Opiskelijoiden rikas elämä..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Brad
  • Aloitettu Aloitettu
p.s. Mä oon ainakin tosi kateellinen monimiljonääreille rahan vuoksi. Niin on muutkin, mutta kaikki ei vaan myönnä sitä :)

Voin tunnustaa itsekin olevani. Mutta en mä siitä mitään herneitä vedä etten itse tällainen ole, onhan tohon kuitenkin jokaisella mahdollisuus...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
p.s. Mä oon ainakin tosi kateellinen monimiljonääreille rahan vuoksi.

En henk. koht. oikein näe syytä kadehtia monimiljonäärejä, koska eihän jonkun rikkaus ole mun rahoistani pois järjestäytyneessä ja suht tasa-arvoisessa yhteiskunnassa. Minua ei myöskään juuri liikuta, miten miljonääri on rikkautensa hankkinut (omalla työllä vai perintönä jne.), kunhan rikastuminen ei ole tapahtunut rikoksella tai häikäilemättömällä toisten kusettamisella.

Ehkä miljonääriys tuntuu omalla kohdalla niin utooppiselta ajatukselta, ettei oikein "osaa" olla sellaisesta erityisen kateellinen. Jos joskus olen jostakin kateellinen, niin kyllä kateuteni kohdistuu pikemminkin ns. tavallisiin ihmisiin, jotka painivat jotakuinkin samankaltaisessa sosiaalisessa viiteryhmässä kuin minä (ja joiden elämänarvot ja tavoitteet ovat lähellä omiani). Mutta ei siinä mitään: kyllä mulle miljoonat kelpaisi, tekopyhäähän sitä olisi kieltää.

P.S. Nyt kun otsikon aihetta mietin, niin huomasin hieman yllättäen, että en ole koskaan tuntenut yhtäkään rikasta opiskelijaa. Tai sitten ne tuntemani rikkaat opiskelijat ovat eläneet sosiaalisen paineen vuoksi kituuttaen. :D
 
Juu eipä ole mitään syytä murehtia muiden menestystä, mutta se ei tarkoita sitä ettenkö mieluumin itse olisi rikas ilmaiseksi kuin että katselen jonkun toisen olemista :evil:
Kaikki jotka selittelee ettei rahalla ole niin väliä, no eihän se ole kaikki kaikessa, mutta miettikääpä kuinka helppo on lopettaa työt ja lähteä vaikka kiertelemään maailmaa pariksi vuodeksi kun ei ole rahaa. Kyllä, miljoona kelpaisi ja jos sattuisin olemaan oikeasti todella rikas niin en siitä tekisi niin suurta juttua, mutta varmasti muuten käyttäytyisin "hieman" vapaantuneemmin.
 
Veijari, pointti onkin siinä, että mielestäni kannattaa mieluummin keskittyä siihen mitä on, kuin käyttää aikaansa sen miettimiseen, miten olisi jos. Aika harvalla täällä Suomessa niin paskat elinolot on, että olisi juuri syytä muiden paremmalla elintasolla päätään vaivata.

Tietysti tavoitteita ja päämääriä pitää olla, mutta fakta on, että ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella, jos sille tielle päättää lähteä. Tämä pätee myös miljonääreihin - ei se raha tee yhtään sen onnellisemmaksi, jos asenne on väärä. Parantuneeseen elintasoon turtuu lisäksi suhteellisen äkkiä (tästä kertoo esim. lottovoittajista tehdyt tutkimukset, kuten Falk & Mäenpää: "Lottomiljonäärit"). Jos tietyn luontoinen sattuu olemaan, niin naapurin hieno uusi urheiluauto alkaakin yhtäkkiä vituttaa, vaikka itsellä olisi kuinka kelpo avoauto pihassa.
 
Asut solussa, 8h duunia viikossa ja kelasta opintotuet. Laskin, että solun vuokran (250e) jälkeen käteen jää 500e. Jos on sattunut vielä tekemään kesällä töitä niin rahaa on vieläkin enemmän.
 
joo pakko kertoa oma tarina tähän väliin,kaverin pikku sisko saa ajokortin kohta ja tyttö miettii että otanko type r vai bmw 330. Että näin. on joo vaikea valinta.köyhät kyykkyyn.


Ei tota pitäs paljon miettiä, for fucks sake. Riisikippo vai BMW 330i/Ci...:lol2:

(ei ole tämän jutun pointti, tiedän).
 
Koko opiskeluajan töissä, tehtaan liukuhihnalta provikkapohjaisiten myyntihommien (yllättävän hyvä palkka muuten) kautta rahoitusalan asiantuntijatehtäviin. Siihen päälle yksi onnistunut kahden vuoden asuntosijoitus ja jatkuvasti nousevat osakekurssit.

Nykyään mä sitten olen ilmeisesti sellainen rikas opiskelija, mutta ei siihen isää, äitiä eikä Kelaakaan tarvittu (saatanan tulorajat :curs:). Huvittaa vaan välillä, kun persaukiset tyypit, jotka kesäisin tekevät jotain satunnaisia keikkahommia ja talvisin kituuttavat opintolainalla, heittävät kommentteja tyyliin "helppohan sun on kun sulla on tota pätäkkää".

Tsiisus - get a job :whip:

Toisaalta kyse on tietysti valinnoista, monella muulla on varmaan ollut mua kivempi opiskeluaika - nimimerkillä ei sen paremmin goomia kuin boomiakaan koettuna.
 
Back
Ylös Bottom