Osta auto Saksasta, säilytä ja nauti siitä siellä..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
25.4.2003
Viestejä
1 672
Tuli tuossa vinha ajatusleikki mieleen. Loppujen lopuksi kun tuo saksanmaa ei ole kovin kaukana ja tehokkaalla autolla pääsee suomessa ajokortistaan niin...

Mitäpäs jos ostaisi unelmiensa auton saksasta, mutta säilyttäisi sitä siellä. Jos laittaa autoveroon menevän rahan itse autoon, ja auto on muutenkin sellainen vain kesällä käytettävä harrasteauto, ei olisi näin äkkipäätään yhtään hullumpaa vuokrata autolle säilytyspaikka saksassa ja käyttää sitä vain siellä. Sitäpaitsi eihän sellaisella unelmavehkeellä suomen teillä saa ominaisuuksia edes esille.

Saksan maisemissahan sitä "urheilu" autoilua olisi paras harrastaa. 150 eurolla pääsee lentäen tai laivalla saksaan ja takasin, joten sinne aina kun on vapaata tai lomaa ja urheiluautoiluttaa. Vaikka viikonlopuksi. Satamasta tai lenskariasemalta taksi alle ja kohti auton säilytyspaikkaa. Sen jälkeen naatiskelua saksan teillä ja yöpymistä aina siellä missä sattuu milloinkin autoilemaan.

Ja kaiketi saksankilpisellä autolla voi myös käydä saksasta "kesälomareissulla" suomessa vai voiko? Onko kellään tietoa?

Tietääkö kukaan kauanko mahtaa ulkomaankilpisellä autolla saada olla Suomessa ennen kuin auto on vietävä takaisin? Jos autoa voi pitää suomessa esim. kuukauden kesälomalla ja muulloin tekee viikonloppu yms lomareissuja saksaan autoilemaan, niin loppujen lopuksi ko. autolla tulee harrasteautoiltua suurin piirtein yhtä paljon oli se auto sitten suomessa tai saksassa. Talvella sillä ei kuitenkaan raaski ajaa.

Ja jos autosta tykkää oikein paljon ja joku päivä on rahaa ne verot maksaa niin eikun suomen kilpiin vaan.

Suomeen tuotuna ei varmasti ikinä olisi rahaa, mutta saksan hinnoilla ehkä muutaman vuoden sisällä jopa hankittavissa eli mulla lähtis hankintaan tommonen 40.000 euron kiesi:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bml1xjkbsivr&asrc=fa

Kommentteja?
 

Liitteet

  • Ferrari_348_Serie_Speciale.webp
    Ferrari_348_Serie_Speciale.webp
    96,4 KB · Katsottu: 1 039
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuon pitäminen käy kalliiksi. Veikkaan varaosien maksavan hunajaa, mutta mikäs siinä jos ylimääräistä on. :)

No kuka nauttii kesämökistä, kuka veneilystä, kuka mistäkin. Ei tuohon tarvi mikään kroisos olla. Valintakysymys.

Ideaa tässä pyörittelen, en ole toteuttamisaikeissa...(vielä). Eli mahdollisuudesta omistaa pirssi, johon ei kotimaassa ole varaa. Kivasti voisi yhdistää tuohon autoiluharrastukseen myös matkailun keskieuroopassa omalla unelmakiesillä.

Ja harrastukset maksaa aina. Ajoahan tulisi kuitenkin melko vähän per vuosi. Onhan tuossa kovasti avoimia kysymyksiä, mm:

- voinko ulkomaalaisena omistaa saksankilvissä olevan auton
- saanko vakuutukset päälle ja pois aina kun haluan
- mistä löytyy turvallinen säilytyspaikka autolle (tämä lähinnä vaivannäkökysymys, löytyyhän se kun etsii)
- paljonko parkkihalli tms. säilytyspaikasta pitää maksaa
- kuka lataa akun mulle valmiiksi, sapettaa kun into piukalla pääsee pitkän ajan jälkeen autonsa rattiin, kääntää avaimesta ja naks :(
- saako autolla käydä suomessa
- jos saa, niin miten vakuutukset suomessa

keksikää lisää!
 
Sinänsä imo kesämökin omistaminen on turhempaa, koska siellä on sitten tavallaan "pakko käydä", vaikkei aina huvittaisi ja raahata kamoja edes taakse...Eikä ole oikein mun hommaa.
Pakko harrasteautollakin on ajaa, mutta siinä on oma viehätyksensä. Tosin kannattaa myös miettiä olisko siitä enää uutuudenviehätyksen häivettyä erityisempää iloa, ts. onko se kaiken vaivan väärti, vaikka muut asiat (luvat, säilytyspaikat, vakuutukset yms.) olisikin kunnossa.

Yks tuttu osti käytetyn Mercedeksen SL-sarjalaisen "kesäautoksi", eikä parin ajelukerran jälkeen kuulemma ole ollut iloa.

Ihmiset tykkää eri asioista, joku hommaa moottoripyörän, toinen Ferrarin. :D
Mä en tiedä noista luvista, kuin ainoastaan vähän tax-free menettelystä, eli turhia tässä turisen sinänsä...
 
Ajatusleikkinä ovela ja mielenkiintoinen ;) ois kyllä kivaa tietää toimisko tollanen idea.
 
Eikös tuollanen olis kimppaostona kivempi juttu, kaikki kävisi ajelemassa sitten vuorotellen _o/ :)
 
Eikös tuollanen olis kimppaostona kivempi juttu, kaikki kävisi ajelemassa sitten vuorotellen _o/ :)

Jumalauta mikä idea :wtf:. Miks kukaan ei oo tollasta ennen keksiny!!! Nyt vaan porukka kasaa ja Ferrari alle :D
 
Vois olla kova juttu jos vaikka yhdeksi kesäksi ostaisi sanotaan 6 pekkaan kiesin, kaikki olisi öpaut 2vk germeissä peräkkäin ja kun syksy saa mutta minä en niin myy auton siellä pois...
 
No kuka nauttii kesämökistä, kuka veneilystä, kuka mistäkin. Ei tuohon tarvi mikään kroisos olla. Valintakysymys.

Ideaa tässä pyörittelen, en ole toteuttamisaikeissa...(vielä). Eli mahdollisuudesta omistaa pirssi, johon ei kotimaassa ole varaa. Kivasti voisi yhdistää tuohon autoiluharrastukseen myös matkailun keskieuroopassa omalla unelmakiesillä.

Ja harrastukset maksaa aina. Ajoahan tulisi kuitenkin melko vähän per vuosi. Onhan tuossa kovasti avoimia kysymyksiä, mm:

- voinko ulkomaalaisena omistaa saksankilvissä olevan auton
- saanko vakuutukset päälle ja pois aina kun haluan
- mistä löytyy turvallinen säilytyspaikka autolle (tämä lähinnä vaivannäkökysymys, löytyyhän se kun etsii)
- paljonko parkkihalli tms. säilytyspaikasta pitää maksaa
- kuka lataa akun mulle valmiiksi, sapettaa kun into piukalla pääsee pitkän ajan jälkeen autonsa rattiin, kääntää avaimesta ja naks :(
- saako autolla käydä suomessa
- jos saa, niin miten vakuutukset suomessa

keksikää lisää!

minä omistin aikanaan sveitsissä asuessani sveitsin kilvissä olevan auton. virallisena asuinpaikkana oli siis sveitsi, mutta kansalaisuus suomalainen. silloin oli (2001) sääntö, että ulkomailla asuva suomalainen sai ajaa tällä omistamallaan ulkomaankilvin varustetulla autolla 1 kk suomessa / vuosi. eli kesälomalle pystyi tulemaan sveitsistä suomeen omalla autolla, kunhan poistui 1 kk kuluessa takaisin hevonkuuseen. ja muuttoautona sitä oli mahdollisuus ajaa suomessa taas se 1 kk ch-kilvin, sitten piti rekisteröidä viimeistään suomeen.

sveitisin vakuutukset on hassuja, niissä on tällaisia erilaisia määräaikaisuuksia ja sakkoja jos purat sopparin ennen kuin 1 v on kulunut. ja kalliitakin ne on. joutuu maksamaan täyden hinnan, koska ulkomaalaisena sulla ei ole maassa bonarihistoriaa. en tiedä miten on sitten seisontavakuutusten laita.

jos tuon kuukauden käy suomessa, niin ainakin siihen maailman aikaan nuo sveitsiläiset vakuutukset oli ihan buenot suomessakin. samalla tavalla kuin voit mennä suomalaisella autolla 1 kk europpaan täältäkin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Asiasta mitään tietämättä veikkaa ettei moinen onnistu. Kuka piru sitten valvoisi kuinka kauan tämä sinun "kesälomareissu" kestää?

Sehän vois kestää vaikka kesästä toiseen ja niin edespäin..:D

Edit:
Jaahas, sieltä tuli tietoakin.

Mites tuota käytännössä valvotaan ja mikä on sanktio jos autolla ajelee kauemmin (autovero vai?)
 
Asiasta mitään tietämättä veikkaa ettei moinen onnistu. Kuka piru sitten valvoisi kuinka kauan tämä sinun "kesälomareissu" kestää?

Sehän vois kestää vaikka kesästä toiseen ja niin edespäin..:D

Edit:
Jaahas, sieltä tuli tietoakin.

Mites tuota käytännössä valvotaan ja mikä on sanktio jos autolla ajelee kauemmin (autovero vai?)


sitä valvoo ihan perinteinen suomalainen liikkuva poliisi, joka on meidän kaikkien yhteinen ystävämme.

jos ystävämme pysäyttää sinut ja olet vierain kilvin liikenteessä, niin saatat hyvinkin joutua todistamaan liikkeesi. jos olet laskenut päivät oikein, niin kaikki ookoo. jos taas yrität huijata, niin perässä tulee iiiiiso lasku.
 
apua. tuli muuten mieleen, että voipi olla eri juttu, koska saksa on eu-maa. sveitsi ei sitä ole. toki, sveitsikin on harkitsemisen arvoinen kun autokaupoille ryhtyy. siellä on pilvin pimein erittäin halpoja ja vähän ajettuja kotteroita. oikein pahaa teki kun yhdellä kuukausipalkalla olisi saanut auton josta suomessa olisit maksanut koko vuoden palkan.
 
- Voit ymmärtääkseni omistaa saksankilpisen auton ihan ongelmitta. Vakuutus onnistunee myös juuri niin kuin ajattelit.
- Parkkipaikoista: Tuttavani Saksassa maksaa turvallisesta autopaikastaan hallissa 50 euroa kuussa, ehkä hinta on erityisen halpa, mutta 100 euroa per kuu luulisin riittävän.
- Auton akun ylläpitoa varten löytyy laturi, joka lataa akkua aina tarvittaessa, mutta ei kuitenkaan ylikuormita sitä.
- Saksassa on paljon saastuttavalla autolla paljon suurempi käyttöverotus kuin Suomessa.
- Auton väliaikainen käyttö verotta ei onnistu tulkintani mukaan kovinkaan helposti (voin olla väärässä). Muistelen myöskin, että joskus olisi autoa saanut käyttää Suomessa kuukauden ajan ilman pelkoa autoverosta, mutta en löytänyt siitä tarkempaa tietoa, ehkä se asia on muuttunut. Toki edelleen löytyy kikkoja kuten:
"Ulkomailla rekisteröity ajoneuvo tuodaan väliaikaisesti Suomeen yksinomaan kilpailukäyttöön enintään 30 päivän ajaksi ja viedään tämän jälkeen maasta. Väliaikaisesta maahantuonnista ja käytöstä on heti ilmoitettava Tullilaitokselle." ;)
Mutta tarkemmin tietoa löytyy: http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/08_Valiaikainen_veroton_kaytto/index.jsp
Toivottavasti vajaavaisista tiedoistani on jotain iloa, ideahan on varsin hyvä. :hyvä:
 
sitä valvoo ihan perinteinen suomalainen liikkuva poliisi, joka on meidän kaikkien yhteinen ystävämme.

jos ystävämme pysäyttää sinut ja olet vierain kilvin liikenteessä, niin saatat hyvinkin joutua todistamaan liikkeesi. jos olet laskenut päivät oikein, niin kaikki ookoo. jos taas yrität huijata, niin perässä tulee iiiiiso lasku.

Toisaalta tilanne on kyllä sen verran harvinainen että valvonta tuossa asiassa on mitä ilmeisimmin olematonta. Ja vielä normi Jp-partion katsellessa papereitasi voi autosi olla vaikka rekisteröityneenä ugandalaiseksi potkukelkaksi eikä tule sanomista jos vain leima löytyy.
 
Miks se pitäs ostaa?

Anteeksi tyhmyyteni mutta miks se auto pitäs ostaa??? Vuokraa urheiluauton Saksasta ja seuraavalla kerralla toinen kaara alle. Eipä ole murheita. (jos on varaa laittaa 40ke autoon niin varmaan omistaa myös luottokortin)
 
Toisaalta tilanne on kyllä sen verran harvinainen että valvonta tuossa asiassa on mitä ilmeisimmin olematonta. Ja vielä normi Jp-partion katsellessa papereitasi voi autosi olla vaikka rekisteröityneenä ugandalaiseksi potkukelkaksi eikä tule sanomista jos vain leima löytyy.

Juu, ja tollot poliisit eivät halua muuten vaan pysäytellä saksankilpistä autoa.

Joutuu puhumaan kielillä ja poliisithan ei osaa kun suomea. :D
 
Anteeksi tyhmyyteni mutta miks se auto pitäs ostaa??? Vuokraa urheiluauton Saksasta ja seuraavalla kerralla toinen kaara alle. Eipä ole murheita. (jos on varaa laittaa 40ke autoon niin varmaan omistaa myös luottokortin)

No mulla tässä justiinsa se pointtion OMA Ferrari. Tai 911. Tai joku muu RÄYHÄKE!
 
Juu, ja tollot poliisit eivät halua muuten vaan pysäytellä saksankilpistä autoa.

Joutuu puhumaan kielillä ja poliisithan ei osaa kun suomea. :D


tää oli toivottavasti sarkasmia, jota mä en vaan tajunnut.

valittaen täytyy todeta, että kotimaiset ystävämme ovat yleensä erittäin kiinnostuneita ihan kaikesta. aivan varmasti joudut kertomaan miksi suomalaisena ajat ulkolaisilla rekkareilla olevaa autoa kotimassaa.

ja jos se on loma-auto, niin ei siinä ole mitään leimoja. eri asia on jos tuota muuttoauton, silloin sulla on tullista ajolupa jo ekasta päivästä lähtien joka umpeutuu sitten kun se 1 kk on mennyt.
 
Zone-sarja -42%
tää oli toivottavasti sarkasmia, jota mä en vaan tajunnut.

valittaen täytyy todeta, että kotimaiset ystävämme ovat yleensä erittäin kiinnostuneita ihan kaikesta. aivan varmasti joudut kertomaan miksi suomalaisena ajat ulkolaisilla rekkareilla olevaa autoa kotimassaa.

ja jos se on loma-auto, niin ei siinä ole mitään leimoja. eri asia on jos tuota muuttoauton, silloin sulla on tullista ajolupa jo ekasta päivästä lähtien joka umpeutuu sitten kun se 1 kk on mennyt.

Jep, tuo loma-autoilu suomessa olis vaan "bonus". Saksaa olisi kiva kiertää omalla unelma-autolla ja samalla vetristää ruostunutta saksankielentaitoa. Niin ja saksasta käsinhän on muu eurooppa lähellä, mukaan lukien välimerenmaat... tää ideahan vaan paranee kun sitä miettii. Käytäntö onkin sitte oma juttunsa, mutta kyllä tässä jotain idistä voisi olla?!

Ajatus heräsi kun googletin 348 Ferraria ihan ihailumielessä ja eteen tuli saksan myynti-ilmoituksia, joissa moiset vehkeet maksavat 35.000 eur ylöspäin. Mieleen pamahti, että helvettti, tuommonenhan olisi kevyesti ostettavissa lähivuosina ja siitä se ajatus sitten lähti.

Onko sulla Karpo, tai jollain muulla vinkkejä mistä voisi kysellä noita maahantulo, vakuutus jne. hommia?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom