- Liittynyt
- 25.4.2003
- Viestejä
- 1 672
Tuli tuossa vinha ajatusleikki mieleen. Loppujen lopuksi kun tuo saksanmaa ei ole kovin kaukana ja tehokkaalla autolla pääsee suomessa ajokortistaan niin...
Mitäpäs jos ostaisi unelmiensa auton saksasta, mutta säilyttäisi sitä siellä. Jos laittaa autoveroon menevän rahan itse autoon, ja auto on muutenkin sellainen vain kesällä käytettävä harrasteauto, ei olisi näin äkkipäätään yhtään hullumpaa vuokrata autolle säilytyspaikka saksassa ja käyttää sitä vain siellä. Sitäpaitsi eihän sellaisella unelmavehkeellä suomen teillä saa ominaisuuksia edes esille.
Saksan maisemissahan sitä "urheilu" autoilua olisi paras harrastaa. 150 eurolla pääsee lentäen tai laivalla saksaan ja takasin, joten sinne aina kun on vapaata tai lomaa ja urheiluautoiluttaa. Vaikka viikonlopuksi. Satamasta tai lenskariasemalta taksi alle ja kohti auton säilytyspaikkaa. Sen jälkeen naatiskelua saksan teillä ja yöpymistä aina siellä missä sattuu milloinkin autoilemaan.
Ja kaiketi saksankilpisellä autolla voi myös käydä saksasta "kesälomareissulla" suomessa vai voiko? Onko kellään tietoa?
Tietääkö kukaan kauanko mahtaa ulkomaankilpisellä autolla saada olla Suomessa ennen kuin auto on vietävä takaisin? Jos autoa voi pitää suomessa esim. kuukauden kesälomalla ja muulloin tekee viikonloppu yms lomareissuja saksaan autoilemaan, niin loppujen lopuksi ko. autolla tulee harrasteautoiltua suurin piirtein yhtä paljon oli se auto sitten suomessa tai saksassa. Talvella sillä ei kuitenkaan raaski ajaa.
Ja jos autosta tykkää oikein paljon ja joku päivä on rahaa ne verot maksaa niin eikun suomen kilpiin vaan.
Suomeen tuotuna ei varmasti ikinä olisi rahaa, mutta saksan hinnoilla ehkä muutaman vuoden sisällä jopa hankittavissa eli mulla lähtis hankintaan tommonen 40.000 euron kiesi:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bml1xjkbsivr&asrc=fa
Kommentteja?
Mitäpäs jos ostaisi unelmiensa auton saksasta, mutta säilyttäisi sitä siellä. Jos laittaa autoveroon menevän rahan itse autoon, ja auto on muutenkin sellainen vain kesällä käytettävä harrasteauto, ei olisi näin äkkipäätään yhtään hullumpaa vuokrata autolle säilytyspaikka saksassa ja käyttää sitä vain siellä. Sitäpaitsi eihän sellaisella unelmavehkeellä suomen teillä saa ominaisuuksia edes esille.
Saksan maisemissahan sitä "urheilu" autoilua olisi paras harrastaa. 150 eurolla pääsee lentäen tai laivalla saksaan ja takasin, joten sinne aina kun on vapaata tai lomaa ja urheiluautoiluttaa. Vaikka viikonlopuksi. Satamasta tai lenskariasemalta taksi alle ja kohti auton säilytyspaikkaa. Sen jälkeen naatiskelua saksan teillä ja yöpymistä aina siellä missä sattuu milloinkin autoilemaan.
Ja kaiketi saksankilpisellä autolla voi myös käydä saksasta "kesälomareissulla" suomessa vai voiko? Onko kellään tietoa?
Tietääkö kukaan kauanko mahtaa ulkomaankilpisellä autolla saada olla Suomessa ennen kuin auto on vietävä takaisin? Jos autoa voi pitää suomessa esim. kuukauden kesälomalla ja muulloin tekee viikonloppu yms lomareissuja saksaan autoilemaan, niin loppujen lopuksi ko. autolla tulee harrasteautoiltua suurin piirtein yhtä paljon oli se auto sitten suomessa tai saksassa. Talvella sillä ei kuitenkaan raaski ajaa.
Ja jos autosta tykkää oikein paljon ja joku päivä on rahaa ne verot maksaa niin eikun suomen kilpiin vaan.
Suomeen tuotuna ei varmasti ikinä olisi rahaa, mutta saksan hinnoilla ehkä muutaman vuoden sisällä jopa hankittavissa eli mulla lähtis hankintaan tommonen 40.000 euron kiesi:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bml1xjkbsivr&asrc=fa
Kommentteja?