Optimi voimanostajan ruokavalio?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juupa91
  • Aloitettu Aloitettu
Yllättävän vähän löytyi haulla voimanostajien ruokavalioista. Linkkejä ja vanhoja ketjuja saa postata tähän!

Tässä kesästä ollut erittäin voimatonta reeniä, tuntuu ettei jaksa. Vanhat ennätykset jäävät historiaan, eikä kehitystä tule. Ennen erit. hyvin toimineet ohjelmat eivät lähde edes käyntiin (531, 5x5, venäläiset systeemit yms).
En ole ennen laskenut kaloreita ja alan ruokapuolta pitämään mahdollisena syynä ongelmiin.
Myös emännän kasvissyönti voinee vaikuttaa, tullut lihaa syötyä itsekin vähempi tänä vuonna.

Mikä on voimanostajien optimaalinen kalorimäärä tämmöiselle 90kg harrastajalle ja vedetäänkö sillä vuoden ympäri? 3-4 reeniä/vk.
Olen myös harkinnut että aloittaisin enempi perinteisen bodareille tarkoitetun massakauden, ja jos alkaa taas kehitystä tulla niin ruokapuolta voidaan pitää syyllisenä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Syöt sen verran että palaudut mutta et liho yhtään enempää kuin haluat/on tarve. Helppoa ja kivaa. Kokeilemalla selviää että millanen makrojakauma on paras mutta(sen enempää taustoja tietämättä) lähtisin liikkeelle korkeahiilarisella ruokavaliolla. Ei se sen ihmeellisempää vaadi kuin bodaaminenkaan, voimailijat taitaa usein suhtautua asiaan joustavammin.

Joujou...itse näin pitkänlinjan ,semipitkän reenivuosien jälkeen sanosin että syöt niin paljon, että tunnut olevan täynnä!?!ET ÄHKYYN TAI ÖVERI MÄSSYT,MELKEIN TULEE JO YLI!tuota samaa olen hakenut mikä/miten paljon/kuinka paljon pv/viikkoon tulisi tankata!7-8 vuotta sitten kokeilin nuoruuden innolla bodari yorian rest/pause systeemiä ja söin tosi tarkkaan 2h välein,No kyllästyin siihen jatkuvaan syöntiin...mutta silloin olin tosi kireessä kunnossa ,en niinkään voimien..jk 15x3+15 ja rest pausella 2-3 settiä päälle,tangossa 150kg ja oma paino 85-86kg..se siitä..nyt voimailuun palasin/löysin kipinän 4vuoden breikin jälkeen...paino 87-89kg, ja tankkaan 1,5h ennen gymiä kaurapuuroa noin 1,5 tai 2dl,0,5l maitokaakao,4klp kananmunia,plus kreatiini,intra 30 min ennen gymiä...ja hyvin lähtee...tuo PYHÄ KOLMIO(RUOKA,REENI,LEPO)pitää kutinsa täysin!!Itse en osaa neovoa kuin että kokeilemalla selviää!!jos haluut painos pysyvän kohillaan niin 7-8ateriaa pv kohden...aamupala,välipala,päivällinen,välipala,lounas tai tankkaus ennne reeniä,reenin jälkeen palautus juoma tai riippuu miten kovaa reenaat että pystytkö syömään mahdollisimman nopeeta kiinteää ruokaa,tietenkin proteiini pitosta..iltapala!!mahdollisimman puhdasta kotiruokaa vaan,eikä mitään fucking light maitoja,rasvoja,leikkeileitä!!toi on erittäin hyvä et sun vaimokkees edustaa kasviksia,otat häneltä mallia hiilaripuoleen,lisäät lihaa siihen(nauta,possu,kala,kana) siis iltaruokana vedät tukevan salaatin kera proteiinin niin saat untakin hyvin ku ei ole liian raskasta yötä kohti ku sillon kropan/pään pitäs levätä!!itellä bodaus kokeilun aikana ,heräilin yöllä ihan hiestä märkänä ko jäi kone rullaa niin sanotusti,tuttuu juttuu joillekkin bodausta harrastaville vai olenko väärässä??tuota,tuota...tuolla pääset jo pitkälle,hifistelee jos haluut niin sitten vaakaa ja kaloreita laskee...yms yms...nyt syömään...

Realiteetti vaan on se että noita tops 5g/100 prodejuttuja saa syödä ihan mexikolaisena että saa 90kg mies prodet kasaan.
Linssit poikkeus toki, itse kuitenkin suosin mieelumin erilaisia aminohapon lähteitä vs aina samaa uudestaan ja uudestaan monesti päivässä.
Ne jotkut bodarit mitkä joskus oli vege-esimerkkeinä ni tosiaa käytti myös douppia, joka on niin paljon isompi faktori että vaikea sanoa itujen merkityskestä enää.
Todennäköisemmin kuitenkin jos et laske ja olet vaihtanut vanhat ruoat vegeihin randomisti niin kokonaiskalorit ne on varmaan vaan ollut alempana kuin totuttua(enempi rasvoja varmaan kadonnut vielä kuin prodeja).
Voimanostajatkin kyllä vetää + ja - kausia ja vaihtelee kehonpainoa, ei se oo bodareille mitenkään varattu se homma.
Yleensä vaan HARRASTELIJA bodarit jaksaa pitää siistin ja tarkan valion ja HARRASTELIJA voimailijat vetää makkaraperunoita ja daddybodya.
Ja toki totisemmassa touhussa voimanostajalle riittää tiettyjen viitteiden täyttyminen, tärkeintä lopulta että päädytään sinne + tai - puolelle sen verta pitkälle about kuin on tarkoitus, bodarille ihan eritavalla merkitystä mitä ja milloin se syöty aines on.

Kuulostaa vähän luuloilta nyt... kattelepa vaikka härkäpapuja ym. 25 g / 100 g. Vertaa jauheliha 10% on 20 g / 100 g. Osta joskus kokeeksi Beanit Härkis tms. Itse sekaruokainen, mutta kovaa vauhtia vegen suuntaan koska noi on maukkaampia ku saman hintaiset lihat. Ja terveellisempiä + vegejutut tuntuu pitävän virkeämpänä / sopinee ainakin mun kropalle paremmin. Toki vielä ku sais lapset koskemaan noihin... :D

Kuulostaa vähän luuloilta nyt... kattelepa vaikka härkäpapuja ym. 25 g / 100 g. Vertaa jauheliha 10% on 20 g / 100 g. Osta joskus kokeeksi Beanit Härkis tms. Itse sekaruokainen, mutta kovaa vauhtia vegen suuntaan koska noi on maukkaampia ku saman hintaiset lihat. Ja terveellisempiä + vegejutut tuntuu pitävän virkeämpänä / sopinee ainakin mun kropalle paremmin. Toki vielä ku sais lapset koskemaan noihin... :D
Mä testailen avoimin mielin monesti erilaisia kasvisvaihtoehtoja ja ongelma on hyvin pitkälti päinvastainen, suurin osa maistuu aivan helvetin pahalta ja sen takia jää syömättä.
Ja onhan nuo n.50% kalliimpia kilohinnaltaan jos vertaa vaikka 10% naudan jauhelihaan.
Poikkeuksena Beyond Meat burgeripihvit on kyllä hyviä.
Vinkkejä otetaan vastaan jos on muita ehdotuksia hyvänmakuisista tuotteista.

Mun vatsalle ainakin toimii punttipäivisin ja muuten raskaiden harjoituksen päivinä kasvisruuat. En ole ollut niin huolissani proteiinien köyhyydestä noina päivinä koska kuitenkin otan heraa ennen ja jälkeen suorituksen ja siitä tulee reilu annos laadukasta proteiinia.
Kasvis ruuat vaan sulavat vatsassa kivemmin ja olo on helpompi tuolla tavalla.

Mun vatsalle ainakin toimii punttipäivisin ja muuten raskaiden harjoituksen päivinä kasvisruuat. En ole ollut niin huolissani proteiinien köyhyydestä noina päivinä koska kuitenkin otan heraa ennen ja jälkeen suorituksen ja siitä tulee reilu annos laadukasta proteiinia.
Kasvis ruuat vaan sulavat vatsassa kivemmin ja olo on helpompi tuolla tavalla.
Itsellä taas treenien päälle sopii parhaiten esim pieni salaatti+reilu satsi lihaa/kanaa/kalaa. Esim tänään tein punttitreenin 13-14 ja päivän eka ruoka sen päälle klo 16. 350g porsaan pihviä pikku salaatin kera. Ei tule väsyä ja seuraava ruoka sitten vasta myöhemmin illalla. Ja iltaruualla sitten vähä hiilareita seuraavan päivän treenejä varten.

Sehän on harhaluulo että eläinproteiini olisi vaikeasti sulavaa.

Kauanko olet treenannut ? Syy taantumaan voi olla muuallakin kuin ruuassa. Jos olet ennen kehittynyt samalla sapuskalla tuskin on siitä kiinni. Mitä enemmän tulee reenivuosia sitä vaikeampi on kehittyä. Minusta aika normaalia että tulee pitkiäkin tasanteita. Tietty oman elopainon nostaminen kasvattaa myös voimatasoa, mutta suhteessa painoon et ole yhtään vahvempi kuin ennen.

Kiitos vastauksistanne, tämä foorumi jaksaa aina yllättää positiivisesti. Ja Predatorille vielä, tämä nykyinen olotila salilla hetken aikaa ollut totaalinen voimattomuus. Kevät-kesä mennyt ehkä vähemmällä ruualla.

Aioin nyt keskittyy aiemmin mainittuun tasapainoisempaan ja puhtaampaan ruokaan. Syön säännöllisemmin, vähän enemmän ja pyrin saamaan enempi rasvoja ja proteineja.

Jos ihan totaalinen voimattomuus niin itse epäilisin jotain muuta syytä 🙂 Mittauttaisin veriarvot ja muut perusjutut. Kyllähän dieetilläkin pienemmillä kaloreilla pystyy treenaamaan ihan hyvillä raudoilla.

Kiitos vastauksistanne, tämä foorumi jaksaa aina yllättää positiivisesti. Ja Predatorille vielä, tämä nykyinen olotila salilla hetken aikaa ollut totaalinen voimattomuus. Kevät-kesä mennyt ehkä vähemmällä ruualla.

Aioin nyt keskittyy aiemmin mainittuun tasapainoisempaan ja puhtaampaan ruokaan. Syön säännöllisemmin, vähän enemmän ja pyrin saamaan enempi rasvoja ja proteineja.
Reagoitko kuinka herkästi näihin helteisiin? Kyllähän joillekin tää kuumuus vaikuttaa henkisesti että fyysisesti sen verran että treenit kärsii. Etenkin jos kämpässäkin on tyyliin +26 astetta

Reagoitko kuinka herkästi näihin helteisiin? Kyllähän joillekin tää kuumuus vaikuttaa henkisesti että fyysisesti sen verran että treenit kärsii. Etenkin jos kämpässäkin on tyyliin +26 astetta
Sekin voi olla käypänen selitys. Itse en vieläkään usko että ruokavaliolla on yhteyttä asiaan 🙂

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom