Osta auto Saksasta, säilytä ja nauti siitä siellä..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei toimi. Tai toimii se silloin kun olet siellä Saksassa ajelemassa sillä autolla :) Mutta kun olet Suomessa, on 25 astetta lämmintä, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja moottoritiekin on kuuma, niin sinulla on aika surkeat oltavat. Mietit vain, että mistä saisi nyt riittävästi rahaa verojen maksamiseen, jotta sen auton saisi Suomeen. Montaa kesää (yli yhtä) et kykene vain "vähän urheiluautoilemaan". On sillä Ferrarilla ajelu varmaan kivempaa Saksassa, mutta luultavasti se on Suomessakin aika kivaa :D

Oma kesäauto on ollut nyt 2 kuukautta tallissa, ja vähän kyllä jo toivoisi talvisempia kelejä, jotta siinä tallissa makuuttamisessa tuntuisi olevan enemmän järkeä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei toimi. Tai toimii se silloin kun olet siellä Saksassa ajelemassa sillä autolla :) Mutta kun olet Suomessa, on 25 astetta lämmintä, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja moottoritiekin on kuuma, niin sinulla on aika surkeat oltavat. Mietit vain, että mistä saisi nyt riittävästi rahaa verojen maksamiseen, jotta sen auton saisi Suomeen..

Ei ole surkeat oltavat. Kun on 25 lämmintä niin olen Saimaalla veneilemässä, vaikka ko. auto olisikin täällä Suomessa.
 
Jep, tuo loma-autoilu suomessa olis vaan "bonus". Saksaa olisi kiva kiertää omalla unelma-autolla ja samalla vetristää ruostunutta saksankielentaitoa. Niin ja saksasta käsinhän on muu eurooppa lähellä, mukaan lukien välimerenmaat... tää ideahan vaan paranee kun sitä miettii. Käytäntö onkin sitte oma juttunsa, mutta kyllä tässä jotain idistä voisi olla?!
QUOTE]

Et saa ajella suomessa ulkomaan kilvissä olevalla autolla, jos vakituinen osoitteesi on suomessa. Jos osoitteesi on esim. Saksassa silloin voit harrastaa "autolomailua" myös suomessa.

Lyhytaikaiset kilvet saa Saksasta kyllä haluamalleen ajalle, mutta vakuutukset näihin on yleensä suhteettoman kalliita jatkuvaan vakuutukseen verrattuna.
 
Ainahan se menee niin, että valtiovalta rajottaa kaikkia hauskoja ideoita tavalla tai toisella.

Tuon vakituisen osoitteen tarkastaminen ilmeisesti kuitenkin rajoittuu rekisteriotteessa olevan osoitteen tarkastamiseen? Voisihan mulla olla esimerkiksi c/o -osoite saksassa "asumista" varten, ja sitä osoitetta käytettäisiin auton rekisteröimiseen? Tai sitten ihan vaan jonkun "tutun" osoite saksassa?

Eli jos rekisteriotteessa on mun nimi ja saksalainen osoite, niin toimisiko homma?
 
Eli jos rekisteriotteessa on mun nimi ja saksalainen osoite, niin toimisiko homma?

Ei toimis, vaan sun osoite tarkistetaan henkilötietojen perusteella väestörekisteristä, josta näkyy ootko kirjoilla Suomessa vai ulkomailla.

Edit. Sama homma jos sulle tulee kaveri Suomeen kylään autolla jossa on ulkolaiset kilvet, et saa ajaa sillä jos oot kirjoilla Suomessa.
 
auton omistamista järjettömämpi vaihtoehto on urheiluauton omistaminen.

ja älyttömintä tässä ois se että seisottaisit sitä laakereillaan huomattavan osan ajasta.


laskehan että kuinka paljon pystyisit lentämään saksaan + ottamaan vuokrapirssin (vaikka porsse 911 turpo) alle heti lentokentältä haluamasi urheiluauton ostohinnalla.

(sen jälkeen laske ylläpitokustannukset niin tulee varmaan vielä useampi reissu vuoteen lisää plus auton arvon alenemisella lisää reissuja per vuos)
 
serkkupoika toi Virosta BMW M3 suomeen ja ei sitä rekisteriin ole koskaan laittanut eli maksanut siitä veroja. Tänäkin päivänä mies ajelee sillä rekisteröimättömällä autolla, ilmeisesti pelkällä hyvällä tuurilla jos ei poliisit pysäyttäneet. sillä on kuitenkin ne "siirtokilvet" ikkunoissa mutta eihän ne saa olla kuin 3kk? Ne on siinä kuitenkin jo kolmatta vuotta.

Eli jos on ferrari ja sillä ajellaan muutama päivä kesässä niin kai sitä nyt voi vähän riskiäkin ottaa;)
 
serkkupoika toi Virosta BMW M3 suomeen ja ei sitä rekisteriin ole koskaan laittanut eli maksanut siitä veroja. Tänäkin päivänä mies ajelee sillä rekisteröimättömällä autolla, ilmeisesti pelkällä hyvällä tuurilla jos ei poliisit pysäyttäneet. sillä on kuitenkin ne "siirtokilvet" ikkunoissa mutta eihän ne saa olla kuin 3kk? Ne on siinä kuitenkin jo kolmatta vuotta.

Eli jos on ferrari ja sillä ajellaan muutama päivä kesässä niin kai sitä nyt voi vähän riskiäkin ottaa;)

kiinni jäädessään taitaa tulla semmoset sakot/syytteet että voi tehdä fiat pandan autoveron maksu tiukkaa vaikka ei olis ees persaukinen kaveri.... :D
 
kiinni jäädessään taitaa tulla semmoset sakot/syytteet että voi tehdä fiat pandan autoveron maksu tiukkaa vaikka ei olis ees persaukinen kaveri.... :D

Minkä perusteella ne sakot sitten tulee? sen mukaan miten kauan auto on luvatta suomessa ollut? jos niin, mistä sen näkee?
Ei kyllä itseäni huvittaisi ajella pelko perseessä...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Minkä perusteella ne sakot sitten tulee? sen mukaan miten kauan auto on luvatta suomessa ollut? jos niin, mistä sen näkee?
Ei kyllä itseäni huvittaisi ajella pelko perseessä...

http://www.tulli.fi/fi/02_Yritykset...kset/01_Hallinnolliset_seuraamukset/index.jsp

eli voivat korottaa auton veroa normi vero +50% jos ymmärsin tuon tekstin oikein. ja jos on pitempään ajellut niin lisävero on vähintään 50% ja max 100% (eli jos tekoa pidetään törkeänä)

tiedä sit mihin johtaa jos väittää ettei omista ko. autoa mutta sit varmaankin voi laskea auton menetetyksi.
 
Mutta mistä ne näkee kauanko sillä autolla on ajettu? sanoo että on menossa katsastukseen :D
Kuviot pitää olla selvät ja lain puitteissa mennään (paitsi nopeuksissa....)

no niinpä:D kyllä syö miestä ajaa kahdeksaakymppiä kun tie on sula ja aurinko paistaa ja matkaa on 500km ajettavana...
 
No totta ne tullissakin sen tuontipäivämäärän nyt johonkin lätkäsee jos siinä siirtokilvillä on kerran tietty aika mitä saa ajaa? :D

Edit: Iteki kyllä ennemmin vuokraisin. Ei tartte huolehtia ylläpidosta ja huoltohommista eikä varsinkaan olla rassaamassa ja tilaamassa osia jos se rassi leviää autobaanalle. Ja luulis että tuollasta pitää jo vähän tarkemmin huoltaakin, kun kyseessä on tehokkaat myllyt eikä mikään mallia "tankkaa ja unoha jos vaan ääni kuuluu".
 
No totta ne tullissakin sen tuontipäivämäärän nyt johonkin lätkäsee jos siinä siirtokilvillä on kerran tietty aika mitä saa ajaa? :D

kyllä mutta mistä ne tietää mistä asti sillä on ajettu. senkus sanoo että se oli tähän päivään asti tallissa?:lol2:
 
kyllä mutta mistä ne tietää mistä asti sillä on ajettu. senkus sanoo että se oli tähän päivään asti tallissa?:lol2:
Mitä väliä tallissa seisomisilla on. Kilvet ovat voimassa 3 kk maahan tulemisesta tai autoveropäätökseen asti. Jos kilvet on otettu yli 3 kk sitten ja veropäätöksistä ei ole tietoakaan, niin eiköhän tuo ole aika selvä homma.

Tuo kuulostaa vähän sellaiselta arpapeliltä, jossa voi vain hävitä. Olemattoman säästön vuoksi riskeerataan huomattavasti enemmän.
 
Eikös tuollanen olis kimppaostona kivempi juttu, kaikki kävisi ajelemassa sitten vuorotellen _o/ :)

Mitenkä olis porukalla kimppakämppä jostakin etelästä läheltä Saksan rajaa ja sitten Ferrari autotallissa? Jos on varaa köhäistä pari sataa tonnia mökkiin niin ei se muutama kymppi autoon enää tiukkaa tee - ja sitä kämppäähän voi sitten vuokrailla muillekin kun ei ole käytössä, pitää vaan autotallin avaimet erillään :)
 
Pysyvään Saksan rekisteriin ei autoa saa jos ei ole rekisteröitynyt asukkaaksi johonkin kaupunkiin, eli käytännössä asu ko. maassa. Ja vakuutukset maksavat melkoisesti, omaan mersuunkin (E320 saksan kilvissä) täyskasko ilman bonuksia oli yli 2000 e vuosi, maksimibonusten kanssa reilu 800 e. Vuotuinen käyttömaksu tuohon päälle n. 250 e. Johonkin ferrariin tuo käyttömaksukin on varmaan tyyliin 500 e reilummankokoisen koneen ja päästöjen takia. Tallipaikat kaupunkien keskustoissa voivat maksaa helposti 50-100 e/kk, ja bensakin on yhtä kallista kuin Suomessa. Joten auton käyttö Saksassa ei ole halpaa, vaikka sen ostaminen sitä onkin.
 
Eikös se niin ole että melkein kuka vaan voi ostaa Ferrarin mutta ylläpitoon pitää olla oikeasti varakas?
Vakuutuksien, käyttömaksujen ja säilytyksen lisäksi huollot ja varaosat ovat melkoisen kalliita.

(All prices are approximations; prices include appropriate parts and labor)

*15,000 mile (MINOR) Service for 308's, 328's, Mondial 3.2's, & QV's = $1195.00
(348's and Mondial t's are $1495.00 & F355's are $1995.00 due to parts cost and added labor)

{Documentation of every service comes complete with full write-up, pictures, and receipts for your records}

-Replace Spark Plugs (NGK or Bosch)
-Change Oil and install new Filter
-Replace Air Filter
-Change Transaxle Gear Fluid
-Replace Fuel Filter(s)
-Bleed Brake Lines
-Replace entire 3 gallons of Coolant
-Replace A/C Belt
-Replace Alternator Belt
-Replace Water Pump Belt
-Check Lambda System
-Check Fuel Injection System
-Check Air Conditioning System (possibly pressures)
-Inspect Distributor Caps / Rotors / Ignition Wires
-Inspect all Bulbs
-Inspect all Motors
-Pressurize Coolant System (check for leaks, replace hose(s) if necessary
-Check CV Boots
-Thorough Inspection of entire car



*30,000 mile (MAJOR) Service for 308's, 328's, Mondial 3.2's & QV's = $2995.00
(348's are $3995.00 and Mondial t's & F355's are $4995.00 due to parts cost, engine removal, etc.)

{Documentation of every Major Service comes complete with a full write-up, pictures, and all receipts for your records}

-Replace Spark Plugs (NGK or Bosch)
-Replace Timing Belts and Tensioner Bearings
-Replace Cam Seals and Housing O-Rings
-Replace Valve Cover Gaskets
-Replace Distributor Seals and Housing Gaskets
-Replace Distributor Cap Gaskets
-Replace Cam End Cover Gaskets
-Replace Air Filter
-Replace Fuel Filter(s)
-Replace A/C Belt
-Replace Alternator / Water Pump Belt
-Adjust Valves (where applicable)
-Torque Cam Journals
-Torque Heads (check only)
-Set Timing
-Bleed Brake Lines
-Change Oil and New Filter
-Change Transaxle Gear Fluid
-Replace Coolant
-Inspection/Service of Air Conditioning System (recharge "R12" extra on 308's/348's but "R134" is included on F355's)
-Inspect all Lines (fuel, oil, water) and replace if necessary (extra charge for parts)
-Check of Lambda System and Bosch Fuel Injection System (make adjustments if necessary)
-Clean Engine Compartment
-Pressurize Coolant System, check for leaks
-Inspect CV Boots
-Inspect Fuse Panel
-Inspect Tires / Adj. Tire pressure

{The items below are inspected and advised to the customer at no charge. If any item(s) require service, the customer will be advised of the cost.

-Inspect Water Pump
-Inspect all Seals (shift shaft, main, timing gear assy)
-Inspect Ignition Wires / Caps / Rotors
-Inspect all Bulbs, Lights, Electrical Motors
-Inspect Clutch Pedal play (adjustment setting if necessary)
-Inspect all Suspension Bushings / Connections
-Inspect all Exhaust Joints / Connections for leaks
-Inspect Brake Pads and Discs
-Inspect Wheel Bearings



*3 Year (Timing Belt Change Only) Timing Belt Service for 360 Modena's = $1595.00

{Documentation of every service comes complete with full write-up, pictures, and receipts for your records}

-Change Both Timing Belts
-Set Timing Belt Tension (reset tensioners)
-Check/Set Cam Timing
-Replace all Accessory Belts
-Inspect Idler Bearings
-Change Coolant



*30,000 mile (MAJOR) Service for 360 Modena's = $2995.00

{Documentation of every service comes complete with full write-up, pictures, and receipts for your records}

-Change Both Timing Belts
-Set Timing Belt Tension (reset tensioners)
-Check/Set Cam Timing
-Replace all Accessory Belts
-Replace Both Idler Bearings
-Change Oil and Filter (incl. cleaning screen)
-Change Gear Oil (incl. cleaning screen)
-Change Air Filters
-Change F1 Pump Fluid (if applicable)
-Change Brake Fluid
-Change Coolant
-Change Spark Plugs
-Check R134 Pressures
-Inspect Brakes
-Inspect Hoses
-Check Power Steering Fluid
-Check Alternator
-Inspect all Lines (fuel, oil, water) and replace if necessary (extra charge for parts)
-Check Oxygen Sensors
-Clean Engine Compartment
-Pressurize Coolant System, check for leaks
-Inspect CV Boots
-Inspect Fuse Panels
-Inspect Tires / Adj. Tire pressure
-Inspect Water Pump
-Inspect all Seals
-Inspect Ignition Wires
-Inspect all Bulbs, Lights, Electrical Motors
-Inspect all Suspension Bushings / Connections
-Inspect all Exhaust Joints / Connections for leaks


ja joku toinen linkki huoltoon: http://emelbon.tripod.com/eugeniosferrariservice.html

Kesäpossun hyvä pito onnistuu kuulemma huomattavasti pienimmällä rahamäärillä?
 
No nii, asiapostauksia! Näinhän se tässäkin menee että ensalkuun hauska ja hyvä idea ei sitten olekaan enää tarkemman pohdinnan jälkeen niin hyvä.

Kai se on vissiin raavittava kasaan 25 - 30 teur enemmin massia ja ostettava suomikilpinen vehje. Pakko tollanen on nyt kuitenkin saada: :rolleyes:

http://www.nettiauto.com/simple_dealer/viewVehicle.php?id_car=1661245&id_template=6&sitelang=2&PN[0]=list_dealer&PL[0]=http://www.nettiauto.com/listDealer.php&PN[1]=owner_vehicle&PL[1]=simple_dealer/6.php?id_user=4860@id_template=6
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom