla miettimättä koko matsia ja valmistautua hyvin. Sit ennen matsia ajoissa lämpö päälle, linimentit niskaan jasit vaan koittaa ravistella paikkoja auki, kunnon tannsit päälle ja sit vaan ollaan itsevarman näköisiä...
oon kyllä kauhee jännittämään matseja...

Kiitos vaivautuneille, monenlaisia tapoja näyttää porukalla olevan. Ehkä ne henkisen puolen jutut tapahtuu sitten itsestään, kun odottelen vuoroa pukuhuoneessa. Lähinnä just jännittää se ottelun alku ja ensimmäinen erä. Kyllä siinä itse matsin aikana yleisö ja jännitys sitten unohtuu aivan varmasti, mutta olis mukava pystyä rentoon suoritukseen alusta asti.

Tuli mieleen juttu "Kehäkuninkaat"-boxin dokumentista, jossa Foreman kertoi, kuinka olympialaisissa se oli saanut kesken matsin jonkin omituisen paniikkikohtauksen: "I heard some kind of buzz in my ears and thought that he was killing me... I was really scared and paniced... Then I just kept punching as hard as I could... And then he took a dive and that buzz ended" :eek: (Ulkomuistista, ei nyt sanatarkasti noin..)

http://www.nndb.com/people/250/000023181/
..Väittää muuten samassa dokumentissa, että ottaa vielä matsia, jos emäntä antaa myöten :thumbs:

Carlos sanoi:
Miten meni?

Ihan hyvin meni, pakollinen matsin jälkeinen krapulakin on jo lusittu :)

Omoplata sanoi:
Itselläni ainakin kysymys on enemminkin mahdollisimman rennosti ottamisesta, adrenaliinin ja stressireaktioiden hillitsemisestä kuin aggression lietsomisesta. Adrenaliinipurkaus on varsin kuluttava ja vetää ohi mennessään aika veteläksi. Siksi se tulisi ajoittaa otteluun eikä sitä ennen.

Tyypillisesti adrenaliinipurkausta seuraa post-traumaattinen reaktio; vetelyys ja täydellinen herpaantuminen, sattuneesta syystä juuri nyt päällä :)

Itse en ole otellut eli minulla on vain teoriatietoa. Jos adrenaliini tulee liian aikaisin on pyrittävä pitämään alavatsa rentona, ettei joudu adrenaliinishokkiin: kädet tärisee ja hartiat menee lukkoon. Tähän perustuu itämäisten perinteisten lajien syvähengitys eli hengitetään alavatsalla. Saman ilmiön huomasi joku saksalainen psykologi, hänen ratkaisunsa oli hieroa alavatsa rennoksi. Tällöin ihminen pysyy taistelukuntoisena.

läski77 sanoi:
Itse en ole otellut eli minulla on vain teoriatietoa. Jos adrenaliini tulee liian aikaisin on pyrittävä pitämään alavatsa rentona, ettei joudu adrenaliinishokkiin: kädet tärisee ja hartiat menee lukkoon. Tähän perustuu itämäisten perinteisten lajien syvähengitys eli hengitetään alavatsalla. Saman ilmiön huomasi joku saksalainen psykologi, hänen ratkaisunsa oli hieroa alavatsa rennoksi. Tällöin ihminen pysyy taistelukuntoisena.

Tuo kuulostaa just siltä, että sen on kertonu joku möhömahaguru joka ei oo ikinä otellu missään. Miten adrenaali tulee liian aikasin? Kuulostaa samalta ku ennenaikanen ejakulaatio: omgomg ny se tuleeeeeee *spruits* ja adrenaliinit o menny.

Toimiskoha siihen vatsan hieronta ja hengitystekniikka..

-Ronin- sanoi:
Tuo kuulostaa just siltä, että sen on kertonu joku möhömahaguru joka ei oo ikinä otellu missään. Miten adrenaali tulee liian aikasin? Kuulostaa samalta ku ennenaikanen ejakulaatio: omgomg ny se tuleeeeeee *spruits* ja adrenaliinit o menny.

Toimiskoha siihen vatsan hieronta ja hengitystekniikka..

No kyllä se nyt mielestäni ihan perustellulta kuulostaa, että ennenaikainen adrelaniini ei hyvääkään tee. Kyllähän adrenaliini rushin jälkeen tulee hyvinkin vetämätön olo. Ei siitä ainakaan kehässä hyötyä ole?

nothing sanoi:
No kyllä se nyt mielestäni ihan perustellulta kuulostaa, että ennenaikainen adrelaniini ei hyvääkään tee. Kyllähän adrenaliini rushin jälkeen tulee hyvinkin vetämätön olo. Ei siitä ainakaan kehässä hyötyä ole?

Mä vaan luulen et se adrenaline rush ei mee ohi ennen ku se "vaara" on ohi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom