Ostetaan Mayors kimpassa!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Ajatteletko tosiaan että kukaan ei vain ole hoksannut mainostaa Pakkotoistolla vai voisiko kyse olla siitä että sitä on harkittu mutta todettu se syystä tai toisesta kannattamattomaksi.
Itseasiassa edesmennyt Mayors mainosti Pakkotoistolla ja se oli ikäänkuin kotisali. Markkinointi, mitä voidaan tämmöisen saitin kautta järjestää, on huomattavasti hektisempää kuin muissa medioissa. Jos minä laitan nyt tuohon tiedotuksen online, niin sen näkee heti yli tuhat ihmistä, siis heti. Jos huomenna pitäsi saada lössiä jonnekin, niin se onnistuu välittömästi.

Mukana myös. Ja Alekseille, kun höpötit edellä työntekijän/tekijöiden palkkakuluista, niin kuten aikaisemmin jo mainittiin, niin sellaisia ei olisi, koska lukittu aulatila olisi tarkoitus vuokrata jollekin liikkeenharjoittajalle, jolloin hän maksaisi siitä yhdistykselle istumalla siinä. Yhdistyksen olisi toki maksettava sitten jonkinlainen korvaus liikkeenharjoittajalle, jos se haluaisi myydä jäsenyyksiä liikkeenharjoittajan kautta, mutta minkäänlaista kiinteetä parin tuhannen euron kuukausipalkkaa ei oli maksettavana. Näin ollen ainoa varsinainen kiinteä työntekijän palkka olisi siivoojan.

Oma sijoitus = 300euroa ei ole paha ja sitä ei voi "menettää" siinä mielessä että sen saa ekan vuoden aikana takaisin säästetyissä kuntosalimaksuissa. Toki "riskiä" voi vähentää sillä, että ei liity yhdistykseen jäseneksi ja jatkaa treenaamista 50e/kk systeemillä. Mutta ekan vuoden jälkeen maksat treenaamisesta enää puolet entisestä (jos olet yhdistyksen jäsen) joten kaikkien jotka tietävät treenaavansa Mayorsilla pitempään kuin vuoden kannattaa ehdottomasti liittyä jäseneksi.

Perustettavalle yhdistykselle valitaan hallitus, joka pyörittää salia toimikautensa ajan. Mitään yhtä isompaa sijoittajaa ei yhdistyksessä voi olla - silloin pitäisi olla osakeyhtiö. Osakeyhtiö tällaisena toimintamuotona olisi aika hankala kun kaikki 300 osakasta olisi sitten virallisissa papereissa yrittäjiä ja sitä leimaa harva haluaa papereihinsa (osuus yrityksessä vaikeuttaa mm. ansiosidonnaisen saamista vaikka olisit täyspäiväisesti töissä toisella).

Koko tämän idiksen lähtökohta on se, että EI lähdetä tavoittelemaan voittoa ja tekemään tästä bisnestä. Tällöin kuntosalin käyttömaksu saadaan alas (jäsenille). Yhdistysmuotoisena Mayors voi jatkaa kymmeniä vuosia kun ei ole ahnetta yrittäjää miettimässä mistä pitäisi säästää että jäisi enemmän katetta.

Osakeyhtiö tällaisena toimintamuotona olisi aika hankala kun kaikki 300 osakasta olisi sitten virallisissa papereissa yrittäjiä ja sitä leimaa harva haluaa papereihinsa (osuus yrityksessä vaikeuttaa mm. ansiosidonnaisen saamista vaikka olisit täyspäiväisesti töissä toisella).

:offtopic: Tuo ei pidä paikkaansa, 1/300 osuudella tai edes 1/10 osuudella ei lasketa yrittäjäksi, mutta eipä sillä tämän projektin kanssa ole väliä. Osakeyhtiötä sitoo osakeyhtiölaki joka tuo yhdistykseen verrattuna pirusti byrokratiaa (=maksaa rahaa) joka ehkä parhaita syitä olla tekemättä oy:tä.

Mieti miten pieni prosentti treenaajista on valmis matkustamaan 10, tai edes 5 kilometriä omalle salille. Etenkään pääkaupunkiseudulla jossa valinnan varaa on.

Mayorsin kulta-aikana jengi tuli salille kauempaa. Käytännössä tämä tarkoitti Helsinki-Espoo-Vantaa-akselia kaikessa laajuudessaan.

Sitä en tosin tiedä kuinka järkevä tuo nykyinen sijainti on tuon älyttömän vuokran takia. Kannattavuus paranee huomattavasti kun vuoraa saadaan leikattua edes jonkin verran. Onko itseisarvo toimia Ruoholahden kauppakeskuksessa?

En varmaankaan oo lähdössä mukaan.

Onko itseisarvo toimia Ruoholahden kauppakeskuksessa?

Ja/tai onko muita mahdollisuuksia paikalle. Järkeviä siis - jolloin ainakin julkisen liikenteen on toimittava.

Täälläkin osoitetaan lievää mielenkiintoa, tosin varauksella sijainnin suhteen.

Tottakai salin perustaminen vastaavalla konseptilla onnistuisi ihan minne vaan. Pitää vain löytää paikka, rempata se sopivaksi, ostaa laitteet... ja tietysti löytää projektille vetäjä. Itse en ole kiinnostunut uuden hc-salin perustamisesta. Haluan pelastaa Mayorsin ja nykyinen lokaatio on loistava sekä autoilevalle Espoolaiselle että julkisia käyttävälle. Toki Mayorsin laitteet vois ostaa ja viedä ne jonnekin halvempaan tilaan, mutta ajatuskin siitä 280 kg prässin roudauksesta ahdistaa. Helpompi ratkaisu on säilyttää nykyinen lokaatio.

Tottakai salin perustaminen vastaavalla konseptilla onnistuisi ihan minne vaan. Pitää vain löytää paikka, rempata se sopivaksi, ostaa laitteet... ja tietysti löytää projektille vetäjä. Itse en ole kiinnostunut uuden hc-salin perustamisesta. Haluan pelastaa Mayorsin ja nykyinen lokaatio on loistava sekä autoilevalle Espoolaiselle että julkisia käyttävälle. Toki Mayorsin laitteet vois ostaa ja viedä ne jonnekin halvempaan tilaan, mutta ajatuskin siitä 280 kg prässin roudauksesta ahdistaa. Helpompi ratkaisu on säilyttää nykyinen lokaatio.

olenko väärässä, jos olen käsittänyt että mayor´s ei alunperin ollut ruoholahden kauppakeskuksessa?

itse kyllä näkisin, että salin voisi "pelastaa" siirtämällä se halvempiin tiloihin. ei se sinänsä tekisi siitä uutta, mutta toisaalta noita peruskävijöitä ajatellen nykyinen sijainti on kyllä helppo ja kätevä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muutot, rempat, kaikki vastaava olisi mielestäni liikaa päänvaivaa. Nykyinen vuokra on kallis mutta kaikki on ikäänkuin valmiina.
Itselleni lokaatio on tärkeä ja olisin mukana Ruohiksen Meijerin eli yhden "kotisaleistani" pelastamisessa, en luomassa mitään uutta.

Yhden kuukauden vuokralla maksaa jo koko salin siirtämisen stadissa ammattilaisien avulla. Tossa oli joku vuos takaperin Ruoholahden kadulla myynnissä sali, oli entinen tanssistudio. Joku semmoinen olisi ehdottomasti järkevämpi jos kerran ne laitteet sun muut ostetaan pois. Se vuokra on vain niin kamala, että hirvittää.

Yhden kuukauden vuokralla maksaa jo koko salin siirtämisen stadissa ammattilaisien avulla. Tossa oli joku vuos takaperin Ruoholahden kadulla myynnissä sali, oli entinen tanssistudio. Joku semmoinen olisi ehdottomasti järkevämpi jos kerran ne laitteet sun muut ostetaan pois. Se vuokra on vain niin kamala, että hirvittää.

100% totta. en kyllä ottaisi yhdistyksen riskille 15 k€ vuokraa kuuna päivänä. rahtaisin rojut jonnekin muualle ja jatkaisin perinteitä siellä. se vuokra pitäisi olla sellainen, että jos tiukka paikka tulee niin sen saa raavittua edes jotenkin kolehdilla kasaan. muuten se on koko ajan veitsi kurkulla olemista.

Ja koettu on kuset mihin pienemmätkin vuokrat voivat johtaa. Vuokra on semmoinen, ettei sitä venytellä, se on maksettava, piste. Laitteet ovat varsin hyviä tuolla, mutta en mä nyt sanoisi, että tuo mikään optimaalinen on paikkana. Se on ostarin sisällä, jossa määrätyt aikarajat. Sali olisi kiva saada auki helvetin aikaisin ja kiinni vitun myöhään, tai sitten 247 kylmänä varsin hyvillä laitteilla. Anyways 15 tonnia joka kuu on murhaa.

Piti justiinsa sanoa samaa, 180 KEU/vuosi on niin tolkuton summa että siitä on pakko pystyä niistämään.

J Sali olisi kiva saada auki helvetin aikaisin ja kiinni vitun myöhään, tai sitten 247 kylmänä varsin hyvillä laitteilla.

Niin täällä maaseudulla nimenomaan 24/7 on se millä kausikorttilaisia houkutellaan. Kerta- ja sarjakorteilla pääsee sitten vain kun sali on auki. Luulisi että tuollaisessa yhdistyspohjaisessa touhussa se olisi juuri pointti millä saadaan sijoittaan se useampi sata ekee jäsenyyteen. Magneettilukot ja avaimet millä saa aikaan kulunvalvonnan ei kuitenkaan montaa saturaista maksa jos tila vain on sellainen että siellä voi käydä milloin tahansa.

Lyhyellä aikajänteellä ehkä, entä pitkässä juoksussa?

Kuten Minnalle jo kerroinkin, itse en tähän aio osallistua, mutta toivotan projektille onnea ja menestystä. Toivon mukaan kaikki palikat napsahtaa paikoilleen, ja sali aukeaa vielä joku uljas päivä osuuskuntana. :)

Yksi ajatus mitä mulle tuli, on jäsenmaksu aika alhainen. Toisaalta, itse maksaisin itse omasta salista esim. 60 € / kk. Olisihan maksun taustalla "oma kotisali", oma sijoitus. Ei siellä tee mieli sotkea paikkoja ja tehdä tuhoa jne. Toisaalta, omalla salilla haluis treenata mahdollisimman halvalla..

Jos vaikka Poser tulis takaisin täältä maalta ja ostaisi koko paskan pois... :P

Sali olisi kiva saada auki helvetin aikaisin ja kiinni vitun myöhään, tai sitten 247 kylmänä varsin hyvillä laitteilla.

Toi 24/7 olis iha vitu hyvä idea erityisesti näille jol o duunii myöhään eikä ehi salille ennen klo 23 (esim minä).

Väliaikatietoa: Meillä on nyt yli 50 hlöä kasassa (privaa pukkaa!) mikä on tosi hyvin kun projekti on vasta 2 pv vanha. Tällä menolla saadaan porukka kasaan alta aikayksikön!

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom